Wczoraj wieczorem po forach rozniosła się wieść o nowym patchu - sporo było też nieprawdziwych informacji, jednak sprawdzając później strony internetowe okazywało się, iż naprawdę mamy do czynienia z poważnymi zmianami.
Koszt ulepszenia Pociski ogłuszające to 100/100, a czas opracowania 80 sekund.
Protossi
Promień Otchłani (Void Ray)
Posiada tylko 2 poziomy obrażeń (zamiast 3). Czas pełnego ładowania pozostaje bez zmian.
Bazowe obrażenia zmienione z 2 (+4 przeciwko opancerzonym) na 5.
Wzmocnione obrażenia zmienione z 8 (+16 przeciwko opancerzonym) na 10 (+15 przeciwko opancerzonym).
Wartość opancerzenia została zmniejszona z 1 na 0.
Zergowie
Karakan (Roach)
Prędkość ruchu podczas zagrzebania została zmniejszona z 2 na 1,4.
Wartość pancerza została zmniejszona z 2 na 1.
Hydralisk
Punkty życia zostały zmniejszone z 90 na 80.
Jak widzimy gracze doczekali się oczekiwanych zmian w stosunku do Maraudera oraz Roacha. Niektórych zastanawiać może brak informacji o Immortalu, ale przypominam, iż jednostka ta znajduje się w T2 i nie da jej się produkować na taką skalę, jak oddziały Terran i Zergów. Lekko wzmocnione zostało mechaniczne skrzydło terrańskiej armii, choć z pewnością można by oczekiwać czegoś więcej - być może w następnym patchu
Niespełna tydzień po wypuszczeniu dosyć sporego patcha Blizzard raczy nas kolejną, siódmą już poprawką do bety SC2. Tym razem zmian jest dużo mniej i są one bardziej kosmetyczne, w porównaniu z większością wcześniejszych, jednak mimo to mogą znacząco wpłynąć tak na balans jak i rozgrywkę.
Pełna lista zmian, jakie wprowadził najnowszy patch dostępna jest pod poniższym linkiem.
W nocy zakończył się konkurs, w którym do wygrania był klucz do Bety StarCraft 2, pora więc ogłosić zwycięzców. Dla przypomnienia, aby mieć szansę na zdobycie klucza należało napisać artykuł lub wykonać grafikę / filmik dotyczący oczywiście StarCrafta lub StarCrafta 2.
Zarówno liczba zgłoszeń jak i ich poziom pozytywnie nas zaskoczyły. Dlatego tez wybór tej najlepszej pracy nie był taki łatwy. Gdybyśmy mogli, klucze rozdali byśmy kilku osobom. Niestety dostać go mogła jedynie jedna. Mimo to jednak, postanowiliśmy troszkę zwiększyć pulę nagród drugorzędnych by w jakiś sposób wyróżnić większą ilość prac.
Nie przedłużając już, wyróżnione zostały prace (kolejność przypadkowa):
Maciej Gajdzica - film pt. StarCraft Reloaded
Dominik Kosma - Mobilny Ofensywny Command Center
Filip Bykowski - film pt. SC2 Zotac Cup 3 Games Mix
Filip Czerwiński - artykuł - Opis Zergów
Artykuł wkrótce pojawi się na łamach naszego serwisu.
Wszystkie cztery wymienione wyżej osoby otrzymują od nas klucz do betatestów gry Heroes of Newert. Nagrody wysłane zostaną na adresy mailowe, z których przyszły zgłoszenia. Gdyby ktoś do jutra nie dostał klucza, prosimy o kontakt w tej sprawie.
No i wreszcie na koniec wielki wygrany naszego konkursu. Praca ta była statystycznie najwyżej przez nas oceniana. Spodobało nam się zarówno wykonanie jak i sam pomysł. Główną nagrodę, czyli klucz do bety StarCrafta 2 otrzymuje:
Mariusz Bogdał - film pt. StarCraft 2 Space Marine
Pamiętacie zapewne wczesną wersję oficjalnej strony StarCrafta 2 po polsku - teraz możecie się już cieszyć całym serwisem w naszym języku!
Widać wprawdzie kilka niedoróbek (część dla jednego gracza oznaczona tajemniczo jako "JE"), ale całość zdecydowanie zmierza w dobrym kierunku. Spolszczenie strony umożliwi też oswojenie się ze zlokalizowanymi nazwami jednostek, map i innych elementów gry - wydaje się być to dobrym krokiem ku szerszej akceptacji wydania StarCrafta 2 w wersji PL. Ciekawych zapraszam więc do obejrzenia serwisu i doczytania tych artykułów, których z powodu bariery językowej nie udało się wcześniej zgłębić.
Doczekaliśmy się kolejnego, szóstego już patcha do bety StarCrafta 2. Tym razem zmian jest zdecydowanie więcej, niż przy poprzednich poprawach. Dotyczą one zarówno zmian balansu każdej z ras (najwięcej u Terran), ale także balansu ogólnego czy nawet mechanizmów wewnętrznych Battle.net 2.0, takich jak chociażby wyszukiwanie gier. Poprawiono również kilka błędów. Pełna lista zmian dostępna jest pod poniższym linkiem.
Dodatkowo, zgodnie z wcześniejsza obietnicą przy okazji tego patcha zresetowane zostały wszystkie konta betatesterów. Dokładniej usunięte zostały dotychczasowe profile, wraz z dokonaniami w ligach i listami znajomych. Wszystko więc zaczyna się od początku.
Informacje o dostępnych modyfikacjach StarCrafta 2 pojawiają się już od jakiegoś czasu. Zaczęło się od możliwości edytowania tekstur jednostek (zmiana kolorów). To jednak społeczności nie wystarczyło, szczególnie ze względu na duże oczekiwania wobec edytora Galaxy. Kwestią czasu było więc pojawienie się wstępnej wersji modyfikacji, pozwalającej ingerować w kształt SC2. Oto członkowie sc2mapster.com uraczyli nas edytorem (choć to może zbyt duże słowo) MilkyWay. Efekty jego działania możecie sprawdzić na poniższym filmiku:
Robi wrażenie, prawda? To jednak dopiero początek i rozwoju tego typu samodzielnych projektów nie powstrzyma zapewne nawet udostępnienie oczekiwanego Galaxy Editor - ten (wzorem StarEdit) także może okazać się stawiać w pewnym momencie ograniczenia twórcom, co wymusi powstanie niezależnej aplikacji. Tak czy inaczej - po raz kolejny społeczność udowodniła, że nie istnieją granice kreatywności, gdy chodzi o ukochane dziecko graczy - SC2