Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Jim Raynor
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Zealot
Zealot - wojownik szturmowy Wojownik Khala My life for Aiur!
For the Khala is my strength!
For the Khala is eternal!

Zealoci to podstawowi wojownicy armii Protossów, którzy osią…gnęli wyższy poziom nauki Khala. Ich siła PSI materializuje się w postaci psionicznych noży, które są… główną… ich bronią…. Zealoci są… agresywni, szybcy, maniakalnie wręcz odważni. Nie zważają…c na ilość i siłę wrogów rzucają… się w wir walki walczą…c z niezwykłą… zajadłością…, która zwykle prowadzi ich do zwycięstwa. Nigdy nie uciekają… z pola walki - nawet jeśli pozostanie ma oznaczać dla nich śmierć. Zealoci zrobią… wszystko, by ochronić swój ojczysty świat Aiur przed bezlitosnymi najeźdźcami.

Statystyki
Koszt: 100 2
Czas teleportacji: 40 sek.
Teleportowany w: Gateway
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Warp in Zealot

Wytrzymałość: 100
Osłony: 60
Rozmiar: mały transport: 2 miejsca
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Protoss Ground Armor)
Broń naziemna: 16 + 2 x 3 (Protoss Ground Weapons): Psi Blades
Broń przeciw-powietrzna: brak
Zasięg: bezpośredni
Opóźnienie ataku: 22
Energia: brak
Pole widzenia: 7
Szybkość: 2,0 t/s - 2,9 t/s (Leg Enhancements)
Specjalne zdolności: brak
Opis

Zealot to pierwsza jednostka szturmowa, jaką… będziesz mógł wybudować. Jak na pierwszą…, nie jest zbyt tania - za 100 minerałów można przecież zbudować 4 Zerglingi lub 2 Marinesów. Jednak nie oznacza to, że Zealot nie ma szans, wręcz przeciwnie - czwórka Zerglingów rozwali Zealota, gdy będą… razem - atakują…c pojedynczo wróg straciłby 6 Zerglingów, by pozbyć się jednego Zealota. Jeszcze lepiej ma się sprawa z Marinesami - nawet ich para (czyli równowartość ceny Zealota) nie może sobie z nim poradzić, a jeśli nasz Zealot brałby ich po kolei, miałby na koncie 7 zabójstw! To nie koniec zalet tego wojownika. Jest przede wszystkim cholernie wytrzymały - razem z tarczami ma 160 energii życiowej, co na pierwszą… jednostkę jest imponują…cym wynikiem. Także jego siła oraz szybkość (szczególnie z upgradem) nie pozostawia wiele do życzenia. Zealot ma jednak dwie wady - pierwsza z nich to atak bezpośredni. Aby zaatakować przeciwnika, wojownik ten musi do niego dojść na maksymalnie bliską… odległość - jest to dość niewygodne szczególnie podczas ataku Terrana, który się zapuszkował. Druga wada to brak jakiejkolwiek obrony przeciwlotniczej - teoretycznie jeden Wraith potrafi wykończyć całą… armię Zealotów (teoretycznie, bo chyba zbudujesz sobie coś przeciwlotniczego, prawda?). Jednak nie jest to tak straszne, ponieważ w począ…tkowych fazach gry i tak nie ma samolotów, a później wsparcie zapewniać będą… Dragoony.

Zealoci bronią… się przed Zerglingami. Z tyłu działka i Shield Batteries

Obrona jest główną… funkcją… Zealotów w pierwszych fazach gry. Kiedy nie będziesz miał jeszcze działek, tylko oni będą… mogli obronić cię przed rushem. Jeśli zamierzasz bronić się, nie atakować, to koniecznie wspomagaj Zealotów za pomocą… Shield Battery oraz kilku działek. Bardzo ważne walczą…c z Zerglingami - nie możesz wyjść na otwarty teren, musisz koniecznie znaleźć wą…skie przejście i w ten sposób się bronić, obstawiają…c je murem Zealotów. Dzięki temu tylko jeden Zergling będzie mógł atakować Zealota na raz, a nie 3-4, jakby miało to miejsce na otwartym terenie. Najlepszym lekarstwem na wszelkie mniejsze dropy (Reaver, Marine) będzie posiadanie 6-12 Zealotów w bazie koniecznie z upgradem szybkości - takim sposobem szybko podbiegniesz do przeciwnika i jeśli go nie zniszczysz, to przynajmniej odcią…gniesz go od ważniejszych dla niego celów.

Zealoci robiÄ…Â… dym w bazie Terran

Atak to podstawa bytu Zealotów. Taktyk z ich udziałem są… dziesią…tki. Na począ…tku będą… wykorzystywani do zwykłego Zealot Rush. Dwunastka Zealotów może naprawdę sporo namieszać, z łatwością… przedzierają…c się przez wrogie działka dzięki swojej energii. Jeśli zauważysz, że wróg zbudował działka (bunkry) tylko przy wyjściu, możesz spróbować po prostu je ominą…ć, nie atakować - narobisz jeszcze większych zniszczeń. Nawet atak czwórką… będzie bardzo bolesny dla wroga, jeśli zamierzał się on rozbudować i ma w bazie tylko wielu robotników i tylko jedno działko. Możesz cały czas atakować Zealotami, ale wtedy musisz za każdym razem dobudowywać nowy Gateway jeśli zauważysz, że masz za dużo kasy. Możesz też pójść dalej w technologii - wydawać by się mogło, że później Zealoci nie będą… mieli nic do gadania, jako że są… inne, lepsze od nich jednostki. Nic bardziej mylnego. Zealoci to jednostka, która z praktycznie każdą… inną… tworzy świetne i zabójcze kombinacje. Doskonale chronią… Reavery podczas dropów, razem z Dragoonami tworzą… świetną… armię i do ataku i do obrony. Blokują… wrogie wojska (szczególnie te atakują…ce na odległość), pozwalają…c rzucać Psionic Storm. A gdy przeciwnik skupi się już tylko na samolotach, wybuduj 3-5 oddziałów Zealotów i teleportuj ich do bazy przeciwnika za pomocą… Arbitra... Efekt murowany.

Jest jednak kilka jednostek, których Zealot powinien się wystrzegać. U Terran są… to przede wszystkim Firebaci wraz z Medykami i Stimpackiem - co prawda pojedynczo nic ci nie zrobią…, ale w grupach 8+ są… w stanie rozwalić całą… twoją… armię przy minimalnych stratach. Bunkry z Firebatami też są… szalenie niebezpieczne. Lurkery w większych liczbach są… także niebezpieczne, nie próbuj też atakować większych grup Hydralisków - wiem, że jeden Zealot rozwali dwie Hydry, tylko że w większych grupach Zealoci atakować będą… tylko te Hydry, które dosięgną…, a Hydraliski wszystkie Zealoty ze względu na swój zasięg. U Protossów można atakować właściwie wszystko - uważałbym tylko na Maelstrom i Psionic Storm no i na większe grupy Zealotów :). Niebezpieczne są… także wszelkie jednostki latają…ce - ich Zealoci nie są… w stanie atakować.

Taktyki
ZEALOT RUSH
  1. 4 Probe'y do minerałów, wybuduj 5'tego
  2. 6 Probe - do minerałów
  3. 7 Porbe buduje Pylon, potem do minerałów
  4. 8 Probe
  5. 9 Probe
  6. Gateway
  7. A potem drugi Gateway
  8. 10 Probe
  9. Zealot w I Gatewayu
  10. 11 Probe zbuduje Pylon
  11. Zbuduj 2 Zealotów, każdy w innym Gatewayu (17/17 slotów)
  12. Po zbudowaniu Pylona - 12 Probe
  13. Zealot
  14. 13 Probe oraz 4 Zealot
  15. 13 Probe buduje Pylon
  16. Jeszcze jeden Zealot
  17. I jeszcze jeden

Teraz masz prawie 6 Zealotów. Możesz teraz zaatakować, możesz poczekać na więcej. W każdym razie gdy zauważysz, że w produkcji masz Zealotów (w obu Gatewayach) oraz Probe (w Nexusie), a masz kasę, to dobuduj nowy Gateway, ale nie więcej niż 5. Ogromnie ważną… rzeczą… jest licznik slotów - jeśli zauważysz, że masz 4 lub 5 wolne sloty, to stawiaj Pylona - w ten sposób nie spotkasz się z sytuacją…, w której będziesz musiał stracić czas na budowę Pylona, bo sloty ci się skończyły. Możesz też zaatakować 12 Zealotów, a później iść w coś bardziej wyrafinowanego (jak np. Revaer, Dark Templar, High Templar...).

Zapobieganie

Terranie

Nie wiesz czy na poczÄ…Â…tku wróg bÄ™dzie atakowaÅ‚ ciÄ™ Zealotami, wiÄ™c lepiej wybuduj Marinesów zamiast Firebatów. KoniecznoÅ›ciÄ…Â… jest Comsat Station i odkrycie bazy wroga - jeÅ›li zauważysz 4 i wiÄ™cej Gatewayów, to koniecznie zbuduj kilkanaÅ›cie (wystarczy 12) Firebatów wraz z 6 Medykami i StimPackiem™. Dobrzy (i niezwykle tani) sÄ…Â… też Vultury wraz ze swymi minami. Później każda jednostka latajÄ…Â…ca bÄ™dzie mogÅ‚a ciÄ™ obronić. W bazie - bunkry, a EMP niech zmiÄ™kcza atakujÄ…Â…cych Zealotów.

Zergowie

Nie musisz się obawiać - w przeciwieństwie do innych ras, każda jednostka dobrze sobie radzi z Zealotem. Atakują…c Zerglingami należy wybierać otwarty teren, aby móc otoczyć wroga. Hydraliskami - wręcz przeciwnie, trzeba też mieć ich dużą… grupę (12+). Do obrony najlepsze są… Lurkery - mają…c ich kilka sprawić, że Zealoci albo się wycofają…, albo zostaną… i zginą…. Później duże grupy Mutalisków i Guardianów - Zealoci będą… giną…ć w niebieskich płomieniach PSI.

Protossi

Maelstrom & Psionic Storm Combo

Jedyne co możesz robić, to albo się bronić (wtedy ty masz przewagę), albo atakować (wtedy wróg ma przewagę). Na Zealotów najlepsi są… Zealoci - używają…c umiejętnie Shield Battery i działek możesz przechylić szalę zwycięstwa na swoją… stronę. W późniejszych fazach gry używaj Maelstrom (do blokowania) oraz Psionic Storm (do wykańczania) wrogiej armii. Użycie ok. czterech Dark Templarów też nie będzie złym pomysłem.

Upgrady i specjale

LEG ENHANCEMENTS
Koszt: 150 150
Czas: 133 sek.
Miejsce: Citadel of Adun
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Leg Enhancements
Efekt: + 0,9 t/s do szybkości Zealota

Upgrade zwiększają…cy szybkość poruszania się Zealotów (zwany też "upgradem ruchania" :), jeden z najważniejszych. Dzięki nim twoi Zealoci staną… się jeszcze bardziej skuteczni i błyskawicznie będą… mogli przemieszczać się po terenie walki.

PROTOSS GROUND WEAPONS
Koszt: 100 100 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Weapons
Efekt: + 2 do obrażeń Zealota
PROTOSS GROUND ARMOR
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Armor
Efekt: + 1 do pancerza Zealota
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do siły osłon Zealota

Poprzednia strona Na górę Następna strona