Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran SCV
Zobacz opis
Zmiany Terran w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Strona 1

Intro
Budynki
WyglÄ…d
Ulepszenia
SCV
Marine
Marauder
Ghost
Reaper
Strona 2

Hellion
Siege Tank
Thor
Viking
Strona 3

Medivac Dropship
Nighthawk
Banshee
Battlecruiser
<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>

Jednostki Mechaniczne

Helion

Helion

Nowy dodatek do terrańskich sił. Stanowi połączenia Firebata i Vulture'a. Jest to szybki, naziemny pojazd, zadający swoim miotaczem ognia obrażenia obszarowe w linii prostej. Te małe "buggy" zdolne są podpalić grupy jednostek, takich jak np. Zerglingi być może nawet umknąć bez szwanku! Prędkość Hellionów umożliwia im ściganie wycofującego się przeciwnika, lub łatwy odwrót w trudnej sytuacji. W przeciwieństwie do Vulture'a, Hellion nie może atakować podczas ruchu.

Miotacz płomieni świetnie sprawdza się przeciw lekko opancerzonym jednostkom, w starciu z którymi Hellion otrzymuje premię do ataku. Fakt ten, w połączeniu z powiększonym zasięgiem i szybkością, sprawia że walka podjazdowa z wolniejszymi oddziałami przeciwnika staje się łatwa do przeprowadzenia.

Obecnie Hellion nie potrafi atakować jednostek powietrznych.

Jak zmieniła się ta jednostka?
helion Pierwotnie znany był jako Jackal, zmiana nazwy nastąpiła mniej więcej w tym samym czasie, co Nighthawka - wczesnym październikiem 2008 r.

Późnym lutym 2008 Hellion korzystał z railguna, lecz już na początku marca umieszczono mu znany obecnie miotacz płomieni.

W środku czerwca 2008 ujrzeliśmy także delikatną zmianę graficzną - w nowej wersji Hellion ma dwa przednie koła, a nie jedno.


Siege TankSiege Tank

Siege Tank

Nowy model Crucio Siege Tank stanowi ulepszenie Arclite Siege Tank, wzbogacone o lepszy pancerz i większe możliwości bojowe nawet bez uruchamiania trybu oblężniczego. Funkcjonalność starego modelu nadal jest obecna, jednak teraz Crucio może lepiej oprzeć się na podłożu, co pomaga w trakcie natarcia, jak i obrony.

Taktyki używane przy Arclite da się zastosować również przy użyciu nowej wersji czołgu. Wciąż jest to świetna broń oblężnicza, jednak nadal wymaga obrony przeciwlotniczej i przeciw jednostkom walczącym w zwarciu. W związku ze zwiększonym kosztem produkcji, istotne jest by czołgom Crucio towarzyszyli Marines, Marauderzy lub jednostki typu Viking, w celu ochrony kolumny pancernej.

Czołg Oblężniczy otrzymuje premię do ataku w starciu z opancerzonymi przeciwnikami.

Jak zmieniła się ta jednostka?
siege tank Ze względu na negatywne reakcje fanów, na BlizzCon 2007 dokonano zmiany wyglądu.

Pod koniec października 2008, Tryb Oblężniczy przesunięto z Tech Lab do Armory, co ewidentnie ma skłaniać do częstszego użycia czołgów i zmusić do wykorzystywania Siege Mode w środkowych i końcowych partiach gry.


Thor

Thor

Własny mech Terran. Stanowi demonstrację siły terrańskich oddziałów. Wyposażony w pancerz z neostali o grubości takiej, jak na Krążowniku, jest siłą, z którą należy się liczyć.

Thor jest powolnym mechem flagowym o dwóch zasadniczych zadaniach: powstrzymywaniu zgrupowań jednostek powietrznych oraz absorbowaniu obrażeń, wysuwając się na czoło ofensywy. W pewnym sensie stanowi rozwinięcie starego Goliatha. Rakiety przeciw-powietrzne zadają również obrażenia jednostkom wokół celu i mimo dużej skuteczności, mówi się iż uzbrojenie Thora nie wystarcza do strącenia Krążownika.
Thor swojÄ… premiÄ™ do ataku otrzymuje mierzÄ…c siÄ™ z opancerzonymi celami naziemnymi oraz powietrznymi.

Wciąż nie jest jasne, czy Thora będzie można transportować w jakikolwiek sposób.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Pierwsza, główna zmiana dokonała się w grudniu 2007, co tak opisał Cavez:

Oto co mogę powiedzieć o Thorze w obecnej wersji gry:

  • Jest duży, lecz pomniejszyliÅ›my go nieco, wiÄ™c zajmuje mniej miejsca i Å‚atwiej go kontrolować.
  • ZwiÄ™kszyliÅ›my jego zwrotność, co jest jednak przedmiotem balansowania rozgrywki.
  • Ma sporo punktów zdrowia (400 w chwili obecnej).
  • Nie jest szczególnie drogi (250/200 obecnie).
  • Otrzymuje dużą premiÄ™ w walce z opancerzonymi jednostkami, ale marnuje obrażenia strzelajÄ…c do maÅ‚ych oddziałów.
  • Jego rakiety przeciw lotnicze sÄ… skuteczne, lecz nie powalajÄ… obrażeniami. Thora nadal można pokonać odpowiedniÄ… iloÅ›ciÄ… siÅ‚ powietrznych. Rozmiar mecha ogranicza go w starciach z szybkimi jednostkami powietrznymi.
  • DziaÅ‚a na ramionach sÄ… nieaktywne - jeÅ›li tak zostanie, zmienimy projekt graficzny jednostki.
  • Thor Å›wietnie radzi sobie ze Stalkerami, wiÄ™kszoÅ›ciÄ… (ale nie wszystkimi)jednostkami powietrznymi i kilkoma sekretnymi jednostkami Terran i Zergów.
  • Jest na tyle zbalansowany, że zrobisz dobrze zostawiajÄ…c jego wrak, by spÅ‚onÄ…Å‚. JeÅ›li natomiast stawisz czoÅ‚a sprawnemu Thorowi i drugiemu, reaktywujÄ…cemu siÄ™, sprawy potoczÄ… siÄ™ po myÅ›li terraÅ„skiego mecha (za pewnÄ… cenÄ™).
  • Obecnie Thora można pokonać wiÄ™kszym zasiÄ™giem, mobilnoÅ›ciÄ… lub poszczególnymi jednostkami przeciw pancernymi.

W grudniu 2007 potwierdzono też, że Thor może pozostać na polu bitwy jako wrak. Szczątki te, mogły być naprawione przez SCV - to jednak zostało zastąpione przez moduł autonaprawy, zaprezentowany podczas filmiku na WWI 2008.

Thor Pierwotnie również, Thor wymagał SCV do produkcji, nie powstając w Factory. Tłumaczono to rozmiarami mecha. W buildzie z World Wide Invitational 2008 Thor wrócił jednak do Factory, gdyż twórcy uznali, że Terranie zbyt łatwo mogą w ten sposób omijać ograniczenia kolejki produkowanych oddziałów (omówione zostało to w Q&A 47).

Na początku 2008 r. w Q&A 28 zaznaczono zmianę roli Thora, przeznaczając go do walki naziemnej. W maju tamtego roku ponownie jednak jednostka ta stała się bronią przeciw lotniczą.

Nowa animacja ataku ziemia-powietrze potwierdzona została w Q&A 45. Zmiana ta, przyniosła ze sobą graficzne powiększenie dział na ramionach robota i zasięgu broni.


VikingViking

Viking

Kolejna jednostka mechaniczna w stylu Goliatha. Viking zdolny jest jednak transformować się do postaci szturmowej (naziemny, dwunożny) lub myśliwskiej (tryb powietrzny). Dokładne przeznaczenie jednostki lekko się zmieniało, lecz generalnie ma być to uniwersalny mech, wymagający nieco więcej kontroli.

Czerpiący z projektu czołgu oblężniczego (transformacja), Viking miał być ostateczną bronią wsparcia przeciw lotniczego i do walki z jednostkami naziemnymi. Dzięki zmianie formy, Viking potrafi sprostać każdej roli w trakcie bitwy.

Tryb Szturmowy - w nim Viking jest mniej zwrotny, lecz potrafi atakować cele naziemne i, co ważniejsze, wrogie struktury. Ten tryb jest najlepszy podczas osłaniania własnych czołgów, lub przeprowadzania ofensywy na wraże pozycje.

Tryb Myśliwski - umożliwia on lot i walkę wyłącznie w systemie powietrze-powietrze. Zwiększona mobilność daje możliwość przeprowadzania zwiadu, nagłych ataków na bazy przeciwnika lub ściganie jego wycofujących się sił. W formie Myśliwca, Viking bardzo dobrze sprawdza się jako ochrona dla Medivaców.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Pierwotnie, Viking mógł atakować oba rodzaje celów w Trybie Szturmowym, jednak w lutym 2008 r. zostało to zmienione.
We wcześniejszych buildach, Viking wymagał osobnego ulepszenia dla wykorzystania formy Myśliwca. Poprawiono to w lutym 2007 r. kiedy przesunięto tę jednostkę do Starportu. Oba tryby działania były wtedy od razu dostępne.
Luty 2008 przyniósł powrót Vikinga do Factory, jednak już w marcu przeniesiono go z powrotem do Starport (Q&A 33).

W listopadzie 2008, potwierdzono, że nadrzędną rolą Vikinga będzie walka z jednostkami opancerzonymi, przeciw którym otrzymał bonus do obrażeń (Q&A 46).


<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>


Poprzednia strona Na górę Następna strona