Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Queen
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Scout
Scout - szybki myśliwiec Szybkie i skuteczne lotnictwo

It will be done
Locus acknowledged
Adjusting neural transmission


Opancerzeni Zwiadowcy począ…tkowo byli wykorzystywani jako szybka i silna ochrona większych flot. Po konfrontacji z innymi rasami Protosscy naukowcy odkryli, że Scout jest niezwykle przydatnym statkiem także do działań zaczepnych. Wyposażony w silny pancerz, baterię rakiet przeciw-powietrznych i plazmowe karabinki Scout jest wszechstronnym myśliwcem, najlepiej sprawdzają…cym się w ataku wrogów latają…cych. Wyposażenie w sensory zwiększają…ce widoczność, oraz psioniczne przyspieszacze tylko zwiększyło efektywność Scouta w walce.

Statystyki
Koszt: 275 125 3
Czas teleportacji: 80 sek.
Teleportowany w: Stargate
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Warp in Scout

Wytrzymałość: 150
Osłony: 100
Rozmiar: duży
Rodzaj: latajÄ…Â…cy
mechaniczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Broń naziemna: 8 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Dual Photon Blasters
Broń przeciw-powietrzna: 28 + 2 x 3 (Protoss Air Weapons): Anti-matter Missiles (e)
Zasięg: 4
Opóźnienie ataku: 30 Ground / 22 Air
Energia: brak
Pole widzenia: 8 - 10 (Apial Sensors)
Szybkość: 2,5 t/s - 3,4 t/s (Gravitic Thrusters)
Specjalne zdolności: brak
Opis

Scout nie jest typowym zwiadowcą…, co mogłoby wynikać z jego nazwy. Jest to niezwykle silna latają…ca jednostka, która ma niestety jedną… znaczą…cą… wadę - cenę. 275 minerałów i 125 gazu to bardzo dużo, dlatego używają…c Scoutów musisz wycią…gną…ć z nich maksimum możliwości. Należy zwrócić uwagę na kilka zalet tych jednostek. Przede wszystkim - wytrzymałość - 250 punktów razem z tarczami to bardzo dużo. Scout jest raczej wolny (jak na jednostkę tego typu), ale tylko do czasu, gdy odkryjesz jego upgrade szybkości. Wtedy Socuty pokazują… swą… prawdziwą… siłę. Oprócz tego bardzo silna broń przeciw-powietrzna zabierają…ca 28 punktów energii. Musisz jednak wiedzieć, że ta broń jest typu explosive - zabierze więc Mutaliskom, Observerom i Scourge'om (jedyne jednostki powietrzne o rozmiarze small) 1/2 energii, a Corsairom 3/4. Scout ma też broń przeciw-naziemną…, ale jest ona raczej słaba - tylko 8 punktów (ma też za duży cooldown). Dlatego jednostki tej powinieneś przede wszystkim używać do niszczenia celów powietrznych.

Scouty niszczÄ…Â… Devourery

Przeciwko komu Scout najlepiej walczy? Jeśli będziesz chciał zapolować na Wraithy, to koniecznie zabierz Observera, a najlepiej dwóch. Dzięki temu masz pewność, że żaden niewidzialny Wraith cię nie zaskoczy. Uważałbym na większe (ok. 12) grupy Valkyrii, za to Battlecruisery możesz spokojnie atakować. U Zergów należy uważać na połą…czone siły Mutalisków, Devourerów i Scourgów. Jeśli wróg właśnie tego użyje do zaatakowania twojej floty Scoutów, to ty też użyj zjednoczonych sił - dobuduj oddział Corsairów, którym wytniesz Mutaliski i Scourge, a Scoutami rozwalisz Devourery. Jeśli wróg atakuje cię samymi Devourerami, to możesz spokojnie samymi Scoutami kontratakować. Walczą…c z Valkyriami i Corsairami koniecznie podziel swoje wojsko na dwie lub więcej grup i zaatakuj z kilku stron - zminimalizuje to efekty splash damage.

Taktyki
Scouty i Corsairy Å‚adujÄ…Â… swe tarcze

Używają…c Scoutów należy nauczyć się tak manewrować wojskiem, aby wycią…gną…ć z niego jak najwięcej korzyści. Po odkryciu wymaganego upgradu będziesz bardzo często robił następują…cą… rzecz - ładował tarcze za pomocą… (co oczywiste) Shield Batteries. Podobnie jak u Archona, jednak ze Scoutem jest o wiele łatwiej - po upgradzie jest na tyle szybki, że mało czasu zajmie wrócenie do bazy, naładowanie tarcz i wrócenie na pole walki. Oczywiście im bliżej tym lepiej. W bazie Photon Cannony powinny odstraszać wrogów. Przy ocenianiu wielkości uszkodzeń pomocne będzie patrzenie na grupę wybranych jednostek w środkowo - dolnej części ekranu. W Brood Warze to nie Scout będzie podstawową… jednostką… lotniczą…, ale Corsair - i to Corsairów powinieneś budować. Jednak kilka Scoutów będzie znakomitym dodatkiem do twojej armii.

Zapobieganie

Terranie

Niewidzialne Wraithy korzystają… z nieobecności Observera

W obronie sprawdzają… się zarówno Marinesi ze Stimpackiem jak i Goliathy. Do ataku Scoutów jednostki te nie są… dobre, gdyż są… za wolne. Używaj EMP Shockwave. Możesz użyć grupek Wraithów, ale wcześniej Comsatem upewnij się o nieobecności detektora (jeśli jest, to podleć w to miejsce, daj Comsat drugi raz lub użyj Science Vessela i zabij Observera). Nie-niewidzialnymi (czyli widzialnymi :)) Wraithami nie masz nawet co atakować, chyba że masz ich naprawdę pokaźną… ilość. Później używaj dużych grup Valkyrii, Lockdownu, Battlecruiserów wraz z Yamato Gun.

Zergowie

Bronić się będziesz Hydraliskami. Spore Colonies też sobie nieźle dają… radę. Za to atakuj kombinowaną… grupą… Mutalisków + Devourerów + Scourgów + Queens. Te ostatnie będą… rzucały Ensnare. Pamiętaj aby ogień wrogich jednostek był skupiony na najwytrzymalszych jednostkach - czyli Devourerach. Możesz używać Plague lub Hydralisków pod Dark Swarm.

Protossi

W obronie nieźle sobie dają… radę Dragoony, Photon Cannony oraz Psionic Storm. Co do powietrznych jednostek.. hmm, więcej Scoutów :), ale koniecznie z Corsairami. Jeśli wróg będzie uciekał, to goń go Corsairami, zablokuj ewentualne działka i dokończ go. Sam też wycofuj się, jeśli zauważysz, że tarcze spadły do zera.

Upgrady i specjale

APIAL SENSORS
Koszt: 100 100
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Apial Sensors
Efekt: + 2 do pola widzenia Scouta

Ten upgrade jest raczej mało wymagany... oczywiście, jeśli masz kasę, a WSZYSTKIE pozostałe upgrady i specjalne umiejętności są… we Fleet Beacon odkryte...

GRAVITIC THRUSTERS
Koszt: 200 200
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Gravitic Thrusters
Efekt: + 0,9 t/s do szybkości Scouta

Całkowicie konieczny upgrade, pozwoli na szybsze poruszanie się Scoutów, szybsze wycofanie się do Shield Batteries i szybszy powrót na pole walki.

PROTOSS AIR WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Weapons
Efekt: + 1 do naziemnych i + 2 do
przeciw-powietrznych obrażeń Scouta
PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Scouta
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do siły osłon Scouta

Poprzednia strona Na górę Następna strona