Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Tassadar
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Cydra odpowiada na pytaniaCydra odpowiada na pytania
Åšroda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)Åšroda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)

Poza dobrą wiadomością, jaką z pewnością był krok KeSPY, mamy dzisiejszego dnia jeszcze jednego newsa - tym razem dotyczy on StarCrafta 2. Okazało się bowiem, że Cydra odpowiedział na kilka pytań dotyczących Sensor Tower i szczegółów rozgrywki. Wypowiedzi naturalnie możecie przeczytać poniżej.

  1. Właściwą nazwą jest Sensor Tower, czy Radar Tower?

    Sensor Tower.

  2. Schemat działania pochodzi od Sensor Tower, Radar Tower, czy też jest to jakieś zupełnie nowe rozwiązanie?

    Sensor Tower posiada pasywną zdolność Radaru - wykrywa ruchy wrogich wojsk w ramach określonego zasięgu.

  3. Jak przedstawiajÄ… siÄ™ statystyki (PÅ», pancerz, koszt)?

    Koszt wynosi 125 minerałów i 100 gazu. Czas budowy to 25. Struktura posiada 200 HP i domyślnie jej pancerz wynosi 0. Można jednak zwiększyć to do 2 dzięki ulepszeniom w Engineering Bay.

  4. Czy jednostki niewidzialne, bądź zakopane również zostaną uwidocznione w zasięgu radaru?

    Nie, tego typu oddziałów nie będzie można wykryć w ten sposób.

  5. Czy Wieża Radarowa spełnia jeszcze jakieś inne funkcje, posiada zdolności specjalne?

    Nie.

  6. Czy można spieniężyć tę strukturę?

    Tak, jeśli jednak nie zdecydujesz się na nią otrzymasz 100% zwrot surowców.

  7. (W trakcie odpowiedzi, Cydra pominął wyjaśnienie kwestii, czy w zasięgu radaru będzie widać jednostki zakamuflowane - stało się tak ze względu na przeczącą odpowiedź, na pytanie #4. Szkoda natomiast, że bez wyjaśnienia pozostał temat wielkości zasięgu radaru - dop. Deimos0)

  8. Czy przytrzymanie klawisza Alt sprawi, że podświetlone zostaną paski życia jednostek i budynków, tak jak w WarCrafcie 3?

    Tak i jest to opcja, którą można dostosować w menu: w trybie Normal paski pojawią się tylko po przytrzymaniu klawisza Alt, Selected - podśwetli statystyki jednostek aktualnie zaznaczonych prez gracza i Always - paski punktów życia widoczne są cały czas.


Mimo, że temat wydawać się może błahy, dobrze że i tak drobne wątpliwości zostają rozwiewane. Same informacje o Sensor Tower mogą jednak przygotować już graczy, chętnych do wypróbowania Terran w SC2 na pewne ograniczenia. Z drugiej jednak strony zbyt rozległe możliwości Wieży Radarowej mogły by zaburzyć równowagę sił, co oznacza dobre posunięcie ze strony programistów Blizzarda.


Źródło: SC Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

StarCraft News
Ruszyła anglojęzyczna strona KeSPY!Ruszyła anglojęzyczna strona KeSPY!
Åšroda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)Åšroda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)

Przeglądając sieć w poszukiwaniu jakichkolwiek doniesień na temat StarCrafta 2 nieoczekiwanie znalazła się informacja na temat uruchomienia anglojęzycznej wersji serwisu KeSPY (Korean e-Sports Players Association). Dzięki temu najświeższe wiadomości związane z profesjonalnymi rozgrywkami dostępne są szerszej publiczności u samego źródła. Taki obrót spraw naturalnie bardzo cieszy i pierwsze, co przychodzi na myśl, to słowa "nareszcie!". Tego typu posunięcia należało się w końcu spodziewać, choć można było odnieść wrażenie, że nastąpi to nieco wcześniej - popularność rozgrywek wyszła już przecież daleko poza Koreę.

Nie pozostaje więc nic innego, jak zaprosić do korzystania z serwisu i cieszenia się z tego ukłonu w stronę pozostałej części graczy i fanów.


Źródła: SC Legacy | Oficjalna strona KeSPA

WCG News
Finały WCG - Grupy już rozlosowaneFinały WCG - Grupy już rozlosowane
Åšroda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)Åšroda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)

WCG

Do wielkiego finału World Cyber Games 2009 pozostało już tylko 19 dni. Dla przypomnienia finały odbędą się w tym roku w Chengdu w Chinach. Rozpoczną się one w środę 11 listopada i potrwają niemal tydzień, bo aż do 15 listopada, czyli do niedzieli.
Jako, że właściwie wszystkie finały krajowe już się zakończyły nadszedł czas na losowanie grup, w jakich rozstawieni zostaną zawodnicy. Losowanie to odbyło się dzisiaj, w Korei.

Jako, że liczba graczy, którzy zmierzą się w tym roku nieco mniejsza niż w latach poprzednich to zostali oni rozstawieni w 4 grupy, a nie w 8, tak jak to było do tej pory. W sumie w Chinach w StarCrafta zagra 31 zawodników z 18 państw. Przy czym Bułgaria jeszcze nie wybrała swojego reprezentanta, mimo iż slot na finałach jest już dla niego przygotowany.
Przebieg całego losowania można było śledzić na żywo na oficjalnej stronie WCG. Skład wszystkich grup podany jest poniżej.

Grupa A
1. RoX.KIS.Fenix (Peru)
2. Jaedong (Korea Poł.)
3. inF.ClouD (WÅ‚ochy)
4. zloy_toss (Azerbejdżan)
5. ESC.Kolll (Niemcy)
6. EG.Louder (USA)
7. S.C.Toodming (Chiny)
8. BVG.Draco (Polska)
Grupa B
1. RoX.KIS.BRAT_OK (Rosja)
2. Stork (Korea Poł.)
3. S.C.Fengzi (Chiny)
4. DB.SEn (Tajwan)
5. LRM)tOsKY (Chile)
6. GosI[Terran] (Meksyk)
7. JohnRambo (Malezja)
8.
Grupa C
1. Bisu (Korea Poł.)
2. S.C.Pj (Chiny)
3. Bułgaria #1
4. ToT)GOsia( (Polska)
5. Crow (Czechy)
6. RoX.KIS.DIMAGA (Ukraina)
7. RoX.KIS.Bruce (Rosja)
8. Cobo (Malezja)
Grupa D
1. ESC.White-ra (Ukraina)
2. CJEntus.IdrA[Media] (USA)
3. Ramah Nyang (Kenia)
4. DB.MarinE (Malezja)
5. LimbiC (Panama)
6. mTw.HoRRoR (Niemcy)
7. iG.Yayba (Polska)
8. RoX.KIS.Advokate (Rosja)

Czcionką pogrubioną zaznaczyliśmy graczy, którzy rozlosowani byli z osobnego koszyka, uważani są oni bowiem za faworytów i konieczne było rozstawienie ich do różnych grup.

Już na pierwszy rzut oka widać, że teoretycznie najłatwiejszą grupę ma Yayba - w grupie D nie ma żadnego gracza z Korei i Chin. Mimo wszystko nie należy jednak lekceważyć reprezentantów z innych państw, takich jak chociażby White-ra oraz IdrA.

Z każdej grupy do drabinki turniejowej awansować będą najprawdopodobniej 4 gracze. Sytuacja ta daje nam zdecydowanie większe nadzieje na awans reprezentantów Polski.

Warto również dodać, że wymieniany jeszcze niedawno jako jeden z finalistów Ptak z Chorwacji nie wystartuje w finałach, jako że kraj ten do tej pory nie opłacił jego występu.
Trochę dziwi również fakt, że w Chinach żadnego reprezentanta nie będą miały takie państwa jak Kanada, Szwecja czy Hiszpania - reprezentacje tych krajów są jednymi z silniejszych na świecie.


Ponadto w miniony poniedziałek ogłoszona została lista map, na których rozgrywane będą finały. Zaskoczeniem jest tu Outsider_SE (obrazek niżej), która zastąpiła Blue Storm.

Kompletna lista map: (do pobrania TUTAJ)

  • Python (wersja 1.3)
  • Tau Cross (wersja 1.1)
  • Destination (wersja 1.1)
  • Colosseum II (wersja 2.0)
  • Outsider_SE (wersja 2.0)

Źródła: WCG 2009 - grupy finałowe | GosuGamers | WCG 2009 - map pool

SC2 News
Battle Report 4 już dostępny!Battle Report 4 już dostępny!
Poniedziałek, 19.10.2009, 18:22 :: deimos :: komentarze (13)Poniedziałek, 19.10.2009, 18:22 :: deimos :: komentarze (13)

Wygląda na to, że w końcu otrzymujemy należyty zastrzyk newsów na temat SC 2. Po Q&A nadszedł czas na kolejny Battle Report. Nie jest on wprawdzie dostępny jeszcze na oficjalnej stronie, ale serwisy zajmujące się nową pozycją Blizzarda po kolei raczą czytelników informacjami na temat nagranego pojedynku.

W tej odsłonie obejrzeć można rozgrywkę Protoss vs Terran na Lost Temple. Mapa to została odświeżona i przystosowana do nowego środowiska - pojawiają się więc Xel'naga Watchtower i żółte minerały. Co do pozostałych elementów gry - zachęcam oczywiście do obejrzenia samemu, ale nie można nie zauważyć jak istotną rolę pełni umieszczanie jednostek na podwyższeniu. Tu naprawdę bez np. Observerów nic się nie poradzi. Sama gra jest nadzwyczaj interesująca (w odniesieniu do głosów, uznających poprzednie pojedynki za mdłe). Graficznie jest rewelacyjnie, efekty (w rodzaju Psionic Storm) mogą budzić mieszane uczucia, ale widać, że graficy Blizzarda mają głowy na karku.

Zanim obejrzycie warto wiedzieć, że Siege Tanki obecnie są naprawdę potężną bronią, tak jak Helliony i Medivac. Nawet kontrowersyjny Thor wydaje się pasować do całości.

Część I



Część II


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Q&A odsłona 54!Q&A odsłona 54!
PiÄ…tek, 16.10.2009, 19:19 :: deimos :: komentarze (0)PiÄ…tek, 16.10.2009, 19:19 :: deimos :: komentarze (0)

Nadal nie jesteśmy rozpieszczani wieściami na temat SC 2, dlatego opublikowanie nowego zestawu pytań i odpowiedzi jest naprawdę miłym urozmaiceniem w takim okresie. Jak zawsze gorąco zachęcam do zapoznania się z treścią, którą można znaleźć TUTAJ (warto w tym miejscu wspomnieć, że spora część pytań wybrana została spośród zadanych przez użytkowników SC Legacy - miło było by kiedyś zobaczyć tam nasz ślad).

Oprócz samego Q&A wznowiono możliwość zadawania pytań, co sugeruje, iż wkrótce czeka nas wzmożony napływ wiadomości, zmusi to też graczy do zastanowienia się, czego chcieli by się jeszcze dowiedzieć o nowym dziele Blizzarda. Pytania zadaje się naturalnie na forum battle.net, w TYM temacie. Zapraszam również do takiej formy aktywności.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

StarCraft News
Możliwości linii komend w Brood WarMożliwości linii komend w Brood War
PiÄ…tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)PiÄ…tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)

W czasie braku informacji o StarCrafcie 2, można natrafić na całkiem interesujące wiadomości, dotyczące Brood War. Tak właśnie jest tym razem. Czy myśleliście kiedyś nad użytecznością (zapomnianej już cokolwiek) linii komend w odniesieniu do SC 1? Jeśli nie, czas nadrobić pewne zaległości, gdyż temat jest ciekawy i warto przynajmniej rzucić okiem.

Na forum Staredit.net pojawił się temat traktujący właśnie o poleceniach linii komend (i nie tylko). Na początek przypomnę, że dostęp do linii komend uzyskuje się poprzez kliknięcie właściwości skrótu i operowaniu w polu element docelowy. W ten sposób możemy dodawać parametry, wpływające na grę.

Jakkolwiek przestrzegam przed eksperymentami z poleceniami własnego pomysłu, na wspomnianym forum podano kilka interesujących komend:

ddemulate: emulacja DirectDraw (przydatne w razie problemów na Windows Vista).

nosound: wyłącza wszystkie dźwięki.

Co ciekawe, można też w ten sposób korzystać z kodów, wśród których szczególnie interesujące jest wykorzystanie komendy "ophelia", przenoszącej nas do danej misji w kampanii. Użycie tego w linii komend, spowoduje że gra wystartuje od razu od kampanii, pomijając menu główne. Przykładowo wygląda to tak:
"C:/Program Files/Starcraft/StarCraft.exe" ophelia xzerg01.

Jest też parę komend dotyczących wyświetlania alternatywnych wyników w powtórkach (te należy już wpisywać podczas gry):

/replay show kills: pokazuje ilość zabójstw;
/replay show razings: pokazuje ilość zniszczonych budynków;
/replay show slaughter: pokazuje tabelÄ™ zabitych jednostek;
/replay show resources: wyświetla ilość surowców;
/replay show minerals: wyświetla ilość minerałów;
/replay show gas: wyświetla ilość gazu;
/replay show score: pokazuje ogólny wynik punktowy;
/replay show score units: pokazuje ilość punktów za jednostki wyprodukowane;
/replay show score buildings: wyświetla ilość punktów za zbudowane struktury;
/replay show score kills: pokazuje ilość punktów zdobytych za zabite jednostki;
/replay show score razings: wyświetla punkty zyskane za niszczone budynki;
/replay show score user: wyświetla ogólny wynik punktowy poszczególnych graczy;
/replay hide: chowa tablice.

Na forum znalazła się też rada, która być może stanowić będzie pomoc dla wszystkich, którzy mają problem z "latency". W przypadku wystąpienia takiego kłopotu, gracz zgłaszający tego typu przeszkodę sam zakłada grę, do której dołącza dany przeciwnik. Nie będzie to zawsze działać, ale zmniejszy ryzyko wystąpienia błędu "The game creator's latency is too high" przynajmniej na czas danej sesji. Najlepiej obrazuje to podany przykład:
Gracz A, starając się dołączyć do gry Gracza B, otrzymuje błąd. A sam zakłada grę, B również otrzymuje błąd, a następnie znów zakłada grę i tym razem powinno obyć się bez problemów. Nie działa to oczywiście w każdym przypadku, lecz warto spróbować tego sposobu.

Do głębszej lektury zapraszam na Staredit.net. Zachęcam też oczywiście do wypróbowania wspomnianych komend oraz triku na obejście przeszkód przy zakładaniu gry.


Źródło: Forum Staredit.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona