|
|
|
| | | | SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek | Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7) |
| | |
Przez prawie dwa dni nic nie pisałam, jednak czas ten nie był zmarnowany. Wyszedłem z założenia, że aby napisać coś konkretniejszego należy pograć ciut więcej. Dlatego też w ostatnim czasie dość intensywnie starałem się poznać Protossów. Na początek chciałbym napisać kilka słów o nowej makromechanice tej rasy.
Zarówno miejsce, w którym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki było wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zarówno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera się tylko na jednej zdolności. Jest to Chrono Boost i znajduje się w Nexusie, klawisz skrótu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolność ta nazwana została Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Działanie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Otóż, jeżeli potraktujemy tą zdolnością dowolny swój budynek będzie on pracował 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma też odległość budynku od Nexusa. Reasumując - możemy zdolności tej użyć na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na największej prędkości. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na załączonych obrazkach.
Jakie może mieć to zastosowanie? Jako, że mechanika ta dostępna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (użycie kosztuje zaledwie 25 punktów energii) to już od początku gry możemy zwiększać prędkość produkcji Probów. Natomiast, gdy już mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszyć produkcję Zealotów - wtedy nie musimy się już obawiać szybkiego rusha. Ma to szczególne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, który bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwiększanie szybkości opracowywania ulepszeń. Jako, że Nexus może mieć maksymalnie 100 punktów energii, a w późniejszej grze posiada się zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzyć, że dysponując zasobami 200-300 punktów energii możemy bardzo szybko odbudować utraconą armię.
StarCraft 2, mimo iż opiera się na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynków takich jak w pierwowzorze - nie jest już ta samą grą. Fakt - umiejętności nabyte podczas gry w pierwszą część nie idą na marne, jednak niektóre przyzwyczajenia utrudniają grę a nawet mogą być zgubne. Przykładowo jednym z moich najczęstszych problemów jest pilnowanie nowo wybudowanych Probów, by wysłać je do zbierania surowców. Jest to jednak niepotrzebne, gdyż po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minerałach nowe Proby automatycznie zaczynają wydobycie. Ciężko jest z kolei przyzwyczaić się do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ciągle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiejętności może przechylić szalę zwycięstwa, co opisałem wyżej.
Chciałbym jeszcze odpowiedzieć na dwa często zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punktów tarczy oraz 400 punktów życia (HP). Czyni go to najsilniejszą jednostką w grze. Każdy gracz na mapie posiadać może tylko jednego Mothershipa, przy czym możliwe jest oczywiście odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilość posiadanych przez Zerga Queenów (Królowych) nie jest limitowana. Umiejętności (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstawę nowej makromechaniki Zerga.
Więcej o zdolnościach i statystykach tych jednostek - następnym razem.
Napisałem o Protossach, wspomniałem o Zergach więc aby fani Terran nie poczuli się pominięci mam tez coś dla nich. Są to dokładne statystyki 8 jednostek terrańskich. Starałem się przygotować je możliwie dokładnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupełniona i przygotowane zostaną dwie pozostałe rasy. Wspomniane statystyki zobaczyć możecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:
StarCraft 2 Beta - Jednostki
To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, że w dniu dzisiejszym udało mi się wreszcie wypracować rangę w systemie 1v1 zaktualizowałem zbiór screenów Battle.netu o 5 zrzutów tabeli rankingowych (5 ostatnich screenów na liście). Więcej o tym systemie napiszę, gdy uda mi się lepiej zrozumieć, jak system ten jest skonstruowany.
Screeny - Battle.net 2.0 | | | | | |
| | | | SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy)SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy) | Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3)Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3) |
| | | Jak można zauważyć pracuję "dniami i nocami" coby wam coś ciekawego przygotować i pokazać. Tym razem na stronę wrzucone zostały dwa filmiki prezentujące polski interfejs Battle.net 2.0 w akcji. Filmiki dostępne są w dziel filmów naszej relacji z bety lub pod poniższym linkiem.
Polski interfejs Battle.net 2.0 oraz opcje gry
Na jednym z filmików widoczne są opcje wyboru języka dialogów i podpisów. Potwierdzają się w ten sposób wypowiedziane kiedyś słowa Blizzarda, że w wersji finalnej możliwe będzie instalowanie dodatkowych pakietów językowych.
Na koniec zapraszam również na relację z bety prowadzoną przez serwis StarCraft2.net.pl, gdzie również jest dużo ciekawych materiałów:
Beta - StarCraft2.net.pl | | | | | |
| | | | Beta - Pierwsze wrażenia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewkaBeta - Pierwsze wrażenia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewka | Piątek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4)Piątek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4) |
| | | Mimo instalacji i odpalenia Bety już wczoraj, tak na prawdę dopiero dziś mogłem stoczyć pierwsze walki. Dzisiaj też odpaliłem wreszcie wersję polską bety. W związku z tym chciałbym podzielić się z wami pewnymi spostrzeżeniami.
Klimat i wygląd StarCrafta 2 są niesamowite. Już ekran logowania do Battle.netu 2.0 robi wielkie wrażenie. Wszystkie przyciski są świetnie zaanimowane, dodatkowo surfowaniu po Battle.necie ciągle towarzyszą równe dźwięki oraz muzyka. Podobnie jest w grze - wszystko idealnie do siebie pasuje. A dodam tylko, że z powodów technicznych gram na średnich detalach.
Wbrew wszelkim przewidywaniom - Polska wersja nie jest tragiczna! Co prawda widać jeszcze pewne niedoróbki - niektóre napisy się nie wyświetlają, zarówno w grze jak i Battle.necie (brak polskich tłumaczeń?), można by tez przyczepić się do niektórych słów czy sformułowań. Zdarzają się tez przypadki, że polskie słowa nie mieszczą się w ramkach / na przyciskach, jednak są to przypadki bardzo rzadkie. Ogólnie jednak jak na ten stopień zaawansowania prac jest bardzo dobrze.
Bardzo dobrze prezentuje się tez polska oprawa dźwiękowa. Mimo drobnych potknięć (np. głos Thora) wypowiedzi jednostek są bardzo klimatyczne.
Problemem, szczególnie dla graczy początkujących mogą być skróty klawiszowe. W wersji polskiej są one oczywiście takie same jak w wersji angielskiej, przez co nie są one intuicyjne. Bo o ile na przykład wciśnięcie [S] w celu wybudowania SCV jest logiczne to ten sam przycisk przypisany do polskiego ERK już tak oczywisty nie jest.
Zergi - są straszne, obrzydliwe i przerażające. Co prawda zagrałem nimi dopiero raz, ale już mogę to stwierdzić. Zarówno wygląd, jak i odgłosy wydawane przez Zergi czynią je naprawdę "obcymi". O ile w SC: W były one po prostu oblepione kolcami z każdej strony, tutaj prócz tego są jeszcze strasznie obślizgłe.
Tworzenie siÄ™ Creepu jest niesamowite - moim zdaniem jedna z lepszych animacji w grze.
Hydralisk oraz Roach posiadają dwie animacje ataku. Normalnie jednostki te plują - Hydralisk kolcami, Roach kwasem - ale w przypadku gdy stoją blisko celu atakują kolcami. Wygląda to bardzo "naturalnie". Więcej o jednostkach napiszę następnym razem.
Na koniec chciałbym zaprezentować wam pierwszą porcję materiałów z bety SC2. Nie przedłużając, podaję linki:
Tak nawiasem mówiąc, mam wrażenie, ze w najbliższym czasie ze strony zrobi się swego rodzaju blog na temat spotkań z betą, jednak mam nadzieję, że nie będziecie z tego powodu bardzo źli. | | | | | |
| | | | SC2 Beta - pierwsze informacjeSC2 Beta - pierwsze informacje | Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2)Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2) |
| | | 17 lutego 2010 roku rozpoczęły się Betatesty StarCrafta 2. Jako, że redakcja SCA miała szczęście i posiadamy klucz pozwalający wziąć nam udział w tych testach postaramy się dostarczyć wam możliwie dużo ciekawych informacji na temat bety jak i samej gry. Co prawda jest to tylko jeden klucz, więc informacji i materiałów może być nieco mniej niż w wielu większych serwisach, ale nadal jest to więcej niż nic. Wszystkie informacje pojawiać się będą w naszym nowym dziale utworzonym specjalnie na potrzeby bety. Aby przejść do tego działu wystarczy kilknąć obrazek poniżej.
Szybki dostęp do działu uzyskacie również poprzez taki sam rysunek znajdujący się ponad newsami lub przez link na górze prawego menu. Co ważniejsze informacje pojawiać się będą również w newsach.
Dodatkowo wszyscy możecie zadawać dowolne pytania odnośnie bety na naszym forum. Możecie też zgłaszać tam propozycje i prośby tego, co chcielibyście zobaczyć.
StarCraft 2 Beta na Forum SC Area
Teraz kilka faktów odnośnie samej bety:
Pliki instalacyjne ważą trochę ponad 1,6 GB. Natomiast świeżo zainstalowana gra zajmuje 2,09 GB na dysku twardym. Screeny w przeciwieństwei do SC:BW nie zapisują się w katalogu z grą a w katalogu StarCraft 2 Beta w Moich Dokumentach.
Możliwe jest pobranie kilku wersji instalacyjnych w ramach jednego klucza. Dzięki temu mamy dostęp zarówno do oryginalnej wersji angielskiej jak i wersji polskiej. Skoro już przy niej jesteśmy - cały Battle.net 2.0 jest przetłumaczony na nasz język ojczysty. Co prawda widać kilka niedoróbek ,ale nie jest najgorzej.
Podczas zakładania konta (pierwsze odpalenie gry) prócz poprawności nicka z gry sprawdzane jest również to czy nie jest on obraźliwy! Jest to rozwiązanie dobre, gdyż unikniemy wątpliwej przyjemności spotykania w grze "maderfakerów" i tym podobnych aczkolwiek nie jest to rozwiązanie nowe - ten sam mechanizm zaimplementowano np. w Red Alert 3. niestety jednak nie pozwoliło mi to zarejestrować konta pod moim normalnym nickem (Negro w jęz. angielskim jest słowem o wątpliwej "poprawności politycznej".
W sposób ciekawy rozwiązany został również popularny wszędzie problem "zajętego nicka". Otóż po podaniu nicka właściwego proszeni jesteśmy o podanie jego drugiego członu. Jest to swego rodzaju domena czy też tag. W efekcie nasz nick ma postać "Nick.domena". Przy czym druga część nicka widoczna jest głównie w profilu. Dodatkowo stwarza to łatwą możliwość na zademonstrowanie swojej przynależności do jakieś grupy czy organizacji. Przykładowo mój nick w całej okazałości ma postać: Unseen.sca
Na koniec krótka informacja o tym, że odpalona została oficjalna strona bety. Polska jej wersja znajduje się TUTAJ.
Zapraszamy do śledzenia zmian na naszej stronie. | | | | | |
| | | | SC2 Beta wystartowała!SC2 Beta wystartowała! | Środa, 17.02.2010, 22:56 :: Negro :: komentarze (6)Środa, 17.02.2010, 22:56 :: Negro :: komentarze (6) |
| | | W dniu dzisiejszym, zgodnie z wszelkimi przewidywaniami wreszcie wystartowała Beta StarCrafta 2! Potwierdzeniem tego jest poniższy screen przedstawiający klienta w trakcie pobierania pliku instalacyjnego:
Jak podaje serwis StarCraft Source klient pobierający grę jest przypisany do konkretnego konta battle.net i nie może być nikomu użyczony. Jednocześnie możliwe jest pobieranie jedynie jednego pliku.
Ten sam serwis sugeruje, że w dniu dzisiejszym oraz jutro swoje klucze dostaną przedstawiciele prasy i pro gracze, a beta dla osób prywatnych wystartuje w piątek.
Serwis Starcraft Legacy natomiast dysponuje już kompletnym plikiem instalacyjnym. Opublikowali oni screen przedstawiający instalator gry:
Jednocześnie na stronie Blizzarda pojawiły się minimalne wymagania sprzętowe dla StarCrafta 2:
- Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7
- 2.2 Ghz Pentium IV lub odpowiednik AMD Athlon
- 1 GB system RAM / 1.5 GB dla Visty i Windows 7
- 128 MB NVidia GeForce 6600 GT / ATI Radeon 9800 PRO
- Minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768
- 4 GB wolnej przestrzeni dyskowej (Beta)
- Połączenie z internetem
Blizzard zastrzega jednak, ze wymagania te mogą się jeszcze zmienić.
Źródła: StarCraft Source | Starcraft Legacy | StarCraft2.net.pl | Blizzard.com | | | | | |
| | | | Fora Bety SC2 już uruchomioneFora Bety SC2 już uruchomione | Środa, 17.02.2010, 12:16 :: Negro :: komentarze (5)Środa, 17.02.2010, 12:16 :: Negro :: komentarze (5) |
| | | W dniu dzisiejszym uruchomione zostały fora dla betatesterów StarCrafta 2. Oczywiście pisać na nich mogą jedynie osoby, które biorą udział w beta testach, jednak czytać mogą je już wszyscy.
Fora dostępne są we wszystkich wspieranych wersjach językowych, w tym także w języku polskim.
Polskie Forum Bety StarCrafta 2
Okazało się również, że dotyczący bety zestaw Q&A, który w dniu wczorajszym pojawił się w sieci jest autentyczny. Polskie tłumaczenie tego zestawu dostępne jest TUTAJ.
W ramach bonusu prezentujemy dwie najnowsze prace fanowskie, jakie pojawiły się w galerii blizzarda.
Źródło: Forum Battle.net | Blizzard Fan Art Gallery | | | | | |
| |