Napi臋cie ro艣nie – pojawia si臋 coraz wi臋cej spekulacji odno艣nie bety StarCraft II, a d艂u偶sze milczenie tw贸rc贸w w ostatnim czasie podgrzewa艂o atmosfer臋. Zostajemy jednak niemal zalewani kolejnymi informacjami na temat gry, co z pewno艣ci膮聟 jest powodem do zadowolenia. Tym razem bardzo obszerny Q&A. Z jakich wzgl臋d贸w – poczytajcie sami.
Z rozmowy z tw贸rcami gry dowiadujemy si臋, 偶e graficy dokonywali ostatnio ogromnych uaktualnie艅 w kwestii wygl膮聟du Zerg贸w – nowe animacje, poprawianie tekstur. Jako jednak, 偶e ilustracje znacz膮聟 wi臋cej ni偶 tysi膮聟c s艂贸w zobaczcie sami. Kolejne obrazki przedstawiaj膮聟 jednostki Zerga przed i po zmianach.
Zerg Drone http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedDrone.jpg
Zerg Overlord http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedOverlord.jpg
Zerg Overseer http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedOverseer.jpg
Zerg Hydralisk http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedHydralisk.jpg
Zerg Baneling http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedBaneling.jpg
W trakcie projektowania, gra przechodzi wiele zmian i wci膮聟偶 jest poprawiana. Nie unikn膮聟艂 tego r贸wnie偶 Infestor, kt贸ry dzi臋ki uaktualnieniu sta艂 si臋 straszniejszy – z pewno艣ci膮聟 nie chcieli by艣cie by膰 zdani na 艂ask臋 tego stwora.
Nowy Zerg Infestor http://www.battle.net/images/misc/09-02/InfesterArt.jpg
Dowiadujemy si臋 te偶, 偶e wraz ze zbli偶aniem si臋 gry do fazy beta testowane s膮聟 r贸wnie偶 nowe rozwi膮聟zania dla poszczeg贸lnych ras – w tym nowe zdolno艣ci oraz bro艅.
Protoss Dark Pylon
Niegdy艣 u偶ywane przez Mrocznych Templariuszy z Shakuras, teraz sta艂y si臋 konieczno艣ci膮聟. Poza zwi臋kszaniem limitu jednostek i zasilaniem pobliskich struktur, Dark Pylon posiada r贸wnie偶 kilka interesuj膮聟cych zdolno艣ci:
Proton Charge - efekt obszarowy, kr贸tkotrwale zwi臋kszaj膮聟cy wydajno艣膰 Probe’贸w.
Null Shield - zdolno艣膰 pozwalaj膮聟ca na kilka chwil uczyni膰 wybran膮聟 jednostk臋 niewidoczn膮聟.
Argus Link - umo偶liwia przesy艂 energii z Dark Pylona do wybranej jednostki, kt贸ra korzysta ze zdolno艣ci zu偶ywaj膮聟cych energi臋.
Screeny - 艁adunek Protonowy (Proton Charge) w akcji:
http://www.battle.net/images/misc/09-02/PROTOSS_DroneTarget.jpg
http://www.battle.net/images/misc/09-02/PROTOSS_DroneTarget.jpg
Terran Orbital Command
Terranie nie polegaj膮聟 wy艂膮聟cznie na si艂ach rzucanych do boju bezpo艣rednio na planecie, ale tak偶e na posi艂kach 艣ci膮聟ganych z przestrzeni. Dow贸dztwo Orbitalne pozwala Terranom skorzysta膰 z wszelkiego mo偶liwego wsparcia – jako ulepszenie Command Center, pozwala produkowa膰 SCV, s艂u偶y jako punkt zbi贸rki surowc贸w oraz posiada kilka interesuj膮聟cych zdolno艣ci:
Calldown Mule – zsy艂a zautomatyzowanego robota, pomagaj膮聟cego przy zbieraniu surowc贸w. Niestety Mule jest wci膮聟偶 w fazie testowej i ma ograniczony czas pracy swoich baterii (czyli po pewnym czasie ginie).
Calldown Extra Supplies – zwi臋ksza uzyskiwany limit we wskazanym Supply Depot. Zazwyczaj u偶ywana w chwilach powa偶nego zagro偶enia, by m贸c wezwa膰 wsparcie.
Scanner Sweep – u偶ywaj膮聟c satelity na orbicie, pozwala to na wykrycie niewidzialnych jednostek oraz ods艂onienie sporej cz臋艣ci terenu.
Screeny - Mule:
http://www.battle.net/images/misc/09-02/TERRAN_Mules.jpg
http://www.battle.net/images/misc/09-02/TERRAN_MuleVariations.jpg
Zerg Queen
Kr贸lowa ewoluowa艂a przez ostatnie miesi膮聟ce – sta艂a si臋 zaciek艂ym obro艅c膮聟 gniazd Roju, cz臋sto wyst臋puje w mniejszych grupach gdy trzeba broni膰 wi臋kszego terenu. Poza atakami s艂u偶膮聟cymi odpieraniu zagro偶e艅 z ziemi i powietrza, Kr贸lowa wyposa偶ona zosta艂a w par臋 unikalnych umiej臋tno艣ci:
Build Creep Tumor – wypluwaj膮聟c organiczne guzy ze swych trzewi, Kr贸lowa umo偶liwia w ten spos贸b generowanie wi臋kszej ilo艣ci Creepu, co w po艂膮聟czeniu z szybszym poruszaniem si臋 Zerg贸w po tak zmodyfikowanym terenie, sta艂o si臋 istotn膮聟 zdolno艣ci膮聟.
Spawn Larva – wstrzykuj膮聟c sw膮聟 esencj臋 do wewn膮聟trz Hatchery, Kr贸lowa wywo艂uje w strukturze zadziwiaj膮聟ce zmiany – Hatchery zaczyna pulsowa膰, a na zboczach pojawiaj膮聟 si臋 zielone kokony. Po chwili na ziemi l膮聟duj膮聟 cztery dodatkowe larwy, obok tych ju偶 istniej膮聟cych. Hatchery nie wytworzy nowych larw, dop贸ki ich liczba nie spadnie poni偶ej 3.
Razor Plague – Kr贸lowa wydycha ze swojego organizmu mn贸stwo drobnych organizm贸w, kt贸re atakuj膮聟 wszystko w obr臋bie tworzonego przez nie roju. Gracz mo偶e kontrolowa膰 t膮聟 chmar臋, do czasu gdy bakterie nie padn膮聟 wyczerpane.
Screeny:
http://www.battle.net/images/misc/09-02/ZERG_TumorLarvae.jpg
http://www.battle.net/images/misc/09-02/ZERG_MutaHatch.jpg
http://www.battle.net/images/misc/09-02/ZERG_Attack.jpg
STARCRAFT II Q&A - BATCH 49
Interesuje mnie jedna rzecz – wcze艣niej SCV, Drony, Probe, Vulture’y, Archoni i Dark Archoni unosili si臋 nad ziemi膮聟, co nie aktywowa艂o min. Czy w StarCraft 2 r贸wnie偶 pojawi膮聟 si臋 takie jednostki? Je艣li tak, to czy b臋d膮聟 mog艂y one przekracza膰 p艂ytkie akweny wodne? – Ancientdefender (Battle.net)
Je艣li miny pozostan膮聟 w grze, to pojawi膮聟 si臋 r贸wnie偶 tego typu jednostki. Co do wody – obecnie jest to tylko efekt graficzny i nie ma wp艂ywu na rozgrywk臋.
Jak dzia艂a atak Mutaliska? Co decyduje o celach rykoszetu jego ataku? Odbywa si臋 to losowo? Je艣li nie, to co decyduje o doborze kolejnego celu? – Kain175 (Battle.net)
Niezale偶nie od strony, z kt贸rej atakuje jednostka, rykoszet zawsze skierowany b臋dzie ku najbli偶szemu celowi.
Czy mo偶liwe b臋dzie wy艂膮聟czenie MBS?
Nie.
Balansowanie gry dru偶ynowej (2v2): Czy kombinacja Roach + Medivac nie jest zbyt silna?
Regeneracja Roacha i leczenie Medivaca nie b臋d膮聟 si臋 na siebie nak艂ada膰.
Co jest dobr膮聟 odpowiedzi膮聟 Zerga na Marines, kt贸rzy zostali wzmocnieni w por贸wnaniu do pierwszego StarCrafta?
Zergowie maj膮聟 co najmniej kilka skutecznych metod walki z Marines. Na otwartej przestrzeni dobrze sprawuj膮聟 si臋 Zerglingi – 艂atwo otaczaj膮聟 grup臋 terra艅skich jednostek. Poza tym, s膮聟 przecie偶 Banelingi, kt贸re dzi臋ki zakopywaniu si臋, stanowi膮聟 idealn膮聟 podstaw臋 do zasadzki – wszelkie problemy wynagrodzi widok grupy Terran rozrywanej na kawa艂ki w eksplozjach wywo艂ywanych przez w艂asne jednostki. Dobrym wyborem s膮聟 tak偶e Roache – mo偶na je zakopa膰, je艣li zostanie im zbyt ma艂o P呕 i u偶y膰 za chwil臋 ponownie, gdy tylko zregeneruj膮聟 si艂y.
W late game skorzysta膰 mo偶na ze zdolno艣ci Fungal Scourge Infestora – powoduje ona utrat臋 punkt贸w 偶ycia i ostatecznie eksplozj臋 jednostki, zadaj膮聟c obra偶enia pobliskim wojskom. S膮聟 te偶 oczywi艣cie Ultraliski, kt贸re zosta艂y wzmocnione o 200 punkt贸w 偶ycia w por贸wnaniu do Brood War oraz posiadaj膮聟 nowy rodzaj ataku, 艣wietnie sprawdzaj膮聟cy si臋 w walce z du偶ymi grupami Marines.
Jak powstrzyma膰 Banelinga od wybuchania na celach, kt贸rych nie mieli艣my zamiaru atakowa膰?
Banelingi posiadaj膮聟 teraz umiej臋tno艣膰 „atakuj budynek”, kt贸ra to umo偶liwia sprawowanie wi臋kszej kontroli nad atakiem grupy jednostek. Gracze nie musz膮聟 si臋 ju偶 martwi膰 o przypadkowe utraty Baneling贸w na budynkach, kt贸rych nie zamierzali atakowa膰.
Jak wida膰, otrzymali艣my naprawd臋 mn贸stwo informacji – dobrze, 偶e Blizzard nie ustaje w ulepszaniu swojego produktu. Przedstawione w tym wydaniu innowacje wymagaj膮聟 jednak czasu i kto wie, czy w przypadku nast臋pnego Q&A nie zostan膮聟 ujawnione jeszcze nowsze pomys艂y na wzbogacenie rozgrywki w StarCraft II.
殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Deimos0 |