Powstałe z wściekłej osy Gashyrru w począ…tkowej fazie rozwoju Trutnie służyły gniazdu jako robotnicy. Dopiero później Nadświadomość wyposażyła je w zdolność podobną… do tej, którą… mają… Larvy - mianowicie do zmiany swojego kodu genetycznego. O ile larwy potrafią… tylko i wyłą…cznie mutować się w jednostki, Trutnie mutują… się w podstawowe i zaawansowane struktury Zergów - które są… oczywiście żyją…cymi, lecz nie potrafią…cymi się poruszać istotami. Muszą… one jednak pobierać pokarm, by móc normalnie funkcjonować, dlatego Trutnie mogą… mutować się w struktury tylko i wyłą…cznie na wydzielanym przez Gniazda i Kolonie Zarodników Creepie.
Koszt: |
50 1 |
Czas mutacji: |
20 sek. |
Mutowany z: |
Larva |
Potrzebne struktury: |
brak |
Klawisz budowy:
|
Morph to Drone
|
Wytrzymałość: |
40 |
Rozmiar: |
mały |
Rodzaj: |
naziemny (przyziemny) organiczny |
Pancerz: |
0 + 1 x 3 |
(Zerg Carapace) |
Broń naziemna: |
5 |
Spines |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: |
1 |
Opóźnienie ataku: |
22 |
Energia: |
brak |
Pole widzenia: |
7 |
Szybkość: |
2,4 t/s |
Specjalne zdolności: |
Basic Mutation Advanced Mutation Burrow |
(Lair / Hive) (Burrow) |
Drone, jako robotnik, pełni dwie podstawowe funkcje dla roju: po pierwsze, zbiera surowce (czyli minerały i gaz), a po drugie - buduje, a raczej mutuje się w budowle. Pierwszej funkcji nie muszę chyba wyjaśniać, natomiast o drugiej mogę co nieco powiedzieć. Zergowie, jako jedyna rasa, tracą… robotnika przy mutacji w strukturę. Dlatego też część budynków jest stosunkowo tańsza (np. Extractor kosztuje 50 minerałów, a Assimilator i Refinery - po 100), jednak to nie zmienia faktu, że Zergowie mają… w tym przypadku najgorzej. Niektórzy gracze, aby zmutować nową… strukturę, biorą… Drone'a ze swojej zbiórki minerałów lub gazu, zapominają…c go odtworzyć. To może doprowadzić do szybkiego spadku efektywności twoich zbieraczy, co spowolni twój rozwój i budowę wojska. Dlatego pamiętaj - zawsze po zmutowaniu budowli zastą…p straconego Drone'a nowym.
Musisz cały czas budować Drone - przy gazie powinieneś mieć 4-5 (jeśli gazownia jest blisko, to wystarczy 4), a przy minerałach 2x więcej ile jest zbiórek minerałów. Pamiętaj: im więcej robotników, tym szybciej napływają… ci surowce. Im szybciej napływają… ci surowce, tym szybciej i więcej możesz wojska zbudować. Nie zapominaj też o jak najszybszym wybudowaniu drugiej bazy, jako że zaawansowane jednostki Zergów zżerają… cholernie dużo gazu.
Kolejna, niezwykle ważna zasada, który wynika chyba z logicznego rozumowania - nie używaj nigdy Dronów w ataku. Właściwie jednostki te można użyć jako wojowników jedynie w następują…cym przypadku - w grze Zerg vs. Zerg, gdzie ty zamierzałeś się rozbudować, wydają…c najpierw kasę na Drony, a wróg zrobił ci szybkiego rusha Zerglingami - wtedy broń sie za pomocą… Trutni, jeśli byłeś tak głupi i nie zaopatrzyłeś się w żadnego Sunkena. Niezwykle ważną… zdolnością… robotników jest zakopywanie się - o ile protosskie Probe'y czy terrańskie SCV'y muszą… uciekać przed ogniem nieprzyjaciela, to Drone'y, po odkryciu umiejętności Burrow mogą… się po prostu zakopać. W takim stanie będą… trwały dotą…d, aż jednostki wroga zostaną… pokonane przez twoje posiłki, lub sprzymierzeńca, albo dotą…d, aż wróg podeśle jakiś detektor (lub użyje Scanner Sweep). Zaznacz swoich robotników jako grupę 0 i 9 (bo MUSISZ mieć więcej wszystkich Drone'ów niż 12), i w razie niebezpieczeństwa przywołaj robotników i wciśnij "U".
DRONE RUSH
He, he, to może się wydać dziwne, ale jest pewna ciekawa taktyka, działają…ca tylko i wyłą…cznie na zergowskiego przeciwnika, w którym biorą… udział właśnie Drone'y. Zergowskie struktury można budować tylko i wyłą…cznie na Creepie. No tak, ale nie jest ważne to, na czyim Ceepie! Wiesz już chyba do czego zmierzam? Po wykończeniu wojska wroga i działek, upewnij się, że masz w zanadrzu kilka Drone'ów (ale NIGDY nie bierz tych, które zbierają… surowce! - tylko zbuduj nowe) oraz trochę (z 500) minerałów. Postaw swoje wojsko przed bazą… wroga, a na Creepie przeciwnika zmutuj Drone'y najpierw w Creep Colony, a potem wszystkie kolonie w Sunkeny / Spore'y. Nie dość, że w tym czasie twoje wojsko będzie mogło zają…ć się np. obroną… bazy czy atakiem kolejnego wroga, to jeszcze będziesz miał automatycznie zrobioną… obronę dla swojej nowej bazy. Możesz też zbudować drugie wyjście z Nydus Canala na Creepie przeciwnika, wysłać przez niego kilka Drone'ów i tak zbudować Sunkeny - jeśli zrobisz to tak, że wróg nie zauważy i wyślesz kilka Lurków + Hyder to zwycięstwo jest praktycznie twoje.
Możesz też przy użyciu jakiegoś rushu Zerglingami, zakopać w bazie wroga kilka Dronów i wybrać bezpieczne miejsce, gdzie zasięg Sunkenów nie dosięga i właśnie tam zmutować Drona w Sunken Colony. Jednak to jest dość ryzykowna taktyka, więc radzę uważać. Zakopuj Drony zamiast Zerglingów przy miejscach z surowcami - kiedy uzbierasz odpowiednią… ilość, zmutuj Drona w Hatchery. Tym sposobem odkryjesz wroga i zyskasz czas.
Dla wszystkich ras jest jedna podstawowa zasada: niszczyć robotników przeciwnika! To najszybciej go unieszkodliwi - nie mają…c kasy, nie będzie mógł nic zbudować, a tobie da to doskonałą… szansę na jego wykończenie. Jedną… z moich ulubionych taktyk jest blokowanie / unieszkodliwianie obrony robotników i szybkie ich niszczenie - zanim wróg odbuduje wszystkich robotników minie sporo czasu (chyba, że jest Zergiem - wtedy trwa to najkrócej). KAŻDź jednostką… można niszczyć robotników, więc nie będę się rozwodził nad typami ataków. Jak szybko zniszczyć wszystkich robników? (oczywiście najpierw pozbą…dź się obrony).
Terranie
Atak niewidzialnymi Wraithami, działka zniszcz Siege Tankami z drugiego brzegu, lub wysadzonymi Marinesami.
Zergowie
Zwykły Mutalisk Rush, niszcz po kolei Spore'y (nigdy razem! - tylko wybieraj te najbardziej wysunięte), nie zastanawiaj się (chyba, że wróg ma ich 12).
Protossi
High Templar drop, a działka zablokuj Corsairami.
BASIC MUTATION |
Hatchery |
300 |
|
120 sek. |
Creep Colony |
75 |
|
20 sek. |
Extractor |
50 |
|
40 sek. |
Spawning Pool |
150 |
|
80 sek. |
Evolution Chamber |
75 |
|
40 sek. |
Hydralisk Den |
100 |
50 |
40 sek. |
ADVANCED MUTATION |
Spire |
200 |
150 |
120 sek. |
Queen's Nest |
150 |
100 |
60 sek. |
Nydus Canal |
150 |
|
40 sek. |
Defiler Mound |
100 |
100 |
60 sek. |
Ultralisk Cavern |
150 |
200 |
80 sek. |
BURROW
|
Koszt: |
100 100 |
Czas: |
80 sek. |
Miejsce: |
Hatchery / Lair / Hive |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia:
|
Evolve Burrow
|
Koszt użycia: |
brak |
Działanie: |
Jednostka zakopuje się tracą…c możliwość poruszania się, ale staje się niewidzialna |
Ktoś cię atakuje? Po prostu się zakop (po szczegółowe info patrz do opisu).
ZERG CARAPACE
|
Koszt: |
150 150 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+32 sek. |
Miejsce: |
Evolution Chamber |
Wymagania: |
1) brak, 2) Lair, 3) Hive |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Carapace |
Efekt: |
+ 1 do pancerza Drone'a |
|