Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Rasy - Zerg
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Kolejne informacje od KaruneKolejne informacje od Karune
Sobota, 12.09.2009, 22:02 :: deimos :: komentarze (1)Sobota, 12.09.2009, 22:02 :: deimos :: komentarze (1)

Serwis StarcraftWire zamieścił wypowiedź Karune, poruszającą dość istotny tematy, jak się okazuje, bardzo silnej strategii Zergów w SC 2, czyli 1 Hatch Queen Rusha. Myślę więc, że ta kwestia zainteresuje wszystkich śledzących rozważania strategiczne w nowej odsłonie StarCrafta. Zapraszam gorąco do lektury.

Pytanie: Teamliquid opublikował niedawno artykuł, w którym autor stwierdza, iż zagranie 1 Hatch Queen jest praktycznie niemożliwe do pokonania, ze względu na przewagę ekonomiczną i możliwość uniemożliwienia zwiadu. Jesteśmy więc ciekawi, jak Terranie i Protossi powinni radzić sobie z tą taktyką.

Karune: Jest tam też artykuł, który częściowo potwierdza to, co chcę powiedzieć. Poza tym, 1 Hatch Queen jest stosunkowo łatwy do zatrzymania, jeśli spodziewasz się, że przeciwnik go użyje. Jest też kilka strategii, których używam i co najmniej kilka, których użycie widziałem:
Terranem powinieneś naturalnie zablokować choke. To samo w sobie zatrzyma szybkie Zerglingi, które dodatkowo możesz ostrzelać z klifów za pomocą Marines (jednostki Zerga nie widzą Marines na klifach, musisz tylko trzymać te natrętne Overlordy w ryzach). SCV też świetnie się sprawdzą, naprawiając struktury szybciej, niż Zerglingi są w stanie zadawać obrażenia na tym etapie. Hydraliski z kolei stanowią niejaki problem, lecz mogą zostać unieszkodliwione przez grupę Marines schowaną za Supply Depotami lub w Bunkrze, jeśli jest to konieczne. Terrański choke jest wtedy trudny do przełamania i gdy przeciwnik traci surowce na przedarcie się, Ty powinieneś techować do Banshee lub Reaperów, bronić się za ich pomocą, przechodząc powoli w mid game. Wtedy Zerg musi nastawić się na defensywę przy 1 Hatch Queen (kluczowy jest tu własnie 1 Hatch lub późny expand).
Jeśli o Protossów chodzi, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i wymaga więcej umiejętności. Ja zazwyczaj blokuję choke 2 Gateway'ami lub 1 Gateway'em i Cybernetics Core (gdy techuję), zostawiając wąski przesmyk, który da się zablokować pojedynczym Zealotem. W takiej sytuacji atakować może tylko jeden Zergling, co jest efektywnym korzystaniem z zasobów dla Protossa. Jeśli Zerg jest uparty, zacznie atakować budynki lub techować do Banelingów, by poradzić sobie z Zealotami. Zwracając uwagę na timing, będziesz w stanie zyskać drugiego Zealota zanim wytrzymałość drugiego Gateway'a spadnie do połowy, co powinno wystarczyć do odparcia pierwszych Zerglingów. Gdy ukończy się Cybernetics Core, da to dostęp do Nullifierów, które moim zdaniem są najczęściej używaną jednostką przeciw Zergom. Jeśli w tym momencie oponent przestawił się na produkcję Hydralisków, lub techował wprost do nich, powinieneś mieć przynajmniej jednego Nullifiera, które świetnie sprawdzają się w walce z Hydraliskami (przy pomocy nawet jednego Zealota), lub pomagają odciąć własne siły od nacierających oddziałów, pozwalając Zealotom utrzymać choke, podczas gdy jednostki strzelające (Nullifiery i Stalkerzy) z łatwością wybiją połowę wrogich oddziałów i zmuszą Zerga do defensywy.
Obie strategie wymagają dobrego micro, co jest zabiegiem celowym - zwiad Overlordami i dostarczanie linii wzroku sprawia, że Hydraliski zyskują na skuteczności. 1 Hatch Queen jest dobrą taktyką, ale nie przesadzoną. Mam nadzieję, że moje informacje okazały się użyteczne - spodziewajcie się jednak wielu zmian w becie. Wymieniano Zergów, jako "słabszą" rasę. W obecnym buildzie ta kwestia została lepiej zbalansowana, za pomocą np. Roachy poruszających się pod ziemią - wszystko po to, by uczynić Zergów niebezpiecznymi przeciwnikami.

