Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Lurker
Zobacz opis
FABU艁A SC - EPIZOD 2

FABU艁A STARCRAFTA

Preludium # Epizod 1 # Epizod 2 # Epizod 3 # Nast臋pstwa
Epizod 4 # Epizod 5 # Epizod 6 # Epilog # Dodatki
Postacie Terran # Postacie Protoss贸w # Postacie Zerg贸w # Postacie pomniejsze


EPIZOD 2 - NADUMYS艁

Gdy Tarsonis leg艂o w gruzach, a wraz z nim umar艂a Konfederacja, przyw贸dca Zerg贸w, Nad艣wiadomo艣膰, podj膮聟艂 kroki maj膮聟ce na celu ustabilizowanie dotychczasowej sytuacji Roju. Powo艂a艂 w贸wczas do 偶ycia nowego Cerebratora, w kt贸rym pok艂ada艂 wielkie nadzieje (Uwaga: wcieli艂 si臋 w niego gracz). Ponadto realizowa艂 sekretny projekt, maj膮聟cy na celu stworzenie zupe艂nie nowego, pot臋偶nego agenta Zerg贸w. Pocz膮聟tkowo poczwarka, w kt贸rej dojrzewa艂 organizm, owiana by艂a tajemnic膮聟, a g艂贸wnym zmartwieniem Overminda by艂o utrzymanie jej przy 偶yciu.

Cz臋艣膰 pierwsza – Po艣r贸d Ruin (ang. Among the Ruins)

Nadumys艂 podda艂 testowi swego nowego Cerebratora, powierzaj膮聟c mu zadanie ochrony poczwarki. Pocz膮聟tkowo hodowla prowadzona by艂a na Tarsonis, pomocy za艣 m艂odemu Cerebratorowi udzielali dwaj starsi – Daggoth, prawa r臋ka Nad艣wiadomo艣ci, oraz Zasz.

Cz臋艣膰 druga – Agresja (ang. Eggression)

Chc膮聟c tymczasowo usadowi膰 si臋 w systemie Koprulu, Nadumys艂 zdecydowa艂, aby Zergowie zaj臋li wulkaniczn膮聟 planet臋 Char, gdzie mia艂 powsta膰 ich macierzysty 艣wiat. W zwi膮聟zku z tym podj臋to decyzj臋 o przeniesieniu poczwarki wraz z si艂ami podleg艂ymi m艂odemu Cerebratorowi. Na drodze do wykonania zadania stan臋li Zergom Protossi stacjonuj膮聟cy na orbicie Tarsonis, ale zostali pokonani. To, po kl臋sce z r膮聟k Syn贸w Korhala, by艂 kolejny cios dla dowodzonych przez Tassadara protosskich si艂 ekspedycyjnych. Opu艣ci艂 Tarsonis z reszt膮聟 swojej floty, udaj膮聟c si臋 w nieznanym kierunku i celu…

Cz臋艣膰 trzecia – Nowe Dominium (ang. The New Dominion)

Moc istoty l臋gn膮聟cej si臋 w poczwarce wzrasta艂a coraz bardziej. Gdy b臋d膮聟c na Char osi膮聟ga艂a ona dojrza艂o艣膰, sprowadzi艂a szereg k艂opot贸w na R贸j Nad艣wiadomo艣ci. Ot贸偶 wysy艂a艂a ona psioniczne emanacje, docieraj膮聟ce do dalekich zak膮聟tk贸w galaktyki. Jednym z odbiorc贸w wys艂anych przekaz贸w by艂 imperator Terra艅skiego Dominium, Arcturus Mengsk. S膮聟dz膮聟c, i偶 us艂ysza艂 wezwanie o pomoc od swojej zmar艂ej przybocznej, Sary Kerrigan, wys艂a艂 na Char si艂y Eskadry Alfa z zadaniem odbicia by艂ego Ducha. Wojska Edmunda Duke’a zosta艂y jednak pokonane w walce z Zergami m艂odego Cerebratora. Mimo dotkliwej kl臋ski, Mengsk nakaza艂 genera艂owi pozosta膰 na planecie Char i u偶y膰 jej jako kolonii. Eskadra Alfa okupowa艂a wprawdzie cz臋艣膰 terytorium tego 艣wiata, ale bez trwa艂ych korzy艣ci. Zergowie wygrywali, systematycznie wypieraj膮聟c Terran z kolejnych rejon贸w.

Cz臋艣膰 czwarta – Agent Roju (ang. Agent of The Swarm)

Kolejnymi "go艣膰mi" na Char byli ludzie Jamesa Raynora. Przyby艂 on na planet臋, poniewa偶 mia艂 dziwny sen, w kt贸rym ujrza艂 Sar臋 Kerrigan prosz膮聟c膮聟 go o pomoc. Jego si艂y otoczy艂y baz臋 Zerg贸w, w kt贸rej znajdowa艂a si臋 poczwarka, ale nie zdo艂a艂y przerwa膰 obrony. Na oczach zszokowanego Raynora z poczwarki wyklu艂a si臋 istota… by艂a to Sara Kerrigan. Jednak nie by艂a ona cz艂owiekiem, stanowi艂a mieszank臋 dawnej Kerrigan oraz gen贸w zergowskich. Wci膮聟偶 pami臋ta艂a swoje poprzednie 偶ycie i rozpozna艂a Raynora. Pozbawiona by艂a jednak ludzkich uczu膰. Przesz艂a sw贸j chrzest bojowy, pokonuj膮聟c ludzi swego dawnego przyjaciela. Jego samego oraz niedobitki jego wojsk jednak oszcz臋dzi艂a, pozwalaj膮聟c im odej艣膰. By艂 to pierwszy i ostatni akt cz艂owiecze艅stwa w jej nowym 偶yciu.

Cz臋艣膰 pi膮聟ta – Amerigo

Od pocz膮聟tku swego 偶ywota Zainfekowana Kerrigan wchodzi艂a w spory z Cerebratorami, zw艂aszcza z Zaszem, istoty te bowiem by艂y zaniepokojone jej istnieniem, obawiaj膮聟c si臋, 偶e mo偶e przyczyni膰 si臋 do ich upadku (Zasz powiedzia艂 nawet do niej niegdy艣 „b臋dziesz zgub膮聟 dla nas wszystkich!”). Cieszy艂a si臋 jednak powa偶aniem swego stw贸rcy, Nadumys艂u.
Pocz膮聟tkowo uleg艂a kaprysowi, chc膮聟c zbada膰 sw膮聟 przesz艂o艣膰 Ducha i wyzby膰 si臋 terra艅skiego dziedzictwa. W tym celu zebra艂a niewielki oddzia艂 zergowskich bestii, na czele kt贸rego dokona艂a ataku na terra艅ski statek badawczy „Amerigo”, kt贸rego g艂贸wny komputer zawiera艂 dane na temat projektu Duch贸w. W toku akcji Zergowie wybili ca艂膮聟 za艂og臋 „Amerigo”, za艣 gdy Kerrigan opu艣ci艂a statek, zosta艂 on wysadzony przez oddzia艂 marines, wys艂any przez Eskadr臋 Alfa.

Cz臋艣膰 sz贸sta – Mroczny Templariusz (ang. The Dark Templar)

Gdy Kerrigan powr贸ci艂a na Char, okaza艂o si臋, 偶e od d艂u偶szego czasu na planecie ukrywali si臋 Protossi z Tassadarem na czele. Po wymianie obra藕liwych zda艅 Templariusz sprowokowa艂 Kerrigan do ataku na jego si艂y, co uczyni艂a wbrew ostrze偶eniom Zasza. Zergowie pokonali wojska Protoss贸w, ale sam Tassadar, z kt贸rym walczy艂a Kerrigan, okaza艂 si臋 by膰 jedynie jego iluzj膮聟. Kerrigan by艂a w艣ciek艂a, nie zdawa艂a sobie jednak sprawy, 偶e starcie to by艂o tylko dywersj膮聟. Okaza艂o si臋, 偶e Tassadar nawi膮聟za艂 wsp贸艂prac臋 z Mrocznymi Templariuszami.

Cz臋艣膰 si贸dma – Ub贸j (ang. The Culling)

Gdy Kerrigan zako艅czy艂a bitw臋, okaza艂o si臋 偶e w czasie, gdy roje prowadzi艂y walk臋 z Protossami, jeden z nich, Mroczny Templariusz imieniem Zeratul, zamordowa艂 Zasza. W innym przypadku nie oznacza艂oby to dla Cerebratora nic. Jednak Zeratul u偶y艂 zupe艂nie nowej, pot臋偶nej energii, kt贸ra u艣mierci艂a Zasza definitywnie. Co gorsza, ta 艣mier膰 spowodowa艂a, 偶e Nadumys艂 popad艂 w stan katatonii i nikt nie by艂 w stanie skontaktowa膰 si臋 z nim. Wskutek jego dziwnego snu ca艂y R贸j Zerg贸w m贸g艂 w niekontrolowany spos贸b samoistnie rozerwa膰 si臋 na strz臋py. Starszy Cerebrator Daggoth zdo艂a艂 jednak przej膮聟膰 i utrzyma膰 kontrol臋 nad rojami. Sama Kerrigan poczu艂a si臋 oszukana i zapragn臋艂a zemsty.
Tymczasem wskutek 艣mierci Zasza utracono panowanie nad szczepem Zerg贸w, kt贸ry nale偶a艂 do niego. Niekontrolowani Zergowie musieli zosta膰 wybici.

Cz臋艣膰 贸sma – Oko za Oko (ang. Eye for an Eye)

Nad艣wiadomo艣膰 zdo艂a艂a jednak si臋 przebudzi膰. Wraz tym wydarzeniem dowiedziano si臋 o kilku istotnych informacjach. Mianowicie gdy Zeratul, pra艂at Mrocznych Templariuszy zabi艂 Zasza, Nadumys艂 po艂膮聟czy艂 si臋 z jego umys艂em telepatyczn膮聟 wi臋zi膮聟, dzi臋ki czemu zdo艂a艂 wykra艣膰 z jego pami臋ci po艂o偶enie rodzimego 艣wiata Protoss贸w, Aiur. Overmind zapragn膮聟艂 natychmiast przeprowadzi膰 na艅 inwazj臋. Kerrigan natomiast zorganizowa艂a zasadzk臋 na Mrocznych Templariuszy, zabijaj膮聟c niemal wszystkich.
Armie Protoss贸w na Char zosta艂y ostatecznie rozbite, ale Tassadar i Zeratul zbiegli i ukryli si臋. Ten drugi zosta艂 jednak osaczony przez Zerg贸w i uwi臋ziony wraz z towarzyszami wewn膮聟trz opuszczonej terra艅skiej instalacji.
Zergowie byli ju偶 gotowi do ataku na Aiur…

Cz臋艣膰 dziewi膮聟ta – Inwazja na Aiur (ang. Invasion on Aiur)

Roje Nad艣wiadomo艣ci wyl膮聟dowa艂y na ojczystej planecie Protoss贸w, napotykaj膮聟c stosunkowo s艂aby op贸r. Z 艂atwo艣ci膮聟 ustanowili bazy i wyl臋garnie na Aiur i czynili przygotowania do przeniesienia samego Nadumys艂u na planet臋. W tym celu potrzebowali pot臋偶nego katalizatora energii warpowej, jakim by艂y kryszta艂y Khaydarinu. Dzi臋ki nim bowiem Nadumys艂 m贸g艂 otworzy膰 szczelin臋 mi臋dzy wymiarami i teleportowa膰 si臋 na Aiur, sk膮聟d osobi艣cie kierowa艂by inwazj膮聟. Mia艂 bowiem zamiar wch艂on膮聟膰 w siebie Protoss贸w, a to uczyni艂oby Zerg贸w niepokonanymi.
Zergowie zdo艂ali prze艂ama膰 obron臋 Protoss贸w wok贸艂 formacji kryszta艂贸w Khaydarin i pobra膰 niezb臋dn膮聟 ich ilo艣膰.

Cz臋艣膰 dziesi膮聟ta – Pe艂ny Kr膮聟g (ang. The Full Circle)

Wszystko by艂o ju偶 gotowe do przeniesienia Nad艣wiadomo艣ci, pozostawa艂o tylko umie艣ci膰 kryszta艂y Khaydarin we w艂a艣ciwym po艂o偶eniu. Jako miejsce lokacji Nadumys艂 wybra艂 艣wi膮聟tyni臋 wzniesion膮聟 ku czci Xel’Nagi, chc膮聟c w ten spos贸b odda膰 swoisty ho艂d swoim tw贸rcom. Atak zako艅czy艂 si臋 pe艂nym sukcesem, a na Aiur zjawi艂 si臋 Nadumys艂 we w艂asnej osobie. Cho膰 jego plan si臋 powi贸d艂, nie uda艂o mu si臋 wch艂on膮聟膰 w siebie rasy Protoss贸w. Pow贸d tego by艂 nieznany, lecz z biegiem czasu Zergowie byli coraz bli偶si osi膮聟gni臋cia ostatecznego celu.
Gdy Nad艣wiadomo艣膰 opu艣ci艂a Char, jej nast臋pczyni膮聟 zosta艂a Kerrigan. Jej w艂adza coraz mniej podoba艂a si臋 Cerebratorom, kt贸rzy nie mieli zamiaru dochowa膰 w przysz艂o艣ci lojalno艣ci wobec kr贸lowej.


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona