Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Devourer
Zobacz opis
Zmiany Terran w wersji Alfa (1)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Jest to drugi z trzech artykułów, opisujących zmiany w jednostkach wersji alfa SC2 i jednocześnie tekst ten stanowi część przewodnika po wczesnej wersji nowej odsłony gry. Pierwsza dotyczyła Protossów, tematem ostatniej będą Zergowie.

Podobnie do poprzedniego artykułu i tu powtórzę, że całość nie jest kompletną listą każdej zmiany. Starałem się zwrócić uwagę na tak wiele elementów, ile byłem w stanie, ale docenię każdą uwagę, wskazującą co zostało pominięte.


Strona 1

Intro
Budynki
WyglÄ…d
Ulepszenia
SCV
Marine
Marauder
Ghost
Reaper
Strona 2

Hellion
Siege Tank
Thor
Viking
Strona 3

Medivac Dropship
Nighthawk
Banshee
Battlecruiser
Przejdź do strony 2 =>
Przejdź do strony 3 =>

PrzygotowujÄ…c Terran na StarCraft 2

Terranie nie mieli łatwo w czasie zdarzeń prowadzących do StarCrafta 2 - ponieśli olbrzymie straty, zostając wciągnięci w wojnę między Protozoami i Zergami, zmagali się z wewnętrznymi konfliktami, między Dominium a Konfederacją. Wciąż jednak pozostają wytrzymałą i zaawansowaną technologicznie (jednak nie tak bardzo jak Protossi) rasą z dużym potencjałem psionicznym.

Nim przejdę do jednostek, pomyślałem że dobrze będzie przyjrzeć się, jak zmieniły się struktury Terran w ciągu ostatnich 24 miesięcy.

Budynki Terran

Engineering Bay Starbase

Zaczniemy od Wieżyczki Rakietowej, stanowiącej obronę przeciwlotniczą, zdolną wykrywać zamaskowane jednostki, ale tylko w zasięgu Sensor Tower. Wszystko wróciło jednak do stanu znanego z SC 1 w buildzie z GDC 2008. W tej wersji również, że Engineering Bay nie może już unosić się w powietrze.

Wideo demonstracyjne pokazało też, że Sensor Tower może zostać ulepszone i jako Wieża Radarowa dodatkowo wskazywać jednostki przeciwnika w mgle wojny. Ta zdolność została jednak usunięta na czas WWI 2008. Innym, ciekawym pomysłem było umieszczenie Starbase jako ulepszenia Starportu - zamysł był taki, żeby umożliwić produkcję jednostek powietrznych, gdy sam budynek się unosił. I ten pomysł został pogrzebany, późnym wrześniem 2007 wraz z Q&A 15.

Bunker Planetary Fortress

Bunkier otrzymał nową szatę graficzną oraz zwiększenie rozmiaru, jak i wytrzymałości w Q&A 16, co miało albo zmniejszyć zdolność Terran do radykalnie defensywnej gry, albo zwiększyć możliwości tej struktury.

W końcu, ujawniono w listopadzie 2008 roku, że Planetarna Twierdza (Planetary Fortress), ulepszenie Centrum Dowodzenia, zadaje splash damage.

Wartym wzmianki jest też fakt, iż w lutym 2009 roku, Centrum Wywiadowcze (Surveillance Center) zostało zastąpione przez Dowództwo Orbitalne (Orbital Command). Nowe ulepszenie przyniosło dwie nieznane dotąd zdolności - wezwanie MULE'ów i zwiększenie limitu jednostek, pozostawiając naturalnie nadal Scanner Sweep.

Poprawki Graficzne

Wiele było kontrowersji odnośnie charakteru przedstawienia graficznego Terran we wczesnych wersjach SC 2. Niezależnie od tego, czy wydali się wam zbyt "kwadratowi" lub kreskówkowi, szybko dokonano poprawek, co potwierdziło Q&A 32. Kalos porusza tę kwestię w swoim tekście "StarCraft 2 Polygon Parallax". Poprawki dosięgły także Protossów i Zergów, co pokazują nowsze screeny. Ponieważ jednak Blizzard nie ujawnia każdego nowego uaktualnienia, nie wiemy jak daleko posunęły się prace.

Piechota

SCV

SCV

Podobnie jak protosski Probe, SCV wraca w roli podstawowej jednostki budowlano-wydobywczej. Mimo wciąż małej wartości bojowej, SCV nadal służyć może jako wsparcie szybkiego ataku, lub ostatni bastion niechronionej bazy. Może też utrzymać wypełniony Marines bunkier przy życiu, podczas gdy żołnierze uporają się z zagrożeniem. Piloci SCV najczęściej są ochotnikami, w odróżnieniu od Marines, którzy są kryminalistami po zabiegach neuro-resocjalizacyjnych.

Jak zmieniła się ta jednostka?
muleWcześniejsze modele posiadały błękitny płomień silników, co spotkało się jednak z negatywną reakcją, ze względu na podobieństwo kolorystyczne do minerałów. Kolor zmieniono na znany już pomarańczowy przy okazji WWI 2008.
W listopadzie 2008 Cydra potwierdził, że umiejętność naprawy innych jednostek i struktur może zostać zautomatyzowana.

W lutym 2009 do SCV, po ogłoszeniu nowego ulepszenia - Orbital Command, dołączył MULE.

Marine

Marine

Marine powraca jako trzon terrańskich sił. Przeciwlotnicza skuteczność karabinów Gaussa, umożliwia skuteczne wykorzystywanie jednostki w późniejszych etapach gry, a także czyni Marines świetnym wsparciem oblężeń. Wciąż mogą być transportowani lub chowani w bunkrach, zmiany w Supply Depotach zwiększyły mobilność i z dolność Marines do blokowania wąskich przesmyków.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Chyba najłatwiej zauważalną zmianą było dodanie tarczy bojowej. Wczesnym rokiem 2007, Karune w Q&A 5 potwierdził, iż każdy Marine może posiadać teraz obronne wyposażenie, zwiększające wytrzymałość oraz użyteczność w kolejnych etapach meczu.
Kolejną zmianą, która dotknęła w zasadzie cała piechotę, było przeniesienie ulepszeń z Engineering Bay do Tech Lab, co w lutym 2009 roku potwierdził Cydra.

Marauder

Marauder

Pierwsza nowa jednostka Terran. Całkiem podobna do Firebata. Powodem tego, jest fakt, iż gdy Firebat został usunięty, jego model poddany został pewnym zmianom i przekształcony w Maraudera. Dźwigając parę granatów zaczepnych, będzie miał za zadanie szybko uporać się z ciężkimi jednostkami przeciwnika, wspomagając to efektem spowolnienia, jaki wywołują granaty.
Battle Report pokazał, że Marauderzy bardzo dobrze sprawdzają się przeciw Photon Cannonom i Colossusom. Są także dość skuteczni w starciach ze Stalkerami.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Będąc dość nową jednostką, Marauder miał szczęście nie być poddanym istotnym modyfikacjom. Jedyną, zauważoną przeze mnie, było dodanie mu na początku czerwca 2008 fajnej animacji.

Ghost

Ghost

Tajemnicze Duchy powracają z ich klasycznym maskowaniem, jak i nowymi zdolnościami, dzięki którym Terranie pokażą Ci wszystkie sposoby, na które można zabić przeciwnika. Zwyczajny atak nigdy nie wyróżniał Ghosta, może poza zasięgiem, ale to, co czyni go tak częstym na polach bitew, to właśnie umiejętności specjalne. Niestety niewiele było prezentacji, ukazujących działanie tych jednostek. Rola Ghostów wydaje się jednak niezmieniona, nieco tylko bardziej skupiona na eliminacji wrogich jednostek specjalnych.

Oczywiście pozostawiono tak bardzo lubiany atak jądrowy.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Późnym marcem 2008 roku, w Q&A 33 ujawniono, że Ghost może wykrywać w promieniu 30 jardów wrogie jednostki używające energii.
Późnym styczniem 2008 rozgorzała dyskusja na temat przeniesienia pocisków EMP z Nighthawka Ghostowi, który w listopadzie znów je utracił. Usunięto także Drop Pody, co potwierdzone zostało w lipcowym specjalnym Q&A dla StarCraftCZ.

Ostatecznie, by wspomóc rolę Ghosta, jako eliminatora jednostek specjalnych, ulepszono zdolność snajperską o znane z Blizzconu 2008 pociski psi.

Reaper

Reaper

Ta nowa jednostka podobna jest do Marines, jednak bardziej szalona. Reaperami zostają ci, którzy nie przeszli terapii neuro-resocjalizacyjnej. Wstrzykuje im się więc chemikalia zwiększające agresję. Po dwóch latach służby, otrzymują ułaskawienie. Przypominam jednak, że w ciągu pięciu lat istnienia, na cały korpus przypadał zaledwie jeden żołnierz zdolny przetrwać więcej niż pół roku.

Ci całkowicie szaleni ludzie, pokonują podwyższenia terenu dzięki plecakom odrzutowym. Te z kolei nie zostały przystosowane do ciągłego lotu, a raczej do płynnych skoków, co umożliwia szybkie akcje, najczęściej wymierzone w ekonomię przeciwnika. Reaperów wyposażono w pistolety Gaussa, różniące się od broni Marines tylko przyspieszeniem pocisków. Posiadają też miny magnetyczne (ładunki D-8), które detonują po krótkiej chwili. Każda mina zdaje 30 obrażeń pobliskim celom i kolejne 30 celom opancerzonym oraz budynkom - chyba, że przeciwnik wcześniej zniszczy ładunek.

Jak zmieniła się ta jednostka?
W grudniu 2007 Reaper przeniesiony został z Merc Haven do Koszar w celu utrzymania piechoty w jednym budynku. Sama struktura (Merc Haven) jest wymogiem do trenowania Reaperów, choć przed końcem grudnia została usunięta i na powrót umieszczona w grze. Być może po raz kolejny Blizzard pozbył się tego budynku w listopadzie 2008, kiedy to powiedziano, iż model pozostaje wyłącznie jako element otoczenia.

Odebrano też Reaperom Stimpacki, których zabrakło także w buildzie na WWI 2008. W kwietniu z kolei ujawniono, że ilość min magnetycznych ogranicza tylko czas potrzebny do wykorzystania kolejnej. W marcu tego roku, wyjaśniono natomiast, że Reaperzy nie mogą już przeskakiwać budynków, elementów otoczenia (zniszczalnych skał) czy umiejętności specjalnych (np. pole siłowe Protossów).


Przejdź do strony 2 =>
Przejdź do strony 3 =>


Poprzednia strona Na górę Następna strona