Jak widać, nawet w obliczu tak trudnej kwestii (zważywszy na etap, w jakim StarCraft 2 się znajduje)balans nie zostaje zachwiany. Daje to zdecydowanie nadzieję na równą walkę niezależnie od preferowanej rasy. Na koniec jeszcze jedna drobna informacja, która także powinna wszystkich zadowolić:

Karune: StarCraft 2 wyjdzie przed Diablo 3.


Źródło: StarCraft Wire 1,StarCraft Wire 2
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Site News
Nowe artykuły - Polygon Paralax, wywiad z DidieremNowe artykuły - Polygon Paralax, wywiad z Didierem
Åšroda, 09.09.2009, 22:05 :: Negro :: komentarze (4)Åšroda, 09.09.2009, 22:05 :: Negro :: komentarze (4)

W ostatnim czasie niewiele się dzieje, toteż abyście nie narzekali na nudę i brak nowych tekstów do poczytania przygotowaliśmy dla Was trzy nowe artykuły oraz jeden wywiad.

Zacznijmy może od tego najbardziej aktualnego, czyli od wywiadu. Jest to rozmowa, jaką w trakcie niedawnego BlizzConu serwis Joystiq.com przeprowadził z Samwisem Didierem, czyli dyrektorem artystycznym StarCraft 2. Z rozmowy tej dowiemy się paru rzeczy na temat Blizzardowskiej kapeli - Level 80 Elite Tauren Chieftain oraz tego, czym konkretnie Samwise zajmuje się w Blizzardzie.

Kolejne dwa artykuły to niejako uzupełnienie/rozszerzenie artykułów dotyczących rozwoju wersji Alfa StarCrafta 2, które publikowaliśmy wcześniej (dostępne są TUTAJ). Podobnie jak i tamte artykuły te publikowane dzisiaj nie są pierwszej świeżości, jednak mimo tego można dowiedzieć się z nich kilku ciekawych rzeczy, na które być może wcześniej nie zwróciliście uwagi.

Ostatnim tekstem, który dziś wam prezentujemy jest kolejny felieton autorstwa Daniel "Super Daniel Mana" Lee dotyczący profesjonalnego E-Sportu. Tym razem jednak artykuł traktuje o SC2 - autor stara się wyprognozować jakie miejsce nowy StarCraft zajmie na progamingowej scenie.

WCG News
Konkurs na prowadzącego finały WCGKonkurs na prowadzącego finały WCG
Wtorek, 08.09.2009, 22:23 :: Negro :: komentarze (4)Wtorek, 08.09.2009, 22:23 :: Negro :: komentarze (4)

WCG

Tegoroczny Finał Polski poprowadzą dwie osoby: znany wszystkim w środowisku graczy Michał "Krooger" Cichy, oraz fan, gracz i amator sportów elektronicznych, wyłoniony w pierwszym konkursie na prowadzącego World Cyber Games Polska.

Finał Polski World Cyber Games 2009 odbędzie się w warszawskim Centrum Handlowym Blue City w dniach 19 i 20 września. Imprezę prowadzić będzie Michał "Krooger" Cichy, znany z poprzednich edycji WCG. W tym roku, po raz pierwszy głównemu prowadzącemu towarzyszyć będzie osoba, która zostanie wyłoniona w otwartym konkursie.

"Dostrzegliśmy, że w środowisku graczy i dziennikarzy gamingowych jest wiele utalentowanych osób, które mają doświadczenie związane z grami i chcemy im umożliwić pierwsze profesjonalne wystąpienie przed publicznością." - wyjaśnia Michał 'Krooger' Cichy.

Jakie są nasze wymagania? Kandydat zainteresowany współprowadzeniem Finału Polski World Cyber Games 2009 powinien:

  1. Przesłać nam na adres konkurs@wcg.com.pl:
    • Swoje krótkie CV,
    • PrezentacjÄ™ wideo (1-2 min, limit 20 MB), która przekona organizatora WCG, że jest siÄ™ najlepszym kandydatem.
  2. Być gotów poświęcić 3 dni (18, 19 i 20 września) na obecność na Finale Polski WCG 2009.

