Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Zobacz opis
SC2 News
Karune o Nighthawku i MedivacuKarune o Nighthawku i Medivacu
Åšroda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)Åšroda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)

W ostatnich dniach na Forum Battle.net Karune odpowiedział na kilka pytań dotyczą…cych rozgrywki wieloosobowej w StarCraft 2. Ponadto sprostował informacje dotyczą…ce specjalnych umiejętności oraz zastosowania dwóch terrańskich jednostek - Nighthawka oraz Medivac Dropshipa. Poniżej zamieszczamy tłumaczenie wybranych fragmentów.

nighthawk

Czy będzie możliwość ustawienia punktu zbiórki jednostek do jakiejś jednostki? Coś na wzór punktu zbiórki bohaterów w WarCraft 3.
Karune: Tak, bÄ™dzie taka możliwość, – co wiÄ™cej bÄ™dzie można ustawić punkt zbiórki prosto do jednostek transportowych jak Dropship.
Czy będzie można kontrolować jednostki i zasoby sojusznika, jeśli ten cię opuści?
Tak - na chwilę obecną… wszystkie zasoby sojusznika, który cię opuścił trafiają… do puli twoich zasobów. Nie jest to pewne i będzie dalej testowane i prawdopodobnie zmienione.
Czy wspólne korzystanie z jednostek będzie możliwe? Dla lepszego micro w grach zespołowych.
Tak, jest taka możliwość.
Czy zasoby sojusznika będą… widoczne?
Tak.

medivac O jednostce Medivac:
Leczy Marines, asystuje w atakach na „expy”, transportuje Siege Tanki do szybkich dropów lub zrzuca jednostki na inne wrogie Siege Tanki. BÄ™dzie to jednostka do której najczęściej siÄ™ bÄ™dzie „techowaÅ‚o” i ogólnie najczęściej używaÅ‚o.
Czyli vs Terran najlepiej szybko iść w jednostki anty powietrzne.

Karune: Przeciw-powietrzne i obszarowe umiejÄ™tnoÅ›ci zazwyczaj dobrze radzÄ…Â… sobie przeciwko Terranom jeÅ›li ich armia skÅ‚ada siÄ™ gÅ‚ownie z jednostek biologicznych. Jednostki i umiejÄ™tnoÅ›ci przeciw-powietrzne sÄ…Â… także skuteczne szczególnie, że Nighthawki sÄ…Â… teraz dość potężne ze swojÄ…Â… nowÄ…Â… umiejÄ™tnoÅ›ciÄ…Â… „Hunter-seeker Missile” (która tropi cel przez X sekund aby po trafieniu eksplodować i zadać obrażenia AoE*). Jednak Teranie mogÄ…Â… pójść w jednostki mechaniczne, co zmusza do podjÄ™cia innych strategii, wiÄ™c zwiad bÄ™dzie zawsze ważny.
*Area to Effect (atak lub umiejętność z działaniem obszarowym)

Odnośnie Hunter-seeker Missile:
Czyli dziaÅ‚a to na zasadzie umiejÄ™tnoÅ›ci Infestora: “Fungal Infestation”, (co w wolnym tÅ‚umaczeniu oznacza: infekcja grzybni) za wyjÄ…Â…tkiem tego, że jest to rakieta? Czy wybucha podczas kontaktu?

Karune: Wybucha podczas kontaktu i można jej unikną…ć, jeÅ›li wycofasz swojÄ…Â… jednostkÄ™ przez dÅ‚ugość czasu X sekund. X jest przedmiotem balansowania i testowania. UmiejÄ™tność Hunter Seeker Missile jest stworzona do niszczenia wolnych jednostek takich jak wiÄ™kszość „Spellcasterów”. Chwilowo „Hunter Missile” tropi wrogie cele przez 15 sekund.

Czy umiejÄ™tność Nighthawk “Hunter Missle” kosztujÄ™ mineraÅ‚y/gaz?
Karune: UmiejÄ™tność Hunter Missile kosztuje 75 energii, a dziaÅ‚ko “Auto Turret” 50 energii (atakuje cele naziemne i powietrzne).

Na jakiej zasadzie dziaÅ‚ajÄ…Â… umiejÄ™tnoÅ›ci Nighthawk’a jeÅ›li chodzi o koszty? Czy na zasadzie poczekaj-cooldown który dodatkowo kosztuje mineraÅ‚y? Czy jest to umiejÄ™tność która kosztujÄ™ energiÄ™ tak jak kiedyÅ›? Czy dziaÅ‚ajÄ…Â… na zasadzie hybrydy (umiejÄ™tnoÅ›ci wymagajÄ…Â… zasobów i energii)? Lub caÅ‚kowicie inaczej?
Karune: Nie ma teraz żadnego opóźnienia dla którejkolwiek umiejÄ™tnoÅ›ci Nighthawk’a (Auto-Turret + Hunter Seeker Missle, które mszÄ…Â… być odkryte w Fusion Core budynku). Å»adne zdolnoÅ›ci Nighthawka kosztujÄ…Â… mineraÅ‚y. UmiejÄ™tność „Hunter Missle” zadaje 150 obrażeÅ„ typu “Splash”, niszczÄ…Â…c wiÄ™kszość “casterów” i jednostek pierwszej gaÅ‚Ä™zi drzewa produkcji.
Wszystkie te statystyki są… przedmiotem testowania gry i mogą… się zmienić.

Brzmi to bardzo interesujÄ…Â…co.
I jeszcze jedno, jeśli rakieta nie dosięgnie celu, czy mimo tego wybuchnie? Jeśli cel zginie to czy rakieta wybucha w połowie drogi czy w miejscu gdzie jednostka została zniszczona? Jak bardzo udany jest pomysł użycia tej umiejętności na swojej jednostce i prowadzenia jej do wrogiej bazy/jednostek (czy to w ogóle było wypróbowane)?

Karune: JeÅ›li rakieta nie siÄ™gnie celu, traci paliwo, rozpada siÄ™ i żadne obrażenia nie sÄ…Â… zadawane. Eksplozja nastÄ™puje tylko, kiedy rakieta dosiÄ™ga celu. Nie można używać tej umiejÄ™tnoÅ›ci na wÅ‚asnych jednostkach – wiem, że nie chciaÅ‚bym być „Marinsem-przynÄ™tÄ…Â…” dla tej rakiety.


Źródło: Forum Battle.net (1) | Forum Battle.net (2)
TÅ‚umaczenie: Spychi

avatar 1sap2009-04-08 14:55:52
Jakoś nie wyobrażam sobie rakiety krą…żą…cej przez 15 sekund po polu bitwy :P
avatar 2Imb2009-04-09 22:16:28
15 sekund to kupa czasu... Brzydko mi się to kojarzy z W3 (ale ta gra się wlooookła -.-)
Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona