Niedziela, 12.05.2013, 14:59 :: nAiL :: komentarze (0)Niedziela, 12.05.2013, 14:59 :: nAiL :: komentarze (0)
W nadchodzący poniedziałek, czyli 13/05, odbędzie się kolejna, druga już, edycja turnieju dla zawodników z lig Bronze, Silver i Gold. Jeśli grasz w StarCrafta II, lecz Twój skill nie osiągnął jeszcze poziomu (Grand) Mastera, nic straconego, gdyż mamy turniej w sam raz dla Ciebie. Co zrobić by zmierzyć się z zawodnikami ze starcraftową pasją, nie będącymi z najwyższej półki?
Jeśli jesteś graczem z tych trzech lig i masz wolny poniedziałek, to już połowa sukcesu. Teraz wystarczy zapisać się zapisać - w komentarzu do tego newsa wpisać swój nich oraz ID z BattleNetu i o godzinie 19:00 CET stawić się na grupie SSC Cups w StarCraftcie. Stamtąd już z górki, będziesz mógł pokazać innym swoją dominację i wyższość nad innymi!
Sobota, 11.05.2013, 20:31 :: nAiL :: komentarze (0)Sobota, 11.05.2013, 20:31 :: nAiL :: komentarze (0)
Dziękujemy wszystkim za granie na naszej mapie testowej i przekazanie nam swoich opinii i sugestii o niej.
Chcieliśmy podzielić się z wami naszymi przemyśleniami po intensywnym testowaniu mapy ze zmianami w balansie oraz po zebraniu waszych opinii, opinii graczy zawodowych, analizie statystyk z rankingów oraz różnych gier turniejowych w HotS z całego świata.
1. Balans gry na poziomie zawodowym wyglÄ…da znakomicie we wszystkich trzech regionach.
2. Dane z rankingów nie wskazują na żadne braki w balansie na jakimkolwiek poziomie umiejętności.
3. Uważamy, że jest za wcześnie na wprowadzanie zmian promujących różne style rozgrywki. Nawet na poziomie zawodowym - dajmy na to ZvP zmieniło się znacznie w ciągu kilku ostatnich tygodni, co sprawia, że sądzimy, że graczom potrzeba trochę więcej czasu na zapoznanie się z grą.
4. Tak jak to komentowaliście, zmiany zaproponowane dla wyroczni/zagrzebania mogłyby być problematyczne, a nie chcemy ryzykować ingerowania w grę, która wygląda naprawdę solidnie. Biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że gra wciąż często się zmienia bez aktualizacji wprowadzających zmiany w balansie po prostu nie uważamy, że już pora, by kombinować z nowymi opcjami.
5. Wygląda na to, że zmiana dla ZvZ jest wciąż konieczna.
Bardziej konkretnie - jeżeli chodzi o ZvZ to zaczynamy myśleć tak:
Obrona przed wczesnymi atakami nękającymi przy użyciu mutalisków jest o wiele łatwiejsza po wprowadzeniu zmiany dla pełzaczy zarodnikowych.
W najlepszym wypadku możliwe stanie się rozwijanie technologii w kierunku innych opcji, niż tylko mutaliski.
W najgorszym wypadku, nawet jeśli kombinacja mutaliski/zerglingi/tępiciele nadal będzie pozostawać najlepszym sposobem na rozgrywanie meczów zerg kontra zerg, będzie łatwiej wmieszać do armii infektory, gdyż mutaliski w ofensywie będą słabsze, a obrona przed nimi silniejsza. To z kolei oznacza, że gry w których zobaczymy mutaliski + infektory będą częstsze w stosunku do gier, gdzie stosowane są tylko mutaliski. Od tego momentu istnieje potencjał, że strategie mogą ewoluować i być rozwijane o inne jednostki.
O wiele lepiej czujemy się wprowadzając mniejsze zmiany, niż duże, które tak drastycznie na coś wpłyną, że mogłoby to zaowocować problemami w meczach między innymi rasami.
Z tych powodów aktualnie rozważamy wprowadzenie wyłącznie zmiany dla pełzaczy zarodnikowych - najwcześniej w przyszłym tygodniu.
Chcielibyśmy raz jeszcze podkreślić, że jedną z głównych przyczyn, dlaczego SC2 wygląda teraz lepiej niż kiedykolwiek jest fakt, że udało nam się włączyć naszą społeczność w proces tworzenia gry. Sama gra zdecydowanie nie jest idealna i zawsze można w niej coś poprawić. Dlatego też będziemy dalej starać się informować wszystkich o naszych przemyśleniach oraz o przyszłych zmianach. Raz jeszcze dziękujemy wszystkim za pomoc!
PiÄ…tek, 10.05.2013, 17:20 :: nAiL :: komentarze (1)PiÄ…tek, 10.05.2013, 17:20 :: nAiL :: komentarze (1)
"Koramund" - protosi nazwali lotniskowiec "wielkim cudem" w tej klasie okrętów. Dla Iaalu, trzeciego inżyniera pokładowego, nie istniała lepsza nazwa. Krzywizny statku robiły niezaprzeczalnie eleganckie wrażenie, opływowe płyty kadłuba zostały wykute przez khalaickich rzemieślników i zdaniem Iaalu przywoływały na myśl wzgórza Shreka na północy Aiur. Do tego dochodziła wyjątkowa iskra w łączach zasilających, która wbrew wszelkim racjonalnym wyjaśnieniom podnosiła wydajność głównych systemów, szczególnie, gdy trzeba było stawiać czoła niezwykłym wyzwaniom. Iaalu szczycił się tym, że hangary i hale fabryczne, które nadzorował, wytwarzały najlepiej przystosowane do walki automatyczne myśliwce przechwytujące we flocie protosów, które regularnie eliminowały dwa do trzech razy więcej wrogów niż przechwytywacze z innych lotniskowców.
Wcześniejsze opowiadania znajdziecie w dziale Opowiadania.
WCS Europa RO32 - Grupa H - 9 majaWCS Europa RO32 - Grupa H - 9 maja
Czwartek, 09.05.2013, 17:22 :: nAiL :: komentarze (0)Czwartek, 09.05.2013, 17:22 :: nAiL :: komentarze (0)
Dla wszystkich, którzy zapomnieli przypominam, że dzisiaj o 18:00 rywalizacja w grupie H World Championship 2013 Europa! W drugiej walce wieczoru MaNA zmierzy się ze szwedzkim graczem SortOf. Pierwsza walka to MMA vs Feast. HF i trzymajmy kciuki za Grześka!
Aktualizacja 2.0.8 - ulepszenia w plikach powtórekAktualizacja 2.0.8 - ulepszenia w plikach powtórek
Czwartek, 09.05.2013, 17:14 :: nAiL :: komentarze (0)Czwartek, 09.05.2013, 17:14 :: nAiL :: komentarze (0)
Bez względu na to, czy gracie w StarCrafta II w domu, czy na scenie w obecności tysięcy ludzi, powtórki mogą być potężnym narzędziem umożliwiającym stopniową poprawę stylu gry. Analiza rozegranych meczów stanowi nieodłączny element rywalizacji w StarCraft II. Nic więc dziwnego, że narzędzia ułatwiające ten proces, jak chociażby SC2Gears czy GGTracker, stały się niezwykle popularne w społeczności graczy. Programy te są bardzo pomocne, gdy chodzi o mierzenie szeregu statystyk i wykorzystywanie uzyskanych w ten sposób informacji do pogłębienia znajomości gry. Właśnie dlatego dołożyliśmy starań, aby zoptymalizować ilość i rodzaj danych zawartych w plikach powtórek StarCrafta II, pozwalając wam jeszcze dogłębniej analizować rozegrane mecze.
Wraz z aktualizacją 2.0.8 pliki powtórek będą zawierać o wiele więcej informacji. Ponieważ już dziś chcielibyśmy podzielić się z wami pewnymi szczegółami na ten temat, razem z twórcami programu GGTracker przygotowaliśmy prezentację zaledwie kilku z wielu wspaniałych statystyk oraz mierników wydajności opracowanych na podstawie danych z ulepszonych plików powtórek.