Co do filmu, powinien on przekonać organizatora WCG, że dana osoba jest w stanie współprowadzić Finał Polski WCG. A to oznacza, że musi to być ktoś kto dobrze czuje się z mikrofonem, a jednocześnie zna świat sportów elektronicznych, graczy, jest w stanie komentować rozgrywki, przytoczyć ciekawostki związane ze sportami elektronicznymi. Może to być komentarz, może to być fragment wystąpienia, może to być skomentowanie np. jednego z meczów, jakie już się odbyły w ramach eliminacji WCG.

Organizator zapewnia osobie wyłonionej w konkursie zakwaterowanie w Warszawie na czas trwania Finału Polski, wynagrodzenie w wysokości 1000 PLN brutto oraz możliwość współtworzenia największego w Polsce wydarzenia sportów elektronicznych. Termin nadsyłania zgłoszeń do 15 września. Decyzja o wyborze konkretnej osoby zostanie ogłoszona 17 września.

W ramach tegorocznej edycji WCG, jak co roku, w dniach 14 - 18 września odbędzie się Tydzień Technologii. W Centrum Handlowym Blue City w Warszawie, swoją ofertę najnowszych produktów technologicznych zaprezentują tegoroczni partnerzy World Cyber Games.

Kontakt:
Radek Popiel
PR Manager WCG 2009 w Polsce
pr@wcg.com.pl | tel. kom. +48 795 566 633


Źródło: Informacja prasowa WCG 2009 Polska

SC2 News
BlizzCon 2009 - Q&A dotyczÄ…ce rasBlizzCon 2009 - Q&A dotyczÄ…ce ras
Sobota, 05.09.2009, 14:32 :: Negro :: komentarze (2)Sobota, 05.09.2009, 14:32 :: Negro :: komentarze (2)

W ostatnich dniach serwis StarCraft 2 Armory opublikował 3 zestawy Q&A dotyczące buildu SC2, jaki zaprezentowany był na BlizzConie. Każdy z tych zestawów pytań dotyczy innej rasy. Natomiast na serwisie StarCraft2.net.pl opublikowane zostały tłumaczenia tych zestawów. Jako, że jest tam sporo ciekawych informacji zachęcamy do lektury.


Źródło: StarCraft2.net.pl

WCG News
Pary finałowePary finałowe
Czwartek, 03.09.2009, 16:50 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 03.09.2009, 16:50 :: Negro :: komentarze (0)

WCG2009Z każdym dniem coraz bliżej do polskich finałów WCG - do 19 września zostało już niewiele ponad dwa tygodnie. Jeszcze niedawno podawaliśmy kompletną listę zawodników, którzy zagrają w polskich finałach WCG. Teraz przyszła kolej na podanie konkretnych par finałowych, czyli tego, kto zagra z kim w pierwszej rundzie. Gracze zostali rozstawieni poprzez losowanie (z dwóch koszyków) a przedstawia się to następująco:

BVG.Draco vs ieS.Tarson
ZZZero vs iG.kogeT
Sawyer vs ToT)ParanOid(
uZZZer vs Yayba

Zapowiada się ciekawie, tym bardziej, że już w pierwszej rundzie są niewielkie szanse na jakikolwiek mirror (choć oczywiście wszystko może się zdarzyć).

Wszystkie mecze rozegrane zostaną w systemie Double Elimination, Best of 3. Dotyczy to zarówno drabinki wygranych WB jak i przegranych LB. Pierwszego dnia finałów, czyli 19 września rozegrane zostaną prawie wszystkie mecze. Dnia drugiego, 20 września rozegrany zostanie tylko mecz finałowy.


Źródło: World Cyber Games Polska

SC2 News
Karune udziela kolejnych odpowiedziKarune udziela kolejnych odpowiedzi
Wtorek, 01.09.2009, 22:51 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 01.09.2009, 22:51 :: deimos :: komentarze (0)

Po dłuższej chwili milczenia mamy kolejne porcje newsów od Karune. Głównie są to potwierdzenia, uściślenia lub zaprzeczenia pewnych spekulacji, lecz i tak warto zapoznać się z treścią tych wypowiedzi, szczególnie tym, którzy są na bakier z aktualnymi informacjami o stanie niektórych elementów gry. Zapraszam więc do krótkiej, lecz treściwej lektury.

Pytanie: Mam jedno, bezpośrednie pytanie: Czy High Templar odzyskał umiejętność Phase Shift na BlizzCon, czy też ma on teraz inną, wzorowaną na Time Bomb?
Karune: Obecnie HT posiada właśnie Phase Shift oprócz Psi Storm i Archon Merge. Sama zdolność usuwa wybrany cel z pola bitwy i wygląda na to, że zespół projektowy jest zadowolony z efektu do pojawienia się bety. Wszystko jednak może ulec zmianie.

Pytanie: Czy Battle.net 2.0 jest zwolniony od opłat...? I czy opłaty planowane są za funkcje, których niekoniecznie będzie się używać?
Karune: Jak już wspominano, gracze będą mogli korzystać z Bnet 2.0 za darmo po kupieniu gry. W tej kwestii zmian nie ma.

Pytanie: Znów to ostrożne wyrażanie stanowiska firmy. Czy możesz uściślić tę kwestię? Jeśli Blizzard uzna, że "nie kupiłeś pełnej wersji StarCrafta 2" (jakkolwiek to wykryć - a ten temat jest przeznaczony na kolejne pytanie), co stanie się wtedy? Czy może w takim razie umyka mi coś bardziej skomplikowanego?
Karune: Lol - oto jeden, prosty scenariusz: Gdy kupisz grę w sklepie, będziesz mógł grać na Battle.net za darmo. Nie będzie to darmowa wersja tymczasowa. Jeśli zaś nie zakupisz gry, będzie oznaczało to pozyskanie jej z nielegalnego źródła, a w takim przypadku nie podłączysz się do serwera.

Pytanie: Czy pojawi się możliwość dodania śledzenia wyników dla map darmowych i premiowanych? Coś w rodzaju prywatnych ladderów dla map i ich uaktualnień. Czy mapa ze strefy premium będzie musiała spełnić konkretne warunki, by została zaliczona do tego grona (np. unikalne modele jednostek)? Czy uważasz, że możliwe będzie stworzenie w edytorze gry akcji 2D w stylu Street Fighter?
Karune: Śledzenie statystyk i prywatne laddery będą możliwe do stworzenia, choć niekoniecznie możliwości te udostępnione zostaną zaraz w dniu premiery gry. Mapy premium będą musiały spełnić pewne wymagania, ale te nie zostały jeszcze określone. Wygląda na to, że chcesz stworzyć StarCraft Street Fighter... możesz liczyć na to, że to ściągnę.

Pytanie: Probe zadający 2 obrażeń nieco mnie zszokował. Możesz wyjaśnić tę kwestię, ponieważ nie jestem w 100% pewny?
Karune: Probe zadaje 5 obrażeń.

Pytanie: Wcześniej, Dustin wspominał że Zergowie byli najsłabsi wobec innych ras. Zastanawia mnie więc, czy Twoim zdaniem moja ulubiona rasa powróciła do gry w kwestii balansu? Rozumiem, że kilka godzin gry podczas BlizzCon nie daje możliwości pełnej oceny, dlatego pytam Ciebie.
Karune: Balans, do którego odnoszą się twórcy jest bardzo płynny. 90% graczy zapewne nie odczuje różnic, a my staramy się dopracować rozgrywkę na najwyższym poziomie umiejętności - duża część tych prac zostanie ukierunkowana podczas bety, kiedy grę będzie mogło przetestować wielu graczy. W skrócie - nie martw się, zbalansujemy to również z pomocą graczy.

Pytanie: Na pewnej stronie pojawiły się pogłoski, że Roach może poruszać się, gdy jest zakopany. Potwierdzisz, czy zaprzeczysz?
Karune: Zespół eksperymentuje obecnie z Roachem, który potrafi poruszać się pod ziemią. Jednostka ta otrzyma również ulepszenie prędkości, które pozwoli poruszać się (bazowe tempo wynosi mniej więcej tyle, ile Zealota bez Szarży)tak szybko, jak Stalkerzy. Obecnie Roach pod ziemią ma połowę swojej bazowej szybkości. Rozwiązanie to, powinno przysporzyć ciekawych rozwiązań taktycznych, gdyż rolą Roacha jest przyjmowanie na siebie obrażeń.

Porcja informacji, udzielonych przez Karune być może nie jest rewolucyjna ani przytłaczająca. Dobrze jednak, że mimo powtarzających się pytań nie brakuje chęci, by w większości znane już kwestie uściślać. Graczy preferujących Zergów z pewnością zadowoli nowy projekt dotyczący Roacha, Protossi natomiast już mogą zastanawiać się jaki użytek można zrobić z Phase Shift - zdolności bardzo ograniczonej, jednak z cała pewnością umożliwiającą efektywne jej wykorzystanie.


Źródło: StarCraft Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona