Poza patchami balansującymi rozgrywkę, Blizzard otrzymywał zawsze sporo sygnałów świadczących o niezadowoleniu z interfejsu battle.net 2.0. Oczy wielu graczy wpatrzone były w interfejsy League of Legends oraz DotA 2 i trzeba przyznać, że "żądania" nie są w tym wypadku bezpodstawne. Wychodząc naprzeciw skargom i prośbom, Blizzard nareszcie wprowadza pewne zmiany w układzie graficznym menusów. Efekty możecie sprawdzić poniżej:
Jednocześnie Blizzard zapowiada duży patch w najbliższym czasie (za kilka tygodni), który też ma przynieść pewne kosmetyczne zmiany. Ponadto, warto zwrócić uwagę, iż podczas ostatniego State of the Game mogliśmy się dowiedzieć, że twórcy SC2 spotkają się z grupą graczy i "w cztery oczy" wysłuchają uwag dotyczących battle.netu oraz samego Heart of the Swarm - to może być przełom!
Ciemne chmury po raz kolejny zbierają się nad drużynową sferą StarCrafta 2. Po zakończeniu działalności w tym roku przez kilka innych teamów, przyszedł niestety czas na SlayerS. Zespół, który przez długi czas był oczkiem w głowie BoXera musiał stawić ostatnimi czasy czoła wielu problemom:
incydent z GanZim (team IM oskarżał SlayerS o podkradanie zawodnika)
nieporozumienia przy bojkocie NASL (pomiędzy SlayerS a pozostałymi teamami koreańskimi)
odejście Puzzle, CoCa i Min - przerzucili się oni na League of Legends
Drużyna zaczęła jako najbogatszy team w nowym środowisku - mieli za sobą potężnego sponsora w postaci Intela. Widać jednak, że zaplecze to nie wszystko i nadal najważniejsza jest dyspozycja zawodników. Prawdopodobnie gwoździem do trumny było odejście Boxera do SKT. Obecne rozgrywki GSTL będą ostatnimi z udziałem SlayerS. Graczom życzymy szybkiego znalezienia nowych teamów!
Zbliżają się następne zmiany w balansie, przeczytajcie i oceńcie je sami:
Protoss:
Mothership Core:
Rzucenie Purify na Nexus daje teraz detekcję o zasięgu 13
Usunięto Energize
Oracle:
Obniżono koszt Entomb ze 100 do 75 i wydłużono czas działania do 60s
Revelation działa teraz także na budynki, dając 3 widoku wokół wszystkiego czego dotknie ta umiejętność. Wydłużono czas dzialania z 45 do 60s oraz zwiększono koszt z 50 do 75. Zdolność nie daje już detekcji i nie wpłynie na ukryte jednostki, nawet jeśli gracz jest w stanie je zobaczyć.
Zmieniono kolejność przycisków umiejętności - Void Siphon jest pierwszy, a Entomb ostatni
Sentry:
Halucynacja nie wymaga już ulepszenia
Tempest:
Jednostka nie wymaga już Fleet Beacon
Obniżono koszt z 300/300 na 300/200
Obniżono koszt supply z 6 na 4
Usunięto domyślny bonus obrażeń przeciw jednostkom massive
Dodano ulepszenie we Fleet Beacon dające +35 obrażen dla massive, kosztujące 200/200
Zerg:
Viper:
Zwiększono przyspieszenie z 2.125 do 3 oraz obszar Blinding Cloud z 1.5 do 2
Jak zapewne słyszeliście, ESL wybiera się do Polski! 18 - 20 stycznia w katowickim Spodku odbędą się zmagania pod znakiem Intel Extreme Masters. Oczywiście informacje o uczestnikach umieścimy, gdy tylko znane będą drabinki.
Drugą lokacją, przez którą przejdzie starcraftowa burza, jest Singapur. 22 - 25 listopada podczas targów SITEX myszki skrzyżują gracze SC2 oraz LoL. Pula nagród to 82 000 $ oraz miejsce na mistrzostwach świata w 2013 podczas CeBIT w Hanowerze.
Czas na testowanie kolejnych poprawek - Blizzard kontynuuje politykę dość drastycznych zmian. Dla jednych jest to oznaka zaangażowania, dla innych braku pomysłu na ostateczny kształt rozgrywki. Niezależnie jednak od poglądów, warto zapoznać się z proponowanymi zmianami:
Protoss:
Mothership Core:
Purify - zdolność została zmieniona: kiedy gracz rzuca Purify na swój Nexus, Mothership Core nie jest już przywiązany do danego Nexusa. Ustala się zasięg zdolności na 13, obrażenia 20. Purify trwa 60 sekund i kosztuje 100 energii
SkalÄ™ jednostki zmniejszono do 0,8
Mothership Core wymaga teraz 2 supply
Obniżono tarcze i HP do 60/130
Oracle:
Usunięto zdolność Phase Shield
Dodano zdolność Void Siphon: zasięg 7, koszt - 50 energii, działanie - co 1s zadaje 3 obrażeń wybranemu budynkowi i dodaje 3 minerałów, aż do anulowania działania zdolności.
Terran:
Widow Mine:
Jednostka zyskała zdolność Unstable Payload: uruchamia się ona automatycznie, gdy Widow Mine jest zakopana. Zdolność strzela pociskiem w zasięgu 5, zadając 160 obrażeń i 40 obszarowych. Pocisk namierza automatycznie jednostki ukryte oraz halucynacje, Infested Terran i Locusty, ponowne uzbrojenie w pocisk zajmuje 40s. Nie ma dodatkowych kosztów używania zdolności.
Wydłużono czas produkcji jednostki do 40s
Jak widzicie, zmiany są naprawdę odważne - szczególnie rzuca się w oczy nowy design Widow Mine, choć i Oracle zostało także w znacznym stopniu zmienione. Jak zwykle czas pokaże, czy tym razem pomysły były trafione.
Po odejściu Jinro oraz Haypro, drużyna Liquid wyraźnie znalazła się w kadrowym dołku. Nie kazano nam jednak długo czekać na nowego gracza. Zespół, kontynuując swoją "rodzinną" linię, zatrudnił znanego wszystkim tamtejszym forumowiczom Sea, znanego dotąd pod nickiem Sea[Shield].
Sea znany jest szczególnie z występów w Brood War, a społeczność okazała mu największe wsparcie podczas World Wide Invitational we Francji. Sea był jednym z nielicznych Koreańskich graczy, którzy nawiązali bliższy kontakt z zachodnimi fanami. Miejmy nadzieję, że Liquid stanie się jego drugim domem!