Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Zergling
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Kolejny FansiteQ&A!Kolejny FansiteQ&A!
Åšroda, 16.12.2009, 18:01 :: deimos :: komentarze (0)Åšroda, 16.12.2009, 18:01 :: deimos :: komentarze (0)

Kolejna porcja wyjątkowo ciekawych wieści o StarCrafcie 2 - tym razem serwis Starcraft 2 Source miał szansę zadać szereg pytań, dzięki czemu obraz wciąż oczekiwanej gry staje się nieco wyraźniejszy. Pytania były naprawdę przemyślane i z pewnością dostarczą tematów do kolejnych dyskusji, a niektóre spory po przedstawionych wyjaśnieniach powinny zostać zakończone. Zapraszam więc do zapoznania się z tym zestawem pytań i odpowiedzi.

  • Projektujecie jeszcze nowe jednostki, czy obecna ilość jest wystarczajÄ…ca i skupiacie siÄ™ bardziej na zbalansowaniu ras?

    Motywem przewodnim naszych działań zawsze było utrzymywanie pewnej ścisłej liczby jednostek, by utrzymać rozgrywkę w dobrym tempie - jesteśmy więc zadowoleni z obecnego stanu. W trakcie bety przyjrzymy się naturalnie każdemu oddziałowi i być może dodamy lub usuniemy niektóre, w zależności od odzewu.

Pełne tłumaczenie znajdziecie TUTAJ


Źródło: SC Legacy | Starcraft 2 Source
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Nowi pracownicy Blizzarda odpowiadajÄ… na pytaniaNowi pracownicy Blizzarda odpowiadajÄ… na pytania
Wtorek, 15.12.2009, 17:49 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 15.12.2009, 17:49 :: deimos :: komentarze (0)

Niedawno wypłynęła wiadomość o pojawieniu się dwóch nowych twarzy w ekipie Blizzarda, odpowiedzialnej za kontakt ze społecznością. Szczęśliwcami są Avarius i Zhydaris. Ci, którzy oczekiwali, że zmiana ta zwiększy ilość udostępnianych informacji, nie zawiedli się - pojawiły się już pierwsze wypowiedzi uściślające parę kwestii.

Smart Casting - wszyscy wiedzą, że w Brood War wybranie np. kilku High Templarów i nakazanie im rzucenia Psionic Storm kończyło się zużyciem energii u wszystkich Templariuszy. StarCraft 2 ma to zmienić:
Jak wspomniano wcześniej - pojedyncze wciśnięcie klawisza spowoduje przejście wszystkich czołgów w Siege Mode. Jest jeszcze kilka przykładów, dla jasności sytuacji: Blink, Burrow, Defensive Matrix, Exploda Banelinga i zdolność Vikinga do zmiany formy potrzebowały będą tylko jednego wciśnięcia klawisza skrótu dla całej grupy jednostek (uważajcie z Banelingami). Psionic Storm, Force Field i mutacje (np. z Zerglinga w Banelinga) korzystać będą z mechanizmu smart casting - aktywować będzie trzeba zdolność dla każdej jednostki z osobna. (Czyli w przypadku kilku High Templarów, trzeba będzie wcisnąć przycisk tyle razy, ile mamy zaznaczonych jednostek - dop. Deimos0)

Objaśniono też, które jednostki Zergów aktywują wzmocnione tarcze Immortali:
Sporo jednostek Zergów musi mierzyć się ze wzmocnionymi tarczami. Dotyczy to szczególnie Roachy, Ultralisków i Spine Crawlerów. Poza tym wygląda na to, że Psionic Storm i pocisk nuklearny nie wywołują uruchomienia tych tarcz - Immortal, którego potraktowałem atakiem jądrowym wyparował.

Na koniec mała informacja, dotycząca bety (nie, niestety nie chodzi o termin jej uruchomienia). Karune wspomniał, że gracze będą mieli do dyspozycji Roache w fazie testowej:
Najprawdopodobniej Roach znajdzie się w grze - wiele elementów balansu rozgrywki zostało zakończonych pomyślnie, sprawiając, że jednostka ta spełnia się w roli "pochłaniacza" obrażeń. W trakcie wprowadzania poprawek, zespół testował Roacha na różne sposoby, zwracając uwagę na tempo regeneracji, szybkość poruszania i nawet możliwość ruchu pod ziemią. Żadna z aktualizacji nie jest naturalnie ostateczna, musimy więc trzymać rękę na pulsie w miarę zbliżania się do uruchomienia bety.

Jak widzimy świeża krew zdecydowanie wyszła na dobre tak graczom, jak i bardziej doświadczonym pracownikom, którzy zostali odrobinę odciążeni w natłoku prac przy becie SC 2. Oby zmiany przyniosły nam jeszcze więcej wieści.


Źródło: SC Legacy | SC Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Kolejny Q&A już dostępny!Kolejny Q&A już dostępny!
Åšroda, 18.11.2009, 23:26 :: deimos :: komentarze (0)Åšroda, 18.11.2009, 23:26 :: deimos :: komentarze (0)

Spiesząc z kolejnymi informacjami nadarzyła się świetna okazja, ukazał się bowiem nowy zestaw Q&A. Pytań, tak jak poprzednio, jest 7 i tym razem dotyczą bardziej ogólnych tematów, związanych ze StarCraftem 2. Mimo więc, że nie ma informacji o szczegółach rozgrywki, kwestie takie jak konwersja map, wprowadzenie nowych graczy do fabuły SC 2, są równie istotne. Tym bardziej zachęcam do lektury, szczególnie wobec wieści o przesunięciu bety na 2010 rok. Jako, że brak tym razem rozmowy z twórcami, oto jedno z pytań:

Nie wszyscy potencjalni nabywcy SC 2 grali w pierwowzór, mogą więc mieć problem ze zrozumieniem fabuły . Czy możliwe jest więc granie kampanii bez znajomości wcześniejszych wydarzeń? Czy przypomnicie pewne wydarzenia, aby nowi gracze mogli uzyskać wystarczająco dużo informacji?

Planujemy włączyć elementy, przedstawiające w skrócie najważniejsze wydarzenia i przygotować graczy w ten sposób na historię, opowiedzianą w StarCrafcie 2. Podczas procesu instalacji wyświetlać się będzie też podsumowanie fabuły. Myślę jednak, że bez względu na znajomość poprzedniej części, gracze będą zadowoleni z SC 2.

Całość Q&A znajdziecie TUTAJ. Myślę, że nawet taka porcja wiadomości podtrzyma apetyt na nową pozycję Blizzarda.


Źródło: SC Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Cydra odpowiada na pytaniaCydra odpowiada na pytania
Åšroda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)Åšroda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)

Poza dobrą wiadomością, jaką z pewnością był krok KeSPY, mamy dzisiejszego dnia jeszcze jednego newsa - tym razem dotyczy on StarCrafta 2. Okazało się bowiem, że Cydra odpowiedział na kilka pytań dotyczących Sensor Tower i szczegółów rozgrywki. Wypowiedzi naturalnie możecie przeczytać poniżej.

  1. Właściwą nazwą jest Sensor Tower, czy Radar Tower?

    Sensor Tower.

  2. Schemat działania pochodzi od Sensor Tower, Radar Tower, czy też jest to jakieś zupełnie nowe rozwiązanie?

    Sensor Tower posiada pasywną zdolność Radaru - wykrywa ruchy wrogich wojsk w ramach określonego zasięgu.

  3. Jak przedstawiajÄ… siÄ™ statystyki (PÅ», pancerz, koszt)?

    Koszt wynosi 125 minerałów i 100 gazu. Czas budowy to 25. Struktura posiada 200 HP i domyślnie jej pancerz wynosi 0. Można jednak zwiększyć to do 2 dzięki ulepszeniom w Engineering Bay.

  4. Czy jednostki niewidzialne, bądź zakopane również zostaną uwidocznione w zasięgu radaru?

    Nie, tego typu oddziałów nie będzie można wykryć w ten sposób.

  5. Czy Wieża Radarowa spełnia jeszcze jakieś inne funkcje, posiada zdolności specjalne?

    Nie.

  6. Czy można spieniężyć tę strukturę?

    Tak, jeśli jednak nie zdecydujesz się na nią otrzymasz 100% zwrot surowców.

  7. (W trakcie odpowiedzi, Cydra pominął wyjaśnienie kwestii, czy w zasięgu radaru będzie widać jednostki zakamuflowane - stało się tak ze względu na przeczącą odpowiedź, na pytanie #4. Szkoda natomiast, że bez wyjaśnienia pozostał temat wielkości zasięgu radaru - dop. Deimos0)

  8. Czy przytrzymanie klawisza Alt sprawi, że podświetlone zostaną paski życia jednostek i budynków, tak jak w WarCrafcie 3?

    Tak i jest to opcja, którą można dostosować w menu: w trybie Normal paski pojawią się tylko po przytrzymaniu klawisza Alt, Selected - podśwetli statystyki jednostek aktualnie zaznaczonych prez gracza i Always - paski punktów życia widoczne są cały czas.


Mimo, że temat wydawać się może błahy, dobrze że i tak drobne wątpliwości zostają rozwiewane. Same informacje o Sensor Tower mogą jednak przygotować już graczy, chętnych do wypróbowania Terran w SC2 na pewne ograniczenia. Z drugiej jednak strony zbyt rozległe możliwości Wieży Radarowej mogły by zaburzyć równowagę sił, co oznacza dobre posunięcie ze strony programistów Blizzarda.


Źródło: SC Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

StarCraft News
Ruszyła anglojęzyczna strona KeSPY!Ruszyła anglojęzyczna strona KeSPY!
Åšroda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)Åšroda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)

Przeglądając sieć w poszukiwaniu jakichkolwiek doniesień na temat StarCrafta 2 nieoczekiwanie znalazła się informacja na temat uruchomienia anglojęzycznej wersji serwisu KeSPY (Korean e-Sports Players Association). Dzięki temu najświeższe wiadomości związane z profesjonalnymi rozgrywkami dostępne są szerszej publiczności u samego źródła. Taki obrót spraw naturalnie bardzo cieszy i pierwsze, co przychodzi na myśl, to słowa "nareszcie!". Tego typu posunięcia należało się w końcu spodziewać, choć można było odnieść wrażenie, że nastąpi to nieco wcześniej - popularność rozgrywek wyszła już przecież daleko poza Koreę.

Nie pozostaje więc nic innego, jak zaprosić do korzystania z serwisu i cieszenia się z tego ukłonu w stronę pozostałej części graczy i fanów.


Źródła: SC Legacy | Oficjalna strona KeSPA

WCG News
Finały WCG - Grupy już rozlosowaneFinały WCG - Grupy już rozlosowane
Åšroda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)Åšroda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)

WCG

Do wielkiego finału World Cyber Games 2009 pozostało już tylko 19 dni. Dla przypomnienia finały odbędą się w tym roku w Chengdu w Chinach. Rozpoczną się one w środę 11 listopada i potrwają niemal tydzień, bo aż do 15 listopada, czyli do niedzieli.
Jako, że właściwie wszystkie finały krajowe już się zakończyły nadszedł czas na losowanie grup, w jakich rozstawieni zostaną zawodnicy. Losowanie to odbyło się dzisiaj, w Korei.

Jako, że liczba graczy, którzy zmierzą się w tym roku nieco mniejsza niż w latach poprzednich to zostali oni rozstawieni w 4 grupy, a nie w 8, tak jak to było do tej pory. W sumie w Chinach w StarCrafta zagra 31 zawodników z 18 państw. Przy czym Bułgaria jeszcze nie wybrała swojego reprezentanta, mimo iż slot na finałach jest już dla niego przygotowany.
Przebieg całego losowania można było śledzić na żywo na oficjalnej stronie WCG. Skład wszystkich grup podany jest poniżej.

Grupa A
1. RoX.KIS.Fenix (Peru)
2. Jaedong (Korea Poł.)
3. inF.ClouD (WÅ‚ochy)
4. zloy_toss (Azerbejdżan)
5. ESC.Kolll (Niemcy)
6. EG.Louder (USA)
7. S.C.Toodming (Chiny)
8. BVG.Draco (Polska)
Grupa B
1. RoX.KIS.BRAT_OK (Rosja)
2. Stork (Korea Poł.)
3. S.C.Fengzi (Chiny)
4. DB.SEn (Tajwan)
5. LRM)tOsKY (Chile)
6. GosI[Terran] (Meksyk)
7. JohnRambo (Malezja)
8.
Grupa C
1. Bisu (Korea Poł.)
2. S.C.Pj (Chiny)
3. Bułgaria #1
4. ToT)GOsia( (Polska)
5. Crow (Czechy)
6. RoX.KIS.DIMAGA (Ukraina)
7. RoX.KIS.Bruce (Rosja)
8. Cobo (Malezja)
Grupa D
1. ESC.White-ra (Ukraina)
2. CJEntus.IdrA[Media] (USA)
3. Ramah Nyang (Kenia)
4. DB.MarinE (Malezja)
5. LimbiC (Panama)
6. mTw.HoRRoR (Niemcy)
7. iG.Yayba (Polska)
8. RoX.KIS.Advokate (Rosja)

Czcionką pogrubioną zaznaczyliśmy graczy, którzy rozlosowani byli z osobnego koszyka, uważani są oni bowiem za faworytów i konieczne było rozstawienie ich do różnych grup.

Już na pierwszy rzut oka widać, że teoretycznie najłatwiejszą grupę ma Yayba - w grupie D nie ma żadnego gracza z Korei i Chin. Mimo wszystko nie należy jednak lekceważyć reprezentantów z innych państw, takich jak chociażby White-ra oraz IdrA.

Z każdej grupy do drabinki turniejowej awansować będą najprawdopodobniej 4 gracze. Sytuacja ta daje nam zdecydowanie większe nadzieje na awans reprezentantów Polski.

Warto również dodać, że wymieniany jeszcze niedawno jako jeden z finalistów Ptak z Chorwacji nie wystartuje w finałach, jako że kraj ten do tej pory nie opłacił jego występu.
Trochę dziwi również fakt, że w Chinach żadnego reprezentanta nie będą miały takie państwa jak Kanada, Szwecja czy Hiszpania - reprezentacje tych krajów są jednymi z silniejszych na świecie.


Ponadto w miniony poniedziałek ogłoszona została lista map, na których rozgrywane będą finały. Zaskoczeniem jest tu Outsider_SE (obrazek niżej), która zastąpiła Blue Storm.

Kompletna lista map: (do pobrania TUTAJ)

  • Python (wersja 1.3)
  • Tau Cross (wersja 1.1)
  • Destination (wersja 1.1)
  • Colosseum II (wersja 2.0)
  • Outsider_SE (wersja 2.0)

Źródła: WCG 2009 - grupy finałowe | GosuGamers | WCG 2009 - map pool


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona