Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Valkyrie
Zobacz opis
SC2 News
Karune udziela kolejnych odpowiedziKarune udziela kolejnych odpowiedzi
Wtorek, 01.09.2009, 22:51 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 01.09.2009, 22:51 :: deimos :: komentarze (0)

Po dłuższej chwili milczenia mamy kolejne porcje newsów od Karune. Głównie są to potwierdzenia, uściślenia lub zaprzeczenia pewnych spekulacji, lecz i tak warto zapoznać się z treścią tych wypowiedzi, szczególnie tym, którzy są na bakier z aktualnymi informacjami o stanie niektórych elementów gry. Zapraszam więc do krótkiej, lecz treściwej lektury.

Pytanie: Mam jedno, bezpośrednie pytanie: Czy High Templar odzyskał umiejętność Phase Shift na BlizzCon, czy też ma on teraz inną, wzorowaną na Time Bomb?
Karune: Obecnie HT posiada właśnie Phase Shift oprócz Psi Storm i Archon Merge. Sama zdolność usuwa wybrany cel z pola bitwy i wygląda na to, że zespół projektowy jest zadowolony z efektu do pojawienia się bety. Wszystko jednak może ulec zmianie.

Pytanie: Czy Battle.net 2.0 jest zwolniony od opłat...? I czy opłaty planowane są za funkcje, których niekoniecznie będzie się używać?
Karune: Jak już wspominano, gracze będą mogli korzystać z Bnet 2.0 za darmo po kupieniu gry. W tej kwestii zmian nie ma.

Pytanie: Znów to ostrożne wyrażanie stanowiska firmy. Czy możesz uściślić tę kwestię? Jeśli Blizzard uzna, że "nie kupiłeś pełnej wersji StarCrafta 2" (jakkolwiek to wykryć - a ten temat jest przeznaczony na kolejne pytanie), co stanie się wtedy? Czy może w takim razie umyka mi coś bardziej skomplikowanego?
Karune: Lol - oto jeden, prosty scenariusz: Gdy kupisz grę w sklepie, będziesz mógł grać na Battle.net za darmo. Nie będzie to darmowa wersja tymczasowa. Jeśli zaś nie zakupisz gry, będzie oznaczało to pozyskanie jej z nielegalnego źródła, a w takim przypadku nie podłączysz się do serwera.

Pytanie: Czy pojawi się możliwość dodania śledzenia wyników dla map darmowych i premiowanych? Coś w rodzaju prywatnych ladderów dla map i ich uaktualnień. Czy mapa ze strefy premium będzie musiała spełnić konkretne warunki, by została zaliczona do tego grona (np. unikalne modele jednostek)? Czy uważasz, że możliwe będzie stworzenie w edytorze gry akcji 2D w stylu Street Fighter?
Karune: Śledzenie statystyk i prywatne laddery będą możliwe do stworzenia, choć niekoniecznie możliwości te udostępnione zostaną zaraz w dniu premiery gry. Mapy premium będą musiały spełnić pewne wymagania, ale te nie zostały jeszcze określone. Wygląda na to, że chcesz stworzyć StarCraft Street Fighter... możesz liczyć na to, że to ściągnę.

Pytanie: Probe zadający 2 obrażeń nieco mnie zszokował. Możesz wyjaśnić tę kwestię, ponieważ nie jestem w 100% pewny?
Karune: Probe zadaje 5 obrażeń.

Pytanie: Wcześniej, Dustin wspominał że Zergowie byli najsłabsi wobec innych ras. Zastanawia mnie więc, czy Twoim zdaniem moja ulubiona rasa powróciła do gry w kwestii balansu? Rozumiem, że kilka godzin gry podczas BlizzCon nie daje możliwości pełnej oceny, dlatego pytam Ciebie.
Karune: Balans, do którego odnoszą się twórcy jest bardzo płynny. 90% graczy zapewne nie odczuje różnic, a my staramy się dopracować rozgrywkę na najwyższym poziomie umiejętności - duża część tych prac zostanie ukierunkowana podczas bety, kiedy grę będzie mogło przetestować wielu graczy. W skrócie - nie martw się, zbalansujemy to również z pomocą graczy.

Pytanie: Na pewnej stronie pojawiły się pogłoski, że Roach może poruszać się, gdy jest zakopany. Potwierdzisz, czy zaprzeczysz?
Karune: Zespół eksperymentuje obecnie z Roachem, który potrafi poruszać się pod ziemią. Jednostka ta otrzyma również ulepszenie prędkości, które pozwoli poruszać się (bazowe tempo wynosi mniej więcej tyle, ile Zealota bez Szarży)tak szybko, jak Stalkerzy. Obecnie Roach pod ziemią ma połowę swojej bazowej szybkości. Rozwiązanie to, powinno przysporzyć ciekawych rozwiązań taktycznych, gdyż rolą Roacha jest przyjmowanie na siebie obrażeń.

Porcja informacji, udzielonych przez Karune być może nie jest rewolucyjna ani przytłaczająca. Dobrze jednak, że mimo powtarzających się pytań nie brakuje chęci, by w większości znane już kwestie uściślać. Graczy preferujących Zergów z pewnością zadowoli nowy projekt dotyczący Roacha, Protossi natomiast już mogą zastanawiać się jaki użytek można zrobić z Phase Shift - zdolności bardzo ograniczonej, jednak z cała pewnością umożliwiającą efektywne jej wykorzystanie.


Źródło: StarCraft Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona