|
|
|
| | | | Nowe informacje o Zergach i wypowiedzi na forumNowe informacje o Zergach i wypowiedzi na forum | Wtorek, 12.01.2010, 22:25 :: deimos :: komentarze (5)Wtorek, 12.01.2010, 22:25 :: deimos :: komentarze (5) |
| | | Nie byli艣my rozpieszczani konkretnymi wiadomo艣ciami o SC 2, na szcz臋艣cie jednak po raz kolejny co艣 w tej kwestii drgn臋艂o. Aktywno艣膰 na oficjalnym forum sprawi艂a, 偶e pojawi艂y si臋 nast臋puj膮ce informacje.
Avarius odni贸s艂 si臋 do trzech pyta艅, kt贸re nurtowa艂y u偶ytkownik贸w. Oto, czego mo偶na by艂o si臋 dowiedzie膰 na temat Changelinga i jego interakcji z przeciwnikami:
Przemiana Changelinga jest sta艂a. Gdy tylko znajdzie si臋 w zasi臋gu wrogich si艂, przyjmuje posta膰 podstawowej jednostki bojowej danej rasy (Marine'a, Zealota lub Zerglinga). W przypadku gier dru偶ynowych, lub FFA zmiana formy nast臋puje przy pierwszym kontakcie i nie ulega dalszym przemianom.
Dalej w tym temacie jeden z u偶ytkownik贸w zada艂 pytanie: "Czy Changeling jest u偶yteczny w grach 1v1? Prosz臋 o szczer膮 odpowied藕." Na odpowied藕 nie trzeba by艂o d艂ugo czeka膰:
Uwa偶am, 偶e oka偶e si臋 skuteczny, nawet w pojedynkach na wysokim poziomie. Kto nie chcia艂by zwiadowcy, kt贸ry jest w艂a艣ciwie darmowy (poza kosztem energii)? Ze wzgl臋du na to, 偶e przeciwnik mo偶e nie dostrzec go od razu, ilo艣膰 dostarczonych przez Changelinga informacji mo偶e okaza膰 si臋 kluczowa. Nawet najlepsi gracze mog膮 przeoczy膰 tego malucha, gdy b臋d膮 zaj臋ci obron膮 lub zarz膮dzaniem."
Aktywne by艂y r贸wnie偶 korea艅skie fora, gdzie Kicho odpowiada艂 na nurtuj膮ce fan贸w gry pytania. Dzi臋ki temu otrzymali艣my m.in. opis tego, jak doda膰 3 Supply Depoty do kolejki budowania:
"Gdy potrzeba wi臋kszej ilo艣ci Supply Depot贸w i musz臋 mie膰 je na raz korzystam z nast臋puj膮cej metody:
- Zaznaczam kilka SCV (dobrze jest zaznaczy膰 przynajmniej 3);
- Po wci艣ni臋ciu "B" (budowanie) i "S" (skr贸t do Supply Depot), wciskaj膮c Shift po kolei wskazuj臋 lokacje, gdzie chc臋 postawi膰 budynki;
- Spo艣r贸d wszystkich zaznaczonych SCV, tylko 3 ruszaj膮 zaj膮膰 si臋 konstrukcj膮, potem mog膮 wr贸ci膰 do wydobycia surowc贸w."
Pojawi艂o si臋 te偶 u艣ci艣lenie, dotycz膮ce Yamato Cannon:
"W rozgrywce multiplayer, Yamato Cannon nie zadaje splash damage. Obecnie jest to 300 punkt贸w obra偶e艅 do jednego celu. Wci膮偶 te偶 nazwa zdolno艣ci to Yamato Cannon."
Na koniec kilka wpis贸w z konta Twitter:
- W grze pojawi膮 si臋 interaktywne przewodniki, pomagaj膮ce wprowadzi膰 graczy w podstawy StarCrafta 2.
- B臋d膮 te偶 poradniki, u艂atwiaj膮ce poznanie wszelkich aspekt贸w rozgrywki - r贸wnie偶 kampanii i multiplayera.
- Zesp贸艂 zajmuj膮cy si臋 balansowaniem rozgrywki dodawa艂 ostatnio nowe umiej臋tno艣ci Corruptorowi i Overseerowi.
殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0 | | | | | |
| | | | Antena w SC2 oraz Lego BattleCruiserAntena w SC2 oraz Lego BattleCruiser | Czwartek, 31.12.2009, 13:52 :: Negro :: komentarze (1)Czwartek, 31.12.2009, 13:52 :: Negro :: komentarze (1) |
| | | Po raz kolejny Blizzard stara si臋 umili膰 nam czas oczekiwania na StarCrafta 2. W dniu wczorajszym na koncie Twitterowym StarCrafta opublikowany zosta艂 kolejny doodad kt贸rym jest Antena. Jak to wygl膮da zobaczy膰 mo偶ecie poni偶ej.
Jednak nie tylko Blizzard bawi si臋 w projektowanie nowych modeli, nie pr贸偶nuj膮 r贸wnie偶 fani. Tym razem swoje umiej臋tno艣ci zaprezentowa艂 Jerac. Zbudowa艂 on z klock贸w Lego okaza艂y model BattleCruisera:
Wi臋cej zdj臋膰 zobaczy膰 mo偶na na koncie flickr Jeraca.
Dla por贸wnania inny BattleCruiser zbudowany z Lego, kt贸rego autorem jest Vana:
Kt贸ry waszym zdaniem jest lepszy?
Przy okazji chcieli by艣my z艂o偶y膰 wszystkim najlepsze 偶yczenia noworoczne. Aby kolejny rok okaza艂 si臋 jeszcze lepszy od minionego, czego 偶yczymy zar贸wno wam jak i sobie.
Szcz臋艣liwego Nowego Roku!
殴r贸d艂a: StarCraft Twitter, Starfeeder | | | | | |
| | | | Weso艂ych 艣wi膮t!Weso艂ych 艣wi膮t! | Czwartek, 24.12.2009, 17:03 :: deimos :: komentarze (1)Czwartek, 24.12.2009, 17:03 :: deimos :: komentarze (1) |
| | |
Z okazji 艣wi膮t Bo偶ego Narodzenia za艂oga StarCraft Area pragnie z艂o偶y膰 Wam najserdeczniejsze 偶yczenia szcz臋艣cia, zdrowia i spokoju. Niech nie zabraknie zr臋czno艣ci d艂oni, a APM zawsze si臋ga powy偶ej 200. Fanom Protoss贸w 偶yczymy mniej pasywnych terra艅skich przeciwnik贸w, fanom Terran 偶yczymy przeciwnik贸w, kt贸rzy zapominaj膮 czym s膮 Mutaliski, Lurkery oraz Shuttle. Fani Zerg贸w natomiast niech w tych szczeg贸lnych dniach nie obawiaj膮 si臋 atak贸w Dark Templar贸w, ani Science Vesseli.
Oby ten czas mija艂 bez zak艂贸ce艅 oraz obfitowa艂 w okazje do relaksu i 艣wi膮tecznego objadania si臋 (z umiarem naturalnie). Wszystkim natomiast 偶yczymy rych艂ej premiery StarCrafta 2 lub przynajmniej uruchomienia wersji beta.
WESO艁YCH 艢WI膭T!
| | | | | |
| | | | Kolejny FansiteQ&A!Kolejny FansiteQ&A! | 艢roda, 16.12.2009, 18:01 :: deimos :: komentarze (0)艢roda, 16.12.2009, 18:01 :: deimos :: komentarze (0) |
| | | Kolejna porcja wyj膮tkowo ciekawych wie艣ci o StarCrafcie 2 - tym razem serwis Starcraft 2 Source mia艂 szans臋 zada膰 szereg pyta艅, dzi臋ki czemu obraz wci膮偶 oczekiwanej gry staje si臋 nieco wyra藕niejszy. Pytania by艂y naprawd臋 przemy艣lane i z pewno艣ci膮 dostarcz膮 temat贸w do kolejnych dyskusji, a niekt贸re spory po przedstawionych wyja艣nieniach powinny zosta膰 zako艅czone. Zapraszam wi臋c do zapoznania si臋 z tym zestawem pyta艅 i odpowiedzi.
Projektujecie jeszcze nowe jednostki, czy obecna ilo艣膰 jest wystarczaj膮ca i skupiacie si臋 bardziej na zbalansowaniu ras?
Motywem przewodnim naszych dzia艂a艅 zawsze by艂o utrzymywanie pewnej 艣cis艂ej liczby jednostek, by utrzyma膰 rozgrywk臋 w dobrym tempie - jeste艣my wi臋c zadowoleni z obecnego stanu. W trakcie bety przyjrzymy si臋 naturalnie ka偶demu oddzia艂owi i by膰 mo偶e dodamy lub usuniemy niekt贸re, w zale偶no艣ci od odzewu.
Pe艂ne t艂umaczenie znajdziecie TUTAJ
殴r贸d艂o: SC Legacy | Starcraft 2 Source
T艂umaczenie: Deimos0 | | | | | |
| | | | Nowi pracownicy Blizzarda odpowiadaj膮 na pytaniaNowi pracownicy Blizzarda odpowiadaj膮 na pytania | Wtorek, 15.12.2009, 17:49 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 15.12.2009, 17:49 :: deimos :: komentarze (0) |
| | | Niedawno wyp艂yn臋艂a wiadomo艣膰 o pojawieniu si臋 dw贸ch nowych twarzy w ekipie Blizzarda, odpowiedzialnej za kontakt ze spo艂eczno艣ci膮. Szcz臋艣liwcami s膮 Avarius i Zhydaris. Ci, kt贸rzy oczekiwali, 偶e zmiana ta zwi臋kszy ilo艣膰 udost臋pnianych informacji, nie zawiedli si臋 - pojawi艂y si臋 ju偶 pierwsze wypowiedzi u艣ci艣laj膮ce par臋 kwestii.
Smart Casting - wszyscy wiedz膮, 偶e w Brood War wybranie np. kilku High Templar贸w i nakazanie im rzucenia Psionic Storm ko艅czy艂o si臋 zu偶yciem energii u wszystkich Templariuszy. StarCraft 2 ma to zmieni膰:
Jak wspomniano wcze艣niej - pojedyncze wci艣ni臋cie klawisza spowoduje przej艣cie wszystkich czo艂g贸w w Siege Mode. Jest jeszcze kilka przyk艂ad贸w, dla jasno艣ci sytuacji: Blink, Burrow, Defensive Matrix, Exploda Banelinga i zdolno艣膰 Vikinga do zmiany formy potrzebowa艂y b臋d膮 tylko jednego wci艣ni臋cia klawisza skr贸tu dla ca艂ej grupy jednostek (uwa偶ajcie z Banelingami). Psionic Storm, Force Field i mutacje (np. z Zerglinga w Banelinga) korzysta膰 b臋d膮 z mechanizmu smart casting - aktywowa膰 b臋dzie trzeba zdolno艣膰 dla ka偶dej jednostki z osobna. (Czyli w przypadku kilku High Templar贸w, trzeba b臋dzie wcisn膮膰 przycisk tyle razy, ile mamy zaznaczonych jednostek - dop. Deimos0)
Obja艣niono te偶, kt贸re jednostki Zerg贸w aktywuj膮 wzmocnione tarcze Immortali:
Sporo jednostek Zerg贸w musi mierzy膰 si臋 ze wzmocnionymi tarczami. Dotyczy to szczeg贸lnie Roachy, Ultralisk贸w i Spine Crawler贸w. Poza tym wygl膮da na to, 偶e Psionic Storm i pocisk nuklearny nie wywo艂uj膮 uruchomienia tych tarcz - Immortal, kt贸rego potraktowa艂em atakiem j膮drowym wyparowa艂.
Na koniec ma艂a informacja, dotycz膮ca bety (nie, niestety nie chodzi o termin jej uruchomienia). Karune wspomnia艂, 偶e gracze b臋d膮 mieli do dyspozycji Roache w fazie testowej:
Najprawdopodobniej Roach znajdzie si臋 w grze - wiele element贸w balansu rozgrywki zosta艂o zako艅czonych pomy艣lnie, sprawiaj膮c, 偶e jednostka ta spe艂nia si臋 w roli "poch艂aniacza" obra偶e艅. W trakcie wprowadzania poprawek, zesp贸艂 testowa艂 Roacha na r贸偶ne sposoby, zwracaj膮c uwag臋 na tempo regeneracji, szybko艣膰 poruszania i nawet mo偶liwo艣膰 ruchu pod ziemi膮. 呕adna z aktualizacji nie jest naturalnie ostateczna, musimy wi臋c trzyma膰 r臋k臋 na pulsie w miar臋 zbli偶ania si臋 do uruchomienia bety.
Jak widzimy 艣wie偶a krew zdecydowanie wysz艂a na dobre tak graczom, jak i bardziej do艣wiadczonym pracownikom, kt贸rzy zostali odrobin臋 odci膮偶eni w nat艂oku prac przy becie SC 2. Oby zmiany przynios艂y nam jeszcze wi臋cej wie艣ci.
殴r贸d艂o: SC Legacy | SC Wire
T艂umaczenie: Deimos0 | | | | | |
| | | | Kolejny Q&A ju偶 dost臋pny!Kolejny Q&A ju偶 dost臋pny! | 艢roda, 18.11.2009, 23:26 :: deimos :: komentarze (0)艢roda, 18.11.2009, 23:26 :: deimos :: komentarze (0) |
| | | Spiesz膮c z kolejnymi informacjami nadarzy艂a si臋 艣wietna okazja, ukaza艂 si臋 bowiem nowy zestaw Q&A. Pyta艅, tak jak poprzednio, jest 7 i tym razem dotycz膮 bardziej og贸lnych temat贸w, zwi膮zanych ze StarCraftem 2. Mimo wi臋c, 偶e nie ma informacji o szczeg贸艂ach rozgrywki, kwestie takie jak konwersja map, wprowadzenie nowych graczy do fabu艂y SC 2, s膮 r贸wnie istotne. Tym bardziej zach臋cam do lektury, szczeg贸lnie wobec wie艣ci o przesuni臋ciu bety na 2010 rok. Jako, 偶e brak tym razem rozmowy z tw贸rcami, oto jedno z pyta艅:
Nie wszyscy potencjalni nabywcy SC 2 grali w pierwowz贸r, mog膮 wi臋c mie膰 problem ze zrozumieniem fabu艂y . Czy mo偶liwe jest wi臋c granie kampanii bez znajomo艣ci wcze艣niejszych wydarze艅? Czy przypomnicie pewne wydarzenia, aby nowi gracze mogli uzyska膰 wystarczaj膮co du偶o informacji?
Planujemy w艂膮czy膰 elementy, przedstawiaj膮ce w skr贸cie najwa偶niejsze wydarzenia i przygotowa膰 graczy w ten spos贸b na histori臋, opowiedzian膮 w StarCrafcie 2. Podczas procesu instalacji wy艣wietla膰 si臋 b臋dzie te偶 podsumowanie fabu艂y. My艣l臋 jednak, 偶e bez wzgl臋du na znajomo艣膰 poprzedniej cz臋艣ci, gracze b臋d膮 zadowoleni z SC 2.
Ca艂o艣膰 Q&A znajdziecie TUTAJ. My艣l臋, 偶e nawet taka porcja wiadomo艣ci podtrzyma apetyt na now膮 pozycj臋 Blizzarda.
殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0 | | | | | |
| |