Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Firebat
Zobacz opis
SC2 News
Q & A 48Q & A 48
PiÄ…Â…tek, 23.01.2009, 22:41 :: Negro :: komentarze (0)PiÄ…Â…tek, 23.01.2009, 22:41 :: Negro :: komentarze (0)

Do premiery StarCraft II coraz bliżej – to siÄ™ czuje. Jeszcze bliżej zdaje siÄ™ być data udostÄ™pnienia graczom wersji beta, a kolejne informacje tylko podsycajÄ…Â… oczekiwanie oraz spekulacje na ten temat. W natÅ‚oku informacji tego typu pojawiÅ‚ siÄ™ kolejny Q&A, przynoszÄ…Â…cy jak zawsze porcjÄ™ interesujÄ…Â…cych odpowiedzi. Ale te przeczytajcie sami.

Z rozmowy z twórcami:
Mamy nowy rok, a wraz z nim kolejne zmiany – zarówno natury artystycznej, jak i dotyczÄ…Â…cej bezpoÅ›rednio mechaniki gry. Zespół zajmujÄ…Â…cy siÄ™ graficznÄ…Â… stronÄ…Â… SC2, dodaÅ‚ kilka nowych animacji Å›mierci jednostek, w tym Drony spopielane atakiem Helliona, eksplodujÄ…Â…ce narzÄ…Â…dy Overlordów po ataku Gauss Rifle a nawet Marauderzy, dosÅ‚ownie ciÄ™ci na kawaÅ‚ki przez Dark Templarów. Wszystko to robi spore wrażenie, wiÄ™c graficy majÄ…Â… nadziejÄ™, że te animacje pozwolÄ…Â… lepiej wczuć siÄ™ w epickie starcia w SC2. JeÅ›li zaÅ› chodzi o multiplayer – twórcy testujÄ…Â… różne rozwiÄ…Â…zania dotyczÄ…Â…ce macro – warianty implementowane dla każdej z ras, ale różnie przez nie rozgrywane. Elementy te, majÄ…Â… na celu danie szansy graczom, koncentrujÄ…Â…cym siÄ™ na zbieraniu surowców, na nawiÄ…Â…zanie walki z tymi, którzy majÄ…Â… inne podejÅ›cie do rozgrywki. WiÄ™cej na ten temat w kolejnym zestawie Q&A oraz w nastÄ™pnej odsÅ‚onie Battle Report.

STARCRAFT II Q&A - BATCH 48

Jeden z ostatnich screenshotów ukazuje starcie w nocnej, deszczowej scenerii. Czy noc i inne warunki pogodowe pojawiÄ…Â… siÄ™ wyÅ‚Ä…Â…cznie w kampanii? I czy możliwa bÄ™dzie zmiana pogody w edytorze? – Kain175 (USEast)

Noc i deszcz pojawią… się w kampanii, lecz wą…tpliwa jest ich obecność w rozgrywce wieloosobowej. Oba efekty dostępne będą… w edytorze.

Czy Blizzard planuje umieszczenie opcji uÅ‚atwiajÄ…Â…cych korzystanie z gry osobom, które sÄ…Â… w jakiÅ› sposób niepeÅ‚nosprawne (daltonizm, sÅ‚aby sÅ‚uch)? – Kain175 (USEast)

To dobry pomysÅ‚, gdyż chcemy dotrzeć z naszÄ…Â… grÄ…Â… do jak najwiÄ™kszej liczby odbiorców. Trudno byÅ‚o by umieÅ›cić takie uÅ‚atwienia dla wszystkich, lecz z pewnoÅ›ciÄ…Â… gra bÄ™dzie o wiele bardziej przystÄ™pna dla tych osób niż pierwowzór. Na przykÅ‚ad wyÅ›wietlane jest o wiele wiÄ™cej powiadomieÅ„ – o ataku, ukoÅ„czeniu budowy, etc. Powinno to umożliwić komfortowe korzystanie osobom z wadami sÅ‚uchu.

Czy SC2 bÄ™dzie posiadaÅ‚ wsparcie dla kilku monitorów ? – SCPod

StarCraft 2 będzie obsługiwał monitory typu widescreen, ale nie kilka monitorów na raz. O ile rodzaj szerokoekranowy staje się standardem, o tyle Multi-monitory dawały by zbyt dużą… przewagę nad graczami, korzystają…cymi tylko z jednego monitora.

Jednostki „rzucajÄ…Â…ce zaklÄ™cia” w SC1 nie miaÅ‚y regularnego ataku. Niektóre tego typu w WC3 potrafiÅ‚y atakować – czy w SC2 oddziaÅ‚y tego typu pozostanÄ…Â… bez możliwoÅ›ci „normalnego” ataku? – TheWarCenter

Niektóre, jak High Templar czy Infestor nie zostanÄ…Â… wyposażone w zdolność atakowania, jednakże inne – np. Mothership lub Ghost takÄ…Â… możliwość posiadajÄ…Â….

Gdy wrogie armie zbliżajÄ…Â… siÄ™ do Wieży Obserwacyjnej Xel’Naga, który z graczy zyskuje nad niÄ…Â… kontrolÄ™? Ten z wiÄ™kszÄ…Â… armiÄ…Â…, czy jest to po prostu na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”? – TheWarCenter

W takiej sytuacji obaj gracze tracÄ…Â… możliwość korzystania z tej struktury. Na przykÅ‚ad sytuacja, kiedy trzymasz jednostkÄ™ naziemnÄ…Â… w pobliżu Wieży – pole widzenia jest poszerzone, lecz gdy w to miejsce dodatkowo wejdzie wroga jednostka, obaj tracicie wiÄ™kszy zasiÄ™g obserwacji.

Czy Szarża (Charge) ograniczona jest wyÅ‚Ä…Â…cznie przez odlegÅ‚ość od danego Zealota do celu, jaki atakuje, czy wpÅ‚yw ma także czas potrzebny na dotarcie do tego celu? Np. zakÅ‚adajÄ…Â…c, że każemy Zealotowi na klifie atakować jednostkÄ™ poniżej klifu – czy zacznie wtedy Szarżę na caÅ‚ym dystansie, czy zakoÅ„czy jÄ…Â… po pewnym czasie? – StarCraft 2 Source DE

Szarża zależna jest wyÅ‚Ä…Â…cznie od odlegÅ‚oÅ›ci od celu – wysokość nie ma tu znaczenia. Wspomniany Zealot nie użyje wiÄ™c Szarży, nawet jeÅ›li wizualnie obie jednostki bÄ™dÄ…Â… wyglÄ…Â…daÅ‚y, jak gdyby znajdowaÅ‚y siÄ™ blisko siebie. Zealot musi znajdować siÄ™ w okreÅ›lonej odlegÅ‚oÅ›ci od celu, by aktywować swojÄ…Â… zdolność. Oznacza to, że ten dystans jest wartoÅ›ciÄ…Â… staÅ‚Ä…Â…. Dodatkowo, Zealoci nie bÄ™dÄ…Â… w stanie Szarżować poprzez klify – muszÄ…Â… je obchodzić.

Czy zamierzacie dodać fanowskie mapy do głównego zbioru map? – StarCraft 2 Source DE

W przyszłości twórcy map będą… mogli dodawać je do standardowego zestawu. Plansze te, będą… oczywiście wyselekcjonowane pod względem jakości oraz warunków do rozgrywania gier, jakie będą… dawać.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona