Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Zealot
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
StarCraft II w sprzeda偶y?StarCraft II w sprzeda偶y?
艢roda, 15.04.2009, 21:42 :: Lukin :: komentarze (2)艢roda, 15.04.2009, 21:42 :: Lukin :: komentarze (2)

Na stronie internetowej Empiku mo偶na ju偶 kupi膰 StarCrafta II w cenie promocyjnej 178,99 z艂. Standardowa cena to 189 z艂. Oczywi艣cie to dopiero przedsprzeda偶. Zosta艂a te偶 podana dok艂adna data premiery - 30 wrze艣nia 2009. Znale藕li艣my te偶 obrazek prezentuj膮聟cy plan wydawniczy LEMu (Lipcom Empik Multimedia) na rok 2009, gdzie to widnieje pozycja StarCraft II(widoczny powy偶ej). Zapewne jest to ju偶 potwierdzone, 偶e StarCraft II wyjdzie w tym roku, nie ma jednak co si臋 zbytnio ekscytowa膰, gdy偶 ka偶dy w Internecie mo偶e zamie艣ci膰 co tylko chce.

Inny temat: w SC2 ma by膰 5 poziom贸w trudno艣ci w grze multiplayer. Cydra oficjalnie powiedzia艂, 偶e b臋d膮聟 to poziomy: Beginner, Easy, Normal, Hard oraz Insane. Powinno to usatysfakcjonowa膰 ludzi wol膮聟cych 膰wiczy膰 skilla z komputerem.


Empik.com
StarCraftWire.net - Galeria
StarCraft Wire - 5 AI Levels

SC2 News
艁膮聟czenie jednostek w Mape Edytorze艁膮聟czenie jednostek w Mape Edytorze
艢roda, 15.04.2009, 14:11 :: Negro :: komentarze (1)艢roda, 15.04.2009, 14:11 :: Negro :: komentarze (1)

Mimo braku wi臋kszych porcji informacji na temat StarCrafta 2 op艂aca si臋 uwa偶nie 艣ledzi膰 aktywno艣膰 pracownik贸w Blizzarda. Podobnie jak zazwyczaj i tym razem to Karune poda艂 niewielk膮聟, aczkolwiek ciekaw膮聟 informacj臋. W tym przypadku dotyczy ona Edytora Map:

Cytaty z Forum Battle.net:

Pytanie: Czy mo偶na scali膰 dwie jednostki za pomoc膮聟 Map Editora, czy te偶 trzeba stworzy膰 odpowiednie triggery aby taki efekt osi膮聟gn膮聟膰?
Karune: Map Editor mo偶e robi膰 艣niadanie, je艣li tylko wiesz jak go zakodowa膰.
Tak na powa偶nie, odno艣nie tego scalania - tak jest to mo偶liwe, ale najprawdobodobniej za pomoc膮聟 trigger贸w.

Angry_russian: Miotacz ognia i Siege Mode.
Wyobra藕 sobie takie co艣 "strzelaj膮聟ce" ogniem wsz臋dzie, epickie.
Karune: Brzmi jak co艣, co widzia艂em na Drugiej Wojnie 艢wiatowej na kt贸rym艣 z czo艂g贸w.
Crucio Siege Tank w 偶adnym razie nie jest jednak czo艂giem z czas贸w Drugiej Wojny 艢wiatowej.

Okazuje si臋 wi臋c, 偶e pr贸cz tworzenia nowych modeli jednostek poprzez modyfikacj臋 dowolnych ich parametr贸w (co by艂o dost臋pne ju偶 w WarCraft 3) mo偶liwe b臋dzie r贸wnie偶 "miksowanie" ju偶 istniej膮聟cych. Brzmi bardzo ciekawie. Jak si臋 sprawdzi w praktyce? - 偶eby si臋 przekona膰 musimy troch臋 poczeka膰.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
Informacj臋 znalaz艂: Spychi

