Na angielskim forum StarCrafta II pojawiła się informacja, która na pewno wszystkich ucieszy. Otóż Kapeselus potwierdził, że po wydaniu gry wraz z jednym z patchy wprowadzone zostaną kanały rozmów (chat channels). Polski CM poinformował również, że już w drugiej turze betatestów powrócą identyfikatory kont.
Kanały rozmów na pewno zostaną wprowadzone wraz z którymś patchem po wydaniu gry. Sposób ich działania będzie bazować na grupach, które pozwolą dołączyć do publicznych kanałów związanych z Waszymi zainteresowaniami (którymi może być dosłownie cokolwiek). Dodatkowo system ten będzie zawierać też prywatne kanały rozmów, które mają być udostępnione parę miesięcy po premierze, a w których będziecie mogli porozmawiać z swoimi przyjaciółmi.
Co do identyfikatorów - powrócą one w drugiej fazie beta testów. Poprzedni system nie sprawdził się tak jak założono i bazując na informacjach od Was zdecydowano się zaimplementować jego wariację, opierającej się na dodaniu kodu do postaci graczy. Polegać to będzie na tym, że do każdego pseudonimu dodane zostaną 3 cyfry, [generowane losowo] widoczne w panelu użytkownika. Dzięki temu będziecie mogli dodawać przyjaciół tak jak na początku, za pomocą identyfikatora. Oczywiście wciąż będzie można dodawać znajomych za pomocą pozostałych metod (używając tablicy wyników czy RealID).
(tłumaczenie - StarCraft2.net.pl)
Nawiązując przy okazji do wczorajszej informacji, o kampanii promocyjnej Dominium - odblokowany został pierwszy materiał promocyjny. Jest to plakat prezentujący Chlubę Dominium, czyli pierwsze desantowe oddziały Marines.
Po tajemniczych hasłach na Facebooku i Twitterze nareszcie pojawiło się rozwiązanie sekretnych przygotowań Blizzarda.
By dołączyć do szeregów Dominium, należy zaliczyć egzamin wstępny. Pasek postępu na stronie, można zwiększać dzieląc się treściami na Facebooku, biorąc udział w konkursach plakatowych. Na najbardziej zagorzałych członków Imperium czekają nagrody:
Laptop Alienware M11x.
Monitor LCD Alienware OptX2310 3D z zestawem 3D Nvidia.
Mysz Razer Mamba.
Podkładka Razer Sphex.
Jest więc o co walczyć i każdy z Terran powinien starać się przysłużyć swemu Imperium.
W związku z informacją o tajemniczym zdarzeniu, mającym się odbyć 24 czerwca w Korei, pojawiły się pierwsze spekulacje na temat tego, czego można się spodziewać tego dnia. Na Teamliquid pojawiło się tłumaczenie podejrzeń, umieszczonych na koreańskiej stronie. Wyczytać możemy tam, że:
Pojawi się zapowiedź OSL dla StarCrafta 2.
Sponsorem pierwszej odsłony ma być Korean Air.
OSL2 miałoby zgromadzić graczy z całego świata a 16 najlepszych zostałoby zaproszonych do Seulu na dalsze rozgrywki.
Pojawi się wersja SC2 "dla profesjonalistów", udostępniana wyłącznie organizatorom turniejów i wyposażona w LAN. Wersja ta wymagałaby odrębnego konta i jego aktywacji. Podczas turniejów obecni byliby pracownicy Blizzarda.
Jeśli te przypuszczenia znajdą potwierdzenie, będzie to duży krok w stronę "usportowienia" SC2. Szkoda tylko, że nie ma ani słowa na temat odblokowania regionów w tych specjalnych wersjach - ułatwiłoby to ogólnoświatowe rozgrywki na najwyższym szczeblu.
Jest też jeszcze jedna wiadomość, którą najpełniej ilustruje poniższy wywiad, przeprowadzony przez Artosisa z Hwanni, managerem teamu eSTRO. W telegraficznym skrócie chodzi właśnie o przekształcenie OSL w rozgrywki nastawione na StarCraft 2. Obejrzyjcie jednak sami:
Od jakiegoś czasu można zaobserwować coraz większą ilość tematów (szczególnie na zachodnich forach), podejmujących tematykę wad Battle.netu 2.0.
Do tej pory wiadomości tego typu niechętnie przebijały się na główne strony poszczególnych serwisów, lecz po fali niezadowolenia, obejmującej jeszcze więcej tematów na Teamliquid, do tematu zaczęto podchodzić poważniej. Obecnie nawet StarCraft Legacy posiada swój artykuł dotyczący Battle.netu 2.0.
Dociekliwi mogą znaleźć mniej wyważone opinie, takie jak ta. Bez względu jednak, które źródło wybierzecie, zarzuty stawiane w tekstach będą podobne:
Brak LAN-u.
Brak kanałów rozmów (chat channels).
Podział na regiony (tzw. region lock).
Zbyt mały limit miejsca na własne mapy.
W mniejszym stopniu, ale nadal irytuje zbyt rygorystyczna cenzura, brak nazw własnych dla zakładanych gier oraz sposób przedstawiania dostępnych UMS-ów (najnowsze mapy trafiały po prostu na koniec listy, przez co nawet te dobre miały małą szansę się przebić).
Mówiąc o temacie Battle.net 2.0 nie sposób również nie wspomnieć o temacie na forum battle.net oraz filmiku, który poniekąd wyzwolił w graczach chęć uświadomienia Blizzardowi, że zmierza w złym kierunku:
Pozytywnym zakończeniem będzie z pewnością informacja, iż Blizzard ustosunkuje się do wszelkich wątpliwości, o czym (uwaga, wersja anglojęzyczna) doczytać można TU oraz TU. Bez względu na to, czy interesujecie się SC2 na poważnie, czy też nie, warto trzymać rękę na pulsie. Ostatecznie, gra nie kosztuje mało, więc lepiej domagać się najwyższej jakości za wydane pieniądze. Miejmy nadzieję, że i tym razem Blizzard nas nie zawiedzie.
Wczorajszej nocy rozegrany został finał koszykarskiej ligi NBA. Z tej okazji, w przerwie meczu wyemitowana została przygotowana specjalnie na ta okazję nowa reklama StarCrafta II. Filmik tra co prawda zaledwie 30 sekund, jednak blizko połowę tego czasu zajmują zupełnie nowe sceny. Prócz Zeratula i Raynora zobaczyć na nich możemy również Mengska oraz Kerrigan, i to w dwóch postaciach!
Zapraszamy do oglądania - najlepiej na pełnym ekranie w wysokiej rozdzielczości.
Dokładnie tydzień temu pisaliśmy o tajemniczym obrazku z jeszcze bardziej tajemniczą datą 24.06.2010 roku, który pojawił się w serwisie PlayXP.
W dniu wczorajszym pojawiły się nowe informacje w tym temacie. Jak informuje serwis PlayXP w dniu 24 czerwca 2010 roku, w (bliżej nieokreślonym) hangarze lotnicznym, w godzinach 11:00 - 14:00 odbędzie się konferencja prasowa z udziałem pracowników Blizzarda. Czego będzie dotyczyć oraz kto będzie na nią zaproszony - te kwestie nadal pozostają tajemnicą. Pozostaje nam tylko czekać na nowsze informacje.
Poniżej przedstawiamy nowy obrazek związany z tym wydarzeniem.