Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Gerard DuGalle
Zobacz opis
Zmiany Protossów w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Strona 1

Probe
Zealot
Stalker
Immortal
Nullifier (Disruptor)

Strona 2

High Templar
Dark Templar
Archon
Warp Prism
Observer
Strona 3

Colossus
Phoenix
Void Ray
Carrier
Mothership
<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>

High Templar

High Templar

Wysocy Templariusze są weteranami, którzy postanowili odrzucić zealocki gniew i furię, skupiając się na swoich możliwościach psionicznych. Oddziały te powróciły w SC 2 wraz z niszczycielską Burzą Psioniczną i zdolnością przywołania poprzez samopoświęcenie potężnego Archona.

HTMimo, że High Templar nie jest szczególnie wytrzymały ani zwinny, działa najlepiej towarzysząc bratnim oddziałom, takim jak Zealoci czy Stalkerzy i rzadko można pozostawić go bez dodatkowej ochrony, jest to szczególnie istotne teraz, gdy terrański Ghost posiada zdolność wymierzoną właśnie w tego typu jednostki specjalne.

Jeśli jednak odpowiednio broniony, Wysoki Templariusz za pomocą swojej Burzy Psionicznej jest więcej niż zdolny siać totalne zniszczenie i zmienić bitwę, zmierzającą ku porażce w zwycięstwo. Czyni go to niestety głównym celem dla przeciwnika.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Wysoki Templariusz otrzymał Halucynację w Q&A 19 pod koniec października 2007, by została ona zastąpiona Anty-grawitacją w lutym 2008. Hallucination wróciło na krótko w marcu 2008 (Q&A 32) nim zostało przekazane Nullifierowi i zamienione na Phase Shift w buildzie z Blizzcon 2008.

W maju 2008 Karune powiedział:
W obecnym buildzie High Templar nie posiada ataku bezpośredniego, jednak Psionic Storm i "ulepszona" Halucynacja wynagradzają ten fakt.

Znaczyło by to, że twórcy rozważali nadanie HT animacji ataku, podobnej być może do tej, jaką posiadał Tassadar w pierwszym StarCrafcie.

Warto też wspomnieć, że Karune używa wizerunku High Templara jako swojego awatara na Battle.net.

Dark TemplarDark Templar

Dark Templar

Po odegraniu istotnej roli w uśmierceniu zergowskiej Nadświadomości, Mroczni Templariusze powracają jako zamaskowani zabójcy średniego i późnego etapu rozgrywki. Używając umiejętności ukrycia w cieniach, Dark Templar może uczynić się całkowicie niewidocznym, co pozwala na planowanie zasadzek i infiltrację baz przeciwnika z dość dużą łatwością.

Mroczny Templariusz nie jest tak wytrzymały jak Zealot i zamiast frontalnych ataków, musi zadecydować kiedy najbezpieczniej uderzyć na przeciwnika.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Jedyną zmianą jest wprowadzenie nowego modelu graficznego. Build z BlizzCon 2008 pokazał, że DT posiada dwa, a nawet trzy modele, wybierane losowo podczas produkcji jednostki. Ten fakt jednak nie będzie wpływał jednak na zachowanie i możliwości oddziałów.
Powodem wprowadzenia tego, jest nadanie większego zróżnicowania mrocznym wojownikom. Zealoci są żołnierzami o jednakowym "umundurowaniu", lecz Templariusze to indywidualiści, wyglądający inaczej w zależności od preferowanej broni.

Archon

Archon

Zjednoczenie Aiur i Shakuras było trudnym procesem dla Konklawe i Mrocznych Templariuszy, gdzie obie strony uczyły się wiele od siebie i z przeszłych wydarzeń. Jednym z przykładów nowego początku jest właśnie Archon, obecnie formowany z jakiejkolwiek kombinacji Wysokich i Mrocznych Templariuszy. Esencją tej istoty jest czysta energia psioniczna.

Archon pozostaje ciężką jednostką ofensywną, zdolną niszczyć zgrupowania przeciwników swoją falą psioniczną, zadającą obrażenia obszarowe. Jednostka ta, wrażliwa jest jednak na pocisk EMP, gdyż w 95% jej ochronę stanowią plazmowe tarcze.

Jak zmieniła się ta jednostka?
ArchonPierwotnie nazywana Twilight Archonem, skrócenie nazwy otrzymała w marcu wraz z buildem dostępnym na WWI 2008. Pozostawiono też umiejętność Feedback, znaną z Dark Archona - ta jednak tajemniczo zniknęła. Ostatnio dało się zauważyć ze zdolnością Power Overwhelming, która tymczasowo dawała dodatkowe 20 obrażeń nowopowstałemu Archonowi ? nie wiadomo jednak, czy jest to aktualne.

Wcześniejsze modele Archona wyraźnie pokazywały jego "stopy", zostało to jednak usunięte w związku z negatywnymi reakcjami fanów.

Ostatnie wywiady pokazały, że twórcy eksperymentowali z różnymi zdolnościami dla Archona i mówi się (nie jest to jednak potwierdzone), że w Wings of Liberty będzie on posiadał przynajmniej jedną umiejętność specjalną.

Warp Prism

Warp Prism

Warp Prism jest nową jednostką transportową. Dodano mu zdolność przełączania w tryb fazowy, który to wytwarza pole PSI, podobne do tego, generowanego przez Pylon. Jest to szczególnie użyteczne w zaopatrywaniu odłączonych struktur w niezbędną energię oraz dla korzystania z teleportacji jednostek z Warp Gate'ów.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Warp Prism otrzymał swą nazwę po Phase Prismie w październiku 2008, wskazując na większe znaczenie mechaniki Warp-In niż phasing mode.

Observer

Observer

Pozostaje główną jednostką zwiadowczą Protossów. Nie posiadając żadnej broni, jednostka ta potrafi łatwo przeniknąć w struktury wroga dostarczając cennych informacji na temat słabych stron oponenta lub po prostu jego taktyce.

Observer potrafi także wykrywać zamaskowane i zakopane jednostki, udowadniając, że ten mały dron będzie równie przydatny w bazie, co na polu bitwy.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Wymaganie postawienia Obserwatorium zostało usunięte we wrześniu 2008, umożliwiając dostęp do zwiadu nieco wcześniej. Wszelkie ulepszenia zostały przeniesione do Null Circuit. Poza tymi czynnikami, sam Observer pozostał niezmieniony.


<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>


Poprzednia strona Na górę Następna strona