Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Archon
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Supply Depot, Medivac oraz HSMSupply Depot, Medivac oraz HSM
Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)

Poza Q&A , na forum Battle.net toczą… się naturalnie inne dyskusje, gdzie nieocenione okazują… się informacje, udzielane przez Karune. Nie inaczej było i tym razem, gdyż czcze teoretyzowanie do niczego by nie doprowadziło użytkowników – natomiast kilka faktów z pewnością… rozwiało wą…tpliwości niektórych.

Pytanie: Z tego, co słyszałem w grze nie zmienia się nic oprócz wykrywania ścieżek przez jednostki. Pancerz, PŻ, zdolność wykrywania niewidzialnych oddziałów i ataki pozostają… takie same.

Karune: Racja. Zwróć jednak uwagę na skutki użycia np. Supply Depotów, dzięki którym można odcią…ć siły przeciwnika, zbyt odważnie atakują…cego Twoje pozycje. Takie zagranie łatwo może zaważyć na losach bitwy.

Pytanie: Wiem, że to pytanie było już zadawane, ale dla przypomnienia – czy można podnieść depoty, gdy znajdują… się na nich wrogie (lub sojusznicze) jednostki?

Karune: Tak, można w tej sytuacji unieść schowane Supply Depoty. Oddziały na wierzchu zostaną… zepchnięte w tę stronę, której bliżej się znajdują….

Pytanie: Zgadzam się, że bardzo defensywna strategia Terran będzie teraz bardziej irytują…ca, niż kiedykolwiek, a tech średniego poziomu nie powstrzyma takiego zagrania, gdyż blokada złożona z Koszar i Supply Depotów będzie wtedy wcią…ż skuteczna. Nie wiem tego jednak na pewno, gdyż żaden z nas nie ma pojęcia jak w praktyce sprawdza się system poruszania między budynkami. Karune, skomentujesz jakoś skuteczność odgradzania się przy pomocy struktur?

Karune: Terranie są… bardzo skuteczni w blokowaniu ataków we wczesnych fazach gry, jednak można przełamać tę obronę, gdy przeciwnik skupia się na rozwoju technologicznym. Grają…c Protossami, użyłem Nullifiera by uniemożliwić SCV dojazd do atakowanych Supply Depotów, Zerg natomiast może skorzystać z Banelingów, zadają…cych obrażenia paru strukturom jednocześnie.

Pytanie: Kiedy jednostka zostaje zepchnięta z Supply Depota, dzieje się to natychmiast, czy "zsuwa" się ona jak w SC1?

Karune: Nie jestem pewien co chciałeś powiedzieć przez "zsuwa", ale efekt zejścia ze struktury jest natychmiastowy.

Pytanie: Moment… Myślałem, że ilość PŻ Supply Depotów zredukowano z 500 do 350 (widziałem to chyba na którymś Battle Report).

Karune: Nic z tych rzeczy.

Karune wypowiedział się na kilka innych tematów – Medivaca, Thora i pomysłu odnośnie Hunter Seeker Missile Ravena:

Pytanie: Medivac – jeśli będzie odpowiednio szybko dostępny, stanie się lepszy niż poprzednik.

Karune: I ja uważam, że jest to lepsza jednostka niż Medyk z SC1. Medivac leczy szybciej i jest mniej podatny na te same ataki, które skutecznie eliminują… Marines. Poza tym zwiększa mobilność terrańskiej armii, a gdy nie służy regeneracji sił piechoty może desantować np. czołgi. Chodzą… słuchy, że może nawet transportować Thora.

Pytanie: Zastanawia mnie, jak dropship może przenieść 10-krotnie większego Thora… Czary-mary i siła woli?

Karune: Nie ma jeszcze ostatecznych decyzji co do wyglą…du – póki co Thor jest nieco mniejszy (widać to na ostatnich screenshotach), gotowa jest też animacja ‘podniesienia’ go.

Pytanie: Pomyślałem sobie, że "HSM nie trafi w Mutaliski, gdyż te mogą… odlecieć", potem dotarło do mnie, iż "mogę podlecieć Nighthawkiem tak blisko, jak tylko się da i zdetonować pocisk w nie rozdzielonej jeszcze grupie jednostek". Jeśli pomyśleć o taktyce rozdzielania Mutalisków, gdy Nighthawk próbuje bawić się w Tassadara, brzmi to całkiem obiecują…co. Może to spowodować, że gracze zaczną… uciekać swoimi siłami, podczas gdy Ty nie masz nawet energii na wystrzelenie HSM. Przeciwnik może próbować zestrzelić Nighthawka paroma Mutaliskami, a potem wezwać posiłki. To poprawiło by micro podczas bitew.

Karune: Masz rację, jeśli zbliżyć się Ravenem (znanym wcześniej jako Nighthawk), Hunter Seeker Missile może zadać poważne obrażeni. Zerg powinien jednak mieć dość czasu na reakcję – rakieta ma lekkie opóźnienie po wystrzeleniu. Poza tym, umieściliśmy wskaźnik, informują…cy która jednostka została namierzona, by wymusić micro dla ograniczenia obrażeń.


Źródła: StarCraft Wire 1 | StarCraft Wire 2
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Karune Q&A #51Karune Q&A #51
Åšroda, 28.05.2009, 00:10 :: Negro :: komentarze (4)Åšroda, 28.05.2009, 00:10 :: Negro :: komentarze (4)

Ostatni czas to prawdziwy natłok informacji, niektóre nie są… zbyt dokładne - jak np. wiadomość chińskiego serwisu o wymaganiach SC2 i rzekomym dołą…czeniu edytora map do wersji beta. Na szczęście jest kolejna odsłona Q&A, już 51. Oznacza to garść rzetelnych wiadomości, które wszystkim powinny przypaść do gustu. Ta część zestawu pytań i odpowiedzi jest szczególnie atrakcyjna, jako że Blizzard dołą…czył także część graficzną… - miłej lektury!

Rozmowa z twórcami: Między dodawaniem nowych modeli jednostek, a poprawianiem wyglą…du struktur Zergów, zespół grafików spędził trochę czasu na dopracowywaniu detali, by uczynić grę jeszcze żywszą…. Efektem tego jest zestaw nowych animacji śmierci jednostek. Poniżej przedstawiamy zestrzelenie Carriera przez oddział Marines oraz jednostki Zergów spotykają…ce swoje przeznaczenie.

W świetle przedstawionych informacji, okazale prezentuje się praca grafików - z każdą… kolejną… odsłoną… ich pracy widać coraz większe postępy. Cieszy również informacja na temat kompatybilności powtórek - dzięki temu, łatwiej będzie można śledzić zmiany w taktykach i stylu gry na przestrzeni czasu. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać na kolejną… odsłonę Q&A i miejmy nadzieję, że następna będzie już beta.

TÅ‚umaczenie najnowszego zestawu Q&A znajduje siÄ™ TUTAJ.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Site News
Testy stronyTesty strony
Åšroda, 27.05.2009, 13:36 :: Lukin :: komentarze (1)Åšroda, 27.05.2009, 13:36 :: Lukin :: komentarze (1)

Przywrócona została pełna funkcjonalność strony. Wszystko powinno być w porzą…dku, ale nie wiadomo, czy jeszcze nie trzeba będzie kiedyś jej wyłą…czyć. Dział download niestety nadal nie będzie dostępny przez pewien czas. Póki co możecie rozkoszować się dostępem do ekskluzywnych materiałów :)

SC2 News
GameMeca - wrażenia z gry i screenyGameMeca - wrażenia z gry i screeny
Wtorek, 26.05.2009, 03:40 :: Negro :: komentarze (2)Wtorek, 26.05.2009, 03:40 :: Negro :: komentarze (2)

Wiele było już relacji i spostrzeżeń na temat kolejnych buildów SC2. Nie zawsze były to jednak informacje aktualne - niekiedy na dany konwent udostępniano nieco starsze wersje gry, co uniemożliwiało całkowicie rzetelne śledzenie zmian. W tym jednak przypadku nie ma mowy o takich potknięciach, tym bardziej, iż informacje pochodzą… z samego serca progamingu - Korei.

Redaktorzy serwisu GameMeca mieli okazję zagrać w najbardziej aktualny dotą…d build SC2. Nie można się więc nie zapoznać z obserwacjami, jakie poczyniono przy tej okazji.

Tłumaczenie artykułu z serwisu GameMeca:

21 maja, najnowsza wersja SC2 została udostępniona do przetestowania w seulskim Ap-Gu-Jung. Czas, jaki można było spędzić przy monitorze wynosił zaledwie 45 minut, lecz umożliwiał uchwycenie klimatu gry oraz wyrobienie sobie zdania na jej temat. W pierwszej kolejności omówię wybraną… przeze mnie rasę - Protossów i uchylę nieco ze swoich spostrzeżeń w kwestii rozgrywki. W jakiś sposób da się odczuć odcięcie od pogoni za kontynuowaniem ścieżki, wytyczonej przez SC 1. Wszystko przecież ma swój kres.

Przejście z 2D w 3D - nie wpłynie to na szybkość rozgrywki?

Meca Screen 1Gdyby przyjrzeć się najpopularniejszym grom w kraju, można dojrzeć pewną… prawidłowość - chodzi o szybkość. Chodzi mi oczywiście nie tylko o prędkość gry, ale także jej rozpoczęcia po włą…czeniu aplikacji. W tej kwestii brylował StarCraft i Sudden Attack (popularny w Korei FPS) - już w chwilę po uruchomieniu i stworzeniu gry można było cieszyć się rozgrywką…. Nie wiem jak jest w innych krajach, lecz pośpiech wpisany w nasz naród, powoduje że miarą… sukcesu gry staje się właśnie jej szybkość. Wracają…c do StarCrafta 2, nim włą…czyłem grę martwiła mnie kwestia prędkości - przeskok w trzeci wymiar musiał przecież wpłyną…ć na rozgrywkę i czasy ładowania poziomów. StarCraft 2 okazał się jednak pozbawiony tych wad. Po pierwsze, wersja demonstracyjna umożliwiała połą…czenie przez ip, lecz jak w pierwowzorze po założeniu gry można było poczekać na innych graczy, lub nakazać grę komputerowemu przeciwnikowi. Zadziwiają…ce, że gra właściwie nie potrzebowała czasu by się załadować. Dostęp do rozgrywki był tak szybki jak przy jedzeniu ryżu wyjętego bezpośrednio z wody(koreańska metoda na chłodzenie ryżu bez utraty jego smaku) - nie było przez to czasu by cieszyć się na myśl o pierwszej grze, lub aby się przecią…gną…ć. Oczywiście ten fakt bardzo mnie zadowolił. Prędkość samej rozgrywki była jeszcze bardziej zaskakują…ca - nagłe pomysły i zagrania zmieniały się w ułamku sekund, często pod wpływem jednego uderzenia. SC2 jest piekielnie szybki - począ…wszy od prędkości zbierania minerałów przez Proby, przez szybkość poruszania się i ataku Zealotów oraz Zerglingów, po tempo w jakim jednostki zabijały i ginęły w trakcie bitwy. Wszystko działo się średnio 1.5 raza szybciej niż w SC1, w zwią…zku z tym miałem problem z zagospodarowaniem zgromadzonych surowców, a niektóre bitwy wymagały cią…głej koncentracji. Lubię oczywiście szybko prowadzone gry, lecz jeśli ta prędkość jest standardowa, wtedy poziom trudności znacznie się podniesie. Możliwe, że całość była dopasowana właśnie pod koreańskiego odbiorcę, mam jednak wrażenie, że nawet jeśli - nikt nie powinien narzekać na to, że SC2 jest zbyt wolne.

Zmiany w grafice - cieszyć oko, czy być czytelną…, oto jest pytanie. Strona wizualna zapewne nie przebije tej z Dawn of War 2, lecz z pewnością… można powiedzieć, że jest poprawiona, dopracowana, a ciepła kolorystyka dodatkowo nadaje grze smukłości i przyjemnego oku charakteru. Animacje jednostek były wyją…tkowo płynne, a kontrola nad nimi nie sprawiała żadnych problemów.

Meca Screen 2StarCraft posiadał mroczny, przygnębiają…cy wręcz klimat, tym bardziej więc warto przyjrzeć się SC2 - kolory są… jaśniejsze, lecz nie psują… klimatu. Dlatego nie powinno być wą…tpliwości co do kompletnej zmiany charakteru gry - całość nie jest już taka szara, lecz z pewnością… Blizzard nie przesadził z poprawkami. Niestety nieco uroku utraciły same bitwy - nie czuło się tej adrenaliny widzą…c Zealotów dźgają…cych przeciwników, Marines otwierają…cych ogień, czy "plują…cych" Hydralisków. Wszystko przez to, że podczas walki, animacje śmierci, ataków, eksplozji są… niemal niezauważalne. Działanie silnika fizycznego także nie zostało szczególnie zaznaczone. Rozczarowanie budzi ostatecznie fakt, że kratery i ciała nie pozostają… na polu bitwy przez dłużej niż kilka chwil. Wszystko to, nosi jednak znamiona ciężkiej pracy programistów Blizzarda. Rok temu, podczas wywiadu członek ekipy odpowiedzialnej za stronę wizualną… stwierdził, że celem jest by "gra działała płynnie na nowych komputerach, by każdy obiekt w grze miał niepowtarzalny charakter oraz by możliwe było płynne przemieszczanie 300 jednostek po ekranie". Znaczy to, że poprawki w sferze graficznej nie były konieczne do stabilnego działania programu. Chodzi mi o to, że gdyby Blizzard postawił na stronę wizualną… i do tego odświeżył sposób prowadzenia bitew, StarCraft 2 mógłby być dzisiaj zupełnie inną… grą…. Zwiększenie ilości efektów, pocią…gnęło by za sobą… większą… atrakcyjność przy pierwszym spojrzeniu, jednak z czasem samo oglą…danie gry stało by się męczą…ce. Blizzard odrzucił więc doskonałość graficzną… na rzecz wygody. Prawdę mówią…c, rozgrywka rzeczywiście nastawiona jest na profesjonalne mecze. Każdy fan StarCrafta chciałby nie odczuwać spowolnień, gdy na ekranie pojawia się 300 jednostek. Pomijają…c już nawet to, czy wpłynęło/nie wpłynęło by to na kontrolę nad oddziałami, lag jest najbardziej znienawidzonym czynnikiem. Biorą…c to pod uwagę, łatwo zrozumieć, dlaczego oprawa SC2 ma oddawać klimat SC1, przenoszą…c go we współczesną… stylistykę.

Interfejs i funkcje zwiększają…ce wygodę korzystania

Meca Screen 3Od interfejsu, po dodatkowe opcje ułatwiają…ce kontrolę wszystko stało się dużo bardziej poręczne. Po pierwsze ulepszenie SI - grają…c Protossem, wskazałem punkt zbiórki z Nexusa na minerały i budowane Proby od razu ruszały je wydobywać, tak samo było z gazem. Poza tym, zaznaczają…c ich grupę i wskazują…c wydobycie jednego skupiska minerałów, nie ruszały wszystkie w ten jeden punkt, lecz rozdzielały się do pozostałych jak dobrzy kumple, którymi przecież są…. Następna jest możliwość przypisywania jednostek do grup oraz zaznaczania wielu oddziałów na raz - pierwotny limit 12 jednostek zaznaczonych na raz, zwiększony został do 24, a przypisują…c jednostki można było ilość tę przekroczyć, np. obejmują…c 25 Zealotów i zapisują…c ich pod numerem 1, okno pokazywało, że 24 zostało przy 1, a jeden dodatkowy przeniesiony został pod numer 2. Każdy skrót miał swoją… ikonkę na ekranie gry, po kliknięciu której zaznaczane zostały odpowiednie oddziały. Mechanizm zaznaczania sprawdzał się również w przypadku budynków - można było np. przypisać 10 Gatewayów numerowi 1. Haczyk tkwił w tym, że produkują…c jednostki, trzeba było wcisną…ć klawisz skrótu tyle razy, ile mieliśmy zaznaczonych struktur. Wciskają…c go tylko raz, jedynie pierwszy budynek rozpoczynał trening, przy drugim - drugi, i tak dalej. To samo dotyczyło ulepszeń jednostek - mają…c 10 Hydralisków, trzeba było nacisną…ć przycisk 10 razy, by wszystkie zmieniły się w Lurkery - na począ…tku było to irytują…ce, jednak z czasem pozwoliło na lepszą… kontrolę. (Nie potwierdzono, czy zaklęcia również działają… w ten sposób.) Nawet nawigacja po mapie warta była uwagi - zaznaczają…c jednostkę i wciskają…c Shift + Prawy Przycisk Myszy, pojawiały się zielone linie, wyznaczają…ce kolejność rozkazów. Umożliwiało to szybkie sprawdzenie, co dany oddział w tej chwili robi. Poza tym cieszyło śledzenie robotników, system próśb o przekazanie surowców i ich wymiana przez sojuszników, sygnały dają…ce znaki na mapie i mnóstwo innych szczegółów.

Spadkobierca taktyki i strategii StarCrafta

Meca Screen 4Dodano nowe jednostki, budynki otrzymały nowe zadania, a drzewka rozwoju zmieniły się w dość znaczą…cy sposób. Taktyka pozostała jednak podobna - "zbierz surowce", "wyprodukuj tyle wojska, ile trzeba", "kontrola jest kluczowa" - to trzy warunki zwycięstwa, obecne również wcześniej. Jeśli chodzi o surowce właśnie, minerały przynoszone były po 5, a gaz - 4 na jednego robotnika. Tempo wydobycia więc spadło, lecz jego mechaniczna szybkość została zwiększona. Na dodatek startuje się nie z 4 jednostkami, a 6. W kwestii gejzerów - nadal trzeba było oddelegowywać kilku peonów, leczo obecność dwóch gejzerów znacznie ułatwiała pozyskiwanie środków. żółte minerały natomiast pozwalały na wydobycie nie 5, a 7 jednostek, pozyskiwanie ich wydawało się również nieco szybsze niż normalnie. W miarę zmian wydobycia potrzebnych surowców, myślę że pojawią… się niezliczone strategie, pasują…ce do każdej fazy rozgrywki. W pierwszej grze stawiłem czoła przeciwnikowi komputerowemu, ustawionemu na poziom HARD. Wydobywałem spokojnie minerały oraz gaz, gdy oddział Marines i Marauderów robił ze mnie miazgę. Osoba obok mnie stwierdziła wesoło, ku mojemu zawstydzeniu, że poziom trudności wzrósł od ostatniego czasu. Tak czy inaczej, chodzi mi o to, że średnia/późna faza gry jest ważna, lecz wczesny etap jest szczególnie istotny. W -mid game-, wykorzystanie nowych jednostek i ich zdolności okazało się konieczne. Nowe oddziały - ich cechy i przeznaczenie, umożliwiały odkrycie taktyki przeciwnika przez obserwację, co z kolei pozwalało na stworzenie armii mogą…cej poradzić sobie z tym, co oponent chciał rzucić przeciwko nam. Jeśli chodzi o nowości u Terran - Thor bardzo dobrze radził sobie z wrogami, walczą…cymi wręcz - skutecznie odpierał łą…czone ataki Zerglingów i Ultralisków, jednak gdy miał stawić czoła Hydraliskom i Lurkerom, Zerg nieuchronnie zdobywał przewagę. Tak samo, jak w SC1 poznanie i zrozumienie słabych i mocnych stron swoich oddziałów jest kluczowe. Nowością… jest natomiast wykorzystanie terenu, do zwiększenia możliwości taktycznych, z czego gracze będą… chyba często korzystać. Jednostki potrafią… przemieszczać się ponad wysokimi przeszkodami. Reaper na przykład nie posiada dodatkowej zdolności, dzięki której przeskakuje podwyższenia terenu - dzieje się to automatycznie po wydaniu rozkazu ruchu przez dany obszar. Przewiduje się, że tego typu zagrania będą… odgrywały w SC naprawdę dużą… rolę.

Czy zajmie miejsce StarCrafta 1 jako najpopularniejszej gry w kraju?

Meca Screen 5Osią…gnięcia pierwszego StarCrafta są… imponują…ce. Wydany w czasie, gdy Internet stawał się coraz powszechniejszy, przyczynił się do popularności Baang (koreańska kafejka internetowa) i umożliwił stworzenie tworu, nazywanego e-sportem. Wraz z tym, narodziły się gwiazdy pokroju Lim Yo Hwana (znanego jako SlayerS_'Boxer'), Hong Jin Ho (Yellow) czy Lee Yoon Yeol (NaDa). Powstały również dzięki temu nowe miejsca pracy - komentatorzy i inni, zwią…zani z nadawaniem meczy. W przypadku narodowej gry, jakość jest oczywiście ważna, jednak całość powinna być zrozumiała dla wszystkich i wszyscy powinni móc czerpać z grania przyjemność. Przez ostatnie 10 lat, StarCraft utrzymał swoją… popularność właśnie dzięki spełnieniu tych warunków.


Źródło pierwotne: GameMeca
Źródło tłumaczenia: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Exclusive Fansite Q&A - SC LegacyExclusive Fansite Q&A - SC Legacy
PiÄ…Â…tek, 22.05.2009, 3:40 :: Negro :: komentarze (2)PiÄ…Â…tek, 22.05.2009, 3:40 :: Negro :: komentarze (2)

Już jakiś czas temu oficjalne strony fanowskie SC2 dostały możliwość przeprowadzenia ekskluzywnego wywiadu z twórcami gry na temat StarCrafta II. Tym razem, po dłuższej przerwie przyszedł czas na stronę StarCraft Legacy.

Tłumaczenie pytań i odpowiedzi:

  1. Czy oprócz Dark Templara, jakiekolwiek inne jednostki będą… miały kilka modeli w grze (np. Kobieta Ghost)?

    Chwilowo nie planujemy, aby jakakolwiek inna jednostka miała kilka modeli.

  2. W oryginalnym StarCrafcie oraz w Brood War Carriery były bardzo rzadko używane w profesjonalnych meczach z powodu ich małej efektywności w przypadku małej liczby tych jednostek. Czy do tej pory pojawiły się jakieś zmiany lub pomysły na rozgrywkę aby zwią…kszyć ich efektywność w przypadku małej liczebności zarówno ze wsparciem innych jednostek jak i bez niego oraz jaki jest aktualny status Carriera? Jak wyglą…da sytuacja w przypadku Battlecruisera?

    Generalnie, nadal jest lepiej posiadać jak najwięcej Carrierów lub Battlecruiserów na polu bitwy. Jednak mała liczba tychże jednostek będzie bardzo użyteczna do wsparcia swoich jednostek naziemnych jak i powietrznych.

  3. Powiedziano nam, że zbieraczki nie mogą… patrolować. Sprawia to, że umiejętność auto-naprawiania u SCV staje się mniej użyteczna. (W WarCraftcie III mogłeś nakazać robotnikowi patrolować okolicę, a wszystkie uszkodzone jednostki lub budynki były naprawiane. świetna umiejętność aby utrzymać swoje wieżyczki i bunkry w całości!)

    SCV może patrolować, więc jeśli uaktywnisz auto-naprawę u niego to SCV będzie naprawiał napotkane jednostki lub budynki. Po tym jak jednostka ta naprawi uszkodzony budynek lub jednostkę będzie ona kontynuowała nakazaną… przez nas drogę.

  4. Co decyduje o tym, kiedy będziemy widzieć głównie Overlordy a kiedy Nydus Wormy? Czy inaczej, w jakim charakterze używa się każdego z tych transportów?

    Wszystko zależy od decyzji gracza. Kiedy chcesz zakraść się do bazy wroga, Nydus Worm będzie bardzo przydatny do zadań taktycznych i będzie wybierany do drażnienia twojego oponenta. Overolrdy możesz używać do klasycznych mass dropów z StarCrafta 1, jednak takie rozwią…zanie jest ryzykowne gdyż narażasz swój ładunek oraz "supply" na niebezpieczeństwo ze strony obrony przeciw-lotniczej.

  5. Czy można przetransportować Thora i Colossusa w jakikolwiek sposób?

    Thory i Colossusy mogą… być transportowane przez jednostki-transportery każdej z ras: Medivac oraz Warp Prism.

  6. Na jakiej zasadzie działa umiejętność "Ressurection" Thora. Czy kosztuje ona zasoby?

    Thor nie ma już tej umiejętności. Podczas gdy na papierze idea była świetna, ostatecznie podczas testów w grze ta umiejętność okazała się niezbyt praktyczna.

  7. Jak bardzo rozbudowane jest wybieranie ścieżki przez sztuczną… inteligencję? Czy ułatwia to rozgrywkę?

    AI w StarCraftcie II jest bardziej rozbudowane niż w SC1. Dla przykładu, komputer będzie musiał znaleźć twoją… bazę za pomocą… "scouta" na każdym poziomie trudności. Na wyższych poziomach trudności, AI będzie musiało się przystosować do tego, co ty budujesz, żeby móc skontrować twoją… strategię kluczowymi jednostkami na swój sposób. To oznacza, że komputer już nie oszukuje poprzez znajomość gdzie jesteś i co robisz. AI będzie mogło reagować na to, jakie jednostki oraz budynki zobaczą… jego zwiadowcy.

    Znajdowanie ścieżki jest ulepszone w StarCrafcie II, zmniejszy to frustrację wywołaną… przez jednostki, którym nakazano przemieścić się przez długi i zmienny teren. Niektóre jednostki atakują…ce na bliskie dystanse mają… na tyle rozbudowane AI, że próbują… okrą…żyć jednostki wroga. Ale wą…tpimy żeby to ułatwiało rozgrywkę. Gracze którzy wolą… micro, będą… mieli nadal przewagę.

  8. Chciałbym wiedzieć, czy MULE może naprawiać jednostki latają…ce oraz podenisione (Lift Up) budynki i co za tym idzie czy będziemy mogli zobaczyć MULE na pierwszej lini frontu naprawiają…ce Battlecruisery oraz Thory lub w rogu mapy naprawiają…ce płoną…ce Command Center, które zostało podniesione by unikną…ć ataku? Również jaka jast prędkość naprawy MULE'a? Robi to szybciej czy wolniej niż SCV?

    Mule jest tylko zbieraczką… oraz nadaje się do scoutu. Nie możesz naprawiać jednostek albo struktur używają…c go.

  9. Odnoszą…c się do filmu "Dyskusja z Artosisem oraz Idrą…" - czy ich prognoza tego, że Zerg vs Zerg będzie zdegradowany do "spamu Roachy" ma jaką…ś słuszność? Czy mecze ZvZ będą… bardziej urozmaicone niż wybór pomiędzy Zerglingami, Roachami oraz Mutaliskami?

    Chcemy sprawić, aby jak najwięcej jednostek można było wykorzystać w trakcie bitwy zamiast jedynie wybranych jak Zerglingi, Roache i Mutaliski. Nadal szlifujemy i balansujemy jednostki włą…czają…c w to Roacha oraz mamy nadzieję zobaczenia jak gracze będą… tworzyć różne kombinacje jednostek podczas bety.


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Negro, Spychi

SC2 News
Najnowsze wrażenia z rozgrywkiNajnowsze wrażenia z rozgrywki
PiÄ…Â…tek, 22.05.2009, 02:20 :: Negro :: komentarze (0)PiÄ…Â…tek, 22.05.2009, 02:20 :: Negro :: komentarze (0)

Jak już wspominaliśmy w newsie poprzednim garstka osób miała wczoraj w Korei Południowej mozliwość przetestowania obecnej wersji StarCrafta 2. Oto ich przemyślenia na temat zmienionego gameplaya od ostatniego Battle Reportu:

Grafika była solidna. Budynki i jednostki są… bardziej widoczne niż w ostatnim Battle Reporcie. Prędkość gry jest bardzo duża. Szybkość jednostek jest podobna do SC1, ale kiedy zaczyna się bitwa równie szybko się kończy.

Robotnicy zbierają… 4 gazu i 5 minerałów za jednym razem. Porównują…c wartość jednej gazowni do tej z SC1 to w SC2 jest ona o 25% mniej wydajna, jeśli chodzi o Macro. Jedna rafineria w głównej bazie nie pozwala na ulepszenia.

Ilość supply na począ…tku - Terran-11, Zerg/Protoss-10. Nawet 2 gazy w głównej bazie wydają… się być niewystarczają…ce. Byłem zadowolony, kiedy zobaczyłem 2 gazy, ale szybko się wyczerpały. Z minerałami nie powinno być problemu dzięki wysoko energetycznym złożom minerałów.

TERRAN

  • W SC1 kombinacja 7 Marines/Medic/Dropship jest dobra, ale w SC2 kombo 16 Marines/2 Medivac jest jeszcze lepsza. Bez Banelingów i Roach'y Zerg jest martwy przeciwko tej strategii. Dzieje siÄ™ tak przez fakt obecnoÅ›ci Reaktora.
  • Animacja ataku Marine'a jest identyczna w przypadku użycia StimPack'u jak i bez.
  • Viking ma niedorzecznie duży zasiÄ™g rakiet powietrze-powietrze.
  • Marauder jest bardzo dobry - uwzglÄ™dniajÄ…Â…c jego cenÄ™ oraz pozycjÄ™ w drzewku rozwoju.

ZERG

  • Banelingi sÄ…Â… niezbÄ™dne! Szybkie techowanie do Lair jest bezużyteczne.
  • Mutaliski sÄ…Â… bardzo szybkie!
  • Broodlingi - majÄ…Â… 20 HP, ale wydajÄ…Â… siÄ™ wiÄ™ksze i mocniejsze niż Zerglingi.
  • Spine Crawler ma nowÄ…Â… animacjÄ™ ataku - zamiast uderzać bezpoÅ›rednio spod ziemi coÅ› wychodzi i atakuje jak włócznia. WyglÄ…Â…da ochydnie!
  • żadnych wiÄ™kszych zmian dotyczÄ…Â…cych Królowych i Zainfekowanych Terran.
  • Hydraliski majÄ…Â… duży zasiÄ™g - atakujÄ…Â…c Stalkerami i Colossusem, Colossus za Stalkerami byÅ‚ Å‚atwy do ustrzelenie przez Hydraliski.
  • Queen kosztuje 150 minerałów każda.
  • Spawning Pool wyglÄ…Â…da Å›wietnie!

screen1

PROTOSS

  • Zealoci sÄ…Â… silniejsi niżby siÄ™ mogÅ‚o wydawać. 6 Zerglingów miaÅ‚o ciężkÄ…Â… przeprawÄ™ z 2-oma Zealotami.
  • Phoenix jest bardzo szybki. Szybszy niż Scourge lub ulepszone Scouty w SC1. Phoenix zabija Overlorda 1.5-raza szybciej niż Corsair. Overlordy bÄ™dÄ…Â… martwe jeÅ›li Zerg nie przygotuje anty-powietrznej defensywy. Poruszanie i strzelanie zdaje siÄ™ być trudne, zatrzymuje siÄ™ przed atakiem. PodsumowujÄ…Â…c, Phoenix jest Å›wietny.
  • Strategia 3 Gate nie dziaÅ‚a, przez szybkÄ…Â… obecność Banelingów. Zealoty sÄ…Â… wszystkie martwe w drodze. Jednak udaÅ‚o mi siÄ™ zabić Overlordy Phoenixami i wygrać rozgrywkÄ™.
  • Carrier - Interceptory nie poruszajÄ…Â… siÄ™ z takÄ…Â… gracjÄ…Â… jak w SC1. Zamiast poruszać siÄ™ ruchem wahadÅ‚owym wokół wrogich jednostek i atakować, zdaje siÄ™, że obracajÄ…Â… siÄ™ one w kółku. Atak poruszajÄ…Â…c siÄ™ powinien być szybszy.
  • Colossus - jest mocny, ale ma krótki zasiÄ™g. Nie jest Å‚atwy w użyciu - Warp Pism nie jest potrzebny. Trudno Colossusem micrować z innymi jednostkami. NacisnÄ…Â…Å‚em komendÄ™ attack majÄ…Â…c zaznaczonego Colossusa oraz inne jednostkim, a Colossus sam "wspiÄ…Â…Å‚" siÄ™ za liniÄ™ wrogich jednostek i zaczÄ…Â…Å‚ atakować Drony. MiaÅ‚em szczęście tym razem, ale w innych sytuacjach Colossus byÅ‚by zniszczony. Zabija Hydraliski Å›wietnie, ale Hydraliski również Å›wietnie niszczÄ…Â… Colossusa.

Rozgrywki StarCrafta 2 świetnie się oglą…da. Ta gra wydaje się być świetnym sequelem. StarCraft 2 będzie ogromnym sukcesem w Korei. Bardziej jest podobna do SC1 niż WarCrafta 3, którego interfejs jest podobny.


Źródło: Team Liquid
TÅ‚umaczenie: Spychi


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona