Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Shuttle
Zobacz opis
SC2 News
Supply Depot, Medivac oraz HSMSupply Depot, Medivac oraz HSM
Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)

Poza Q&A , na forum Battle.net toczą… się naturalnie inne dyskusje, gdzie nieocenione okazują… się informacje, udzielane przez Karune. Nie inaczej było i tym razem, gdyż czcze teoretyzowanie do niczego by nie doprowadziło użytkowników – natomiast kilka faktów z pewnością… rozwiało wą…tpliwości niektórych.

Pytanie: Z tego, co słyszałem w grze nie zmienia się nic oprócz wykrywania ścieżek przez jednostki. Pancerz, PŻ, zdolność wykrywania niewidzialnych oddziałów i ataki pozostają… takie same.

Karune: Racja. Zwróć jednak uwagę na skutki użycia np. Supply Depotów, dzięki którym można odcią…ć siły przeciwnika, zbyt odważnie atakują…cego Twoje pozycje. Takie zagranie łatwo może zaważyć na losach bitwy.

Pytanie: Wiem, że to pytanie było już zadawane, ale dla przypomnienia – czy można podnieść depoty, gdy znajdują… się na nich wrogie (lub sojusznicze) jednostki?

Karune: Tak, można w tej sytuacji unieść schowane Supply Depoty. Oddziały na wierzchu zostaną… zepchnięte w tę stronę, której bliżej się znajdują….

Pytanie: Zgadzam się, że bardzo defensywna strategia Terran będzie teraz bardziej irytują…ca, niż kiedykolwiek, a tech średniego poziomu nie powstrzyma takiego zagrania, gdyż blokada złożona z Koszar i Supply Depotów będzie wtedy wcią…ż skuteczna. Nie wiem tego jednak na pewno, gdyż żaden z nas nie ma pojęcia jak w praktyce sprawdza się system poruszania między budynkami. Karune, skomentujesz jakoś skuteczność odgradzania się przy pomocy struktur?

Karune: Terranie są… bardzo skuteczni w blokowaniu ataków we wczesnych fazach gry, jednak można przełamać tę obronę, gdy przeciwnik skupia się na rozwoju technologicznym. Grają…c Protossami, użyłem Nullifiera by uniemożliwić SCV dojazd do atakowanych Supply Depotów, Zerg natomiast może skorzystać z Banelingów, zadają…cych obrażenia paru strukturom jednocześnie.

Pytanie: Kiedy jednostka zostaje zepchnięta z Supply Depota, dzieje się to natychmiast, czy "zsuwa" się ona jak w SC1?

Karune: Nie jestem pewien co chciałeś powiedzieć przez "zsuwa", ale efekt zejścia ze struktury jest natychmiastowy.

Pytanie: Moment… Myślałem, że ilość PŻ Supply Depotów zredukowano z 500 do 350 (widziałem to chyba na którymś Battle Report).

Karune: Nic z tych rzeczy.

Karune wypowiedział się na kilka innych tematów – Medivaca, Thora i pomysłu odnośnie Hunter Seeker Missile Ravena:

Pytanie: Medivac – jeśli będzie odpowiednio szybko dostępny, stanie się lepszy niż poprzednik.

Karune: I ja uważam, że jest to lepsza jednostka niż Medyk z SC1. Medivac leczy szybciej i jest mniej podatny na te same ataki, które skutecznie eliminują… Marines. Poza tym zwiększa mobilność terrańskiej armii, a gdy nie służy regeneracji sił piechoty może desantować np. czołgi. Chodzą… słuchy, że może nawet transportować Thora.

Pytanie: Zastanawia mnie, jak dropship może przenieść 10-krotnie większego Thora… Czary-mary i siła woli?

Karune: Nie ma jeszcze ostatecznych decyzji co do wyglą…du – póki co Thor jest nieco mniejszy (widać to na ostatnich screenshotach), gotowa jest też animacja ‘podniesienia’ go.

Pytanie: Pomyślałem sobie, że "HSM nie trafi w Mutaliski, gdyż te mogą… odlecieć", potem dotarło do mnie, iż "mogę podlecieć Nighthawkiem tak blisko, jak tylko się da i zdetonować pocisk w nie rozdzielonej jeszcze grupie jednostek". Jeśli pomyśleć o taktyce rozdzielania Mutalisków, gdy Nighthawk próbuje bawić się w Tassadara, brzmi to całkiem obiecują…co. Może to spowodować, że gracze zaczną… uciekać swoimi siłami, podczas gdy Ty nie masz nawet energii na wystrzelenie HSM. Przeciwnik może próbować zestrzelić Nighthawka paroma Mutaliskami, a potem wezwać posiłki. To poprawiło by micro podczas bitew.

Karune: Masz rację, jeśli zbliżyć się Ravenem (znanym wcześniej jako Nighthawk), Hunter Seeker Missile może zadać poważne obrażeni. Zerg powinien jednak mieć dość czasu na reakcję – rakieta ma lekkie opóźnienie po wystrzeleniu. Poza tym, umieściliśmy wskaźnik, informują…cy która jednostka została namierzona, by wymusić micro dla ograniczenia obrażeń.


Źródła: StarCraft Wire 1 | StarCraft Wire 2
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona