Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Observer
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
BlizzCast Epizod 6BlizzCast Epizod 6
Pi膮聟tek, 21.11.2008, 10:46 :: Lukin :: komentarze (5)Pi膮聟tek, 21.11.2008, 10:46 :: Lukin :: komentarze (5)

Pojawi艂 si臋 6 epizod BlizzCast. Karune rozmawia tam z Samwise’m Didierem i Dustinem Bowderem (G艂贸wnym projektantem SC2) o drodze jednostek, od projektu do grywalnej postaci.

Cytat: Wpadamy na pomys艂 jednostki, kt贸r膮聟 wszyscy lubimy, a potem okazuje si臋, 偶e jest zbyt silna lub trudna w utrzymaniu – wtedy trafia do Single Player, do kt贸rego og贸lnie tworzymy sporo rzeczy. Np. Jackal, kt贸ry teraz chyba przechrzczony zosta艂 na Helliona – robimy r贸偶ne warianty tej jednostki: malujemy na czarno, dodajemy p艂omienie i staje si臋 wtedy cywilnym pojazdem.

Pojawi艂y si臋 te偶 nowe ilustracje: animacje portret贸w Mutaliska, Maraudera i Thora oraz nowy screen, prezentuj膮聟cy aktualn膮聟 wizualizacj臋 ataku Nullifiera. Mo偶na je obejrze膰 TUTAJ.


Ciekawa wypowied藕 Dustina Browdera w odpowiedzi na poni偶sze pytanie:

Karune: Czy w StarCrafcie 2 s膮聟 jakie艣 jednostki albo jakiekolwiek inne rzeczy, kt贸rych ludzie dot膮聟d nie widzieli?

Dustin Browder: Prawdopodobnie chodzi o takie co艣: lataj膮聟cy dwug艂owy Ultralisk, kt贸ry zieje ogniem. On pojawi si臋 jako nast臋pny na stronie.


殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Q & A 46Q & A 46
艢roda, 19.11.2008, 17:58 :: Lukin :: komentarze (13)艢roda, 19.11.2008, 17:58 :: Lukin :: komentarze (13)

Karune na pocz膮聟tku nowego Q&A wspomina o tempie gry:

SC2 zdecydowanie staje si臋 gr膮聟 bardziej intensywn膮聟 ni偶 pierwowz贸r, dzi臋ki zwi臋kszonej mobilno艣ci jednostek, przekraczaniem klif贸w, jak i nowymi zdolno艣ciami transportowania.

1. Planterana Twierdza Terran zosta艂a wzmocniona, zadaj膮聟c splash damage atakuj膮聟cym jednostkom, w odpowiedzi na zwi臋kszone mo偶liwo艣ci harassu. Czy w SC2 b臋dzie friendly fire? (Xigon, Battle.net)

Tak, friendly fire wci膮聟偶 jest obecny w SC2. Mo偶na w ten spos贸b niszczy膰 ukryte jednostki, nacelowuj膮聟c w艂asne oddzia艂y. Np. graj膮聟c Zergiem, mo偶na zabi膰 DT poprzez atak Banelingiem na w艂asne Hatchery w okolicy, gdzie Dark Templar stoi.

2. Czy kolejne cz臋艣ci Trylogii stanowi膰 b臋d膮聟 wst臋p, rozwini臋cie i zako艅czenie, czy b臋dzie to ta sama historia opowiedziana z r贸偶nych punkt贸w widzenia? (Lolod, Battle.net)

Fabu艂a b臋dzie sekwencyjna. Kampania Zerg贸w zacznie si臋 w momencie, gdzie zako艅czy Terran , a Protoss贸w – Zerg贸w.

3. Czy pojawi膮聟 si臋 specjalne animacje dla bezczynnych od d艂u偶szego czasu jednostek? (StarCraft 2 Source)

B臋dzie wiele animacji w takich wypadkach.

4. Jak optymalnie wykorzystywa膰 mechanik臋 gazu? Czy gracz powinien korzysta膰 z obu gejzer贸w na raz i w razie wyczerpania zasob贸w, przekazywa膰 robotnik贸w do wydobycia minera艂贸w? A mo偶e wydobywa膰 z jednego gejzera i rozdziela膰 robotnik贸w mi臋dzy drugi? (StarCraft2 Forums)

Jest to ca艂kowicie zale偶ne od wybranej strategii. Np. mo偶na wydobywa膰 z obu, podwajaj膮聟c zasoby gazu, by szybko techowa膰 lub wytrenowa膰 okre艣lony sk艂ad armii. Lub te偶, je艣li potrzebujesz ci膮聟g艂ego i statecznego przyp艂ywu surowca, mo偶esz wymienia膰 robotnik贸w mi臋dzy gejzerami.

5. Kt贸ra jednostka Protoss贸w najlepiej radzi sobie obecnie z du偶ymi zgrupowaniami jednostek powietrznych? Phoenix straci艂 zdolno艣膰 przeci膮聟偶enia, kt贸ra obok Psi Storm by艂a jedyn膮聟 zdolno艣ci膮聟 ze splash damage. (StarCraft 2 Forums)

Przeciwko jednostkom powietrznym Zerg贸w (np. M utaliski), wci膮聟偶 najlepsz膮聟 kontr膮聟 s膮聟 Stormy i Archoni. Je艣li za艣 chodzi o Terran (Viking, Banshee), Protossi mog膮聟 koncentrowa膰 ogie艅 Phoenix贸w. Obecnie Viking zadaje dodatkowe obra偶enia wi臋kszym jednostkom.

6. Jaki rodzaj obra偶e艅 zadaj膮聟 zakl臋cia? Czy istnieje typ ataku „Spell”? (StarCraft 2 Source)

Nie ma takiego typu obra偶e艅, ale niekt贸re zdolno艣ci zwi臋kszaj膮聟 obra偶enia istniej膮聟cych rodzaj贸w. Np. Pocisk Psi Ghosta zadaje dodatkowo 40p obra偶e艅 jednostkom psionicznym. S膮聟 jednak przypadki szczeg贸lne, gdzie Psionic Storm natychmiastowo zabijaj膮聟 halucynacje i Dzia艂o Yamato nie aktywuje wzmocnionych tarcz Immortali.


Pytanie dotycz膮聟ce Zerg贸w. Czyta艂em wywiad o MBS. Powiedziano wtedy, 偶e maj膮聟c zgrupowane np. 3 koszary, nale偶y nacisn膮聟膰 ‘m’ 3 razy by trenowa膰 3 marines. Powiedzmy wi臋c, 偶e mam 3 Hatchery, czy mam wi臋c nacisn膮聟膰 'z' trzy razy na Zerglingi, czy dla ka偶dej larwy z osobna – 9 razy? (Shaytan, USEast)

Je艣li 3 Hatchery przypisane s膮聟 do jednej grupy, naciskaj膮聟c ‘s’ zaznaczysz wszystkie larwy. Natomiast ‘z’ naciska si臋 tyle razy, ile ma powsta膰 Zergling贸w. Je艣li b臋dzie 9 larw, trzeba nacisn膮聟膰 ‘z’ 9 razy.

Na koniec informacja o u偶yteczno艣ci automatycznej produkcji Interceptor贸w, oszcz臋dzaj膮聟cej w ten spos贸b niepotrzebnego klikania.

W obecnym stadium, naprawa przez SCV, uleczanie Medivaca i produkcja Interceptor贸w Carriera mo偶e by膰 ustawiona na automatyczne u偶ycie.


殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Odg艂osy Raynora i Kerrigan w SC2Odg艂osy Raynora i Kerrigan w SC2
Pi膮聟tek, 14.11.2008, 15:16 :: Lukin :: komentarze (5)Pi膮聟tek, 14.11.2008, 15:16 :: Lukin :: komentarze (5)

Serwis Blizzplanet.com otrzyma艂 informacj臋, 偶e Blizzard otworzy艂 casting na g艂osy Jima Raynora i Sary Kerrigan. Wygl膮聟da na to, 偶e g艂os Jima Raynora u偶yty w trailerze by艂 tylko zast臋pczy lub te偶 Blizzard zadecydowa艂 w ostatniej chwili na zmian臋 aktora.

Wszystko wskazuje na to, 偶e StarCraft II: Skrzyd艂a Wolno艣ci (Wings of Liberty) jest w fazie kryzysu. G艂osy aktor贸w s膮聟 podstawow膮聟 rzecz膮聟, na kt贸rej opiera si臋 rozgrywka w trybie Single Player. Jak wielu z was zapewne pami臋ta, tw贸rcy gry podczas WWI w Pary偶u (28-29 czerwiec) powiedzieli, 偶e zosta艂a uko艅czona jedna trzecia kampanii Single Player.

By艂o to prawie 5 miesi臋cy temu. Po Blizzconie wiemy, 偶e StarCraft II b臋dzie trylogi膮聟. W skr贸cie: fani spekuluj膮聟, czy to oznacza, 偶e zosta艂a zrobiona ju偶 1/3 ca艂ej gry, czyli cz臋艣膰 Wings of Liberty czy te偶 mo偶e dopiero 1/3 tej偶e cz臋艣ci.

Czy doczekamy si臋 StarCrafta II: Wings of Libery w rocznic臋, dnia 1 kwietnia2009? Musimy poczeka膰 i zobaczy膰.

Serwis Blizzplanet prosi was o wypowiedzenie si臋 w sprawie g艂os贸w w StarCrafcie. Czy Blizzard powinien zartudni膰 aktor贸w z oryginalnego SC - Glynnis Talken (Kerrigan) i Roberta Clotworthy'ego (Raynor)? Komentarze mo偶ecie pisa膰 TUTAJ. I to w艂a艣ciwie od nas - fan贸w zale偶y, czy chcemy us艂ysze膰 dawnych aktor贸w, czy te偶 nie.

Robert ClotworthyGlynnis Talken
Robert Clotworthy
(Raynor)
Glynnis Talken
(Kerrigan)

殴r贸d艂o: Blizzplanet.com

Blizzard News
Aktualizacja polityki ban贸w na Battle.necieAktualizacja polityki ban贸w na Battle.necie
Czwartek, 13.11.2008, 15:47 :: Lukin :: komentarze (1)Czwartek, 13.11.2008, 15:47 :: Lukin :: komentarze (1)

GFraizer opublikowa艂 now膮聟 polityk臋 ban贸w na Battle.necie. Blizzard w艂a艣nie zbanowa艂 300 000 kont Battle.netowych, z kt贸rych oszukiwano w grach Diablo II i StarCraft. Jest to silne przes艂anie do tych, kt贸rzy ci膮聟gle oszukuj膮聟 lub planuj膮聟 to robi膰, jak r贸wnie偶 do tych, kt贸rzy planuj膮聟 gra膰 w StarCrafta II i Diablo III na nowym serwerze Battle.net 2.0, gdzie restrykcje dotycz膮聟ce oszukiwania b臋d膮聟 surowsze.

W艂o偶yli艣my wiele wysi艂ku w celu zapewnienia uczciwej i zabawnej rozgrywki dla wszystkich graczy Battle.netu. W tym celu do艂o偶yli艣my wszelkich stara艅, aby usun膮聟膰 oszust贸w ze StarCrafta i Diablo II. Zidentyfikowali艣my i zamkn臋li艣my ponad 350 000 kont, przy kt贸rych zauwa偶ono u偶ywanie hack贸w.

Przez oko艂o 30 dni granie na Battle.necie b臋dzie zabronione dla graczy u偶ywaj膮聟cych CD-key贸w z Diablo II powi膮聟zanych z zamkni臋tymi kontami. Je艣li pr贸by oszukiwania powt贸rz膮聟 si臋, kolejne konta zostn膮聟 usuni臋te, a CD-keye zbanowane na sta艂e.

Jako przypomnienie, zastrzegamy sobie prawa do zamykania kont i banowania CD-key贸w graczy, kt贸rzy zostan膮聟 przy艂apani na oszustwie na Battle.necie. Cheatowanie odbiera ca艂膮聟 przyjemno艣膰 i do艣wiadczenie czerpane z gry przez graczy, kt贸rzy graj膮聟 uczciwie. Nie b臋dziemy tolerowa膰 takich zachowa艅.


殴r贸d艂o: Blizzplanet.com

SC2 News
Uaktualnienia dotycz膮聟ce tarcz, Dropship贸w i Nydus WormaUaktualnienia dotycz膮聟ce tarcz, Dropship贸w i Nydus Worma
Pi膮聟tek, 07.11.2008, 14:33 :: Lukin :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 07.11.2008, 14:33 :: Lukin :: komentarze (0)

Karune zn贸w da艂 nam zapozna膰 si臋 ze szczeg贸艂ami, dotycz膮聟cymi zmian w obecnym stanie SC2.

Najpierw post na temat u偶ywania Dropship贸w:

艁adowanie jednostek do Dropshipa jest natychmiastowe, lecz wy艂adowywanie odbywa si臋 z przerw膮聟 pomi臋dzy kolejnymi jednostkami. Warto zauwa偶y膰, 偶e pr臋dko艣膰 wy艂adunku i tak jest do艣膰 du偶a, poza tym mass dropy i tak zwykle oznaczaj膮聟 u偶ycie kilku Dropship贸w.

Je艣li za艣 chodzi o tarcze (tak, Protossi, to do was:P i do mnie):

Tempo regeneracji tarcz zosta艂o znacznie zwi臋kszone w por贸wnaniu do SC1, lecz b臋dzie to sta艂a warto艣膰, nie zwi臋kszaj膮聟ca si臋 z czasem. Tarcze nie zregeneruj膮聟 si臋, dop贸ki dana jednostka nie wycofa si臋 z walki. Wszystko to jest mierzone przez X * liczba sekund, podczas kt贸rych jednostka nie atakowa艂a, ani nie by艂a atakowana. Wsp贸艂czynnik X jest przedmiotem balansowania.

I na koniec par臋 zda艅 o Nydus Wormie, w zwi膮聟zku z postem jednego z u偶ytkownik贸w forum Battle.net, kt贸ry zaniepokojony by艂 najnowsz膮聟 animacj膮聟, wygl膮聟daj膮聟c膮聟 na "nudn膮聟". Oto, co na to Karune:

Obecny model jest zast臋pczy. W jednym, z poprzednich build贸w, by膰 mo偶e tym z WWI, nim pojawi艂 si臋 Nydus Worm, p臋ka艂a wok贸艂 tego miejsca ziemia. Prawdopodobnie p贸jdziemy w tym kierunku.


殴r贸d艂o: SC2 Armory
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Karune i Q&A 45Karune i Q&A 45
Czwartek, 30.10.2008, 08:29 :: Lukin :: komentarze (6)Czwartek, 30.10.2008, 08:29 :: Lukin :: komentarze (6)

Po BlizzCon, 艣wietnie by艂o s艂ysze膰 odzew ze strony fan贸w i progamer贸w na temat najnowszego buildu SC2. Szczeg贸lnie zauwa偶alne by艂o podj臋cie tematu Colossusa i Nydus Worma (w kwestii kt贸rych pojawi艂a si臋 ankieta). Podczas ostatniego spotkania z Dustinem (Bowderem, g艂贸wnym projektantem – dop. Deimos0), zadecydowali艣my 偶e porozmawiamy o mniej omawianych zagadnieniach, kt贸re przesz艂y sporo zmian od czasu SC1. Po pierwsze Halucynacja, klasyczna protosska zdolno艣膰, kt贸ra prawd臋 m贸wi膮聟c nie by艂a zbyt cz臋sto u偶ywana w oryginale. 呕eby uczyni膰 j膮聟 bardziej interesuj膮聟c膮聟, Dustin wyja艣ni艂 jak ta zdolno艣膰 zosta艂a przeniesiona na Nullifiera. Dodatkowo, Halucynacja mo偶e tworzy膰 jednostki, kt贸rych gracz nie mo偶e jeszcze trenowa膰. To samo w sobie powinno by膰 interesuj膮聟ce w kwestii odstraszania przeciwnika atakiem 3 Kolos贸w, kt贸re on pr贸buje za艂atwi膰 Corruptorami i ostatecznie zdaje sobie spraw臋, 偶e nie atakowa艂y go prawdziwe jednostki, co wi臋cej nawet Probey mog膮聟 by膰 celem Halucynacji! Poniewa偶 liczba iluzji zale偶y od w艂a艣ciwego kosztu tej jednostki, mo偶esz uzyska膰 8 Probe贸w by oszuka膰 nadchodz膮聟cych Reaper贸w. Dark Templarzy, Observery i Carriery nie zosta艂y umieszczone jako jednostki mo偶liwe do „zhalucynowania” poniewa偶 pierwsze dwie by艂y by zbyt dobre jako wczesny scout (bardzo imba). R贸wnie偶 Carriery – mia艂y by zbyt wiele punkt贸w 偶ycia i by艂y by zbyt skomplikowane gdyby mia艂o sobie da膰 rad臋 ze wszystkimi ich Interceptorami.


Kr贸lowa tworzy 3 larwy

Liczba larw-mutant贸w zwi臋kszy艂a si臋 wraz z uaktualnieniem modelu Queen by zach臋ci膰 do cz臋stszego korzystania z tej pot臋偶nej zdolno艣ci. Larwa pe艂za uniezale偶niona od Hatchery i tworzy jednostki w szybszym tempie. To prawie jak darmowa Hatchery wraz z ka偶d膮聟 kolejn膮聟 Kr贸low膮聟! Wraz ze zdolno艣ci膮聟 Queen do obrony przeciw jednostkom powietrznym, powinno to uczyni膰 j膮聟 kluczow膮聟 jednostk膮聟 w Zergowej armii.



A teraz przejd藕my do tego, co tygrysy lubi膮聟 najbardziej, czyli Q&A ods艂ona 45!


1. Czy jednostki wrogiego Zerga r贸wnie偶 korzystaj膮聟 z bonus贸w poruszania si臋 po twoim Creep? (StarCraft2 Forums)

Tak, wrogie jednostki r贸wnie偶 otrzymuj膮聟 premi臋 do pr臋dko艣ci. Obecnie, Creep jest wsp贸lny dla wszystkich Zergowych graczy.

2. Czy istniej膮聟 zdolno艣ci, pozwalaj膮聟ce usuwa膰 Creep?(TheWarCenter)

Dwoma sposobami na odepchni臋cie rozwijaj膮聟cego si臋 Creepu jest zniszczenie zagrzebanych „guz贸w” lub zabicie Kr贸lowej, kt贸re je tworz膮聟. Creep nie uszkadza ju偶 wrogich struktur. Po przetestowaniu tej zdolno艣ci stwierdzili艣my, 偶e wp艂ywa艂a ona negatywnie na graczy sojuszniczych Zergom, gdy偶 powodowa艂a ona u nich obra偶enia. Natomiast w pojedynkach, mechanika ta, ma艂o kiedy by艂a u偶ywana ze wzgl臋du na inne fajne strategie Zerg贸w.

3. Czy premia do pr臋dko艣ci dotyczy r贸wnie偶 jednostek powietrznych? (TheWarCenter)

Nie, nie dotyczy ona ani jednostek powietrznych, ani Dron贸w.

4. Czy splash damage Reaper贸w, Marauder贸w, Hellion贸w oraz Siege Tank贸w i Stimpaki, nie s膮聟 zbyt silne w starciu z Zergiem? Wszystkie zdaj膮聟 si臋 dobrze sprawdza膰 przeciw du偶ym grupom jednostek o niewielu punktach 偶ycia, jak wi臋kszo艣膰 naziemnych jednostek Zerg贸w. (SC Legacy)

Jak wiecie, jest jeszcze wiele do zbalansowania, tym bardziej 偶e gra jeszcze nie wesz艂a w faz臋 beta. Jest jednak kilka sposob贸w na powstrzymanie Terran, lecz Zergowie b臋d膮聟 musieli dostosowywa膰 styl gry u偶ywaj膮聟c innych jednostek i strategii ni偶 tych z pierwszego SC. Na przyk艂ad Roache i Lurkery 艣wietnie radz膮聟 sobie z Hellionami i Reaperami. W p贸藕niejszej fazie gry, Infestory po prostu rz膮聟dz膮聟 w starciu ze zgrupowaniami jednostek, np. Marauder贸w dzi臋ki Fungal Infestation, kt贸ra powoduje eksplozj臋 jednostki gdy ta ginie. Wszystkie te nowe zdolno艣ci oraz mechaniki, dodadz膮聟 nowe strategie do twojego wachlarza sztuczek.

5. Czy sojusznicy mog膮聟 „powi膮聟za膰” ze sob臋 Sieci Nydus? Tzn. czy mo偶esz wej艣膰 w Nydus Warren gracza A i wyj艣膰 dzi臋ki Nydus Wormowi gracza B? (TheWarCenter.net)

Nie, sojusznicy nie mog膮聟 dzieli膰 Sieci Nydus, ale sojusznicze jednostki mog膮聟 przemieszcza膰 si臋 Sieci膮聟 jednego z graczy.

6. Czy Thor wci膮聟偶 jest jednostk膮聟 przeciw-lotnicz膮聟? Czy efektywnie sprawdza si臋 w tej roli? (Battle.net)

Tak, wci膮聟偶 jest jednostk膮聟 przeciwlotnicz膮聟 o najwi臋kszym zasi臋gu spo艣r贸d wszystkich innych jednostek tego typu. Wizualnie, przenosimy przeciw-powietrzne rakiety Thora tak, by by艂y wystrzeliwane z jego ramion.


Zapraszamy do dyskusji na forum: http://forum.scarea.website.pl/index.php?topic=66


殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona