Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Dropship
Zobacz opis
Zmiany Protoss贸w w wersji Alfa (1)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Na pocz膮tku chcia艂bym wyja艣ni膰, 偶e tekst ten skupia si臋 na zmianach w艣r贸d Protoss贸w w trakcie procesu tw贸rczego SC2, a nie na tym jak, w por贸wnaniu do SC 1 zmieni艂y si臋 wasze ulubione jednostki.

Po drugie, nie ma tu ca艂kowitej listy poprawek. Niew膮tpliwie za kulisami odbywa si臋 wiele mniejszych zmian, kt贸rych my, fani nie mamy mo偶liwo艣ci dostrzec. 艁膮cz膮c to z liczbowymi poprawkami statystyk, szybko zobaczycie 偶e pomys艂 na prze艣ledzenie wszystkich uaktualnie艅 jest nierealny.

Podsumowuj膮c, stara艂em si臋 przejrze膰 jak najwi臋cej artyku艂贸w, wypowiedzi i zestaw贸w Q&A by zebra膰 poni偶sze dane. Ch臋tnie dowiem si臋 co o tym my艣licie i jakie ewentualne b艂臋dy nale偶y poprawi膰.

Skoro wst臋p mamy ju偶 za sob膮, przyjrzyjmy si臋 Protossom.

Strona 1

Probe
Zealot
Stalker
Immortal
Nullifier (Disruptor)

Strona 2

High Templar
Dark Templar
Archon
Warp Prism
Observer
Strona 3

Colossus
Phoenix
Void Ray
Carrier
Mothership
Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>

Zmiany Protoss贸w

Wysoko rozwini臋ci Protossi, s膮 dumn膮 i bardzo religijn膮 nacj膮, podzielon膮 obecnie na dwie g艂贸wne spo艂eczno艣ci: wyznawc贸w Khala z Aiur i Mrocznych Templariuszy z Shakuras. Wydarzenia z Brood War pozostawi艂o t臋 ras臋 zaledwie cieniem jej wcze艣niejszej wielko艣ci. Utrata ojczystego Aiur oraz 艣mier膰 kilku kluczowych postaci, takich jak Tassadar i Fenix, postawi艂a Protoss贸w w trudnej sytuacji, kt贸ra nadal wystawia膰 b臋dzie na pr贸b臋 ich wytrzyma艂o艣膰 w nadchodz膮cym StarCrafcie 2.

Wiele zapomnianych machin wojennych zosta艂o ponownie uruchomionych, by wspom贸c walk臋 z Zergami. Po艂膮czone si艂y dr贸g Khala i Mrocznych Templariuszy stanowi膮 powa偶ne wzmocnienie protosskiej armii. Przyjrzymy si臋 temu wszystkiemu i rzucimy okiem na to, jak zmieni艂y si臋 oddzia艂y od czasu ich pierwszych zapowiedzi.

Probe

Probe

Wraca jako podstawowa jednostka wydobywcza i konstrukcyjna. Ten ma艂y dron jest niezb臋dny do zak艂adania nowej bazy, lecz wypada najs艂abiej w walce.

Ma艂a wytrzyma艂o艣膰 czyni go nieefektywnym w bezpo艣rednim starciu, jednak grupka Probe'贸w stanowi 艣wietne wsparcie szybkiego ataku. Niski koszt i spora szybko艣膰 poruszania czyni膮 t膮 jednostk臋 r贸wnie偶 dobr膮 do zwiadu, przynajmniej do czasu wyprodukowania Observer贸w.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
W艂a艣ciwie niewiele. Pomijaj膮c kilka czynnik贸w ulegaj膮cych balansowaniu - zmniejszone tempo wydobycia i poprawione AI (co poprawia szybko艣膰 donoszenia surowc贸w), Probe nie straci艂 ani nie zyska艂 偶adnych umiej臋tno艣ci.

Zealot

Zealot

Zealot powraca jako podpora protosskich oddzia艂贸w. Utraci艂 jednak znane dot膮d ulepszenie pr臋dko艣ci poruszania na rzecz nowej zdolno艣ci - Szar偶y (Charge).

Ta, gdy jest opracowana umo偶liwia du偶e przyspieszenie w celu zmniejszeniu odleg艂o艣ci do atakowanego celu. Jest to szczeg贸lnie u偶yteczne przeciwko jednostkom atakuj膮cym z dystansu, takim jak Marines, Czo艂gi i Hydraliski.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
We wrze艣niu 2008 potwierdzono, 偶e Zealot straci艂 10 punkt贸w HP i tarcz.

Stalker

Stalker

Pierwsza z nowych jednostek Protoss贸w. Pokazuje jaki wp艂yw na armi臋 mia艂y projekty militarne Mrocznych Templariuszy po zjednoczeniu Aiur i Shakuras. Zadaniem Stalker贸w jest zast膮pi膰, do sp贸艂ki z Immortalami, wys艂u偶one Dragoony. Mimo, i偶 nowa jednostka nie jest szczeg贸lnie wytrzyma艂a, posiada jedn膮 z niewielu umiej臋tno艣ci w grze, kt贸ra nie wymaga korzystania z energii.

"Mrugni臋cie" (Blink) przenosi Stalkera do dowolnego miejsca, kt贸rego lokalizacja ograniczona jest jedynie lini膮 wzroku. Pozwala to pokonywa膰 trudny teren oraz przeszkody, normalnie wymagaj膮ce zniszczenia.

stalkerJak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
W sierpniu 2008 Stalker otrzyma艂 ulepszony wygl膮d, maj膮cy wierniej odzwierciedla膰 projekt jednostki. W zwi膮zku z tym "odchudzono" odn贸偶a, powi臋kszono boczne dyski i dopracowano przednie szpony.

Karune wspomnia艂 te偶, 偶e czas wymagany do ponownego u偶ycia Blink parokrotnie zosta艂 zmieniany. To oczywi艣cie nadal b臋dzie trwa艂o w miar臋 balansowania rozgrywki.


Immortal

Immortal

Wygl膮daj膮cy bardzo podobnie do Dragoona Immortal, jest kolejn膮 now膮 jednostk膮 w protosskim arsenale. Zadaniem nowego oddzia艂u jest absorbowanie silnego ognia przy pomocy Wzmocnionych Tarcz. Cho膰 Immortal jest wytrzymalszy ni偶 Stalker, jego s艂abo艣ci膮 wra偶liwo艣膰 na ostrza艂 z powietrza i jednostki o du偶ej pr臋dko艣ci ataku.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
W buildzie z BlizzConu 2008, Wzmocnione Tarcze nie wymaga艂y ju偶 bycia opracowanymi i zaimplementowane zosta艂y w jednostce od razu. Cydra potwierdzi艂 to w listopadzie 2008 r.

Immortal wraz ze Stalkerem nale偶膮 do tych nowych jednostek, kt贸re nie prze偶y艂y zbyt wielu zmian od czasu og艂oszenia StarCrafta 2.

Nullifier

Nullifier (obecnie Disruptor)

Jest ciekawym dodatkiem do protosskich si艂, pozwalaj膮c na korzystanie z umiej臋tno艣ci specjalnych ju偶 w Tier 1. Jako wczesna jednostka wsparcia, Nullifier pomaga innym jednostkom dzi臋ki zdolno艣ciom, takim jak Pole Si艂owe, Rozszczepienie Molekularne i ulepszona Halucynacja.

Ma艂a wytrzyma艂o艣膰 klasyfikuje Nullifiera jako trzeci膮, najs艂absz膮 jednostk臋 Protoss贸w po Probe i Observerze. Czyni to j膮 艂atwym celem dla przeciwnika, jednak w przeciwie艅stwie do s艂ynnego High Templara, Nullifier posiada bro艅, kt贸r膮 mo偶e odgry藕膰 si臋 nacieraj膮cym wrogom.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Nullifier wcze艣niej nazwany zosta艂 Stasis Orbem, lecz zmieniono to w styczniu 2008 w Q&A 26. Jednostka ta zaczyna艂a jako dost臋pna w Tier 1, jednak przeniesiono j膮 do Tier 1.5 w zwi膮zku z dodaniem nowych umiej臋tno艣ci.

Nawi膮zuj膮c do swojej nazwy, Nullifier wyposa偶ony zosta艂 w Null Void (Q&A 27) - zdolno艣膰 ta uniemo偶liwia艂a korzystanie ze zdolno艣ci specjalnych na okre艣lonym obszarze, dodatkowo ujawnia艂a zamaskowane i zakopane jednostki. Usuni臋to j膮 na build z WWI 2008.

Anty-grawitacja, kt贸r膮 Nullifier otrzyma艂 w lutym zesz艂ego roku zosta艂a oddana Phoenixowi. Zast膮piono to now膮 wersj膮 Halucynacji.

Poprawiono te偶 animacj臋 ataku, co wida膰 na ostatnich screenach i filmikach. Stara wersja pokazywa艂a promie艅 strzelaj膮cy z kuli na ogonie, teraz natomiast wydobywa si臋 on z cz臋艣ci czo艂owej.

Nullifier attack


Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona