SCV - (Space Construction Vehicle)
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Command Center |
Typ: | naziemny |
Rola: | zbieranie surowców, budowanie struktur |
Zdolność ataku: | cele naziemne |
Uzbrojenie: | brak |
Koszt produkcji:
Minerały: | 50 |
Gaz Vespeński: | 0 |
Zajmowane sloty: | 1 |
Czas budowy: | 17sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 60 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 0 |
Poziom: | 1 |
Obrażenia: | 6 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | bezpośredni |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
SCV jest podstawową… mechaniczną… jednostką… Terran oraz jedyną… jaką… posiada gracz na starcie gry. Do zadań SCV należą… wszelkie prace fizyczne tj. konstruowanie i naprawianie budowli oraz zbieranie surowców: gazu i minerałów.
Specjalne zdolności:
Build - pozwala SCV budować struktury kosztem pewnej ilości surowców
Gather - pozwala SCV zbierać surowce: minerały oraz gaz Vespeński
Repair - pozwala SCV naprawiać uszkodzone struktury oraz pojazdy mechaniczne
-------------------------------------------------------------------------------------
MARINE
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Barracks |
Typ: | biologiczny, naziemny |
Rola: | żołnierz piechoty lekkiej |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | C-14 (8 milimetrowy karabin Gaussa) |
Koszt produkcji:
Minerały: | 50 |
Gaz Vespeński: | 0 |
Zajmowane sloty: | 1 |
Czas budowy: | 20sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 45 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 0 |
Poziom: | 1 |
Obrażenia: | 6 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | M |
Opis:
Podstawowa jednostka naziemna Terran, prowadzą…ca ogień z broni lekkiej przeciwko innym lekkim jednostkom.
Specjalne zdolności:
brak
-------------------------------------------------------------------------------------
REAPER
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Barracks |
Typ: | biologiczny, naziemny |
Rola: | łupieżca |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | P-45 (pistolety Gaussa), Å‚adunki wybuchowe D-8 |
Koszt produkcji:
Minerały: | 50 |
Gaz Vespeński: | 50 |
Zajmowane sloty: | 1 |
Czas budowy: | 25sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 50 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 0 |
Poziom: | 1,5 |
Obrażenia: | 6 |
Dodatkowe obrażenia: | +15 |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Uzbrojony w dwa małe pistolety, Reaper najlepiej sprawdzaja się przeciwko jednostkom mało odpornym na ogień z broni lekkiej.
Specjalne zdolności:
Jumppack - jest to zdolność, która pomaga pokonywać jednostce teren o różnych wysokościach
Timebomb - pozwala doczepić do budynku lub wrogiej jednostki ładunki wybuchowe, które po 30 sekundach detonują… się samoczynnie, wyrzą…dzają…c liczne szkody
-------------------------------------------------------------------------------------
GHOST
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Barracks |
Typ: | biologiczny, naziemny |
Rola: | snajper |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | C-10 (25 milimetrowy karabin snajperski) |
Koszt produkcji:
Minerały: | 100 |
Gaz Vespeński: | 200 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | 33sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 100 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 200 |
Poziom: | 2 |
Obrażenia: | 10 |
Dodatkowe obrażenia: | +15 |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Ghost pełni rolę cichego zabójcy w siłach zbrojnych Terran. Jego podstawowa broń zapewnia mocne uderzenie, zaś jego zdolności okazują… się niezwykle przydatne.
Specjalne zdolności:
Cloak - w momencie użycia tej zdolności, Ghost staje się niewidzialny dla swych nieprzygotowanych (nieposiadają…cych detekcji) rywali
Nuke - pozwala określić cel, na który zostanie zrzucony pocisk nuklearny
Snipe - pozwala zlikwidować mniejsze organiczne jednostki takie jak Marines czy Zerglings przy pomocy jednego strzału
Drop Pods - umiejętność pozwala wezwać ośmiu marines we wskazane położenie
-------------------------------------------------------------------------------------
MARAUDER
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Barracks |
Typ: | naziemny |
Rola: | (brak informacji) |
Zdolność ataku: | cele naziemne |
Uzbrojenie: | granaty wstrzÄ…Â…sowe |
Koszt produkcji:
Minerały: | 150 |
Gaz Vespeński: | 50 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | (brak informacji) |
Statystyki:
Punkty życia: | 150 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 1,5 |
Obrażenia: | 10 |
Dodatkowe obrażenia: | +14 |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Ciężki żołnierz piechoty.
Specjalne zdolności:
brak
-------------------------------------------------------------------------------------
HELLION (JACKAL)
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Factory |
Typ: | mechaniczny, naziemny |
Rola: | (brak informacji) |
Zdolność ataku: | cele naziemne |
Uzbrojenie: | granaty wstrzÄ…Â…sowe |
Koszt produkcji:
Minerały: | 100 |
Gaz Vespeński: | 50 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | 30 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 75 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2 |
Obrażenia: | 8 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Jest to niedawno odkryta jednostka naziemna, unoszą…ca się tuż nad powierzchnią… co sprawia, że jest niezwykle szybka. Atak prowadzi z podwójnej broni szynowej oraz jest zdolna do ostrzału podczas poruszania się.
Specjalne zdolności:
brak
-------------------------------------------------------------------------------------
MEDIVAC DROPSHIP
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Starport |
Typ: | mechaniczny, powietrzny |
Rola: | wsparcie medyczne jednostek |
Zdolność ataku: | brak |
Uzbrojenie: | brak |
Koszt produkcji:
Minerały: | 150 |
Gaz Vespeński: | 100 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | 42 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 150 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2 |
Obrażenia: | 0 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Medivac jest nowym typem transportowca. Oprócz możliwości transportowania jednostek naziemnych jest w stanie zapewnić wsparcie medyczne organicznym jednostkom, przejmują…c tym samym rolę jednocześnie starego Dropshipa oraz Medyków.
Specjalne zdolności:
Heal - dzięki tej zdolności Medivac jest w stanie szybko i efektywnie leczyć jednostki organiczne
-------------------------------------------------------------------------------------
VIKING
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Factory |
Typ: | mechaniczny, powietrzno-naziemny |
Rola: | jednostka wsparcia |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | dwa działa Gatlinga (tryb naziemny), torpedy Lanzera MT50 (tryb powietrzny) |
Koszt produkcji:
Minerały: | 100 |
Gaz Vespeński: | 75 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | 42 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 125 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2 |
Obrażenia: | 10 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Ta oto jednostka Terran jest w stanie przełą…czyć się z trybu powietrznego w naziemny w celu uniknięcia ognia przeciwlotniczego oraz odwrotnie jeżeli będzie wymagała tego sytuacja.
Specjalne zdolności:
(brak informacji)
-------------------------------------------------------------------------------------
BANSHEE
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Starport |
Typ: | mechaniczny, powietrzny |
Rola: | taktyczna jednostka ataku z powietrza |
Zdolność ataku: | cele naziemne |
Uzbrojenie: | wiÄ…Â…zka rakiet |
Koszt produkcji:
Minerały: | 100 |
Gaz Vespeński: | 150 |
Zajmowane sloty: | 3 |
Czas budowy: | 60 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 140 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2,5 |
Obrażenia: | 24 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Banshee jest powietrzną… jednostką… Terran, służą…cą… do bombardowania celów naziemnych.
Specjalne zdolności:
Cloak - zdolność która pozwala stać się niewidocznym dla przeciwnika
Missile Volley - zdolność skutecznego ataku jednostek naziemnych znajdują…cych się w określonym promieniu działania
-------------------------------------------------------------------------------------
SIEGE TANK
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Factory |
Typ: | mechaniczny, naziemny |
Rola: | naziemny pojazd szturmowo-oblężniczy |
Zdolność ataku: | cele naziemne |
Uzbrojenie: | działo Mjolnir/działo artyleryjskie Mjolnir |
Koszt produkcji:
Minerały: | 175 |
Gaz Vespeński: | 100 |
Zajmowane sloty: | 3 |
Czas budowy: | 50 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 150 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2,5 |
Obrażenia: | 15 |
Dodatkowe obrażenia: | (brak informacji) |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Potężna jednostka, która po przybyciu na pole bitwy wzbudza strach w szeregach przeciwnika. Posiada ciężki pancerz, który zapewnia skuteczną… obronę przeciwko ostrzałowi z broni lekkiej.
Specjalne zdolności:
Siege Tank Mode - zdolność, która uaktywnia potężne działo artyleryjskie, po uprzednim unieruchomieniu pojazdu. Ogromna siła ognia uderzają…ca na wrogie jednostki i struktury naziemne powoduje wśród nich liczne straty.
-------------------------------------------------------------------------------------
NIGHTHAWK (NOMAD)
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Starport |
Typ: | powietrzny |
Rola: | konstrukcyjna jednostka wsparcia |
Zdolność ataku: | brak |
Uzbrojenie: | brak |
Koszt produkcji:
Minerały: | 100 |
Gaz Vespeński: | 300 |
Zajmowane sloty: | 2 |
Czas budowy: | 42 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 140 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | brak |
Energia: | 0 |
Poziom: | 2,5 |
Obrażenia: | 0 |
Dodatkowe obrażenia: | brak |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Nomad jest powietrzną… jednostką… wsparcia. Jego główną… cechą… jest zdolność detekcji. Ponadto jest w stanie naprawić słabsze jednostki z niebywałą… prędkością….
Specjalne zdolności:
Defensive Matrix - otacza przyjazną… jednostkę polem energii, które absorbuje uszkodzenia zadawane przez wroga
EMP Shockwave - posyła pocisk, który pochłania całą… energię jaka znajdzie się w jego zasięgu
-------------------------------------------------------------------------------------
THOR
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | (brak informacji) |
Typ: | mechaniczny, naziemny |
Rola: | ciężka jednostka szturmowa |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | "Młot Thora" - czą…stka akceleratora, 250 milimetrowe działo |
Koszt produkcji:
Minerały: | 300 |
Gaz Vespeński: | 200 |
Zajmowane sloty: | (brak informacji) |
Czas budowy: | 60 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 300 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 1 |
Energia: | 0 |
Poziom: | 3 |
Obrażenia: | 40 |
Dodatkowe obrażenia: | +20 |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Ta ciężka i powolna jednostka zapewnia dodatkową… siłę ognia w późniejszej fazie gry. Dzięki mocnemu uzbrojeniu oraz solidnej obronie potężny Thor potrafi nieźle radzić sobie w pojedynkę.
Specjalne zdolności:
Artillery Strike - pozwala na użycie czterech dział, które zadają… spore obrażenia jednostkom znajdują…cym się nawet w znacznej odległości
-------------------------------------------------------------------------------------
BATTLECRUISER
Informacje ogólne:
Rasa: | Terran |
Rekrutacja: | Starport |
Typ: | mechaniczny, powietrzny |
Rola: | statek flagowy |
Zdolność ataku: | cele naziemne i powietrzne |
Uzbrojenie: | baterie laserowe, działo Yamato, plazmowe torpedy |
Koszt produkcji:
Minerały: | 400 |
Gaz Vespeński: | 300 |
Zajmowane sloty: | 6 |
Czas budowy: | 90 sek. |
Statystyki:
Punkty życia: | 500 |
Tarcza: | 0 |
Pancerz: | 3 |
Energia: | 200 |
Poziom: | 3 |
Obrażenia: | (brak informacji) |
Dodatkowe obrażenia: | (brak informacji) |
Opóźnienie ataku: | (brak informacji) |
Zasięg: | (brak informacji) |
Klawisz skrótu: | (brak informacji) |
Opis:
Jednostka zadaje spore obrażenia poprzez zamieszczone w przedniej części statku baterie laserowe.
Specjalne zdolności:
Yamato Cannon - ładuje wią…zkę promienia energii, który uderza na wrogie jednostki z ogromną… siłą…
Plasma Torpedoes - uruchamia ogień zaporowy w postaci torped, które wyrzą…dzają… liczne szkody jednostkom naziemnym znajdują…cym się w strefie działania zdolności
Autorzy: Rohdegar
Źródło: StarCraftZone.com
-------------------------------------------------------------------------------------
Notatka: Poniżej znajdują… się starsze informacje o jednostkach. Nie usuwam ich, bo mogą… się kiedyś przydać.
-------------------------------------------------------------------------------------
SCV
Nazwa SCV (wymawiamy es-si-vi) to skrót od Space Construction Vehicle. O terraÅ„skim robotniku nie można na razie za dużo napisać. Zapewne bÄ™dzie peÅ‚niÅ‚ te same funkcje, co w pierwszym SC – zbieraÅ‚ surowce, budowaÅ‚ struktury oraz naprawiaÅ‚ jednostki mechaniczne i budynki. Ponadto wiadomo, że bÄ™dzie on konstruowaÅ‚ Thora – wielkiego mecha bojowego, który z powodu swych rozmiarów nie bÄ™dzie mógÅ‚ być normalnie produkowany w fabryce. Nie wiadomo, czy również bÄ™dzie posiadaÅ‚ wiÄ™cej punktów życia niż inni robotnicy.
Widzieliśmy także specjalną… jednostkę, która może być inną… wersją… lub funkcjonować jak SCV. Jak widzieliśmy na zdjęciu gdzie jednostka strzela laserem do kryształów. Na razie nie wiadomo, jaką… funkcję będzie to pełnić, jakie będzie powią…zanie z SCVem i jak wpłynie na zbieranie surowców w Starcraftcie 2. Niektórzy są…dzą…, że to zwykły doodad, czyli forma ukształtowania terenu. Obiekt ten był widziany także w miejscu gdzie nie było minerałów. Możemy tylko gdybać co do niego.
Siege Tank
Obrazek jest trochę przeterminowany, gdyż Blizzard w zwią…zku z dużą… liczbą… sprzeciwów fanów wobec wyglą…du tej jednostki postanowił zaprojektować ją… od nowa. Podobno nowy wyglą…d jest o wiele lepszy i pokazuje on prawdziwą… moc Tanka.
Siege Tank to znak rozpoznawczy Terran z podstawowego StarCrafta. Czołg może podróżować i walczyć w trybie czołgu lub przejść w tryb oblężniczy i rozłożyć niszczycielskie działo z olbrzymim zasięgiem i siłą… ognia, jednak za cenę mobilności. Nieugięty push czołgami, w którym wielka armia Siege Tanków mogła posuwać się do przodu jedynie zmieniają…c tryby powraca w Starcraftcie 2.
Wiemy, że Siege Tank bÄ™dzie podobny, ale nie identyczny, jak ten z „jedynki”. Zmieniony zostaÅ‚ sam jego wyglÄ…Â…d, szczególnie w trybie oblężniczym. Użycie go bÄ™dzie podobne jak dotychczas – zdobyć pozycjÄ™ i wymierzyć sprawiedliwość przeciwnikowi. DziÄ™ki tym jednostkom fortyfikacje Terrana sÄ…Â… twardym orzechem do zgryzienia.
Jednak ta moc ma również swoje wady – zasiÄ™g minimalny w trybie oblężniczym sprawia, że jednostki te nie mogÄ…Â… atakować tych, które podeszÅ‚y zbyt blisko. Poza tym splash damage czÄ™sto uszkadza wÅ‚asnÄ…Â… armiÄ™. Dobrze znany jest scenariusz z oryginalnego SC, gdzie czoÅ‚gi wybijajÄ…Â… siÄ™ nawzajem. Na dodatek czoÅ‚g jest bezbronny wobec jednostek latajÄ…Â…cych. Sprawia to, że czoÅ‚gów trzeba używać z rozwagÄ…Â….
Dropship
Dropship to terrański transportowiec znany wszystkim z pierwszej części gry. Jego zadaniem jest przewozić jednostki naziemne z jednego miejsca na drugie. Nie posiada on żadnej broni, jest więc narażony na ataki.
W Starcrafcie 2 zauważono, że Dropship musi wylą…dować, aby wyładować pasażerów, co podwyższa stopień realizmu gry. Na razie nie wiadomo, czy to jest tylko efekt kosmetyczny, czy też Dropship będzie podatny na broń strzelają…cą… do celów lą…dowych podczas wyładowywania jednostek. Także wyglą…da na to, że niektóre jednostki mogą… wysiadać w grupach, podczas gdy inne muszą… być wyładowywane pojedynczo z Dropshipa.
Nie wiemy za dużo o Dropshipie i nie wiemy też prawie nic ogólnie o transportowaniu jednostek w SC2. Zastanawia fakt, czy taka duża jednostka jak Thor w ogóle zmieści się do transportowca i czy będzie mogła być transportowana.
Battlecruiser
Battlecruiser powraca. Nie zmieniÅ‚ siÄ™ z wyglÄ…Â…du, a także zastosowania. Ciężko opancerzone krą…żowniki to flagowe statki floty Terran, które prawdopodobnie nadal utrzymajÄ…Â… tÄ™ rolÄ™ w SC2. SÄ…Â… powolne i maÅ‚o zwrotne. W pokazówce widzieliÅ›my jak Battlecruiser używa Yamato Guna. Oprócz niego Krą…żownik może posiadać zdolność Plasma Torpedos, rodzaj ataku obszarowego, szczególnie skutecznego przeciwko grupom jednostek naziemnych. Wiadomo, że bÄ™dzie można wynaleźć ulepszenie do krą…żownika – Plasma Injection (nazwa może być inna, tÅ‚umaczenie z koreaÅ„skiego) – ono wÅ‚aÅ›nie doda możliwość ataku torpedami. Z tego co wiemy jeden Battlecruiser bÄ™dzie mógÅ‚ posiadać albo Yamato Gun, albo Plasma Topredos (nie bÄ™dzie mógÅ‚ ich mieć obu na raz). W zależnoÅ›ci od uzbrojenia ma także mieć różny wyglÄ…Â…d.
Dobre opancerzenie krą…żowników czyni je dość odpornymi na ataki sÅ‚abszych jednostek, takich jak Phoenixy. Jednak Battlecruisery nie radzÄ…Â… sobie zbyt dobrze z Warp Rayami, które skupiajÄ…Â…c na nich dÅ‚ugotrwaÅ‚y ogieÅ„ zadajÄ…Â… im masakryczne obrażenia. Z pewnoÅ›ciÄ…Â… trzeba bÄ™dzie też uważana Mothershipa Protossów i jego umiejÄ™tność – Black Hole. Czarna dziura po prostu wessie wszystko, co lata i znajduje siÄ™ w jej pobliżu.
Marine
W pokazówce Blizzarda widzieliśmy te jednostki w akcji. Ich siła i skuteczność bojowa wydaje się być podobna do Marines z pierwszego StarCrafta. Nie wiadomo, czy nadal będą… mogli się szprycować Stim Packiem. Pojawiły się głosy, że Stim Pack będzie dostępny w SC2, ale nie jest to potwierdzona informacja. Na screenach z gry widać, że niektórzy Marines mieli tarcze oraz bagnety przymocowane do karabinów. Blizzard potwierdził, że tarcze będą… ulepszeniem do tej jednostki, która da im więcej życia. Gdzieś pojawiła się także informacja, że Marines w SC2 mają… mieć o 15 punktów więcej życia niż w pierwszej części gry. Być może tyle dodają… im osłony lub od razu tyle dostają…, a osłony zwiększą… życie jeszcze bardziej.
Marines to jednostki atakują…ce na odległość i to nie tylko cele naziemne. Daje to Terranowi możliwość obrony przez atakami z powietrza już w bardzo wczesnej fazie gry. Nie wiemy jednak nadal, czy bagnety, które można zauważyć na screenach będą… używane do walki wręcz, na przykład przeciwko Zerglingom i Zealotom, co zwiększałoby skuteczność Marines w boju.
Wiemy, że Marines bÄ™dÄ…Â… dobrymi jednostkami do kontry na Warp Ray’e, gdyż z powodu niedużej iloÅ›ci życia oraz dużej liczby żoÅ‚nierzy, Warp Ray’e nie bÄ™dÄ…Â… mogÅ‚y przez dÅ‚uższy czas skupić ognia, aby zadawać wiÄ™ksze obrażenia.
Ghost
O tej jednostce wiadomo, że zachowuje dwie umiejętności z pierwszego StarCrafta: Cloak i Nuclear Strike.
Cloak to umiejętność pozwalają…ca Duchowi na stanie się niewidzialnym. Znamy to dobrze z pierwszego StarCrafta, więc nie trzeba nic na ten temat pisać. Zastanawiać może jedynie ogólna niewidzialność, jaka pojawi się w SC2, czyli np. czy będzie widać kontury poruszają…cej się jednostki, czy może będzie trudniejsza do wykrycia.
Nuclear Strike to zdolność do przeprowadzenia ataku nuklearnego. Zbierają…c dotychczasowe informacje można wspomnieć, że dla gracza, który przeprowadza atak nuklearny wskaźnik pokazują…cy miejsce uderzenia głowicy nuklearnej to duży i czerwony znacznik, którego zauważenie nie sprawia problemu. Inni gracze będą… jednak widzieli małą…, czerwoną… kropkę podobną… do tej z pierwszego SC. Sam atak nuklearny ma dużą… siłę rażenia i ładnie się prezentuje w nowej szacie graficznej StarCrafta 2.
W StarCrafcie 2 Ghost będzie posiadał dodatkowe umiejętności. Są… nimi Snipe i Launching xxx (niestety nie można było przetłumaczyć tej nazwy z koreańskiego).
Snipe - dzięki tej umiejętności Duch staje się snajperem. Nie wiemy na razie jak ona działa jednak możemy się domyślać. Jedna z opcji jest taka, że Ghost przełą…cza się do trybu snajperskiego (coś takiego jak zmiana trybów u Siege Tanka). Druga możliwość to po prostu wskazanie danej umiejętności i użycie na wrogu. Snipe to atak karabinem snajperskim. Jednym strzałem Ghost będzie mógł zabić kogoś z piechoty Terran lub jakiegoś mniejszego Zerga. Atak ten prawdopodobnie nie wyrzą…dza żadnych szkód jednostkom mechanicznym.
Launching xxx - nie wiadomo dokÅ‚adnie jak ta umiejÄ™tność bÄ™dzie dziaÅ‚ać, ale znamy jej efekt – przywoÅ‚a ona na pole bitwy Marines. ZostanÄ…Â… oni zrzuceni drogÄ…Â… powietrznÄ…Â…, być może na spadochronach, być może przyleci transportowiec z nimi. Na razie sÄ…Â… dwie wersje co do ich liczby – jedno ze źródeÅ‚ podaje że przywoÅ‚ywanych jest 6 Marines, drugie, że 8. UmiejÄ™tność ta na pewno wspomoże Ghosta w jego zwiadowczej pracy. Gdy tylko natknie siÄ™ na sÅ‚abo broniony obszar w bazie wroga bÄ™dzie mógÅ‚ natychmiastowo zaatakować z grupÄ…Â… uderzeniowÄ…Â….
Biorą…c wszystko pod uwagę można wywnioskować, że znaczenie Ghosta w StarCrafcie 2 będzie większe niż w pierwszej części. Dodatkowe umiejętności, które wydają… się bardzo przydatne spowodują…, że Duchy prawdopodobnie zyskają… na znaczeniu i będą… częściej pojawiać się na polach bitew.
Reaper
Nowa twarz siÅ‚ TerraÅ„skich – Reaperzy sÄ…Â… żoÅ‚nierzami do szybkiego ataku, uzbrojeni w podwójne pistolety i wyposażeni w osobiste jet-packi, które pozwalajÄ…Â… im skakać przez klify, Å›ciany i inne podwyższenia terenu.
Niewiele można wynieść z filmu dotyczą…cego zastosowań tej jednostki oprócz tego, że Reaperzy są… bardzo mobilni, jeżeli chodzi o pokonywanie nierówności terenu. Ich normalna szybkość wyglą…da na raczej wolną… jak na żołnierzy z jet-packami, co znaczy, że należy polegać na ich umiejętnościach pokonywania trudnego terenu, aby robić szybkie ataki i ucieczki, gdzie nikt ich nie może dosięgną…ć. Ich niewielki pistolety wyglą…dają… tak jak zadawałby małą… ilość obrażeń, jednakże ich opóźnienie ataku jest małe. Widzieliśmy grupę Reaperów niszczą…cą… Protosskie Immortale, które posiadają… osłony, które aktywują… się jedynie, gdy przyjmują… duże obrażenia. Możemy stwierdzić, że Reaperzy, podobnie jak inne jednostki zadają…ce niewielkie obrażenia będą… skuteczne na Immortale.
Nowe taktyki, które zapewni nam ta jednostka dostarczajÄ…Â… Terranom nowych możliwoÅ›ci nÄ™kania przeciwnika. Wypady na robotników zbierajÄ…Â…cych surowce, dzikie rajdy na samotne bazy, operacje zaczepne – to taktyki, których bÄ™dÄ…Â… mogli użyć terraÅ„scy gracze w SC2.
Należy jeszcze dodać, że Reaperzy będą… mieli specjalną… umiejętność, jaką… jest używanie bomb. Nie znamy nazwy tej umiejętności, ale prawdopodobnie będzie się ona nazywać Attach Bomb. Reaperzy będą… mogli przymocować bombę czasową… do jednostki lub budynku co każde 30 sekund. Znak i czerwony pasek pokażą…, gdzie została ona umieszczona. Bomba może zostać zniszczona przez wroga. Nie wiadomo na razie nic więcej. Pozostają… same pytania: jak będzie się przyczepiało te bomby, czym będzie można je zniszczyć, jeśli będą… przymocowane do jednostki, itp.
Viking
Viking to specjalna jednostka Terran - mech transformer. Może siÄ™ on zmienić z myÅ›liwca w robota. Transformacja bÄ™dzie zapewne dziaÅ‚ać na zasadzie zmiany trybów, tak jak jest to u Siege Tanka. UmiejÄ™tność transformacji bÄ™dzie dostÄ™pna po wynalezieniu odpowiedniego upgrade’u. W formie latajÄ…Â…cej Viking bÄ™dzie na pewno bardziej mobilny i bez trudu bÄ™dzie siÄ™ przemieszczaÅ‚ po caÅ‚ej mapie, jednak w tym trybie bÄ™dzie on miaÅ‚ sÅ‚abszy pancerz i prawdopodobnie bÄ™dzie mógÅ‚ atakować tylko jednostki latajÄ…Â…ce. W trybie mecha Viking za pomocÄ…Â… Gatling Gun razić bÄ™dzie przeciwników naziemnych oraz z tego co nam wiadomo bÄ™dzie mógÅ‚ także atakować jednostki latajÄ…Â…ce. Sama zmiana trybów to bardzo innowacyjne rozwiÄ…Â…zanie. BÄ™dziemy mogli wpaść do bazy wroga bez lepszego zwiadu, gdyż jeÅ›li natkniemy siÄ™ na dobrÄ…Â… obronÄ™ przeciw-powietrznÄ…Â… to zmienimy Vikingi w mechy, co rozwią…że problem.
Vikingi produkowane są… w Factory w formie mechów. Aby mogły zmienić tryb trzeba będzie wynaleźć dla nich odpowiedni upgrage - Fighter Tech.
Banshee
Ta jednostka to bombowiec wyposażony w umiejętność znikania, potrafią…cy atakować wyłą…cznie cele naziemne. Banshee mogą… bardzo szybko strzelać do jednostek naziemnych, co znaczy ze mają… mały cooldown (opóźnienie ataku). Nie wiadomo jednak czego ono dotyczy i jak w ogóle ma atakować ta jednostka. Nazwa bombowiec sugeruje, że ten samolot będzie zrzucał na bazę wroga bomby, a te powinny mieć raczej dużą… siłę rażenia. Być może jest on wyposażony w szybkostrzelną…, ale mało groźną… broń oraz w bomby lub też jego bomby nie wyrzą…dzają… dużych szkód i może ich zrzucać dużo w małym przedziale czasowym. To wszystko to jednak zwyczajne spekulacje.
Cobra
Cobra to szybka jednostka unoszÄ…Â…ca siÄ™ nad ziemia (podobnie jak dawny Vulture) potrafiÄ…Â…ca w trakcie ruchu atakować za pomocÄ…Â… swoich dwóch Rail Gunów. Cobry mogÄ…Â… atakować jednostki latajÄ…Â…ce i naziemne. To jak na razie wszystko co o nich wiemy. Cobra bÄ™dzie zapewne peÅ‚niÅ‚a rolÄ™ podobnÄ…Â… do Vultura – szybka jednostka zwiadowcza. Możliwość atakowania podczas ruchu jest niewÄ…Â…tpliwie dużym plusem. JeÅ›li Rail Guny bÄ™dÄ…Â… obracać siÄ™ o 360 stopni, to bÄ™dzie można tÄ…Â… jednostkÄ…Â… drażnić każdÄ…Â… innÄ…Â… atakujÄ…Â…cÄ…Â… wrÄ™cz – Zerglingi, Zealoty, itp. Jednak sÄ…Â…dzÄ…Â…c po obrazku, dziaÅ‚ka bÄ™dÄ…Â… strzelaÅ‚y tylko do przodu i nie bÄ™dÄ…Â… ruchome. Jak jednak bÄ™dzie w rzeczywistoÅ›ci przekonamy siÄ™, gdy dostaniemy wiÄ™cej informacji.
Thor
Thor - gigantyczny robot kroczą…cy, który ma być jedną… z groźniejszych terrańskich zabawek. Zostanie on wyposażony w broń oblężniczą…, dzięki której będzie w stanie zadawać duże zniszczenia budynkom oraz większym obiektom. Atak artyleryjski wykorzysta 4 działa na grzbiecie Thora do wystrzelenia pocisków dalekiego zasięgu. Jednak nie ma nic za darmo - atak Thora będzie miał spory cooldown.
Blizzard zapewnił, że Thor będzie niczym innym jak zwykłą… jednostką…, nie będzie on tak jak Protoss Mothership super-jednostką…. Dodał także, że nie będzie ograniczeń na ilość Thorów wchodzą…cych w skład naszej armii.
Thor posiada jednak pewne słabości. Jest bezradny w przypadku ataku z powietrza, a do tego jest bardzo powolny. Może go zniszczyć kilka jednostek takich jak Cobra, ponieważ Thor bardzo powoli się obraca. Thor z powodu swoich niesamowitych rozmiarów będzie budowany bezpośrednio przez SCV - po prostu nie mieści się w Factory.
Autorzy: Barol, Lukin
Źródła: GameReplays.org
|