Liga mistrzowska lub arcymistrzowska wymogiem w WCSLiga mistrzowska lub arcymistrzowska wymogiem w WCS
PiÄ…tek, 31.05.2013, 17:04 :: nAiL :: komentarze (0)PiÄ…tek, 31.05.2013, 17:04 :: nAiL :: komentarze (0)
Choć na horyzoncie widać już finał pierwszego sezonu World Championship Series 2013 w StarCrafta II, zawodnicy już myślą o zwycięstwach, jakie mogą odnieść w nadchodzącym, drugim sezonie rozgrywek. Bardzo ucieszył nas fakt, że w kwietniowej rundzie kwalifikacyjnej 1. sezonu udział wzięło ponad 2 500 osób. Teraz chcielibyśmy poprawić ogólną jakość rozgrywanych meczów i oprzeć się na rankingu z gry, by ścieżka progresji była dla graczy bardziej oczywista. Mając na względzie powyższe cele, wprowadzamy dla WCS Europe oraz WCS America wymogi dotyczące pozycji w rankingu StarCrafta II - podobne do tych, które obowiązują już dla WCS Korea. Oto nowe zasady:
"Z początkiem 2. sezonu WCS 2013 gracze, którzy chcą wziąć udział w otwartej rundzie kwalifikacyjnej rozgrywek World Championship Series w StarCrafta II, muszą osiągnąć miejsce w lidze mistrzowskiej bądź arcymistrzowskiej podczas trwania aktualnego sezonu rankingowego bądź w sezonie bezpośrednio go poprzedzającym. Musi to mieć miejsce w regionie powiązanym z regionem WCS, w którym pragnie wystąpić dany gracz (region NA dla WCS America, EU dla WCS Europe i KR dla WCS Korea). Gracze, którym w przeznaczonym na to czasie i regionie właściwym dla danego regionu WCS, nie uda się osiągnąć poziomu co najmniej ligi mistrzowskiej, mogą zostać zdyskwalifikowani i wyłączeni z udziału w turnieju. Ponadto, zawodnicy są odpowiedzialni za upewnienie się, że na profilu Battle.net, z którego korzystać będą podczas rozgrywek, widoczny jest wynik mistrzowski lub arcymistrzowski - tak aby osoby odpowiedzialne za obsługę rozgrywek ligowych mogły zweryfikować spełnienie przez nich wymogów uczestnictwa.*"
"*Powyższa reguła nie obowiązuje dla zawodników w StarCrafta II w składach profesjonalnych zespołów KeSPA oraz eSF, biorących udział w rozgrywkach w ramach WCS Korea."
Powodzenia i bawcie się dobrze, sięgając po gwiazdę ligi mistrzowskiej!
Wezwanie do akcji: Testowanie balansu (31 maja)Wezwanie do akcji: Testowanie balansu (31 maja)
PiÄ…tek, 31.05.2013, 16:59 :: nAiL :: komentarze (0)PiÄ…tek, 31.05.2013, 16:59 :: nAiL :: komentarze (0)
Właśnie opublikowaliśmy niestandardową wersję mapy Porzucony Obserwator - "Porzucony Obserwator ET 2.0.8 balans v1.0". Zamierzamy na niej testować drobne zmiany w balansie rozgrywki w StarCraft II: Heart of the Swarm - w pierwszej kolejności te, które zostały opisane poniżej, a po otrzymaniu waszych opinii i sugestii - być może również dodatkowe modyfikacje.
Protosi
Pryzmat nadprzestrzenny
Ze stacji robotyki zostało usunięte ulepszenie "napęd grawitacyjny".
Szybkość ruchu została zwiększona z 2,5 do 3,375.
Przyspieszenie zostało zwiększone z 2,125 do 3,25.
Jeśli jesteście zainteresowani przyczynami wprowadzenia wymienionych powyżej zmian, zapraszamy do zapoznania się z treścią wpisu na forum, którego autorami są David Kim i zespół odpowiedzialny za balans w grze StarCraft II. Opinie i sugestie oparte na waszych doświadczeniach z licznych meczy rozegranych w ramach testowania balansu są dla nas najcenniejszym źródłem informacji - kiedy już przekonacie się, jak wprowadzone przez nas zmiany sprawdzają się w ogniu walki, podzielcie się swoimi spostrzeżeniami na forum.
Jesteśmy niezmiennie wdzięczni za wasze wsparcie, a także wszelkie sugestie i opinie. Chcielibyśmy raz jeszcze podkreślić, że pragniemy wypróbować opisane powyżej zmiany w działaniu pryzmatu nadprzestrzennego, by dowiedzieć się, jak wpłyną one na grę protosami - i że żadna z tych zmian nie jest ostateczna. Kiedy uznacie, że gruntownie przetestowaliście wprowadzone przez nas modyfikacje, dołączcie do dyskusji na forum.
2013 WCS Season 1 Europe: Challenger League - grupa D2013 WCS Season 1 Europe: Challenger League - grupa D
Czwartek, 30.05.2013, 14:25 :: nAiL :: komentarze (0)Czwartek, 30.05.2013, 14:25 :: nAiL :: komentarze (0)
Przed nami kolejny dzień rozgrywek WCS Challenger League. Od godziny 18:00 do walki staną NaNiwa, HasuObs, BlinG oraz Siw. Stream standardowo powyżej, zaś pełne zestawienie grup oraz informacje o datach rozgrywek znajdziecie tutaj. HF!
Przypominam też, że w dniu jutrzejszym zobaczymy zmagania grupy E, w której znajduje się Polak Grzegorz Uzer Muśko.
6-8 czerwca - finały 1. sezonu WCS 20136-8 czerwca - finały 1. sezonu WCS 2013
Åšroda, 29.05.2013, 20:37 :: nAiL :: komentarze (0)Åšroda, 29.05.2013, 20:37 :: nAiL :: komentarze (0)
Z przyjemnością publikujemy dziś szczegółowe informacje dotyczące finałów 1. sezonu rozgrywek World Championship Series 2013.
W kwietniu zapowiedzieliśmy, że rozgrywki WSC będą sposobem na połączenie licznych i różnorodnych wątków zawodowej sceny StarCraft II. Ostatnie tygodnie ubiegły pod znakiem zmagań graczy Premier League z całego świata o miejsca w międzyregionalnych finałach 1. sezonu WCS 2013, które wyłonią mistrza 1. sezonu.
W finałach 1. sezonu udział weźmie piątka najlepszych zawodników Premier League z każdego z trzech regionów oraz jeden dodatkowy gracz reprezentujący WCS Korea - gospodarza turnieju. Rozgrywki 1/8 oraz 1/4 finału odbędą się w seulskim studio Yong-san OnGameNet eSports Stadium, zaś półfinały i Wielki Finał zostaną rozegrane w Jamsil Arena (gdzie podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w 1988 roku odbył się turniej siatkówki).
Gospodarzem imprezy będzie William "Cobra" Cho, którego wspomagać będzie ekipa komentatorów: Erik "DoA" Lonnquist, Christopher "MonteCristo" Mykles, Sean "Day[9]" Plott oraz Shaun "Apollo" Clark. Transmisje startują o godzinie 03:00 rano czasu polskiego (18:00 PDT), co oznacza również przesunięcie czasowe w datach turnieju względem dat rozgrywek podanych wg czasu pacyficznego. Tak więc faza grupowa 1/8 finału rozpocznie się w piątek 7 czerwca o 03:00 rano czasu polskiego (czwartek 6 czerwca o 18:00 PDT). 1/4 finału rozegrana zostanie - w trybie do jednego przegranego meczu - w sobotę (piątek 7 czerwca PDT), zaś półfinały i Wielki Finał odbędą się w niedzielę (sobota 8 czerwca PDT). Wszystkie mecze będą transmitowane na żywo, zaś transmisje obejrzeć będzie można za darmo, w jakości HD (720p) pod adresem twitch.tv/wcs. Zapraszamy do oglądania zmagań najlepszych reprezentantów poszczególnych regionów o punkty WCS, nagrody, których pula wynosi 150 000 dolarów, a przede wszystkim - o tytuł mistrza 1. sezonu WCS!
Åšroda, 29.05.2013, 14:54 :: nAiL :: komentarze (0)Åšroda, 29.05.2013, 14:54 :: nAiL :: komentarze (0)
Na pewno wy też to zauważyliście - wygląda na to, że ostatnimi czasy protosi radzą sobie nieco gorzej w rozgrywkach na najwyższym poziomie, zwłaszcza w Korei i Europie. Zebraliśmy mnóstwo opinii i sugestii od was na ten temat. Zdania w kwestii słabości protosów są podzielone.
Jednakże - na wypadek, gdyby protosi w istocie byli osłabieni i jako że trochę gorzej wypadają, postanowiliśmy opublikować mapę do testowania balansu, aby w razie potrzeby móc przygotować zmiany i wprowadzić je w przyszłości podczas kolejnych aktualizacji. Nie planujemy żadnych aktualizacji tego typu w najbliższym czasie, ale chcemy wypróbować pewne zmiany, aby sprawdzić, jak wpłyną one na grę protosów.
Jak już wielokrotnie wcześniej wspominaliśmy - naszym celem jest wciąż jak największe urozmaicenie rozgrywki i uczynienie jej możliwie najbardziej dynamiczną. Uważamy, że jedną z głównych zalet takiego posunięcia jest fakt, że oglądanie wielu starć tych samych ras jest o wiele bardziej emocjonujące, ponieważ nigdy nie wiadomo, co się wydarzy. Jeśli podczas meczu nieustannie coś się dzieje, mamy do czynienia z mniej lub bardziej trafnymi decyzjami graczy i skutkami tychże decyzji - za każdym razem efekt końcowy jest zupełnie inny. Porównajmy tę sytuację z dominującym w zeszłym roku trendem w starciach protosów z terranami, gdzie gracze maksymalnie rozbudowywali ekonomię, osiągali limit zaopatrzenia, po czym ścierali się raz lub dwa w centrum mapy. Dlatego właśnie chcielibyśmy wprowadzić dla protosów jakieś wzmocnienie, które pozwoliłoby tej rasie na bardziej agresywną grę - nie zaś osłabiać silne jednostki nękające, jak na przykład promy medyczne.
Wzmocnieniem, które chcielibyśmy wypróbować najpierw, są pryzmaty nadprzestrzenne tworzone od razu z ulepszoną prędkością (ulepszenie to nie wymaga już opracowywania). To zachęci protosów do bardziej agresywnej rozgrywki od znacznie wcześniejszego etapu gry. Chcemy zobaczyć, jakie będą konsekwencje takiej zmiany - a przede wszystkim, czy nie dadzą zbytniej przewagi we wczesnych atakach typu all-in. Jeśli po testach takie wzmocnienie okaże się krokiem we właściwym kierunku, lecz dającym zbyt dużą przewagę, możemy podjąć decyzję o wprowadzeniu jego nieco osłabionej wersji, czyli np. możemy jedynie lekko zwiększyć szybkość ruchu pryzmatów i utrzymać dotychczasową wartość prędkości po ulepszeniu.
Zapraszamy was do dzielenia się z nami opiniami i sugestiami. Postaramy się opublikować mapę do testowania balansu jak najwcześniej - może jeszcze w tym tygodniu.