DreamHack 2013 Summer w najbli偶szy weekend!DreamHack 2013 Summer w najbli偶szy weekend!
Pi膮tek, 14.06.2013, 00:33 :: nAiL :: komentarze (0)Pi膮tek, 14.06.2013, 00:33 :: nAiL :: komentarze (0)
Mam zaszczyt poinformowa膰, 偶e najbli偶szy weekend ka偶dy prawdziwy fan StarCraft II powinien zaznaczy膰 sobie w kalendarzu jako 艣wi臋to! Dlaczego? W J枚nk枚ping, w Szwecji, rusza Dreamhack Summer 2013! Tak, tak panie i panowie! Niesamowite emocje ponownie przed nami! Do tego w tej edycji turnieju nasze serca b臋d膮 radowa膰 si臋 jeszcze bardziej, poniewa偶 zobaczymy trzech naszych rodak贸w:
Polecam zapozna膰 si臋 z harmonogramem rozgrywek poniewa偶 impreza startuje w sobot臋 o 10:00 a ko艅czy si臋 w poniedzia艂ek p贸藕n膮 noc膮, tak偶e warto zaplanowa膰 sobie czas wolny. Odno艣nie stream贸w, to tutaj macie ich peln膮 list臋. Niestety nie widz臋 wersji w naszym j臋zyku, ale je偶eli co艣 si臋 zmieni, to postaram si臋 poinformowa膰 Was najp贸藕niej w sobot臋 przed startem turnieju :) HF!
Opowiadania Heart of the SwarmOpowiadania Heart of the Swarm
Pi膮tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)Pi膮tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)
Ta chwila musia艂a kiedy艣 nadej艣c... Tylko dlaczego tak szybko? Czemu w艂a艣nie teraz? :( Blizzard poinformowa艂, 偶e ostatnie opowiadanie o ERK by艂o dos艂ownie ostatnim z serii Heart of the Swarm. Pozostaje ju偶 tylko nadrobi膰 zaleg艂o艣ci - zapraszam do dzia艂u Opowiadania.
Od siebie obiecuj臋 tylko, 偶e w najbli偶szym czasie postaram si臋 uzupe艂ni膰 dzia艂 o opowiadania z cyklu Wings of Liberty.
Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013
艢roda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)
Kilka dni temu Blizzard wypu艣ci艂 na 艣wiat raport sytuacyjny. Od dzisiaj dost臋pny jest w wersji polskiej. Poni偶ej znajdziecie tylko skromny wycinek ca艂ego artyku艂u, ale zdecydowanie polecam zapozna膰 si臋 z ca艂o艣ci膮 tekstu. Link znajdziecie na dole newsa.
Niekt贸re jednostki zawsze b臋d膮 odgrywa艂y wa偶n膮 rol臋 w pewnych strategiach i/lub kombinacjach ras. Chcemy, by korzystanie z nich by艂o widowiskowe, stanowi膮c jednocze艣nie wyzwanie dla gracza.
Obecnie tocz膮 si臋 dyskusje na temat nast臋puj膮cych jednostek:
Promie艅 otch艂ani
Promie艅 otch艂ani jest bardzo cz臋sto wykorzystywany przeciwko zergom, ale ze statystycznego punktu widzenia nie mo偶na stwierdzi膰, 偶e protosi s膮 w tym wypadku zbyt mocni.
Atak typu all-in nie jest tutaj jedyn膮 odpowiedzi膮, jak膮 maj膮 w zanadrzu gracze zergami. Wiele star膰 protos贸w z zergami trwa do 艣redniego, a nawet p贸藕nego etapu gry, i ko艅czy si臋 zwyci臋stwem zerg贸w - mimo zastosowania promieni otch艂ani.
Co prawda promie艅 otch艂ani jest obecnie du偶o lepsz膮 jednostk膮 ni偶 kiedy艣, ale nie uwa偶amy, 偶e to co艣 z艂ego.
Gwiezdne wrota by艂y kiedy艣 praktycznie bezu偶yteczne - teraz za艣 s膮 wa偶nym elementem rozgrywki. Obserwujemy r贸wnie偶 szerokie zastosowanie templariuszy oraz strategii opartych na jednostkach robotycznych.
Wszystkie opcje technologiczne s膮 teraz u偶yteczne na ka偶dym etapie gry.
Aktualnie nie planujemy os艂abienia promienia otch艂ani.
Wdowia mina
Wdowie miny odsun臋艂y nieco w cie艅 jednostki takie jak czo艂gi obl臋偶nicze czy thory, ale ich zastosowanie nie przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na przewag臋 terran nad protosami czy zergami.
Pytanie brzmi wi臋c: czy dobrze si臋 sta艂o, 偶e wdowie miny zast膮pi艂y czo艂gi obl臋偶nicze jako podstawowe jednostki zadaj膮ce obra偶enia rozpryskowe?
Wed艂ug nas odpowied藕 brzmi: "tak".
Kiedy obserwujemy armi臋 z艂o偶on膮 z marines i czo艂g贸w w starciu z si艂ami zerg贸w - mo偶emy z du偶膮 doz膮 pewno艣ci typowa膰 zwyci臋zc臋 jeszcze przed rozpocz臋ciem bitwy.
Jednak w przypadku armii z艂o偶onej z marines i wdowich min wynik nie jest a偶 tak oczywisty, a wszystko sprowadza si臋 do umiej臋tno艣ci, jakimi popisze si臋 gracz w tej konkretnej potyczce.
Obecnie wdowie miny dzia艂aj膮 w taki spos贸b, 偶e s艂u偶膮 zar贸wno graczom, kt贸rzy potrafi膮 z nich korzysta膰, jaki i tym, kt贸rzy nauczyli si臋 skutecznie sobie z nimi radzi膰.
Czo艂gi obl臋偶nicze nie znikn臋艂y przecie偶 z pola bitwy. S膮 kluczowym elementem w starciach mi臋dzy dwoma graczami terra艅skimi oraz gwarantem bezpiecze艅stwa na pocz膮tkowym i 艣rednim etapie gry przeciwko zergom. Ponadto, terra艅skie strategie oparte na jednostkach mechanicznych r贸wnie偶 maj膮 du偶y potencja艂.
Reasumuj膮c: dop贸ki wdowie miny s膮 skuteczne w r臋kach dobrych graczy, dysponuj膮cych du偶ymi umiej臋tno艣ciami, a terranie nie maj膮 realnej przewagi nad pozosta艂ymi rasami - nie planujemy os艂abienia tych jednostek.
Koronacja mistrza pierwszego sezonu WCSKoronacja mistrza pierwszego sezonu WCS
艢roda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)
Wiele marze艅 leg艂o w gruzach podczas starcia tytan贸w, kt贸re odby艂o si臋 w ostatnim dniu fina艂贸w pierwszego sezonu WCS, rozgrywanych w Jamsil Arena w Seulu. Wszystko by艂o gotowe na powt贸rk臋 korea艅skiego fina艂u WCS, w kt贸rym zmierzyli si臋 Kim "Soulkey" Min Chul i Lee "INnoVation" Shin Hyung, gdy偶 obaj zawodnicy znale藕li si臋 po przeciwnych stronach drabinki. Soulkey by艂 zdeterminowany, aby po raz drugi roznie艣膰 Kim "sOs" Yoo Jina, a INnoVation musia艂 pokona膰 Jung "Mvp" Jong Hyuna, zawodnika z najwi臋ksza ilo艣ci膮 zwyci臋stw w historii StarCrafta II.
W meczu Soulkeya i sOsa poznali艣my pot臋g臋 nowych jednostek z Heart of the Swarm. Soulkey uderzy艂 nosicielami roju a sOs sia艂 groz臋 z powietrza Z艂ot膮 Armad膮. Ostatecznie zwyci臋偶y艂 znany z nieprzewidywalnych zagra艅 sOs. W pi膮tej grze perfekcyjnie wyprowadzony szybki atak dzia艂ami fotonowymi na mapie Bel'Shir Vestige da艂 protoskiemu graczowi przewag臋 nie do przezwyci臋偶enia i tym samym sOs przeszed艂 do fina艂u.
Doskona艂a gra terran przeciwko terranom w wykonaniu INnoVationa w starciu z aLive w 1/8 fina艂u oznacza艂a, 偶e Mvp czeka膰 b臋dzie trudne zadanie. W pierwszej grze obie strony wyprowadzi艂y atak helbatami, a przez ca艂y czas o krok przed rywalem by艂 INnoVation, co da艂o mu zwyci臋stwo. Mvp wyszed艂 jednak na prowadzenie 2:1 dzi臋ki odwa偶nej postawie w drugiej grze, w kt贸rej uda艂o mu si臋 odrobi膰 straty do rywala. Pomog艂a mu tak偶e nieudana strategia na oddalone od bazy koszary, obrana przez rywala w trzecim starciu. INnoVation dowi贸d艂 jednak swojej przewagi i wytrwa艂o艣ci w grach nr 4 i 5, gdzie pokaza艂 gr臋 na najwy偶szym poziomie i wygra艂 ca艂膮 seri臋 wynikiem 3:2.
Wyniki p贸艂fina艂贸w oznacza艂y, 偶e w fina艂ach dojdzie do stosunkowo niecz臋stego w du偶ych turniejach StarCrafta II starcia protos贸w z terranami. Po tym, jak INoVation wyszed艂 na prowadzenie 1:0, zdawa艂o si臋, 偶e sOs wyr贸wna w drugim meczu, dzi臋ki agresywnej grze od pocz膮tku i solidnej obronie. Jednak nieprzemy艣lany, zbyt daleko wyprowadzany atak sprawi艂, 偶e sOs straci艂 panowanie nad gr膮 i ostatecznie INnoVation wygra艂 ten oraz nast臋pny mecz, wychodz膮c na prowadzenie 3:0 w serii. W decyduj膮cym starciu na mapie Neo Planeta S, sOs postanowi艂 wykorzysta膰 niezwyk艂膮 kombinacj臋 orkan贸w i wysokich templariuszy, co zdziwi艂o i zaskoczy艂o INnoVationa. Niestety sOs nie by艂 w stanie przerzuci膰 swoich oddzia艂贸w przez map臋, dzi臋ki czemu INnoVation m贸g艂 powoli wyko艅czy膰 pot臋偶n膮, lecz powoln膮 armi臋 rywala. Terra艅ski faworyt wygra艂 seri臋 wynikiem 4:0.
Pe艂n膮 relacj臋 z weekendu obejrzycie w programie WCS Today. Tim Frazier i Andrew Dunne poka偶膮 wam ca艂膮 akcj臋, najlepsze strategie i najbardziej emocjonuj膮ce momenty.
Szczeg贸艂owe om贸wienie WCS, aktualne tabele, rankingi, filmy i artyku艂y znajdziecie na portalu WCS pod adresem http://www.starcraft2.com/wcs.
Rozwa偶ania nad os艂abieniem drop贸w z HelbatamiRozwa偶ania nad os艂abieniem drop贸w z Helbatami
Wtorek, 11.06.2013, 19:03 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 11.06.2013, 19:03 :: nAiL :: komentarze (0)
Ekipa Blizzarda zaczyna zastanawia膰 si臋 czy nie wprowadzi膰 zmian do drop贸w z wykorzystaniem Helbat贸w. G艂贸wne powody to:
Zbyt 艂atwe do wykonania
Szczeg贸lnie w TvT - niewielkie zagro偶enie wykonania (pod warunkiem braku utraty Promu ewakuacyjnego)
Mo偶liwo艣膰 wykorzystania przed gotowo艣ci膮 obrony
Aktualnie w planach jest tylko przegl膮danie si臋 tej taktyce. Mo偶liwe, 偶e finalnie zostanie wprowadzone jakie艣 ulepszenie ingeruj膮ce w obra偶enia zadawane przez jednostk臋.
Aktualizacja programu startowego - testerzy poszukiwaniAktualizacja programu startowego - testerzy poszukiwani
Wtorek, 11.06.2013, 18:44 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 11.06.2013, 18:44 :: nAiL :: komentarze (0)
Wci膮偶 prowadzimy testy zmian na platformie Battle.net, o kt贸rych wspominali艣my jaki艣 czas temu. Jedn膮 z planowanych nowo艣ci jest aplikacja Battle.net, kt贸r膮 stworzyli艣my w celu ulepszenia procesu uruchamiania wszystkich gier Blizzarda i towarzysz膮cej temu procedury logowania. Rozpocz臋li艣my w艂a艣nie beta-testy maj膮ce na celu dopracowanie tej aplikacji.
Je偶eli chcieliby艣cie nam pom贸c w testach, udajcie si臋 na stron臋 ustawie艅 profilu beta testera i wybierzcie przynajmniej jedn膮 z dost臋pnych opcji beta-test贸w (je偶eli jeszcze tego nie zrobili艣cie). Gracze b臋d膮 zapraszani do test贸w stopniowo - je偶eli zostaniecie wybrani, wasze konto Battle.net automatycznie uzyska dost臋p do wczesnej wersji aplikacji, a na wasz adres e-mail zostanie wys艂ana wiadomo艣膰 ze szczeg贸艂owymi informacjami.
Aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na temat beta-test贸w, zapoznajcie si臋 z FAQ lub odwied藕cie po艣wi臋cone im forum (w j臋zyku angielskim).