W serwisie tvgry.pl pojawił się wywiad z Dustinem Browderem. Porusza on bardzo ciekawe kwestie oficjalnych modów wydawanych przez Blizzarda, w tym osadzenia bohaterów SC w DOTa. Jeśli chcecie dowiedzieć się nad czym obecnie pracuje ekipa Blizzarda zapraszamy do obejrzenia wywiadu pod adresem http://tvgry.pl/?ID=1487.
W dniu dzisiejszym doczekaliśmy się kolejnej poprawki do StarCaft II: Wings of Liberty. Patch 1.2.1 wprowadza zmiany głównie w kwestiach technicznych, toteż nie uświadczymy tu zmian w balansie. Pełna lista poprawek poniżej.
Zmiany ogólne
Wyszukiwanie meczy zostało usprawnione, aby lepiej dopasowywać graczy z gotowymi drużynami w rozgrywkach 2na2, 3na3 i 4na4.
Poprawione błędy
Ogólne
Poprawiono błąd, w którym tytuł okienka rozmowy był skalowany zamiast zostawać ucięty.
Poprawiono błąd, w którym ekran z wynikami w Historii meczy wyświetlał "Nic" zamiast nazw map we wszystkich meczach stoczonych przed patchem 1.2.
Poprawiono błąd, który czasami powodował nieprawidłowe odłączenie od gry.
(Mac) Poprawiono błąd, który powodował zablokowanie przycisku Control gdy trzymając Control minimalizowano okno gry, a potem przywracano je i próbowano stworzyć grupę kontrolną przy pomocy kombinacji Control+1.
Mapy
Poprawiono błąd, który powodował, że zniszczona roślinność pozostawała widzialna przez mgłę wojny jeśli jakiś gracz rozpoczął grę jako zerg.
Edytor StarCraft II
Poprawiono błąd, który powodował, że skopiowane i wklejone jednostki znajdowały się na niepoprawnej wysokości w grze.
Poprawiono błąd, w którym pasek przesuwania tabeli był resetowany przy zmianie obiektu.
Poprawiono błąd, który powodował, że drugorzędne kryteria sortowania nie działały poprawnie. Nazwa modelu jest teraz drugorzędnym kryterium sortowania co powoduje, że modele ułożone są alfabetycznie po sortowaniu ich w zależności od modyfikacji w jakiej występują.
Heart of the Swarm mało prawdopodobny w 2011 r.Heart of the Swarm mało prawdopodobny w 2011 r.
"Wątpię, by udało się zagrać w tym roku. Jest to dla mnie naprawdę mało prawdopodobne, choć pracujemy tak szybko, jak tylko się da."
Podążając za analizą SC: Legacy wypada zauważyć, że w takim układzie uczestnicy tegorocznego BlizzCon również nie będą mieli okazji wypróbować jakiejkolwiek grywalnej wersji rozszerzenia SC2. Fakt poruszania tematu prac nad HotS nastraja jednak optymistycznie i stanowi znak, że powoli sytuacja zacznie nabierać rumieńców.
Ponadto, warto przypomnieć, iż Blizzardowi stuknęło już 20 lat!. Kolejne szczegóły dotyczące firmy, można śledzić na specjalnej stronie przygotowanej na tą okrągłą rocznicę. Cytując autorów:
"Mamy nadzieję, że dobrze bawiliście się przez te ostatnie 20 lat. Liczymy także na dostarczanie wam jeszcze lepszej rozrywki w ciągu kolejnych 20."
Biorąc pod uwagę pieczołowitość (czy wręcz - pietyzm)z jakim Blizzard podchodzi do swoich kolejnych produkcji, nie pozostaje nic innego, jak szczerze życzyć tych właśnie kolejnych 20 lat wytężonej pracy oraz dobrej zabawy - nam graczom.
Około 3 dni temu, w internecie pojawił się trailer World of StarCraft - bardzo ambitnego i ciekawego modu do StarCraft II: Wings of Liberty. Z założenia ma to być coś w rodzaju "WoW w realiach SC". Filmik ten zobaczyć możecie poniżej.
Jednakże już następnego dnia, na łamach serwisu Pixelated Geek pojawiła się informacja, w której Ryan, twórca tego modu zawiadamia, że YouTube, powołując się na prawa autorskie Activision Blizzard skasował ten filmik.
W sieci zaroiło się od niepochlebnych komentarzy adresowanych do Blizzarda. Skoro Zamieć udostępniła edytor i zachęca do tworzenia map i modów to czemu zamyka tak ciekawe projekty? Czyżby ktoś podebrał im pomysł? Opinie internautów były podzielone.
Jak wiadomo - konkurencja nie śpi. Jeszcze tego samego dnia Ryan dostał propozycję współpracy od RiotGames - twórców popularnej gry League of Legends (niezależna produkcja oparta na założeniach DotA).
Wydawało się już, że los World of StarCraft jest przesądzony. Ale Blizzard i tym razem wszystkich zaskoczył. Nie wiadomo, czy jest to wynik negatywnych komentarzy, czy tez takie plany twórcy SCII mięli od początku, w każdym razie jednak dostaliśmy oficjalny komentarz Blizzarda na ten temat.
- Chcieliśmy przedyskutować tytuł modu z producentem, jako część rutynowej procedury, skontaktowaliśmy się z YouTube z prośbą o usunięcie filmiku na czas trwania rozmów. Oczekujemy dalszych prac nad tym modem. W trakcie dyskusji zaproponowaliśmy jego twórcy wizytę w kampusie Blizzarda i spotkanie z zespołem odpowiedzialnym za StarCraft II.
- Jak zawsze, aktywnie wspieramy produkcję map i modów do StarCrafta II. Dlatego właśnie wypuszczamy edytory do naszych RTS-ów i wspieramy najlepszą zawartość stworzoną przez graczy. Z tego samego powodu na ubiegłorocznym Blizzconie zorganizowaliśmy konkurs na najlepsze mody stworzone przez społeczność i wciąż poprawiamy Battle.net, by lepiej pokazywał taką fanowską zawartość.
- Jak zawsze, doceniamy wszelkie próby tworzenia modów przez utalentowaną i entuzjastycznie nastawioną społeczność i oczekujemy na kolejne twory powstałe przy użyciu edytora do StarCrafta II.
Trzymamy kciuki tak za Ryana jak i przyszłośc World of StarCraft.
Nadszedł długo oczekiwany patch, wprowadzający masę zmian. Jedna z najbardziej chyba wyczekiwanych to chat channels! Tak jest - nareszcie kanały rozmów będą ogólnodostępne. Koniec więc z pustką na Battlenecie. Oczywiście poprawek w patchu jest całe mnóstwo, dlatego przytoczę te najważniejsze z punktu widzenia gracza:
Zmiany ogólne
Dodano kanały rozmów - gracze mogą dołączać do kanałów publicznych lub prywatnych.
Dodano pasek umożliwiający "szeptanie" (whisper) do poszczególnych znajomych.
Dodano opcję dołączania do ostatnio używanego kanału.
Dodano możliwość wyłączania pojawiania się tekstu z chatu podczas gry.
Dodano opcję zakończenia gry jako remis, gdy gracze przez 3 minuty nie osiągają żadnych dochodów, nic nie produkują albo nie niszczą budynków - w razie wystąpienia takiej sytuacji pojawia się licznik.
Zmiany w balansie rozgrywki
Zmiany ogólne
Gracze nie mogą już blokować ramp dwoma budynkami o wymiarach 2x2.
Protoss
Sentry:
Czas opracowywania Halucynacji zmniejszony ze 110 do 80
Observer:
Koszt zmniejszony z 50/100 do 25/75.
Phoenix:
Czas budowy skrócony z 45 do 35.
Void Ray:
Zadaje teraz 20% więcej obrażeń celom masywnym (massive targets).
Usunięto ulepszenie prędkości.
Terran
SCV:
SCV naprawiające przyjmują ten sam priorytet zagrożenia, co jednostka, którą naprawiają.
Usprawniono model poruszania siÄ™ tej jednostki.
Pojawiło się też wiele usprawnień dotyczących edytora, a także drobne poprawki interfejsu gry. Osoby z mocniejszym sprzętem mają teraz także do dyspozycji ekstremalny poziom grafiki w opcjach. Patch wciąż rozprowadzany jest po serwerach, nie dziwcie się więc, jeśli jeszcze nie możecie ściągnąć poprawki. Miło, że nareszcie Blizzard zechciał zrealizować swoje obietnice i dał w końcu sensowny sposób komunikacji. Oby tak dalej!
Witam w nowym, 2011 roku! Mam nadzieję, że pierwszy news po hucznych zabawach zeszłego wieczoru podtrzyma poziom ekscytacji - oto bowiem należy przygotować się na jeden z najlepszych turniejów StarCrafta, łączący Europę, Amerykę Północną, a teraz także Azję. Mowa naturalnie o Teamliquid Star League. Pamiętacie zapewne pierwszą odsłonę (gdzie Draco pokazał klasę)oraz drugą (będącą łupem NoNy'ego). Obie edycje zapewniły masę emocji i rozrywki na najwyższym poziomie, tym bardziej więc z niecierpliwością wyczekiwano TSL3.
Tym razem gracze powalczą o jeszcze większe pieniądze - w puli są $34.500, z czego $15.000 przypadnie zwycięzcy. Poza tym, organizatorzy postanowili pójść z duchem czasu, dlatego kwalifikacje, jak i cały turniej zostaną rozegrane w ramach StarCrafta 2. Główne rozgrywki odbędą się wśród 32 graczy, osoby odsunięte od gier we wcześniejszych TSL, teraz również nie mają prawa przystąpienia do kwalifikacji. Map pool dla rozgrywek to: Shakuras Plateau, Metalopolis, Xel'Naga Caverns, Lost Temple, i Scrap Station.
Round of 32 rozpocznie się w marcu, trwając aż do kwietnia. Finały rozegrane zostaną w Nowym Jorku. Powodzenia wszystkim chętnym!