Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran SCV
Zobacz opis
Zmiany Zergów w wersji Alfa (1)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


To ostatnia część artykułów, opisujących zmiany zachodzące w wersji alpha StarCrafta 2. Pierwsza opisywała Protossów, druga skupiała się na Terranach. O poprawkach dotyczących modeli jednostek możecie doczytać w tekście Kalosa "Polygon Parallax".

Tak jak poprzednio, teraz również powtórzę, że nie znajdziecie tu listy wszelkich zmian u Zergów powstałych w procesie tworzenia gry. Mimo, że starałem się wychwycić tak wiele faktów, ile byłem w stanie, nadal oczekuję uwag wskazujących pominięte elementy.

Zanim jednak zaczniemy, musimy uświadomić sobie, że Zergowie zostali przedstawieni o wiele później niż Protossi i Terranie, nie mieli więc tyle czasu na rozwój i zmiany, ile pozostałe rasy. Nie oznacza to jednak skrócenia listy, która jest i tak dość długa.

Strona 1

Creep
Ulepszenia Jednostek
Ulepszenia WyglÄ…du
Drone
Zergling / Baneling

Strona 2

Roach
Hydralisk / Lurker
Infestor
Ultralisk
Queen
Strona 3

Overlord / Overseer
Mutalisk / Brood Lord
Corruptor
Nydus Worm
Przejdź do strony 2 =>
Przejdź do strony 3 =>

Przygotowując Zergów na StarCraft 2

Zergowie byli ostatnią rasą ujawnioną w SC2. Prezentacji dokonano w marcu 2008 roku. Wydarzenia z Brood War pozostawiły Kerrigan i cały Rój w najlepszej pozycji po porażce ataków połączonych sił Terran (United Earth Directorate i Terran Dominion) oraz Protossów. Jak przekonamy się później, Zergowie przeszli wiele nowych mutacji i ulepszeń pozwalających kontynuować tę wojnę.

Tak jak w przypadku artykułu dot. Terran, tak i teraz przyjrzymy się paru interesującym zmianom globalnym zanim przejdziemy do omówienia poszczególnych jednostek.

Zerg Screen

Creep

Creep jest nieodłączną częścią projektu i postaci Zergów w grze. Nie dziwi więc, że twórcy starali się wzbogacić ten element rasy.

Podczas pierwszej prezentacji, creep miał zdolność zadawania małych obrażeń każdej nie-zergowej strukturze. Ta właściwość zniknęła, o czym informował Q&A 45 - uznano, że miało by to negatywny wpływ na graczy sprzymierzonych z Zergami w meczach drużynowych. Zakwestionowano też sens tego rozwiązania w pojedynkach.

Żeby zrekompensować tę stratę i jeszcze bardziej odróżnić Zergów od innych ras, wprowadzono we wrześniu 2008 dodatkowe zwiększenie szybkości jednostek Zerga (oprócz Dronów) o 30% na creepie.

Ulepszenia Jednostek

Starając się zindywidualizować każdą z ras, pomysł ulepszeń dla Zerga był od początku zupełnie inny od znanego systemu. Pierwotnie każda jednostka miała mieć możliwość osobnego wykupowania ulepszeń, dodających premię do ataku i obrony, a czasem nawet dodających nową umiejętność. Zarzucone to zostało w buildzie z WWI 2008 w lipcu, kiedy to ulepszenia wróciły do budynków, takich jak Evolution Chamber.

Ulepszenia wyglÄ…du

Wśród wypuszczanych screenów dało się zauważyć modyfikacje poczynione w wyglądzie Zergów, lecz oficjalnie poprawki ogłoszono w lutym 2009 roku, jako część Q&A 49. Powiększono ilość detali i nadano Zergom mroczniejszy wygląd, szczególnie jeśli porównać to do wczesnych screenów.

Zmiany nie dotyczyły tylko budynków, ale w kwietniu 2009 roku, jednostki otrzymały nowy wygląd. Ostrza Ultraliska stały się bardziej biologiczne, Corruptor przybrał na wadze - to pozostawia jednak mieszane uczucia wśród części fanów.

Jednostki LÄ…dowe

Drone

Drone

Powraca jako jednostka robotnicza Zergów, wydobywająca minerały i gaz oraz zdolna tworzyć większość struktur.

Drone nie ma jednak zbyt wielkich możliwości bojowych, najlepiej jest więc trzymać go bezpiecznie z dala od linii frontu. Jednostka ta potrafi się bronić, jednak w ograniczonym stopniu.

Jak zmieniła się ta jednostka?
We wcześniejszych wersjach SC2 struktury obronne stawiała Queen, jednak w Q&A 41 w lipcu 2008 stwierdzono powrót tych obowiązków do Drona.

Zergling Baneling

Zergling / Baneling

Ukochany Zergling powraca, obok Marine'a i Zealota, jako podstawowa jednostka bojowa. W sequelu przejął jednak nieco z Hydraliska i Mutaliska, mogąc mutować w zabójczo skutecznego Banelinga.

Baneling jest małym, samobójczym stworzeniem, które eksploduje w kontakcie z wyznaczonym celem. Jest to schemat podobny do Scourge'a z Brood War, tym razem jednak zagrożone są jednostki naziemne.

Jak zmieniły się te jednostki?
Karune wspomniał, że pod koniec marcia 2008 zwiększono rozmiary modelu Banelinga i powtórzono tę informację w Q&A 36 - celem zabiegu było umożliwienie łatwiejszego namierzenia zergowych samobójców. W Q&A 44 wspomniano natomiast o pomniejszeniu rozmiarów Zerglinga w stosunku do pierwowzoru z SC.

W kwietniu 2009 potwierdzono, że Baneling posiada animację "chodzenia", a "toczyć" się będzie dopiero po opracowaniu ulepszenia prędkości poruszania.

ZerglingW Q&A 49 zaznaczono nową możliwość Banelinga - atak na budynek. Pozwala ona lepiej kontrolować jednostkę, namierzając budynki lub wrogie oddziały bez ryzyka przypadkowej eksplozji.

W marcu 2009 przy okazji Q&A 50 okazało się, że Zergling po ulepszeniu prędkości otrzymuje nieco zmieniony wygląd - dodane zostają skrzydła. Nie wiadomo, czy ten element pozwoli lingom na skakanie dookoła (pokazane po prawej), tak jak można było oglądać to podczas najwcześniejszej prezentacji Zergów w maju 2007.


Przejdź do strony 2 =>
Przejdź do strony 3 =>


Poprzednia strona Na górę Następna strona