SC2 News
Battle Report 2 tu偶 tu偶Battle Report 2 tu偶 tu偶
Sobota, 11.04.2009, 14:28 :: Negro :: komentarze (5)Sobota, 11.04.2009, 14:28 :: Negro :: komentarze (5)

Wczoraj administratorzy serwisu StarCraft2.com umie艣cili na serwerze transkrypt z rozgrywki i map臋 o nazwie: "Blistering Sands", na kt贸rej naprzeciw sobie stan膮聟 Matt Cooper (Zerg) oraz Dawid Kim (Terran) - gracze z pierwszego Battle Report'u.

blistering sands

Nowa mapa przeznaczona jest dla dw贸ch graczy. Na mapie znajduj膮聟 si臋 2 wie偶e Xel'Naga, 2 ekspansje z High-Concentrated Minerals (czyli z minera艂ami i wysokiej koncentracji - pozwalaj膮聟 one uzyska膰 wi臋ksz膮聟 ilo艣膰 minera艂贸w, podczas gdy zwyk艂e niebieskie z艂o偶a daj膮聟 8 jednostek minera艂贸w na cykl, tak 偶贸艂te ju偶 12) oraz kilka miejsc na za艂o偶enie dodatkowych baz.
Dodatkowo zauwa偶y膰 mo偶emy, 偶e na mapie s膮聟 3 poziomy terenu - jest to kolejne rozwini臋cie w stosunku do StarCraft: Brood War, gdzie by艂y tylko 2 poziomy terenu.

W zwi膮聟zku z tymi materia艂ami spodziewa膰 si臋 mo偶emy, 偶e na 艢wi臋ta Wielkanocne dostaniemy w prezencie d艂ugo oczekiwany Battle Report 2, kt贸ry dodatkowo zosta艂 przet艂umaczony na inne j臋zyki. Ich liczba oraz to, czy j臋zyk Polski zostanie uwzgl臋dniony nie jest wiadome.

Ps. Poni偶ej zamieszczamy link do transkryptu z rozgrywki - dla tych kt贸rzy nie mog膮聟 doczeka膰 si臋 filmu:
Battle Report 2 - Transkrypt


殴r贸d艂o: StarCraft Wire

Site News
Starfeeder: Top 6 StarCraft 2 FansitesStarfeeder: Top 6 StarCraft 2 Fansites
Sobota, 11.04.2009, 00:20 :: Negro :: komentarze (41)Sobota, 11.04.2009, 00:20 :: Negro :: komentarze (41)

top 6Starfeeder - wielokrotnie ju偶 wspominany blog traktuj膮聟cy o StarCrafcie i StarCrafcie 2 - opublikowa艂 swoj膮聟 list臋 sze艣ciu najlepszych stron fanowskich traktuj膮聟cych o SC2. Nietrudno si臋 oczywi艣cie domy艣le膰, 偶e 偶adna z tych lokat nie jest zajmowana przez stron臋 polsk膮聟. Dlaczego wi臋c o tym piszemy? Ot贸偶 nasza strona znalaz艂a si臋 na li艣cie wyr贸偶nionych jako "Najlepsza Polska strona fanowska StarCrafta 2"! Niby nic, ale jednak kto艣 nas dostrzeg艂. Zwa偶aj膮聟c na to, 偶e Starfeeder staje si臋 na scenie SC stron膮聟 w coraz wi臋kszym stopniu opiniotw贸rcz膮聟 mo偶na stwierdzi膰, 偶e SCA zaczyna by膰 stron膮聟 rozpoznawan膮聟 na arenie mi臋dzynarodowej. Do艣膰 powiedzie膰, 偶e na tej samej li艣cie wyr贸偶nionych znalaz艂y si臋 takie strony jak StarCraft Legacy, StarCraft.org czy GosuGamers.net. Nie pozostaje nam nic innego, jak 偶yczy膰 sobie jeszcze wi臋kszych sukces贸w.

Co do samej zwyci臋skiej sz贸stki - prezentuje si臋 ona nast臋puj膮聟co:


殴r贸d艂o: Starfeeder

SC2 News
Karune na temat GhostaKarune na temat Ghosta
Pi膮聟tek, 10.04.2009, 23:32 :: Negro :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 10.04.2009, 23:32 :: Negro :: komentarze (0)

Nie trudno zauwa偶y膰, 偶e ostatnio Blizzard bardzo szybko odpowiada na pytania dotycz膮聟ce SC2, jakie pojawiaj膮聟 si臋 na forum Battle.net. Tym razem Karune wypowiedzia艂 si臋 na temat umiej臋tno艣ci terra艅skiego Ghosta i mo偶liwo艣ci jego zastosowania.

Trzy pytania odno艣nie Ghosta:

1. Jak cz臋sto jest u偶ywana umiej臋tno艣膰 "Psi Round" (zadaje ona 20 obra偶e艅 i dodatkowe 60 obra偶e艅 jednostkom biologicznym rzucaj膮聟cym czary) do "odstrzeliwania" wrogich "caster贸w". Moje obawy polegaj膮聟 na tym, 偶e Ghost nie b臋dzie tak cz臋sto u偶ywany - tylko w wyj膮聟tkowych sytuacjach.

2. W statystykach jest napisane, 偶e umiej臋tno艣膰 "snipe" zadaje 20 obra偶e艅 dla jednostek normalnych. Czy mam racj臋 my艣l膮聟c, 偶e mo偶na do "snipa" doda膰 dodatkowe 15 obra偶e艅 w przypadku jednostek lekkich? W tej sytuacji "snipe" mo偶e zada膰 35 obra偶e艅 lekkim jednostkom, kt贸re nie s膮聟 "casterami".

3. Czy zesp贸艂 deweloper贸w my艣la艂 nad przeniesieniem umiej臋tno艣ci "Targeting Drone" do Ghosta? Co prawda Duch m贸g艂by jedynie "namaszcza膰" jednostki zamiast budowa膰 sond臋, mniej wi臋cej tak, jak High Templar wspiera jednostki Protoss贸w "Psioniczn膮聟 Burz膮聟". Wierz臋, 偶e Ghost kt贸ry powoduje zwi臋kszenie obra偶e艅 o 50% dla wrogich jednostek by艂by bardziej warto艣ciowym wsparciem, co spowodowa艂oby wi臋ksze u偶ycie Ghost贸w.

W ramach przypomnienia:
"Targeting Drone" - umiej臋tno艣膰 Nighthawka, kt贸ra pozwala艂a mu zbudowa膰 jednostk臋, kt贸ra jest niewidzialna i zwi臋ksza obra偶enia o 50% wszystkich jednostek sojuszniczych atakuj膮聟cych cel "namaszczony" przez "Drone'a".

Odpowiedzi, jakich udzieli艂 Karune:

Od czasu, gdy widzieli艣my go ostatnio statystyki Ghosta zosta艂y zmienione. Jednostka ta zadaje 10 obra偶e艅, plus 10 dodatkowych jednostkom s艂abo opancerzonym, a jej zasi臋g wynosi 6. Umiej臋tno艣膰 "Snipe" zadaje 60 obra偶e艅 ignoruj膮聟c przy tym pancerz i kosztuje 75 energii. Ghost posiada r贸wnie偶 EMP - umiej臋tno艣膰 jako dodatek do infiltracji, kt贸ra zadaje 100 obra偶e艅 os艂onom i wysysa ca艂膮聟 energi臋. Umiej臋tno艣膰 ta jest typu Area to Effect (atak lub umiej臋tno艣膰 z dzia艂aniem obszarowym). "Duch" nie posiada ju偶 detekcji jednostek typu "Spellcaster".

W zwi膮聟zku z usuni臋ciem "Targeting Drone" u Nighthawka, b臋dziemy musieli poczeka膰 i zobaczy膰 czy kt贸ra艣 jednostka nie przejmie tej umiej臋tno艣ci.

Wiele z tych zmian sprawia, 偶e Ghost b臋dzie lepsz膮聟 jednostka wsparcia, u偶ywan膮聟 ze wzgl臋du na jej umiej臋tno艣ci strategiczne oraz do n臋kania specjalnych jednostek wroga. Ponad wszystko jednak Ghost posiada Nuke, kt贸ry zadaje 300 obra偶e艅 i dodatkowe 200 budynkom.

Ghost kosztuje 100 minera艂贸w i 200 jednostek gazu, a 偶eby go mie膰 do dyspozycji trzeba wybudowa膰 dodatki "Tech Lab" do Barak贸w i Akademii Duch贸w. Jest to jednostka (wg. Drzewka technologicznego) uwa偶ana za poziom 1.5, dzi臋ki czemu mo偶e si臋 ona pojawi膰 szybko i n臋ka膰 wroga oraz wspiera膰 w艂asne jednostki.

Nawet je艣li obra偶enia zadawane przez Nuki zosta艂y zredukowane, to jednak ta rakieta nie wymaga ju偶 偶adnego "miejsca" (supply) oraz kosztuje tylko 100 minera艂贸w oraz 100 jednostek gazu. Sam pocisk nuklearny jest ju偶 dost臋pny na 2 poziomie (wg. Drzewka technologicznego) oraz wymaga tylko Fabryki (i Ghosta oczywi艣cie).


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Spychi

SC2 News
Karune o Nighthawku i MedivacuKarune o Nighthawku i Medivacu
艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)

W ostatnich dniach na Forum Battle.net Karune odpowiedzia艂 na kilka pyta艅 dotycz膮聟cych rozgrywki wieloosobowej w StarCraft 2. Ponadto sprostowa艂 informacje dotycz膮聟ce specjalnych umiej臋tno艣ci oraz zastosowania dw贸ch terra艅skich jednostek - Nighthawka oraz Medivac Dropshipa. Poni偶ej zamieszczamy t艂umaczenie wybranych fragment贸w.

nighthawk

Czy b臋dzie mo偶liwo艣膰 ustawienia punktu zbi贸rki jednostek do jakiej艣 jednostki? Co艣 na wz贸r punktu zbi贸rki bohater贸w w WarCraft 3.
Karune: Tak, b臋dzie taka mo偶liwo艣膰, – co wi臋cej b臋dzie mo偶na ustawi膰 punkt zbi贸rki prosto do jednostek transportowych jak Dropship.
Czy b臋dzie mo偶na kontrolowa膰 jednostki i zasoby sojusznika, je艣li ten ci臋 opu艣ci?
Tak - na chwil臋 obecn膮聟 wszystkie zasoby sojusznika, kt贸ry ci臋 opu艣ci艂 trafiaj膮聟 do puli twoich zasob贸w. Nie jest to pewne i b臋dzie dalej testowane i prawdopodobnie zmienione.
Czy wsp贸lne korzystanie z jednostek b臋dzie mo偶liwe? Dla lepszego micro w grach zespo艂owych.
Tak, jest taka mo偶liwo艣膰.
Czy zasoby sojusznika b臋d膮聟 widoczne?
Tak.

medivac O jednostce Medivac:
Leczy Marines, asystuje w atakach na „expy”, transportuje Siege Tanki do szybkich drop贸w lub zrzuca jednostki na inne wrogie Siege Tanki. B臋dzie to jednostka do kt贸rej najcz臋艣ciej si臋 b臋dzie „techowa艂o” i og贸lnie najcz臋艣ciej u偶ywa艂o.
Czyli vs Terran najlepiej szybko i艣膰 w jednostki anty powietrzne.

Karune: Przeciw-powietrzne i obszarowe umiej臋tno艣ci zazwyczaj dobrze radz膮聟 sobie przeciwko Terranom je艣li ich armia sk艂ada si臋 g艂ownie z jednostek biologicznych. Jednostki i umiej臋tno艣ci przeciw-powietrzne s膮聟 tak偶e skuteczne szczeg贸lnie, 偶e Nighthawki s膮聟 teraz do艣膰 pot臋偶ne ze swoj膮聟 now膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 „Hunter-seeker Missile” (kt贸ra tropi cel przez X sekund aby po trafieniu eksplodowa膰 i zada膰 obra偶enia AoE*). Jednak Teranie mog膮聟 p贸j艣膰 w jednostki mechaniczne, co zmusza do podj臋cia innych strategii, wi臋c zwiad b臋dzie zawsze wa偶ny.
*Area to Effect (atak lub umiej臋tno艣膰 z dzia艂aniem obszarowym)

Odno艣nie Hunter-seeker Missile:
Czyli dzia艂a to na zasadzie umiej臋tno艣ci Infestora: “Fungal Infestation”, (co w wolnym t艂umaczeniu oznacza: infekcja grzybni) za wyj膮聟tkiem tego, 偶e jest to rakieta? Czy wybucha podczas kontaktu?

Karune: Wybucha podczas kontaktu i mo偶na jej unikn膮聟膰, je艣li wycofasz swoj膮聟 jednostk臋 przez d艂ugo艣膰 czasu X sekund. X jest przedmiotem balansowania i testowania. Umiej臋tno艣膰 Hunter Seeker Missile jest stworzona do niszczenia wolnych jednostek takich jak wi臋kszo艣膰 „Spellcaster贸w”. Chwilowo „Hunter Missile” tropi wrogie cele przez 15 sekund.

Czy umiej臋tno艣膰 Nighthawk “Hunter Missle” kosztuj臋 minera艂y/gaz?
Karune: Umiej臋tno艣膰 Hunter Missile kosztuje 75 energii, a dzia艂ko “Auto Turret” 50 energii (atakuje cele naziemne i powietrzne).

Na jakiej zasadzie dzia艂aj膮聟 umiej臋tno艣ci Nighthawk’a je艣li chodzi o koszty? Czy na zasadzie poczekaj-cooldown kt贸ry dodatkowo kosztuje minera艂y? Czy jest to umiej臋tno艣膰 kt贸ra kosztuj臋 energi臋 tak jak kiedy艣? Czy dzia艂aj膮聟 na zasadzie hybrydy (umiej臋tno艣ci wymagaj膮聟 zasob贸w i energii)? Lub ca艂kowicie inaczej?
Karune: Nie ma teraz 偶adnego op贸藕nienia dla kt贸rejkolwiek umiej臋tno艣ci Nighthawk’a (Auto-Turret + Hunter Seeker Missle, kt贸re msz膮聟 by膰 odkryte w Fusion Core budynku). 呕adne zdolno艣ci Nighthawka kosztuj膮聟 minera艂y. Umiej臋tno艣膰 „Hunter Missle” zadaje 150 obra偶e艅 typu “Splash”, niszcz膮聟c wi臋kszo艣膰 “caster贸w” i jednostek pierwszej ga艂臋zi drzewa produkcji.
Wszystkie te statystyki s膮聟 przedmiotem testowania gry i mog膮聟 si臋 zmieni膰.

Brzmi to bardzo interesuj膮聟co.
I jeszcze jedno, je艣li rakieta nie dosi臋gnie celu, czy mimo tego wybuchnie? Je艣li cel zginie to czy rakieta wybucha w po艂owie drogi czy w miejscu gdzie jednostka zosta艂a zniszczona? Jak bardzo udany jest pomys艂 u偶ycia tej umiej臋tno艣ci na swojej jednostce i prowadzenia jej do wrogiej bazy/jednostek (czy to w og贸le by艂o wypr贸bowane)?

Karune: Je艣li rakieta nie si臋gnie celu, traci paliwo, rozpada si臋 i 偶adne obra偶enia nie s膮聟 zadawane. Eksplozja nast臋puje tylko, kiedy rakieta dosi臋ga celu. Nie mo偶na u偶ywa膰 tej umiej臋tno艣ci na w艂asnych jednostkach – wiem, 偶e nie chcia艂bym by膰 „Marinsem-przyn臋t膮聟” dla tej rakiety.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net (1) | Forum Battle.net (2)
T艂umaczenie: Spychi


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona