Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protosss Probe
Zobacz opis
Zmiany w patchu 1.5

Patch 1.15 - 24.07.2012

Zmiany ogólne

  • Nowy interfejs Battlenet!
    • WyglÄ…d i funkcjonalność interfejsu zostaÅ‚y zupeÅ‚nie odÅ›wieżone
    • PojawiÅ‚ siÄ™ SC2 Arcade! By udostÄ™pnić tÄ™ fukncjÄ™, dokonano istotnych zmian w UI. Dodano dwa nowe przyciski: Arcade, który sÅ‚uży jako portal do nowego trybu gier wÅ‚asnych (Custom Games), prezentujÄ…cego znaczÄ…ce ulepszenie znajdowania, oceniania i rozgrywania wÅ‚asnych gier. Przycisk StarCraft II - dajÄ…cy dostÄ™p do klasycznego trybu single player i rozgrywki wieloosobowej, wÅ‚Ä…czajÄ…c w to kampaniÄ™, ladder i inne
    • Arcade Button:

      • Dodano nowy przycisk Arcade w lewym górnym rogu głównego panelu nawigacyjnego Battle.net. Custom Games, niegdyÅ› umieszczone w oddzielnym interfejsie, bÄ™dÄ… teraz znajdowane tutaj z dodatkowymi opcjami. Gracze majÄ… dziÄ™ki temu wiÄ™cej możliwoÅ›ci znajdowania gier, uczestniczenia w nich i oceniania.
        • Strona "Spotlight" (Wybrane, Najpopularniejsze) wyÅ›wietla nowe, lub coraz popularniejsze gry. Gracze mogÄ… przeglÄ…dać w ten sposób wybrane, nowe i najwyżej oceniane przez spoÅ‚eczność mapy.
        • Gry można wyszukiwać na podstawie gatunku, popularnoÅ›ci, ocen, nowoÅ›ci i wzrostu popularnoÅ›ci.
        • Każdy Custom Game reprezentowany jest przez ikonkÄ™. Ikona zawiera obrazek gry (dostarczony przez twórcÄ™) i zawiera nazwÄ™ oraz ocenÄ™ gry.
        • KlikniÄ™cie na ikonÄ™ przenosi gracza do strony z informacjami o mapie - głównego portalu dla każdej gry w Arcade. Strona ta zawiera podsumowujÄ…ce informacje, np. opis, obrazki, instrukcje, recenzje i inne informacje. Karta Gry zawiera kilka sekcji:
          • PrzeglÄ…d: zawiera opis gry i kilka zrzutów ekranu obrazujÄ…cych akcjÄ™.
          • Jak grać: tu gracze znajdÄ… instrukcje (podstawowe i zaawansowane), na temat tego jak grać i wygrać. Jest też na dodatkowe obrazki, obrazujÄ…ce porady.
          • Spis poprawek: twórca umieszcza tu wykaz uaktualnieÅ„, pozwalajÄ…c Å›ledzić rozwój gry.
          • Recenzje: po zakoÅ„czeniu rozgrywki, gracze mogÄ… wystawić mapie ocenÄ™ i dodać krótkÄ… recenzjÄ™ sÅ‚ownÄ…. Gdy mapa otrzyma wystarczajÄ…cÄ… liczbÄ™ ocen, przyznana zostanie jej Å›rednia ocena, wyÅ›wietlana przy ikonie. Gracze mogÄ… też oznaczać recenzje jako ''pomocne'', co umożliwi wyÅ›wietlanie najlepszych opinii w pierwszej kolejnoÅ›ci.
          • Przewodnik: twórcy mogÄ… teraz publikować poradniki i przewodniki po swoich grach. JeÅ›li takowy zostanie utworzony, uaktywni siÄ™ przycisk "Zagraj samouczek".
        • Dodano przycisk "doÅ‚Ä…cz do czatu", który przenosi gracza do kanaÅ‚u o nazwie takiej samej, jak gra którÄ… chce zagrać.
        • Lista Gier Otwartych wyÅ›wietla gry, które nie osiÄ…gnęły jeszcze limitu graczy i można do nich doÅ‚Ä…czyć. Powinno to pomóc graczom odnaleźć aktywne rozgrywki i Å‚atwiej dopasować partnerów oraz przeciwników.

        Przycisk StarCraft:

      • Gra rankingowa, dowolna i inne zostaÅ‚y przeniesione do menu pod odrÄ™bnym przyciskiem.
        • Przycisk StarCraft zostaÅ‚ zreorganizowany w celu konsolidacji wszystkich klasycznych trybów single- i multiplayer w jeden, Å‚atwy do nawigowania, ekran, gdzie dostÄ™pne jest:
          • Multiplayer: Szybki mecz, Współpraca vs SI, Gra drużynowa i Gra dowolna.
          • Single player: Kampania, Wyzwania, Gra przeciwko SI.

  • Nowy tryb streamowania
    • Nowy launcher pozwoli Å‚adować pliki gry podczas rozgrywki. Powinno skrócić to czas Å›ciÄ…gania, instalowania i patchowania. Czekamy na wasze opinie! Odwiedzajcie forum, by wyrazić swoje uwagi.
  • Poprawki graficzne:
    • Wiele poprawek fizyki we wszystkich obszarach rozgrywki.
    • ZarzÄ…dzanie teksturami i pamiÄ™ciÄ… zostaÅ‚o usprawnione by zużywać mniej pamiÄ™ci.
    • StarCraft II jest bardziej dokÅ‚adny w Å‚adowaniu zawartoÅ›ci, dziÄ™ki czemu wystÄ™puje mniej przerw w grze.
    • W Custom Games shadery Å‚adowane sÄ… podczas wczytywania mapy, a nie podczas gry, przez co gra staÅ‚a siÄ™ pÅ‚ynniejsza.
    • MgÅ‚a wojny poprawiona zostaÅ‚a tak, by lepiej pokazywać jednostki znajdujÄ…ce siÄ™ na jej skraju.

Interfejs Użytkownika

  • Ogólne
    • Maksymalna ilość zaznaczanych jednostek zwiÄ™kszona zostaÅ‚a z 255 do 500.
    • Przedmioty mogÄ… być natychmiastowo sprzedawane, wciskajÄ…c Ctrl + PPM.
    • Przedmioty natychmiastowego użytku mogÄ… teraz być wykorzystywane w trakcie celowania, bez anulowania celowania w Custom Games.
    • Przedmioty mogÄ… teraz wyÅ›wietlać wskaźniki zasiÄ™gu i efektu obszarowego, gdy korzysta siÄ™ z celowania w Custom Games.
    • Komendy ekwipunku dostÄ™pne sÄ… teraz jako skróty klawiszowe.
    • Kolory sojuszu wpÅ‚ywajÄ… teraz na caÅ‚y interfejs.
    • Dodano nowy tryb wyÅ›wietlania Å›cieżek jednostek - minimapa pokazuje dokÄ…d dana jednostka zmierza.
  • Battle.net
    • Przyciski "WiadomoÅ›ci i spoÅ‚eczność" oraz "Pomoc" zostaÅ‚y usuniÄ™te w celu uproszczenia widoku. Ich opcje dostÄ™pne sÄ… z poziomu ekranu domowego.
    • Ekran profilu gracza zostaÅ‚ zreorganizowany, by wyÅ›wietlać ogół informacji. Z tego ekranu gracze majÄ… dostÄ™p do podsumowania profilu, podsumowania kariery, historii meczy, recenzji i nagród.
    • Dodano nowe statystyki: Gry Rozegrane W Tym Sezonie, Najczęściej Grane i CaÅ‚kowita Liczba Gier w Karierze.
    • Podsumowanie Kariery przeniesione zostaÅ‚o z dziaÅ‚u "Ligi" do ekranu Profilu Gracza.
    • Ekran pomocy dostÄ™pny jest z poziomu menu domowego zamiast z panelu nawigacyjnego.
    • Samouczki sÄ… teraz lepiej dostÄ™pne z menu StarCrafta
    • Dodano przycisk "DoÅ‚Ä…cz do czatu".
    • Dodano zakÅ‚adkÄ™ szybkiej nawigacji w lewej dolnej części interfejsu. Można tam przypisać do 5 ekranów, przeÅ‚Ä…czanych klawiszami F1- F5.
    • Dodano nastÄ™pujÄ…ce polecenia:
      • DostÄ™pne gdziekolwiek na Battle.necie:
        • /afk - przeÅ‚Ä…cza gracza w status "zaraz wracam"
        • /close - zamyka aktywne okno czata
        • /help - wyÅ›wietla pomoc dotyczÄ…cÄ… poleceÅ„
        • /min - minimalizuje aktywne okno
        • /max - maksymalizuje dane okno
        • /restore - przywraca wskazane okno do domyÅ›lnej pozycji i rozmiaru
      • DostÄ™pne tylko w czacie prywatnym z innym graczem:
        • /dnd - ustawia status dnd
        • /partyinvite - zaprasza wskazanego gracza do zespoÅ‚u
        • /partykick - usuwa wskazanego gracza z zespoÅ‚u
        • /block - blokuje wskazanego gracza
        • /unblock - odblokowuje wskazanego gracza
        • /addfriend - dodaje wskazanego gracza do znajomych
        • /removefriend - usuwa ze znajomych
        • /profile - otwiera profil danego gracza
        • /report - otwiera okienko "ZgÅ‚oÅ› naruszenie zasad"
        • /friendnote - otwiera okno powiadomieÅ„ dla danego gracza
    • Gracze, którzy zaznaczyli opcjÄ™ "Zezwól na wysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci tylko znajomym" mogÄ… teraz otrzymywać odpowiedzi od nieznajomych, jeÅ›li rozpocznÄ… z nimi rozmowÄ™. Możliwość ta wygaÅ›nie, jeÅ›li któryÅ› z rozmówców siÄ™ wyloguje, lub rozmowa ustanie na 5min.

    Edytor

  • Ogólne
    • Dodano wsparcie dla wyzwalaczy zdarzeÅ„, portretów, dialogów i pasków statusu. Wszystkie szczegóły, porady i samouczki sÄ… tworzone, by użytkownicy mogli w peÅ‚ni korzystać z nowych narzÄ™dzi. Niektóre ze zmian to:
      • Nowe wsparcie (tzw. "Nineslice") wsparcie dla krawÄ™dzi obrazków
      • Dodano wsparcie dla wÅ‚asnych pasków statusu
      • Dodano wsparcie dla twórców do peÅ‚nej kontroli interfejsu dla obserwatorów oraz elementów dialogowych podczas obserwowania
      • Dodano wsparcie dla list dialogowych w oknie wyzwalaczy (triggers)
      • Dodano nowe funkcje oblewania tekstu w oknie wyzwalaczy
      • Ramki w standardowym UI mogÄ… być używane przy wyzwalaczach
      • Użytkownicy mogÄ… teraz korzystać z listy ostatnio tworzonych elementów pomocy, by przechowywać wskazówki, a funkcja DestroyHelpItem pozwala usuwać wskazówki pojedynczo, zamiast wszystkie na raz.
      • Dodano nowe typy okien wyzwalaczy: Tooltip, Unit status, Unit Status Bar, Unit Status Duration Bar, Portret, Unit Modell, Offscreen Unit, Unit Target.
      • Dodano nowe elementy w oknie wyzwalaczy: Behavior, Actor, Unit, Unit Link, Model, Paused, Light, Team Color, Team Color Index, Camera, Paused.
    • Dodano różne usprawnienia Managera PrzeglÄ…du - Overview Manager:
      • Datacomponent gry pokazuje teraz wszystkie użyte obiekty
      • Uproszczono drzewo folderów oraz dodano widok folderu i typu
      • Licznik użycia zostaÅ‚ dodany do obiektów
      • Widok drzewa zostaje zachowany również po przeÅ‚adowaniu danych
    • Dodano wsparcie dla wÅ‚asnych obrazów minimapy wysokiej rozdzielczoÅ›ci
    • Dodano wsparcie dla skrótu klawiszowego selfcast
    • Dodano wsparcie pozwalajÄ…ce na nakÅ‚adanie siÄ™ przedmiotów
    • Dodano wsparcie dla kilku rodzajów oÅ›wietlenia globalnego
    • Ikona minimapy może teraz być dostosowana przez skalÄ™, tÅ‚o, skalÄ™ tÅ‚a i kolor
    • Edytor zostaÅ‚ uaktualniony by korzystać ze Stylów Wizualnych
    • Dodano edycjÄ™ stylu czcionki w module tekstowym
    • Zoptymalizowano Å‚adowanie zależnoÅ›ci
    • Dodano nowe opcje funkcji Testuj dokument przy zachowaniu programu w trybie edytora i minimalizacji okna
    • Dodano opcjÄ™ Intensywność Cieni Statycznych używanych przy generowaniu cieni. Opcja znajduje siÄ™ w sekcji Opcji Mapy menu Map.
    • Dodano opcjÄ™ Stagger Periodic Trigger Events w Opcjach Mapy menu Map.
    • Dodano wsparcie lepszej konfiguracji efektów fizyki, np ragdoll, impulsów, krÄ™gów wodnych i rozprysków wody. Kolejne uaktualnienia zawierać bÄ™dÄ… dalsze wsparcie i opcje.
    • Dodano funkcjÄ™ "Å›wiecenia" (glow) czcionki
    • Dodano nowÄ… flagÄ™ funkcji FontJustification
    • Ulepszono czerwony tekst do filtrowania różnych grup bÅ‚Ä™dów
    • WciÅ›niÄ™cie Ctrl + Alt + F11 pozwala teraz na ponowne Å‚adowanie UI, co pozwala na natychmiastowe zobaczenie zmian dokonywanych w interfejsie.
    • Ramki majÄ… teraz funkcjÄ™ AlphaMaskTexture która może zamaskować tworzenie podramek - użyteczne głównie przy maskowaniu ostrych brzegów ramek portretów.
  • Nowe moduÅ‚y edytora
    • Dodano nowy moduÅ‚ przerywników filmowych - pozwoli on zarówno na proste animacje, jak i skomplikowane sceny, nadajÄ…ce siÄ™ do kampanii. Dodano również kilka nowych opcji odtwarzania scenek.
    • Nowy moduÅ‚ AI zostaÅ‚ dodany w celu przyjaźniejszej konfiguracji fal przeciwników i kompozycji jednostek oraz dodawanie triggerów.
    • Dodano nowy moduÅ‚ UI , pozwalajÄ…cy na modyfikacje ukÅ‚adu interfejsu. PoczÄ…tkowa wersja tego moduÅ‚u zawiera prostÄ… edycjÄ™ plików XML.
  • ModuÅ‚ danych
    • Dodano wsparcie efektów, zachowaÅ„ i obrazków opracowania umiejÄ™tnoÅ›ci
    • Dodano wsparcie efektu wystrzelenia rakiety
    • Dodano wsparcie odbicia rakiety

    Naprawa błędów

  • Ogólne
    • Poprawiono wiele elementów zwiÄ…zanych z bÅ‚Ä™dami unikania terenu gdy pociski przekraczajÄ… brzegi klifów
    • UsuniÄ™to wiele bÅ‚Ä™dów zwiÄ…zanych z atakami dalekiego zasiÄ™gu i macek
    • Dodatek Fist of Furry z BlizzCon 2011 wyÅ›wietla siÄ™ prawidÅ‚owo
    • OsiÄ…gniÄ™cie Free for All Gladiator nalicza prawidÅ‚owo punkty na Nerazim Crypt
    • Tarcze Mothershipa zliczajÄ… prawidÅ‚owo w osiÄ…gniÄ™ciu Frugal Fighter
    • EPM i APM naliczajÄ… siÄ™ już prawidÅ‚owo
    • Skrót CPM Observer nie odcina siÄ™ już w rozwijalnym interfejsie
    • Panel statusu nie bÄ™dzie pokazywaÅ‚ siÄ™ na szaro przy szybkim wciskaniu klawiszy jego skrótu
    • Anulowanie menu skrótów klawiszem escape nie zapisuje już tymczasowych skrótów
    • ZaÅ‚adowanie zapisanej gry podczas transmisji nie powoduje oczyszczenia ramki transmisji
    • Nie da siÄ™ już zmienić nazw zapisanej gry, która jest w użyciu
    • Nie da siÄ™ już dodać graczy SI do gry Aiur Chef
    • PrzejÅ›cie do scenki filmowej z wciÅ›niÄ™tym klawiszem Alt nie powoduje już staÅ‚ego wyÅ›wietlania pasków statusu jednostek
    • Kolejkowanie rozkazów ruchu, zatrzymania i patrolowania nie powoduje już bÅ‚ednego wyÅ›wietlania Å›cieżki patrolu
    • Auto-wieżyczki i Zainfekowani Terranie nie liczÄ… siÄ™ już jako jednostki stracone w panelu liderów
    • Efekty dymu i ognia nie powodujÄ… już dziwnego wyÅ›wietlania Perdition Turrets
    • Przewijanie powtórki z zaznaczonÄ… jednostkÄ… nie powoduje już znikania jej portretu
    • Wciskanie alt+tab podczas Å‚adowania mapy nie powoduje już przewijania kamery do góry mapy.
    • ikona herosa nie wyÅ›wietla już purpurowego kwadratu dla zergów
    • UsuniÄ™to problemy z kartami ATI Radeon x800
    • UsuniÄ™to bÅ‚Ä…d przy kompilowaniu skryptu galaxy
    • Usunieto problem z parsowaniem liczb dziesiÄ™tnych w skryptach galaxy
    • Naprawiono bÅ‚Ä…d, powodujÄ…cy zamrożenie portretów przy nadchodzÄ…cej transmisji
    • Naprawiono bÅ‚Ä…d wyÅ›wietlajÄ…cy wszystkie statystyki jako zera
    • Naprawiono bÅ‚Ä…d aktorów podczas ulepszania ataku Vikingów, gdy byÅ‚ on w trybie myÅ›liwca
    • Naprawiono niektóre bÅ‚Ä™dy z wyÅ›wietlaniem tekstur na Char
    • Naprawiono różne problemy z powiadomieniem dostÄ™pnoÅ›ci Sentry w kampanii

    • Rasy
      • Protoss
        • ZasiÄ™g Pylonów wyÅ›wietla siÄ™ prawidÅ‚owo na niskich ustawieniach szczegółów
        • Naprawiono problem z niektórymi strukturami, kontynuujÄ…cymi mechanizm Warp-in mimo braku zasilania
      • Terran
        • DźwiÄ™k Medivac_HealLoop odtwarza siÄ™ już prawidÅ‚owo gdy gracz rÄ™cznie ulecza jednostki
        • Nie da siÄ™ już ciasno nakÅ‚adać jednostek na maÅ‚ych przestrzeniach z użyciem medivaków
        • Command Center nie bÄ™dzie już rezerwowaÅ‚o miejsca przy zaÅ‚adunku dla SCV, które zajÄ™te sÄ… konstruowaniem budynków
        • Siege Tanki nie używajÄ… już gÅ‚osu SCV gdy nie uda im siÄ™ wejść w Siege Mode
        • Usunieto problem z używaniem naziemnej animacji Å›mierci przez latajÄ…ce budynki
        • usuniÄ™to problem z atakiem Helliona, który zadawaÅ‚ obrażenia tylko zakopanym jednostkom, mimo że na linii ognia byÅ‚y również inne jednostki
        • Naprawiono bÅ‚Ä…d wyÅ›wietlajÄ…cy Bunkier jako pusty, mimo że byÅ‚ peÅ‚en jednostek
        • Naprawiono problem z animacjÄ… eksplozji Seeker Missile jeÅ›li save zostaÅ‚ wczytany podczas lotu pocisku
      • Zerg
        • Banelingi bÄ™dÄ… teraz automatycznie siÄ™ odkopywać w pobliżu Colossusa
        • Banelingi uniesione przez Phoenixy korzystajÄ… teraz z odpowiedniego efektu graficznego i zadajÄ… obrażenia jednostkom poniżej
        • Nie da siÄ™ juz zakolejkowac rozkazów budowania dla pojedynczego Drona
        • Morfowane jednostki nie utykajÄ… już w kokonach, jeÅ›li te znajdowaÅ‚y siÄ™ pod Hatchery
        • Nydus Network i Nydus Wormy nie Å›wiecÄ… już jeÅ›li przechowujÄ… Drony trzymajÄ…ce mineraÅ‚y
        • Aktywny Creep Tumor wyÅ›wietla siÄ™ już prawidÅ‚owo, jeÅ›li zostaÅ‚ anulowany podczas tworzenia
        • Kokony Brood Lordów i Overseerów nie mogÄ… już mieć wydanych rozkazów ruchu, utrzymania pozycji i patrolu, tylko zbiórki

    Wykorzystane grafiki są własnością
    Blizzard Entertainment.

    Poprzednia strona Na górę Następna strona