Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Larva
Zobacz opis
BlizzCon 2009 - StarCraft 2 Lore Panel

BlizzLive Logo
殴r贸d艂o: BlizzLive.com
T艂umaczenie: Deimos0


Poni偶ej t艂umaczenie transkrypcji przebiegu panelu dyskusyjnego z BlizzConu 2009, dotycz膮cego fabu艂y i 艣wiata w StarCraft 2. Gospodarzem panelu by艂 Chris Metzen.

Lore Panel

Witamy. W tym roku chcieli艣my zrobi膰 co艣 innego, scenariusz jest gotowy i poka偶emy gr臋. Dlatego pomy艣leli艣my, 偶e przyprowadzimy tutaj osoby wyst臋puj膮ce w StarCrafcie 2, 偶eby艣cie mogli zobaczy膰 i us艂ysze膰, co wnie艣li do swoich r贸l. Na koniec oczywi艣cie pytania i odpowiedzi.

Jako pierwszego, poka偶emy wam jedynego uczciwego faceta we wszech艣wiecie, twardziela i oldschoolowca Jima Raynora, zapraszam Roberta Clotworthy'ego.

Kolejn膮 postaci膮, uwaga - to naprawd臋 co艣, jest Zeratul i graj膮cy go Fred Tatashur, poprzedni aktor nie jest ju偶 z nami, lecz Fred okaza艂 si臋 osob膮 o tych samych walorach.

Trzeci膮 postaci膮, jedn膮 z moich ulubionych, jest nowy bohater, kt贸ry jest po prostu 艣wietny, a jego g艂os nas rozbudza. Znacie go z intra - Tychus Findlay i reprezentuj膮cy go pan Neil Goblan.

Czwart膮 osob膮 jest kto艣, kto nie gra nikogo, ale ta pani sta艂a si臋 jedn膮 z moich ulubionych na ca艂ym 艣wiecie, jedna z najlepszych lektorek w Hollywood, Andrea Romano.

Nast臋pn膮, now膮 posta膰 wpletli艣my w istniej膮ce ju偶 t艂o fabularne - Gabriel Tosh, czyli pan David Finnoy.

A teraz nasz stary znajomy, kt贸rego albo si臋 kocha, albo nienawidzi - pan James Harper jako Arcturus Mengsk.

Ostatni膮 postaci膮, tajemniczo brakuj膮c膮 tutaj jest Kerrigan. Dla niej uda艂o si臋 pozyska膰 aktork臋 tak niesamowit膮 i potrafi膮c膮 wyci膮gn膮膰 z tej postaci tak wiele, 偶e nigdy nam si臋 to nawet nie 艣ni艂o. Rozpoznajecie j膮 mo偶e z Battlestar Galactica - pani Trisha Halper.

Metzen: Jak to jest odgrywa膰 rol臋 Jima Raynora?

Clotworthy: Jestem wstrz膮艣ni臋ty widz膮c tu a偶 tylu ludzi. Jako osoba podk艂adaj膮ca g艂os, stoj臋 zwykle za kulisami i teraz jestem naprawd臋 pod wra偶eniem. M贸wi臋 wam, ta gra rz膮dzi.

Metzen: To zabawne, cho膰 dzi臋ki anegdocie, 偶e po艣r贸d ras tocz膮cych b贸j o dominacj臋 przypad艂a Ci rola jedynego sprawiedliwego. M贸wi si臋, 偶e jednostka mo偶e co艣 zmieni膰 w tym starciu tytan贸w. W g艂osie Roberta by艂o to "co艣" - ta posta膰 nale偶a艂a do niego i cieszymy si臋, 偶e mamy go z powrotem. Andrea, mia艂a艣 okazj臋 spotka膰 si臋 z Raynorem, co my艣lisz o tej roli?

Romano: Nigdy nie da si臋 przewidzie膰 jak b臋dzie brzmia艂 g艂os danego aktora. Mo偶na na niego spojrze膰 i przypuszcza膰, jak膮 b臋dzie mia艂 barw臋, ale nie da si臋 zrobi膰 tego w 100%. Pracowa艂am z Robertem wielokrotnie i jedn膮 z najfajniejszych rzeczy w tym zawodzie jest us艂ysze膰 w g艂osie co艣, z czym nigdy wcze艣niej si臋 nie zetkn臋艂o.

Robert: Jim jest niech臋tnym, opornym bohaterem i zarazem stanowi 艣wietn膮 rol臋 do odegrania. Wielu z nas chcia艂o by by膰 nim, wi臋c odgrywanie go to wielka odpowiedzialno艣膰. Andrea, mimo 偶e masz 6 nagr贸d Emmy, ja jestem nowicjuszem.

Metzen: Potrzebowali艣my nowego Zeratula. Jack Ritschel by艂 fajn膮 osob膮, lecz odszed艂 od nas - poprzednio gra艂 Duke?a i Zeratula. Znale藕li艣my jednak Freda, cz艂owieka tysi膮ca g艂os贸w. Fred gra wi臋c r贸wnie偶 Rory Swann, okropn膮 posta膰. Co my艣lisz wi臋c o Zeratulu, Fred?

Fred: Poprzednikowi uda艂o si臋 uchwyci膰 ducha 1000-letniego Templariusza, stara艂em si臋 wi臋c powt贸rzy膰 jego wyczyn, nie poddaj膮c si臋 ani troch臋.

Metzen: Jedn膮 z zabawniejszych sytuacji, by艂o kiedy rozmawiali艣my z Fredem o synchronizacji ust z Zeratulem, a on na to "o czym wy w og贸le m贸wicie?"

M贸wili艣my te偶 wiele o Tychusie i jaki powinien on by膰. Kiedy jednak us艂yszeli艣my Tw贸j g艂os, a raczej spos贸b w jaki m贸wisz, wiedzieli艣my, 偶e znale藕li艣my idealnego partnera dla Raynora.

Neil Goblan: Zdaje si臋, 偶e ludzie najbardziej kojarz膮 mnie ze zdania "Hell, it's about damn time". Tychus to jedna z najfajniejszych postaci, jakie mog艂em zagra膰 - prosta, nieskomplikowana. Grywa艂em postaci, s艂awne ze wzgl臋du na innych u偶yczaj膮cych im g艂osu i to by艂o mi艂e, ale teraz mia艂em okazj臋 zrobi膰 co艣 ca艂kowicie po swojemu. Najlepsz膮 rzecz膮 w Tychusie jest to, 偶e mo偶esz pi膰 szkock膮 do 5 rano i nie obawia膰 si臋 o to, jak zabrzmisz. Nagrywali艣my raz po bardzo brzydkim zatruciu pokarmowym, przez p贸艂 godziny pr贸bowa艂em wyj艣膰 z samochodu, ale m贸j g艂os zabrzmia艂 idealnie!

Metzen: Dave, chcia艂em zapyta膰 Ci臋 o Tosh, czasem artysta tworzy wizerunek tak wyra藕ny, 偶e pisarze musz膮 si臋 mu podda膰. Nie mog臋 wyzna膰 szczeg贸艂贸w, ale z ch艂opakami Tosha zwi膮zanych jest kilka dobrych historii. Sam Tosh zaczyna艂 jako najemnik, szukali艣my wi臋c dla niego g艂osu, przes艂uchali艣my paru aktor贸w. Jakie jest Twoje zdanie na jego temat?

Dave: Tosh tak bardzo pasuje do gry, poniewa偶 jest wytworem zwi膮zanego z ni膮 艣rodowiska. G艂臋boko w nim jest wiele dobra, ale on sam wie, 偶e musi przetrwa膰, a nie by膰 najlepszy.

Metzen: Pozostaj膮c jeszcze przy Toshu, jest on przeciwie艅stwem Mata Horna, kt贸rego odtw贸rca roli niestety nie m贸g艂 by膰 dzisiaj z nami. Chcieli艣my mie膰 troch臋 takich kontrastowych postaci. Na wiele sposob贸w charakter Horna przypomina idealizm Raynora, natomiast Tosh ho艂duje bardziej filozofii "r贸b jak uwa偶asz". Po uzyskaniu do艣wiadczenia wojskowego, sta艂 si臋 nihilist膮. Po艂膮czyli艣my losy Tosha z Nov膮, kt贸ra to odegra ma艂y epizod w grze (bardzo fajny). Arcturus, powiedz wi臋c jak to jest by膰 cz艂owiekiem, chc膮cym obali膰 rz膮d.

Arcturus: To by艂o trudne. Naprawd臋. Jak zosta艂em g艂osem Arcturusa? Kompletnie nie pami臋tam. Nie bawi艂em si臋 tak od jaki艣 20-30 lat. To wspania艂e do艣wiadczenie. Zrobienie tego zaj臋艂o jakie艣 3.5h w par臋 dni. Niewiele pami臋tam z czasu sprzed 12 lat. Pojecha艂em do Irvine, mia艂em jeszcze nieotwart膮 kopi臋 SC dla Windows. IMDB.com mo偶e si臋 cz臋sto myli膰, a figurowa艂em tam jako Zeratul. Przez wszystkie te lata my艣la艂em wi臋c, 偶e gra艂em Zeratula. Agencja szuka艂a aktora na to miejsce, a ja zastanawia艂em si臋 dlaczego nawet do mnie nie zadzwonili? M贸j agent powiedzia艂, 偶e po raz kolejny zagram Arcturusa i ciesz臋 si臋, poniewa偶 to ogromna frajda.

Metzen: Trisha, by艂a艣 do tej pory bardzo cierpliwa. Swoj膮 drog膮, czy s膮 na sali fani Battlestar Galactica? To zabawne, ale posta膰 Kerrigan jest kluczowa, ona stanowi serce wszystkiego, czym jest StarCraft. Jak czu艂a艣 si臋 wchodz膮c w jej rol臋? Co da艂a艣 z siebie?

Trisha: Po pierwsze, to onie艣mielaj膮ce do艣wiadczenie wci膮gaj膮c si臋 w gr臋 i pracuj膮c, kiedy nie ma si臋 偶adnych do艣wiadcze艅 z dan膮 pozycj膮. Przyznam, 偶e je艣li chodzi o gry, jestem dziewic膮, a ostatni膮 pozycj膮, w jak膮 gra艂am by艂 Frogger. Nie jestem zbyt obeznana, je艣li o technologie chodzi. Ale to by艂o onie艣mielaj膮ce, nie zna艂am wcze艣niejszej fabu艂y i w og贸le. To zaszczyt by膰 tutaj z wami. Kiedy normalnie pracuj臋, nie nagrywam wielu g艂os贸w. Kiedy wesz艂am pierwszy raz, trafi艂am na wizerunek Kerrigan, Kr贸lowej Ostrz. Dla niej robi si臋 wszystko jako jedna osoba. Normalnie nie pracuje si臋 bezpo艣rednio z innymi osobami, ale na szcz臋艣cie na miejscu byli inni, kt贸rzy powiedzieli mi co si臋 w og贸le dzieje. Nie wiedzia艂am wtedy jeszcze o Zergach i innych sprawach. Frajd膮 by艂o wypr贸bowywanie i szukanie drobnych r贸偶nic - jak przenie艣膰 Sar臋 Kerrigan w cia艂o Queen of Blades jednocze艣nie nie zmieniaj膮c j膮 za mocno? Queen of Blades by艂a naprawd臋 艣wietna do zagrania. Jestem dobr膮 osob膮, ale my艣l臋, 偶e uda艂o mi si臋 wyci膮gn膮膰 z siebie odpowiednio du偶o z艂a, to powa偶ne do艣wiadczenie. Obecnie jestem jeszcze "艣wie偶a", ale w miar臋 up艂ywu czasu b臋d臋 mog艂a powiedzie膰 nieco wi臋cej o granej przez siebie postaci.

Metzen: W Wings of Liberty, Kerrigan jest oczywi艣cie Kr贸low膮 Ostrz, ale pojawiaj膮 si臋 sceny, kiedy wracamy do wydarze艅 z SC 1. To by艂 chyba klip pana Harpera, kiedy widzimy pozostawion膮 Kerrigan. To jeden z koszmar贸w Raynora. Andrea, jakie s膮 Twoje wra偶enia na ten temat? Jakie s膮 Twoje do艣wiadczenia odno艣nie bohater贸w?

Andrea: Natkn臋艂am si臋 na t臋 gr臋 rok temu. Musia艂am nauczy膰 si臋 bardzo du偶o o fabule, tym co ju偶 si臋 sta艂o i co si臋 dopiero stanie. Zapyta艂am Chrisa, czy wie gdzie historia ma si臋 zako艅czy膰. Wa偶ne jest, by艣my wiedzieli co zawoalowa膰. Na szcz臋艣cie Chris siedzi zawsze obok i wyra藕nie daje zna膰, czego mu potrzeba, mog臋 wi臋c przekaza膰 to aktorom. Lubi臋 nagrywa膰 co艣, co nazywane jest "ensemble records". Lubi臋 je odtwarza膰. Daje to mo偶liwo艣膰 zagrania czego艣 na nowo, co jest bardzo wa偶ne. Kluczowe jest wiedzie膰, co dana posta膰 zrobi艂a w przesz艂o艣ci, by zachowa膰 ci膮g艂o艣膰. Czas produkcji jest bardzo d艂ugi, mamy wi臋c mo偶liwo艣膰 nagrania, powr贸cenia potem do tego i stwierdzenia co mo偶na poprawi膰. Nabiera to sensu, kiedy puszczamy danemu aktorowi jego nagranie. Wiele rzeczy mo偶na poprawi膰 i wr臋cz luksusem jest umo偶liwienie powr贸cenia do ju偶 stworzonych kwestii. Na pocz膮tku swojej kariery pracowa艂am przy grach komputerowych, lecz przerwa艂am, gdy偶 non stop wybucha艂y jakie艣 k艂贸tnie. Gry produkowane przez Blizzard s膮 jednak bardzo stymuluj膮ce, to niemal jak re偶yseria filmu - absolutnie niesamowite! To, co mamy tutaj jest naprawd臋 interesuj膮cym pocz膮tkiem i jeszcze lata pracy przed nami. Mam nadziej臋, 偶e b臋dzie gra艂o wam si臋 tak dobrze, jak nam si臋 pracowa艂o przy produkcji. Sesje nagraniowe by艂y wspania艂e i sprawia艂y ogromn膮 frajd臋.

Q & A

  • Do Andrei - masz niesamowit膮 ekip臋 dla SC 2. Czy odpowiadasz r贸wnie偶 za Diablo 3? Co poleci艂a by艣 ludziom, kt贸rzy chcieli by wej艣膰 w zaw贸d podk艂adania g艂os贸w? Czego szukasz w kandydatach?

    Po pierwsze nale偶y ucz臋szcza膰 na zaj臋cia z aktorstwa, je艣li nie urodzi艂e艣 si臋 z talentem. Je艣li dysponujesz jednym rodzajem g艂osu, musisz panowa膰 nad nim lepiej ni偶 ktokolwiek inny. 呕eby z kolei dosta膰 prac臋, musisz wys艂a膰 mi ogromny, drogi prezent (偶artuj臋). Je艣li wytrwasz, znajdzie si臋 w tej bran偶y praca dla Ciebie.

  • Czy macie swoj膮 wizj臋 tych postaci?

    Tychus: Postawi艂em si臋 na miejscu tego faceta. Ka偶dy szczeg贸艂, jak plakaty czy ilustracje, pomaga.

    Trisha: Musia艂am wyobrazi膰 sobie t臋 posta膰 du偶o bardziej, ni偶 stoj膮c przed kamer膮. 艁atwiej jest wczu膰 si臋, kiedy naprawd臋 odgrywasz dan膮 rol臋, kiedy za艣 siedzisz przed mikrofonem niewiele mo偶na zrobi膰.

  • Czy Dark Origins z ko艅ca Brood War b臋dzie mia艂o wp艂yw na Wings of Liberty?

    W tym zawiera si臋 wszystko, widzimy Zeratula staraj膮cego si臋 dotrze膰 do sedna sprawy. Je艣li sercem StarCrafta 2 jest historia Jima Raynora i Kerrigan, to mit o hybrydach jest jego kr臋gos艂upem.

  • Czy grono aktor贸w ma kontrakt na ca艂o艣膰 StarCrafta 2?

    Postaramy si臋, by ci膮g艂o艣膰 zosta艂a zachowana.

    Metzen: Jestem dow贸dc膮 Battlecruisera, Marine, Ghostem. W WoW gram Thralla, Logasha i wiele innych jak np. Ragnarosa. Nie szafowa艂bym jednak okre艣leniem "aktor".

  • Czy aktorzy w jakikolwiek spos贸b wizualizuj膮 sobie grane postaci? Czy Magistrate nadal istnieje, je艣li tak, to czy zosta艂 odsuni臋ty od zada艅?

    Jako aktor, zawsze zwracasz si臋 do kogo艣. U偶ywamy statyst贸w, a przynajmniej ja tak robi臋. Korzystam z obecno艣ci kogo艣 znajomego, by moja rola wypad艂a jak najbardziej przekonuj膮co. Je艣li o Magistrate chodzi, jest urz膮dzeniem pomagaj膮cym opowiedzie膰 histori臋, nie jest odr臋bn膮 postaci膮, ale na tak膮 wygl膮da. Sk艂ania to ku zadaniu pytania, czy ta posta膰 wci膮偶 istnieje? By膰 mo偶e.


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona