Po wyjątkowo emocjonującej serii rozgrywek ostatniego DreamHack, Liquid'Taeja potrafił powrócić z, wydawałoby się, przegranego finału z Mill.ForGG i zgarnąć główną nagrodę, wygrywając 3-2
Dodatkowo warto wspomnieć, że ta wygrana nałożyła się na 10 urodziny serwisu TeamLiquid. Warto więc przypomnieć, że teamliquid.net to obecnie największy serwis fanowski poświęcony StarCraftowi (ostatnio również Dota2). Dzięki tej stronie mogliśmy śledzić największe i najważniejsze wydarzenia sceny SC. Teamliquid dał poznać fanom gry takich graczy, jak NoNy, HerO, Ret i inni. Życzymy więc co najmniej kolejnych 10 lat aktywyności!
Po kontrowersyjnej poprawce usuwającej Warhounda, ale przywracającej Carriera, Blizzard wychodzi z nowymi pomysłami:
Protoss:
Koszt Purify wzrasta do 100, a obrażenia z 25 do 45, czas działania obniżono do 25 sekund
Czas działania Entomb wydłużono do 30 sekund, a HP osłon na minerały ze 100 do 130. Czas trwania Revelation wydłużono do 45s. Oracle jest też już prawidłowo klasyfikowana jako jednostka psioniczna
Terran:
Battle Hellion klasyfikowany jest jako jednostka biologiczna
Obrażenia obszarowe Widow Mine zwiększone z 35 do 60
Zerg:
Viper jest już prawidłowo klasyfikowany jako jednostka psioniczna
Jak widzicie Blizzard nadal stara się poprawić nieco los Protossów i Terran, którzy zdaniem graczy, otrzymali najmniej atrakcyjne zmiany. Wygląda też na to, że Warhound zniknął na dobre, szkoda natomiast, że nie pojawiły się jeszcze plany co do polepszenia działania Carriera.
Jeśli nie macie sprzętu pod StarCraft 2 lub po prostu uważacie, że Brood War był/jest dla was grą lepszą, nie traćcie nadziei! Wbrew powszechnej opinii scena BW nie umarła. Wiele osób z nadzieją patrzy w kierunku Chin, skąd dochodzą sygnały o niezłej formie pierwszego StarCrafta. Poza Azją także można znaleźć coś dla siebie, nawet jeśli ciężko wam trafić na przeciwnika podczas przeczesywania iccup'u. Poniższy filmik powinien zmobilizować wszystkich, którzy wciąż jeszcze chcą grać doskonałą grę Blizzarda:
Jak widzicie sporo jest turniejów tak dla amatorów, jak i bardziej doświadczonych graczy - trzeba tylko chcieć znaleźć coś dla siebie. Nie da się bowiem ukryć, że to SC2 zdominowało obecnie media i wielu informacji trzeba szukać na własną rękę. Dlatego każdy z was, kto chciałby spróbować swoich sił w BW powinien śledzić np. dział BroodWar na teamliquid, gdzie z pewnością pojawiać się będą kolejne namiary na rozgrywki.
Wielu z was zapewne od początku wydania gry wyczuło różnicę w korzystaniu z Carriera w SC2 i w Brood War. Decyzje Blizzarda wydawały się uniemożliwiać efektywne korzystanie z tej jednostki w takim stopniu, jaki zapewniał nam pierwszy StarCraft. Dlatego też, trochę przy okazji przywrócenia Carriera w Heart of the Swarm, a trochę w związku z zarzutami firmy, iż sami gracze nie są w stanie wymyślić poprawek, umożliwiających szersze korzystanie z tej charakterystycznej jednostki, NoNy nagrał ten filmik:
Jest to głównie porównanie różnic w microwaniu Carrierem w obu grach, ale daje także sporo do myślenia jeśli chodzi o usprawnienia w kolejnych patchach. W Brood War Carrier dawał sporą przewagę, jeśli tylko gracz opanował w dostatecznym stopniu kontrolę tej jednostki - trochę bardziej przydatną w PvT, niż PvZ, ale jednak Carrier zawsze był gdzieś obecny, podczas gdy w SC2 na początku jednostka ta nie wykorzystywana była prawie w ogóle, później pojawiając się jako obstawa Mothershipa - nadal nie udawało się jednak "wycisnąć" z niej tyle, ile w poprzedniej odsłonie gry. Dlatego też miejmy nadzieję, iż Blizzard przyjrzy się uwagom NoNy'ego i spróbuje przywrócić nam Carriera w starym kształcie.
Drugą informacją, przewijającą się przez fora battle.net, jest wiadomość od developerów, że nie planuje się w najbliższym czasie poważniejszych poprawek w balansie Wings of Liberty - priorytetem pozostaje balansowanie bety i kontrola nowych jednostek. Dobrze jednak wiedzieć, że Blizzard nie zapomina o podstawowej wersji SC2 i wciąż możemy liczyć na nowe patche.
Efekty przyspieszenia lub spowolnienia prędkości broni wyświetlają się w prawidłowych kolorach tekstowych
Triggery zmieniające właścicieli protosskich budynków nie powodują już odcinania zasilania od struktur
Bogate złoża Vespenu dają teraz 6 jednostek gazu zamiast 8
Naprawiono błąd podczas wyświetlania menu ładowania zapisanej gry
Wyświetlane FPS są teraz bardziej stabilne
Naprawiono problem z: wyświetlaniem cienia Hyperiona w głównym menu, zwiększaniem lub zmniejszaniem ilości składowanych przedmiotów, wyświetlaniem bonusów do obrażeń tarcz, jeśli czas trwania efektu wynosił zero.
Battle.net
BattleTagi zapełniają teraz miejsce sekcji real name w przypadku znajomych szukanych po BattleTag
Wiadomości wysyłane do założonej drużyny (party), wysyłane są jako whisper do graczy, którzy są aktualnie w trakcie rozgrywki
Ilość wolnych i wykorzystanych zakładek Arcade jest już poprawnie wyświetlana
Ponowne publikowanie mapy jako Arcade, bez zmiany nazwy, nie powoduje już wgrania mapy w złej sekcji
Format daty wyświetlany jest prawidłowo, w zależności od regionu
Wyśrodkowano ikonę ligi, w której znajduje się gracz
Naprawiono problem z: przyciskiem "pokaż więcej" przy przełączaniu się między zakładkami utworzenia i dołączenia do gry, z zawieszaniem się klienta przy logowaniu z edycji startowej
Rasy:
Zerg:
Jednostki morfujące się, nie mogą już utknąć w kokonie, jeśli znajdują się pod Hatchery
Mac:
Tekstury zestawu Mar Sara wyświetlają się już prawidłowo
Zoptymalizowano zużycie CPU przy strumieniowaniu danych
Naprawiono błąd z wyświetlaniem znaków specjalnych w niektórych wersjach językowych klienta
Na profilu facebookowym, oraz na teamliquid pojawiła się dziś wzmianka o możliwym nowym patchu do Heart of the Swarm. O ile topic na forum battle.net został usunięty, o tyle tl.net nadal posiada przeklejone wpisy, a wśród nich naprawdę poważne zmiany:
Carrier powraca
Usunięto Warhounda
Oracle tarci zdolność Preordain, a zyskuje Phase Shield, która chroni jednostki przed efektami zdolności - Fungal, Neural Parasite, EMP (ale tylko przed odkrycie cloakowanych jednostek, damage tarcz pozostaje), Concussive Shells, itp.
Tempest zyskuje bonus obrażeń do massive i zasięg na stałe ustalony jest na 15 zamiast 22
Zasięg Locustów Swarm Hosta zmniejszony z 3 na 2
Jak widzicie, zmiany mogłyby być drastyczne. Pytanie tylko czemu Blizzard usunął wpis ze swojego forum? Miejmy nadzieję, że wkrótce wszystko zostanie wyjaśnione, ponieważ patch tego typu nie przejdzie bez echa wśród graczy.