Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Zerg Overmind
Zobacz opis
SC2 News
BlizzCast #8BlizzCast #8
Åšroda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)Åšroda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)

blizzcast

DostÄ™pny jest już 8 odcinek BlizzCast – jak zawsze porusza on wiele kwestii zwiÄ…Â…zanych z pozycjami wydawanymi przez Blizzard. Nas naturalnie, najbardziej interesujÄ…Â… fragmenty zwiÄ…Â…zane ze StarCraft 2. Wiadomo już, że beta nieprÄ™dko ujrzy Å›wiatÅ‚o dzienne (pesymiÅ›ci ironizujÄ…Â…, że byÅ‚o by miÅ‚o, gdyby gra w ogóle wyszÅ‚a jeszcze w tym roku). Niech to jednak nikogo nie zniechÄ™ca – każda informacja jest istotna i dziÄ™ki temu możliwe bÄ™dzie lepsze przygotowanie siÄ™ na wcią…ż nadchodzÄ…Â…cÄ…Â… produkcjÄ™.

Ostatni BlizzCast dotykaÅ‚ tematu Diablo 3, znalazÅ‚o siÄ™ jednak miejsce na kilka pytaÅ„, które powinny zainteresować każdego fana SC2. Odpowiedzi udzielaÅ‚ oczywiÅ›cie Dustin Browder – zachÄ™cam do czytania.

BlizzCast - tłumaczenie wybranego fragmentu:

Bornakk: NastÄ™pny fragment zawiera kilka pytaÅ„ zwiÄ…Â…zanych ze StarCraft 2, odpowiedzieć na nie pomoże nasz Główny Projektant – Dustin Browder. Witaj Dustin!

Dustin Browder: Witam wszystkich.

Bornakk: Pierwsze pytanie zadaÅ‚ Norfindel z Battle.net – mógÅ‚byÅ› udzielić nieco informacji na temat jednostek powietrznych? Ich obecnego przeznaczenia i skutecznoÅ›ci w samej grze?

Dustin Browder: OczywiÅ›cie każda rasa inaczej wykorzystuje swoje jednostki powietrzne. Zergowie na przykÅ‚ad czÄ™sto wykorzystujÄ…Â… Mutaliski – do zaskakujÄ…Â…cych ataków, wytrÄ…Â…cajÄ…Â…cych przeciwnika z rytmu, oraz w iloÅ›ciach masowych w późniejszych etapach gry. Jednostki innych ras sÅ‚użą… czemu innemu – terraÅ„skie Banshee sÄ…Â… potężnymi jednostkami do zwalczania celów naziemnych – niekiedy potrafiÄ…Â… same przedrzeć siÄ™ przez wrogÄ…Â… obronÄ™, czego w oryginale Wraithy nie potrafiÅ‚y dokonać. Podobne zagrożenie stanowiÄ…Â… u Protossów Void Raye. Ich broÅ„ potrafi zadać poważne obrażenia budynkom. Graczom przyjdzie wiÄ™c stawić czoÅ‚o naprawdÄ™ silnym przeciwnikom, co zachÄ™ci do korzystania z jednostek przeciw powietrznych - Corruptorów i Phoenixów. BÄ™dzie siÄ™ też można przekonać o sile wiÄ™kszych jednostek – Carriery majÄ…Â… wiÄ™kszy zasiÄ™g niż kiedykolwiek wczeÅ›niej – sprawi to, że powinniÅ›my widzieć ich wiÄ™cej w decydujÄ…Â…cych momentach gry, lecz to okaże siÄ™ dopiero po ukazaniu siÄ™ wersji beta. Battlecruisery maja 3 ulepszenia do wyboru, wiÄ™c gracz może zdecydować czy woli zamontować np. DziaÅ‚o Yamato, czy wyposażyć jednostkÄ™ w ochronne tarcze - czyni to te jednostki bardziej efektywnymi podczas gry i prawdopodobnie również sprawi, iż Battlecruisery stanÄ…Â… siÄ™ staÅ‚ym elementem matchupów.

Bornakk: Kolejne pytanie nadesłał Ultimasx - zauważyłem, że protosskie struktury miały widoczną… powierzchnię pod sobą…, podczas procesu tworzenia. W ostatnich pokazach, wyglą…dało na to, że budynki po prostu pojawiają… się po zakończeniu animacji, natomiast podczas warp-in jednostek, powierzchnia pod nimi wcią…ż jest widoczna. Wyglą…da więc na to, że chodziło mu o różnice w animacjach. Możesz więc wyjaśnić nam jak będzie to ostatecznie wyglą…dało?

Dustin Browder: RozmawiaÅ‚em o tym z Samwisem, lecz nie przypomina on sobie by wprowadzano jakiekolwiek zmiany w animacji tworzenia budynków. Możliwe wiÄ™c, że wkradÅ‚ siÄ™ po prostu jakiÅ› bÅ‚Ä…Â…d. Nie jestem pewny, o co dokÅ‚adnie chodzi użytkownikom, ale wiem jak chcemy by ta część grafiki wyglÄ…Â…daÅ‚a. Budynki oczywiÅ›cie bÄ™dÄ…Â… posiadaÅ‚y animacjÄ™ tworzenia, tak jak w oryginalnym SC – można bÄ™dzie zobaczyć, że powstaje jakaÅ› struktura, ale nie bÄ™dzie jasne jaka. W miarÄ™ koÅ„czenia procesu przywoÅ‚ywania budynku, jego kontury bÄ™dÄ…Â… już odrobinÄ™ wyraźne. Na koniec caÅ‚ość zacznie nabierać ostroÅ›ci i charakterystycznego poÅ‚ysku (np. metaliczny w przypadku odpowiedzialnego za dostÄ™p do Dark Templarów). Ogólnie bÄ™dzie wyglÄ…Â…daÅ‚o to bardzo podobnie do znanej z SC animacji, jednak wzbogacimy jÄ…Â… o nowe detale.

Bornakk: Ten sam użytkownik zadaÅ‚ jeszcze jedno pytanie – Ultimasx zauważyÅ‚, że terraÅ„skie budynki zaczynajÄ…Â… wydzielać dym, zamiast pÅ‚oną…ć. Jest odrobinÄ™ za wczeÅ›nie na tego typu pytanie, mimo wszystko jednak – czy struktury Zergów bÄ™dÄ…Â… krwawić po ich uszkodzeniu?

Dustin Browder: Mam takÄ…Â… nadziejÄ™. Nie dotarliÅ›my jeszcze do etapu, gdzie bÄ™dziemy siÄ™ tym zajmować. UdostÄ™pniamy wiele informacji, ludzie widzÄ…Â… postÄ™p w tworzeniu gry i wiem, że panuje opinia, iż „skoro wyglÄ…Â…da to tak dobrze, musi być już na ukoÅ„czeniu” – zapewniam, że graficy wcale tak do tego nie podchodzÄ…Â…. Na razie skupili siÄ™ na dopracowywaniu poszczególnych jednostek i ras, lecz Zergowie sÄ…Â… pod tym wzglÄ™dem dość zaniedbywani. W ich przypadku w ogóle czeka nas sporo pracy – przy Hatchery, Lair, Hive. KrwawiÄ…Â…ce budynki wyglÄ…Â…dajÄ…Â… bardzo „zergowo” i jest to element, który chÄ™tnie byÅ›my umieÅ›cili.

Bornakk: To koÅ„czy seriÄ™ pytaÅ„, dotyczÄ…Â…cych StarCraft 2 – dziÄ™ki, że wpadÅ‚eÅ› Dustin!

Dustin Browder: Dzięki, chłopaki.


Źródło: Blizzard BlizzCast
TÅ‚umaczenie: Deimos0

avatar 1Maess2009-04-02 19:55:11
StarCraft2 zapowiada się strasznie ciekawie. Co prawda ostatnio mój zapał do SC przygasiły inne gry, ale jak tylko spojrzałem pewnego pięknego ranka na te jeszcze piękniejsze screeny, to moja krew znów zawrzała w żyłach, a umysł zaczą…ł tworzyć coraz to wspanialsze nadzieje na przyszłość. Blizzard naprawdę ma niesamowite pokłady gotówki, że może sobie pozwolić na takie przygotowania przed wypuszczeniem tytułu.
Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona