Czas na testowanie kolejnych poprawek - Blizzard kontynuuje politykę dość drastycznych zmian. Dla jednych jest to oznaka zaangażowania, dla innych braku pomysłu na ostateczny kształt rozgrywki. Niezależnie jednak od poglądów, warto zapoznać się z proponowanymi zmianami:
Protoss:
Mothership Core:
Purify - zdolność została zmieniona: kiedy gracz rzuca Purify na swój Nexus, Mothership Core nie jest już przywiązany do danego Nexusa. Ustala się zasięg zdolności na 13, obrażenia 20. Purify trwa 60 sekund i kosztuje 100 energii
SkalÄ™ jednostki zmniejszono do 0,8
Mothership Core wymaga teraz 2 supply
Obniżono tarcze i HP do 60/130
Oracle:
Usunięto zdolność Phase Shield
Dodano zdolność Void Siphon: zasięg 7, koszt - 50 energii, działanie - co 1s zadaje 3 obrażeń wybranemu budynkowi i dodaje 3 minerałów, aż do anulowania działania zdolności.
Terran:
Widow Mine:
Jednostka zyskała zdolność Unstable Payload: uruchamia się ona automatycznie, gdy Widow Mine jest zakopana. Zdolność strzela pociskiem w zasięgu 5, zadając 160 obrażeń i 40 obszarowych. Pocisk namierza automatycznie jednostki ukryte oraz halucynacje, Infested Terran i Locusty, ponowne uzbrojenie w pocisk zajmuje 40s. Nie ma dodatkowych kosztów używania zdolności.
Wydłużono czas produkcji jednostki do 40s
Jak widzicie, zmiany są naprawdę odważne - szczególnie rzuca się w oczy nowy design Widow Mine, choć i Oracle zostało także w znacznym stopniu zmienione. Jak zwykle czas pokaże, czy tym razem pomysły były trafione.
Po odejściu Jinro oraz Haypro, drużyna Liquid wyraźnie znalazła się w kadrowym dołku. Nie kazano nam jednak długo czekać na nowego gracza. Zespół, kontynuując swoją "rodzinną" linię, zatrudnił znanego wszystkim tamtejszym forumowiczom Sea, znanego dotąd pod nickiem Sea[Shield].
Sea znany jest szczególnie z występów w Brood War, a społeczność okazała mu największe wsparcie podczas World Wide Invitational we Francji. Sea był jednym z nielicznych Koreańskich graczy, którzy nawiązali bliższy kontakt z zachodnimi fanami. Miejmy nadzieję, że Liquid stanie się jego drugim domem!
Już za 2 godziny rozpocznie się transmisja z 1 dnia GSL 4. Do obejrzenia będzie PvP oraz TvZ. Czekają nas interesujące pojedynki:
SKT_Rain vs Liquid'HerOLG-IM_Mvp vs TSL_Symbol
To, co może interesować wielu z was, to forma Raina - czy wygrana z Partingiem w OSL wystarczy, by stwierdzić, że gracz KeSPY dorównał najlepszym zawodnikom GSL? Zobaczymy, szczególnie że PvP nie jest najmocniejszym zawodnikiem Raina. Teamliquid przygotował również ciekawą analizę pojedynków, zapraszamy więc do czytania.
Blizzard nie ustaje w próbach innowacji w rozgrywce Heart of the Swarm. Po kontrowersyjnych poprzednich zmianach, czas na kolejne mocno dyskusyjne rozwiązania:
Protoss:
Purify zmieniono w następujący sposób: można użyć tej zdolności na Nexusie w obszarze o zasięgu 10. Po czym Mothership Core zostanie dołączony do danego Nexusa jako broń o zasięgu 10 i obrażeniach 20. MsC traci wtedy zdolność regeneracji energii i używania innych zdolności, ale Purify będzie aktywne aż do zatrzymania zdolności przez gracza.
Następujące zmiany obejmą Recall: zdolność Recall zostaje przeniesiona do Nexusów. Recall teleportuje Mothership Core oraz wszystkie jednostki wokół niego w obszarze o zasięgu 7
Mothership Core w trybie mobilnym zyskał broń Repulsor Cannon - 8 obrażeń do jednostek naziemnych, szybkość ataku - 0,85
Zwiększono koszt Mothership Core do 100/100
Szybkość Mothership Core zwiększono do 1,875
Zwiększono zdrowie Oracle z 20/80 do 60/100, a szybkość zmniejszono do 3,375
Entomb zwiększył czas trwania z 30 do 45
Terran:
Widow Mine skrócono czas aktywacji do 2 i dodano możliwość włączania/wyłączania autocast
Zerg:
Locusty Swarm Hosta otrzymują zasięg większy o 1 (z 2 na 3) i obrażenia mniejsze z 14 na 12
Ogólne:
Battle Hellion nie może już wchodzić do Bunkra
Obrażenia obszarowe aktywowanych Widow Mines nie będą już ranić innych własnych aktywowanych Min
Jak widzicie, HotS przechodzi dość drastyczne zmiany w każdym kolejnym patchu. Pojawia się też wiele narzekań, że w becie wciąż wykorzystywane są stare buildy, a nowe jednostki (poza Swarm Hostem i Mothership Core) są rzadko widywane. Zobaczymy jak długo Blizzard pozwoli na taki trend.
Po entuzjastycznie przyjętym nowym formacie rozgrywek MLG, polegającym na pojedynkach zaproszonych zawodników z fedracji ESF oraz KeSPA, przyszła mniej optymistyczna wiadomość. Wymienieni niżej gracze, zrezygnowali z udziału w turnieju:
Jang "MC" Min Chul
Han "aLive" Lee Seok
ee "PuMa" Ho Joon
Hwang "LosirA" Kang Ho
Lee "MarineKing" Jung Hoon
Nie są na razie znane kulisy tych decyzji, spekuluje się jednak, że mogło mieć to związek ze zbyt małą liczbą zaproszeń dla graczy przypisanych ESF. Obecnie KeSPA otrzymała 24 bilety, natomiast ESF zaledwie 8. Jakkolwiek decyzja o udziale w rozgrywkach jest indywidualną sprawą każdego z graczy, szkoda byłoby stracić tak znane nazwiska z listy meczy. Miejmy nadzieję, że uda się jeszcze rozwiązać sytuację w bardziej optymistyczny sposób.
Chińska strona s.163.com przeprowadziła wywiad z Grubby'm wobec jego dość nieoczekiwanych sukcesów podczas finałów WCS Europe. Zastanawiacie się pewnie dlaczego to właśnie Chińczycy wzięli na spytki tego gracza - warto więc przypomnieć, że Grubby był bardzo popularnym graczem WC3 w Chinach. Tłumaczenie wywiadu znajdziecie TUTAJ. W telegraficznym skrócie natomiast, pytania dotyczą m.in.:
Wrażeń na temat meczu z Ret'em oraz LucifroN'em (ten ostatni był poważnym przeciwnikiem Grubby'ego w WC3)
Wrażeń na temat samego finału i formy Stephano w starciu z Vortixem
Przemyśleń na temat chińskiej sceny SC2 oraz WC3
Wywiad na tl.net jest oczywiście po angielsku, warto jednak się z nim zapoznać, choćby po to by zobaczyć jak dużym szacunkiem cieszy się nadal Grubby w Państwie Środka. Polecamy!