Battle.net 2.0 zapowiadany by艂 ju偶 od dawna. Teraz jednak zapowiedzi te zaczynaj膮聟 si臋 urzeczywistnia膰. Blizzard uruchomi艂 ostatnio nowy system Battle.net Accounts. Pozwala on na za艂o偶enie osobistego konta, dzi臋ki kt贸remu mo偶emy zarz膮聟dza膰 wszystkimi (a w praktyce StarCraft + dodatek, Warcraft III, Warcraft III: The Frozen Throne, Warcraft III + dodatek, Diablo II, Diablo II: Lord of Destruction, Diablo II + dodatek), grami Blizzarda, kt贸re posiadamy. Co wi臋cej - je偶eli kto艣 posiada konto w World of WarCraft mo偶e je zintegrowa膰 z tym systemem i za jego pomoc膮聟 zarz膮聟dza膰 wszelkimi p艂atno艣ciami oraz innymi informacjami zwi膮聟zanymi z gr膮聟. Jednak na chwil臋 obecn膮聟 us艂uga dost臋pna jest jedynie dla graczy ze Stan贸w Zjednoczonych.
Jak to wygl膮聟da w praktyce? Po wype艂nieniu dosy膰 szczeg贸艂owego formularza na http://www.battle.net/account/ dostajemy dost臋p do w艂asnego konta. W trakcie rejestracji mo偶emy r贸wnie偶 zaznaczy膰 dwie dodatkowe opcje - czy chcemy otrzymywa膰 na maila biuletyn z informacjami oraz to, czy chcemy wzi膮聟膰 udzia艂 w losowaniu kluczy do beta test贸w nowych produkcji Blizzarda. Po zalogowaniu ju偶 na pierwszy rzut oka wida膰, 偶e system jest przejrzysty i bardzo intuicyjny. Obecnie, pomijaj膮聟c obszerne strony pomocy oraz mo偶liwo艣膰 zmiany podstawowych danych (e-mail, has艂o) mamy dwie mo偶liwo艣ci. Pierwsza, mocno wyeksponowana to wspomniana wcze艣niej opcja integracji systemu z kontem WoW. Drug膮聟 jest mo偶liwo艣膰 zarz膮聟dzania innymi grami. Jednak aby m贸c z tej opcji korzysta膰 oczywi艣cie nale偶y pierw jak膮聟艣 gr臋 doda膰 do systemu. Podobnie jak wszystko pozosta艂e jest to czynno艣膰 wr臋cz banalna. Wystarczy wpisa膰 numer seryjny, wybra膰 wersj臋 j臋zykow膮聟 i ju偶 mo偶emy cieszy膰 si臋 pierwsz膮聟 (tudzie偶 kolejn膮聟) pozycj膮聟 na li艣cie gier.
Co nam to daje? Na chwil臋 obecn膮聟 niewiele, a w艂a艣ciwie tylko jedno. Od tej chwili dostajemy nielimitowan膮聟 mo偶liwo艣膰 pobierania danej gry z systemu. Gra jest oczywi艣cie pe艂na i zaktualizowana do najnowszego patcha. Niby niewiele, a jednak opcja bardzo ciekawa. Od teraz nie musimy si臋 ju偶 martwi膰 o zgubione p艂yty. Czy system b臋dzie dawa艂 wi臋cej mo偶liwo艣ci - nie wiadomo, jednak nale偶y si臋 tego spodziewa膰.
Ca艂y system posiada kompletne wsparcie dla kilku r贸偶nych j臋zyk贸w. Obecnie jest ich 8: angielski (USA), angielski (UE), niemiecki, hiszpa艅ski (UE), hiszpa艅ski (Ameryka 艂aci艅ska), francuski, rosyjski oraz korea艅ski. Mo偶na jednak si臋 spodziewa膰, 偶e z czasem liczba lokalizacji si臋 zwi臋kszy.
Po do艣膰 d艂ugim czasie ma艂o porywaj膮聟cych informacji na temat StarCraft 2 nareszcie pojawi艂 si臋 nowy Q&A. W 艣rodowisku SC zaczyna wrze膰, ze wzgl臋du na coraz wi臋ksze napi臋cie wywo艂ane oczekiwaniem bety, tak wi臋c ka偶da konkretna informacja dotycz膮聟ca rozgrywki, jak i gry w og贸le jest na wag臋 z艂ota - nie pozostaje nic innego, jak zaprosi膰 do czytania.
Zwyczajowy wst臋p do odpowiedzi na pytania poruszy艂 istotn膮聟 kwesti臋 charakteru SC2 - developerzy otwarcie przyznali, 偶e zale偶y im na uczynieniu StarCraft 2 pozycj膮聟 godn膮聟 wykorzystania w e-sporcie - co wa偶ne, dotyczy to szczeg贸lnie widoku gry z perspektywy widza. Dlatego te偶, na powy偶szym obrazku oraz dw贸ch poni偶ej mo偶na przyjrze膰 si臋 funkcjom, maj膮聟cym u艂atwi膰 obserwacj臋 pola bitwy i interpretacj臋 sytuacji.
Jak zaznaczaj膮聟 sami tw贸rcy, elementy interfejsu mog膮聟 ulec zmianie, mimo to, dzi臋ki udost臋pnionym screenom, mo偶na wyrobi膰 sobie wst臋pn膮聟 opini臋 na temat mo偶liwo艣ci oferowanych przez tryb ogl膮聟dania powt贸rek. Teraz jednak czas przej艣膰 ju偶 do g艂贸wnej cz臋艣ci, czyli zestawu pyta艅 i odpowiedzi.
STARCRAFT II Q&A - BATCH 50
Overlord mo偶e przenosi膰 jednostki i zrzuca膰 creep, natomiast Overseer potrafi wykrywa膰 niewidzialne jednostki, tworzy膰 Changelinga oraz posiada wi臋ksze pole widzenia - dlaczego wi臋c nie da膰 tych umiej臋tno艣ci Overlordowi, zamiast u偶ywa膰 jednej z postaci? - Mooiki (Lordaeron)
Zale偶y nam na zbalansowaniu mo偶liwo艣ci detekcji u poszczeg贸lnych frakcji. Nie chcemy widzie膰 w grze ka偶dego Overlorda, wyposa偶onego w wykrywanie jednostek po ulepszeniu w Lair. Rozdzielenie tych umiej臋tno艣ci nakazuje graczowi dokonywanie wa偶nych wybor贸w, co do wsparcia, jakie otrzyma jego armia.
Czy pojawi si臋 funkcja gry w stereoskopicznym tr贸jwymiarze? - Ylleks (Azeroth)
Mog艂a by to by膰 interesuj膮聟ca opcja, dost臋pna ju偶 w WoW i innych grach. Na razie jednak, zesp贸艂 skupia si臋 na podstawowych elementach, chc膮聟c by by艂y one jak najlepiej dopracowane. Dopiero p贸藕niej b臋dzie mo偶na zastanowi膰 si臋 nad nowymi funkcjami, o ile b臋d膮聟 one pasowa艂y do obrazu gry.
Podczas poprzednich imprez, gdzie udost臋pniano SC2 graczom, wielu z nich stosowa艂o BO i taktyki 偶ywcem przeniesione z Brood War. Czy korzystanie z takich zagra艅 stawia gracza w trudniejszej sytuacji, czy te偶 jest dobrym sposobem na zaznajomienie si臋 z gr膮聟? - instarcraft.de
Wszystko zale偶y od stylu i pomys艂owo艣ci danego gracza. Umiej臋tno艣ci nabyte w oryginale, z pewno艣ci膮聟 pomog膮聟 w poznawaniu StarCraft 2, jednak偶e gra ta posiada wiele nowych jednostek i udost臋pnia nowe mo偶liwo艣ci, tak wi臋c z czasem do艣wiadczony gracz b臋dzie m贸g艂 uczy膰 si臋 wykorzystywa膰 wszystkie nowo艣ci. Ci臋偶ko wi臋c m贸wi膰 o korzy艣ci b膮聟d藕 utrudnieniu, przy korzystaniu z klasycznych strategii - wszystko zale偶y tu od upodoba艅 i umiej臋tno艣ci poszczeg贸lnych graczy.
Czy b臋dzie mo偶na zmienia膰 kolor liter wewn膮聟trz gry? - StarCraftWire.net
W obecnym stanie nie jest to mo偶liwe. Kolorowany tekst by艂 fajn膮聟 rzecz膮聟 w StarCraft, lecz chcemy zachowa膰 czytelno艣膰 wszelkich komunikat贸w, dlatego te偶 domy艣lny styl pozostaje niezmienny.
Wspomina艂e艣, 偶e w kampanii b臋dzie mo偶na dowolnie kierowa膰 艣cie偶k膮聟 mi臋dzy poszczeg贸lnymi misjami. Czy w zwi膮聟zku z tym b臋dzie tak, 偶e tak czy inaczej rozegramy wszystkie dost臋pne misje, czy te偶 niekt贸re nas omin膮聟 przez dokonane wcze艣niej wybory? - StarCraft II Hungary
W wi臋kszo艣ci przypadk贸w b臋dzie mo偶liwe cofni臋cie si臋 i rozegranie pomini臋tej misji, wi臋c b臋dzie mo偶na przej艣膰 niemal wszystkie poziomy. Pojawi膮聟 si臋 jednak fragmenty, gdzie dokonany wyb贸r b臋dzie mia艂 wp艂yw na mo偶liwo艣膰 rozegrania danej misji.
Czy decyzje podj臋te w kampanii Terran b臋d膮聟 mia艂y wp艂yw na kszta艂t misji w cz臋艣ci Protoss贸w i Zerg贸w? - TheWarCenter
My艣leli艣my nad tym, doszli艣my jednak do wniosku, 偶e lepiej jest da膰 rozwin膮聟膰 si臋 ka偶dej kampanii na sw贸j spos贸b, pozostawiaj膮聟c tylko wsp贸lny pocz膮聟tek i koniec.
W Brood War (dzi臋ki skorzystaniu z buga), mo偶na by艂o zmusi膰 Lurkery do wstrzymania ognia, co powodowa艂o niekiedy wyj膮聟tkowo emocjonuj膮聟ce sytuacje. Czy zamierzacie wprowadzi膰 ten element r贸wnie偶 w SC2? I czy b臋dzie mo偶na wyda膰 jednostkom robotniczym rozkaz patrolowania, b膮聟d藕 utrzymania pozycji? - Team Liquid (Zanric)
Lurker nie ma takiej mo偶liwo艣ci w SC2, w obecnym buildzie. Rozwa偶amy jednak ka偶d膮聟 mo偶liwo艣膰, kt贸ra zmusi gracza do taktycznego my艣lenia, ale nie wp艂ynie negatywnie na zbalansowanie gry.
Ilo艣膰 informacji w tej ods艂onie mo偶e nie powala艂a, jednak w czasie, gdy wyj艣cie wersji beta jest kwesti膮聟 czasu, ka偶da dodatkowa porcja jest wa偶na. Wypowied藕 na temat Lurker贸w mo偶e rozczarowywa膰 graczy specjalizuj膮聟cych si臋 w Zergach, ale jak zosta艂o podkre艣lone - to tylko stan na dzie艅 dzisiejszy. SC2 mimo coraz bli偶szego terminu ukazania si臋, wci膮聟偶 ewoluuje - daje to nadziej臋 na jak najbardziej dopracowany produkt ko艅cowy.
My艣leli艣cie kiedy艣 o tym, aby zdoby膰 tytu艂 naukowy graj膮聟c w gry? Od niedawna jest to mo偶liwe. Na dodatek wystarczy nasz powszedni StarCraft, aby mo偶na by艂o pisa膰 mgr przed nazwiskiem.
Zaj臋cia o nazwie "Teoria gier i jej zastosowanie w StarCrafcie" s膮聟 prowadzone na uniwersytecie w Berkeley w Stanach Zjednoczonych w ramach projektu DeCal (Democratic Education at California).
Wymagania kursu nie s膮聟 du偶e. Ka偶dy student powinien by膰 zaznajomiony ze wszystkimi jednostkami i podstawowymi taktykami gry. No i oczywi艣cie trzeba posiada膰 StarCraft: Brood War. Ka偶dy zainteresowany kursem powinien te偶 dobrze zna膰 matematyk臋. Polecana jest znajomo艣膰 analizy matematycznej i rachunku r贸偶niczkowego. StarCrafta te偶 mo偶na zapisa膰 za pomoc膮聟 liczb.
Chcieliby艣cie uczestniczy膰 w takich zaj臋ciach? Pomy艣lcie, 偶e musieliby艣cie przygotowywa膰 projekty (Temat: Wp艂yw liczby minera艂贸w na wyb贸r taktyki gry Zergiem), odrabia膰 prace domowe ze StarCrafta (co? uzyska膰 grup臋 A+ na PSL? pogi臋艂o ich?) albo pisa膰 kolokwium z wiedzy o SC (a sk膮聟d mam wiedzie膰 kto jest najlepszym graczem SC w Papui Nowej Gwinei?)
Dodam jeszcze kilka zda艅 z serwisu technonews.pl 呕eby zaliczy膰, trzeba odrabia膰 prace domowe (przyk艂adowe pytanie: "What is the advantage and drawback of selecting two High Templars and casting overlapping Psionic Storms?"), przychodzi膰 na wyk艂ady i laborki, a na koniec przedstawi膰 esej, kt贸ry wniesie co艣 do og贸lnie rozumianej "wiedzy o StarCraftcie". Zaj臋cia dzia艂aj膮聟 w ramach tzw. projektu DeCal (Democratic Education at California) na uniwerku w Berkeley. Niestety, nie mo偶na z nich dosta膰 oceny, a tylko zalk臋, wi臋c wynik nie wp艂ywa na 艣redni膮聟.
Poni偶ej mo偶ecie obejrze膰 wideo z jednego wyk艂adu z tej偶e uczelni (a偶 1,5 godziny). Mo偶na zauwa偶y膰, 偶e sala wyk艂adowa jest wype艂niona po brzegi.
Niestety - pocz膮聟tek lutego to okres sesji na uczelniach, co skutkuje bardzo ma艂膮聟 ilo艣ci膮聟 czasu wolnego. Z tego powodu nie byli艣my w stanie opracowa膰 i zamie艣ci膰 kilku tekst贸w wcze艣niej. Okazuje si臋 jednak, 偶e to op贸藕nienie mo偶e wyj艣膰 na dobre - w efekcie strona dorobi艂a si臋 kolejnego dzia艂u w sekcji StarCrafta 2 - Relacje z Imprez.
W dziale tym zamieszcza膰 b臋dziemy kompletne relacje z r贸偶nych imprez, na kt贸rych mo偶na by艂o uzyska膰 wi臋ksz膮聟 ilo艣膰 informacji odno艣nie SC2 - czy to od graczy mog膮聟cych zagra膰 w udost臋pnion膮聟 gr臋, czy to bezpo艣rednio od pracownik贸w Blizzarda.
Na pocz膮聟tek zamieszczamy relacj臋 z imprezy, jaka odby艂a si臋 ostatnio, czyli Fina艂贸w Electronic Sports League w Pary偶u w dniach 07-08.02.2009. Dzi臋ki serwisowi StarCraft Legacy, kt贸ry mia艂 tam swoich przedstawicieli (Hammy oraz Benwa) mo偶emy dowiedzie膰 si臋 sporo na temat zar贸wno rozgrywki jak i konkretnych jednostek. Zapraszamy do lektury:
=> Statystyki oraz Q&A
=> Wra偶enia z rozgrywki
Olbrzymie podzi臋kowania nale偶膮聟 si臋 r贸wnie偶 Deimosowi, kt贸ry teksty te dla nas przet艂umaczy艂.
Siedemnastego lutego 2009 Blizzard Entertainment og艂osi艂 plany swojego czwartego zjazdu BlizzCon, kt贸ry odb臋dzie si臋 w Centrum Zjazd贸w w mie艣cie Anaheim w Kalifornii w pi膮聟tek 21 i sobot臋 i 22 sierpnia. BlizzCon to obchody dla spo艂eczno艣ci graczy z ca艂ego 艣wiata, kt贸re kr臋c膮聟 si臋 wok贸艂 uniwersum WarCrafta, StarCrafta i Diablo - gier Blizzarda. Ze wzgl臋du na rosn膮聟c膮聟 popularno艣膰, tegoroczny zjazd zostanie powi臋kszony z trzech hal kongresu do czterech.
"Byli艣my zdumieni niesamowit膮聟 odpowiedzi膮聟 na wszystkie nasze poprzednie obchody BlizzCon" powiedzia艂 Mike Morhaime, dyrektor generalny i wsp贸艂za艂o偶yciel Blizzard Entertainment. "Jeste艣my zadowoleni z przeniesienia zjazdu spowrotem do Anaheim, i nie mo偶emy si臋 doczeka膰 tej nowej okazji do poznania graczy z ca艂ego 艣wiata."
BlizzCon zaoferuje szeroki zakres atrakcji w ci膮聟gu dwudniowego zjazdu. Opr贸cz roli miejsca, w kt贸rym spo艂eczno艣ci gier Blizzarda b臋d膮聟 mogli si臋 zebra膰, uczestniczy b臋d膮聟 mogli cieszy膰 si臋 z:
- Mo偶liwo艣ci gry w nadchodz膮聟ce produkty Blizzard Entertainment.
- Stoisk dyskusyjnych z projektantami Blizzarda.
- Konkursowych lub dora藕nych turniei dla graczy, kt贸rzy b臋d膮聟 mogli pokaza膰 swoje talenty.
- Konkurs贸w z wspania艂ymi nagrodami.
- Mo偶liwo艣ci nabycia pami膮聟tek z uniwersum gier Blizzarda.
- "Cichej aukcji".
- Innych ekscytuj膮聟cych atrakcji.
Dalsze szczeg贸艂y, w tym dost臋pno艣膰 i cena bilet贸w, zostan膮聟 og艂oszone na oficjalnej stronie BlizzConu - www.blizzcon.com - przed zjazdem.
Aby dotrzyma膰 kroku post臋puj膮聟cego wzrostowi World of WarCraft oraz projektowaniu pozosta艂ych gier Blizzarda, firma oferuje obecnie zatrudnienie na wiele stanowisk. Wi臋cej informacji dotycz膮聟cych mo偶liwo艣ci kariery mo偶na znale藕膰 na http://eu.blizzard.com/en/jobs/.
Napi臋cie ro艣nie – pojawia si臋 coraz wi臋cej spekulacji odno艣nie bety StarCraft II, a d艂u偶sze milczenie tw贸rc贸w w ostatnim czasie podgrzewa艂o atmosfer臋. Zostajemy jednak niemal zalewani kolejnymi informacjami na temat gry, co z pewno艣ci膮聟 jest powodem do zadowolenia. Tym razem bardzo obszerny Q&A. Z jakich wzgl臋d贸w – poczytajcie sami.
Z rozmowy z tw贸rcami gry dowiadujemy si臋, 偶e graficy dokonywali ostatnio ogromnych uaktualnie艅 w kwestii wygl膮聟du Zerg贸w – nowe animacje, poprawianie tekstur. Jako jednak, 偶e ilustracje znacz膮聟 wi臋cej ni偶 tysi膮聟c s艂贸w zobaczcie sami. Kolejne obrazki przedstawiaj膮聟 jednostki Zerga przed i po zmianach.
W trakcie projektowania, gra przechodzi wiele zmian i wci膮聟偶 jest poprawiana. Nie unikn膮聟艂 tego r贸wnie偶 Infestor, kt贸ry dzi臋ki uaktualnieniu sta艂 si臋 straszniejszy – z pewno艣ci膮聟 nie chcieli by艣cie by膰 zdani na 艂ask臋 tego stwora. Nowy Zerg Infestorhttp://www.battle.net/images/misc/09-02/InfesterArt.jpg
Dowiadujemy si臋 te偶, 偶e wraz ze zbli偶aniem si臋 gry do fazy beta testowane s膮聟 r贸wnie偶 nowe rozwi膮聟zania dla poszczeg贸lnych ras – w tym nowe zdolno艣ci oraz bro艅.
Protoss Dark Pylon
Niegdy艣 u偶ywane przez Mrocznych Templariuszy z Shakuras, teraz sta艂y si臋 konieczno艣ci膮聟. Poza zwi臋kszaniem limitu jednostek i zasilaniem pobliskich struktur, Dark Pylon posiada r贸wnie偶 kilka interesuj膮聟cych zdolno艣ci: Proton Charge - efekt obszarowy, kr贸tkotrwale zwi臋kszaj膮聟cy wydajno艣膰 Probe’贸w. Null Shield - zdolno艣膰 pozwalaj膮聟ca na kilka chwil uczyni膰 wybran膮聟 jednostk臋 niewidoczn膮聟. Argus Link - umo偶liwia przesy艂 energii z Dark Pylona do wybranej jednostki, kt贸ra korzysta ze zdolno艣ci zu偶ywaj膮聟cych energi臋.
Terranie nie polegaj膮聟 wy艂膮聟cznie na si艂ach rzucanych do boju bezpo艣rednio na planecie, ale tak偶e na posi艂kach 艣ci膮聟ganych z przestrzeni. Dow贸dztwo Orbitalne pozwala Terranom skorzysta膰 z wszelkiego mo偶liwego wsparcia – jako ulepszenie Command Center, pozwala produkowa膰 SCV, s艂u偶y jako punkt zbi贸rki surowc贸w oraz posiada kilka interesuj膮聟cych zdolno艣ci: Calldown Mule – zsy艂a zautomatyzowanego robota, pomagaj膮聟cego przy zbieraniu surowc贸w. Niestety Mule jest wci膮聟偶 w fazie testowej i ma ograniczony czas pracy swoich baterii (czyli po pewnym czasie ginie). Calldown Extra Supplies – zwi臋ksza uzyskiwany limit we wskazanym Supply Depot. Zazwyczaj u偶ywana w chwilach powa偶nego zagro偶enia, by m贸c wezwa膰 wsparcie. Scanner Sweep – u偶ywaj膮聟c satelity na orbicie, pozwala to na wykrycie niewidzialnych jednostek oraz ods艂onienie sporej cz臋艣ci terenu.
Kr贸lowa ewoluowa艂a przez ostatnie miesi膮聟ce – sta艂a si臋 zaciek艂ym obro艅c膮聟 gniazd Roju, cz臋sto wyst臋puje w mniejszych grupach gdy trzeba broni膰 wi臋kszego terenu. Poza atakami s艂u偶膮聟cymi odpieraniu zagro偶e艅 z ziemi i powietrza, Kr贸lowa wyposa偶ona zosta艂a w par臋 unikalnych umiej臋tno艣ci: Build Creep Tumor – wypluwaj膮聟c organiczne guzy ze swych trzewi, Kr贸lowa umo偶liwia w ten spos贸b generowanie wi臋kszej ilo艣ci Creepu, co w po艂膮聟czeniu z szybszym poruszaniem si臋 Zerg贸w po tak zmodyfikowanym terenie, sta艂o si臋 istotn膮聟 zdolno艣ci膮聟. Spawn Larva – wstrzykuj膮聟c sw膮聟 esencj臋 do wewn膮聟trz Hatchery, Kr贸lowa wywo艂uje w strukturze zadziwiaj膮聟ce zmiany – Hatchery zaczyna pulsowa膰, a na zboczach pojawiaj膮聟 si臋 zielone kokony. Po chwili na ziemi l膮聟duj膮聟 cztery dodatkowe larwy, obok tych ju偶 istniej膮聟cych. Hatchery nie wytworzy nowych larw, dop贸ki ich liczba nie spadnie poni偶ej 3. Razor Plague – Kr贸lowa wydycha ze swojego organizmu mn贸stwo drobnych organizm贸w, kt贸re atakuj膮聟 wszystko w obr臋bie tworzonego przez nie roju. Gracz mo偶e kontrolowa膰 t膮聟 chmar臋, do czasu gdy bakterie nie padn膮聟 wyczerpane.
Interesuje mnie jedna rzecz – wcze艣niej SCV, Drony, Probe, Vulture’y, Archoni i Dark Archoni unosili si臋 nad ziemi膮聟, co nie aktywowa艂o min. Czy w StarCraft 2 r贸wnie偶 pojawi膮聟 si臋 takie jednostki? Je艣li tak, to czy b臋d膮聟 mog艂y one przekracza膰 p艂ytkie akweny wodne? – Ancientdefender (Battle.net)
Je艣li miny pozostan膮聟 w grze, to pojawi膮聟 si臋 r贸wnie偶 tego typu jednostki. Co do wody – obecnie jest to tylko efekt graficzny i nie ma wp艂ywu na rozgrywk臋.
Jak dzia艂a atak Mutaliska? Co decyduje o celach rykoszetu jego ataku? Odbywa si臋 to losowo? Je艣li nie, to co decyduje o doborze kolejnego celu? – Kain175 (Battle.net)
Niezale偶nie od strony, z kt贸rej atakuje jednostka, rykoszet zawsze skierowany b臋dzie ku najbli偶szemu celowi.
Czy mo偶liwe b臋dzie wy艂膮聟czenie MBS?
Nie.
Balansowanie gry dru偶ynowej (2v2): Czy kombinacja Roach + Medivac nie jest zbyt silna?
Regeneracja Roacha i leczenie Medivaca nie b臋d膮聟 si臋 na siebie nak艂ada膰.
Co jest dobr膮聟 odpowiedzi膮聟 Zerga na Marines, kt贸rzy zostali wzmocnieni w por贸wnaniu do pierwszego StarCrafta?
Zergowie maj膮聟 co najmniej kilka skutecznych metod walki z Marines. Na otwartej przestrzeni dobrze sprawuj膮聟 si臋 Zerglingi – 艂atwo otaczaj膮聟 grup臋 terra艅skich jednostek. Poza tym, s膮聟 przecie偶 Banelingi, kt贸re dzi臋ki zakopywaniu si臋, stanowi膮聟 idealn膮聟 podstaw臋 do zasadzki – wszelkie problemy wynagrodzi widok grupy Terran rozrywanej na kawa艂ki w eksplozjach wywo艂ywanych przez w艂asne jednostki. Dobrym wyborem s膮聟 tak偶e Roache – mo偶na je zakopa膰, je艣li zostanie im zbyt ma艂o P呕 i u偶y膰 za chwil臋 ponownie, gdy tylko zregeneruj膮聟 si艂y.
W late game skorzysta膰 mo偶na ze zdolno艣ci Fungal Scourge Infestora – powoduje ona utrat臋 punkt贸w 偶ycia i ostatecznie eksplozj臋 jednostki, zadaj膮聟c obra偶enia pobliskim wojskom. S膮聟 te偶 oczywi艣cie Ultraliski, kt贸re zosta艂y wzmocnione o 200 punkt贸w 偶ycia w por贸wnaniu do Brood War oraz posiadaj膮聟 nowy rodzaj ataku, 艣wietnie sprawdzaj膮聟cy si臋 w walce z du偶ymi grupami Marines.
Jak powstrzyma膰 Banelinga od wybuchania na celach, kt贸rych nie mieli艣my zamiaru atakowa膰?
Banelingi posiadaj膮聟 teraz umiej臋tno艣膰 „atakuj budynek”, kt贸ra to umo偶liwia sprawowanie wi臋kszej kontroli nad atakiem grupy jednostek. Gracze nie musz膮聟 si臋 ju偶 martwi膰 o przypadkowe utraty Baneling贸w na budynkach, kt贸rych nie zamierzali atakowa膰.
Jak wida膰, otrzymali艣my naprawd臋 mn贸stwo informacji – dobrze, 偶e Blizzard nie ustaje w ulepszaniu swojego produktu. Przedstawione w tym wydaniu innowacje wymagaj膮聟 jednak czasu i kto wie, czy w przypadku nast臋pnego Q&A nie zostan膮聟 ujawnione jeszcze nowsze pomys艂y na wzbogacenie rozgrywki w StarCraft II.