|
Carrier has arrived! Instructions? Our enemies are legion!
Lotniskowce to olbrzymie, latają…ce, bardzo wytrzymałe statki. Na swoim pokładzie posiadają… fabrykę produkują…cą… Interceptory - małe, szybkie jednostki bojowe. Lotniskowce mieszczą… na swoim pokładzie dużą… liczbę Interceptorów, które startują… z jego pokładu podczas ataku. Interceptory są… sterowane bezpośrednio z pokładu Lotniskowca, więc nie mogą… się zbytnio od niego oddalić. Czynią… one ogromne zamieszanie podczas ataku, bo w takim wielkim roju, trudno cokolwiek zauważyć.
Koszt: |
350 250 6 |
Czas teleportacji: |
140 sek. |
Teleportowany w: |
Stargate |
Potrzebne struktury: |
Fleet Beacon |
Klawisz budowy:
|
Warp in Carrier
|
Wytrzymałość: |
300 |
Osłony: |
150 |
Rozmiar: |
duży |
Rodzaj: |
latajÄ…Â…cy mechaniczny |
Pancerz: |
4 + 1 x 3 |
(Protoss Air Plating) |
Broń naziemna: |
6 + 1 x 3 |
Interceptor |
Broń przeciw-powietrzna: |
6 + 1 x 3 |
Interceptor |
Zasięg: |
8 |
Opóźnienie ataku: |
nieregularne (6-12) |
Energia: |
brak |
Pole widzenia: |
11 |
Szybkość: |
1,7 t/s |
Specjalne zdolności: |
Build Interceptor 4 + 4 |
Increased Carrier Capacity: Interceptor |
Carrier to świetna jednostka latają…ca u Protosów. Ma najlepszy pancerz ze wszystkich jednostek - 4 punkty, a po upgradzie 7!!! To czyni go doskonałym obrońcą…, w połą…czeniu z jego dużym zasięgiem. Praktycznie żadne działka przeciwlotnicze nie stanowią… dla niego zagrożenia, bo i tak strzelają… w Interceptory, nawet gdy Lotniskowce znajda się w ich zasięgu. Właśnie..., a co do Interceptorów, to Lotniskowce nie atakują… w normalny sposób, lecz na pokładzie mają… fabrykę Interceptorów. Podczas ataku wylatują… one z niego atakują…c wroga. Gdy mamy dużą… liczbę Carrierów, to tak duży rój Interceptorów, w zastraszają…cym tempie zniszczy wroga, dlatego, że ich opóźnienie ataku jest nieregularne, ale w każdym bą…dź razie bardzo małe. Upgrade pojemności zwiększają…cy maksymalną… liczbę Interceptorów jest obowią…zkowy. Odkryj go zawsze, nawet gdy jeszcze nie masz Lotniskowców. 2x większa liczba Interków rozwali wroga ponad 2x razy szybciej, a i on tobie zada mniejsze obrażenia.
Jak już wspomniałem, ten ogromny statek powietrzny na najlepszy pancerz. Nadaje się więc zarówno do ataku i do obrony. Ma 150 punktów osłon, które niestety będą… odbierać maksymalne obrażenia od każdego typu broni, ale warto je ulepszyć do 3 poziomu, dzięki czemu nasze wojsko może dłużej przeżyć. Natomiast wytrzymałości jest 300 punktów. Przy pancerzu upgradownym na 7 poziom będą… one upływać naprawdę powoooli, no chyba że trafimy w dużą… bandę niezbyt przyjaźnie nastawionych do nas Hydralisków ;-). Tych jednostek powinniśmy się obawiać najbardziej, bo naprawdę chyba są… stworzone do niszczenia Carrierów. Nawet ich nieduża ilość może pokrzyżować nasze plany. Unikajmy także terrańskich Goliathów z ich rakietami Hellfire dalekiego zasięgu. Dosięgną… Carriera nawet, gdy atakuje z nad wody. U Protossów dość dobre są… Dragoony na pojedyncze Carriery. Gdy Carrków jest więcej giną… zanim zdą…żą… 3 razy strzelić. Archony również są… silne, ale muszą… podejść bardzo blisko, aby nas zaatakować, a za ten czas może ich już nie być, chyba że jest ich bardzo dużo. No a co z jednostkami latają…cymi? Tu jest trochę gorzej. Duże (ale naprawdę dość duże) grupy Valkyrii mogą… nam namieszać, dlatego że mają… bardzo duży splash damage. Battlecruisery tylko jeżeli jest ich dużo i mają… Yamato Gun. Inne jednostki praktycznie nie mają… nic do gadania, jeżeli nie są… wspomagane przez jakieś specjale umiejętności. Acha, zapomniełem jeszcze o Scourge'u. Jeżeli duża grupa tych szturmowców zdoła dotrzeć do Lotniskowców, to może być z nimi krucho (oczywiście z Carrierami, nie ze Scourgami :-)). Zadają… one ponad 100 pkt. obrażeń Carrierom. Więc jeżeli widzicie całe zastępy tych stworzeń, nie próbujcie przeprowadzać ataku. Mówiłem, że inne jednostki nie zagrażają… nam prawie w ogóle. To prawda. Jeżeli chcecie się dowiedzieć ile zadają… obrażeń Carrierowi z 7 punktami pancerza, to przeczytajcie opis >Ultraliska, który ma 6 punktów pancerza. Jest tam napisane ile obrażeń zadają… mu określone jednostki.
Napiszę może o tych stworzeniach, których nasz opancerzony Carrier bać się nie musi. Będą… to oczywiście jednostki, które nie potrafią… atakować celów powietrznych. A więc po kolei. U Terran będą… to: SCV'y, Firebaci, Vultury i Siege Tanki. Jest ich trochę mało. Rzeczywiście Terranie to rasa, która może najszybciej wysłać Lotniskowca na spotkanie z ziemią…. Mają… Ghosty, które są… największą… zmorą… wszystkich dużych mechanicznych obiektów latają…cych. Wyobraź sobie: podchodzi 6 takich gostków, na dodatek niewidzialnych i tu ni stą…d ni zową…d lecą… w kierunku naszej dwunastki Carrierów jakieś rakiety, które przy zderzeniu z celem powodują… jego unieruchomienie. No i jak tu się nie wkur@#$??? Resztę historii dokończcie sami. Cała nasza flota poszła się ... nie powiem co i gdzie. No dobra to więc tyle o Ghostach. Ale także bez nich Terranie sobie z nami poradzą…. Druga historia: w środu bazy wroga toczy się walka, którą… już wygrywamy, a tu podlatuje kilka Valkyrii. Myślimy sobie: co tam nam może zrobić kilka Valkyrii? Przecież w najlepszym wypadku ich Halo Rakiety mają… 9 ataku, a więc zadają… nam 2 punkty obrażeń. Jednak mają… dużego splaha, więc na wszelki wypadek kierujemy na nie nasze Interceptory. Lecz okrą…ża nas kilka Batków i puszczają… salwy z Yamato Guna na Carriery. No i można powiedzieć pa! Bo potem one nas wykańczają…. Załóżmy, że wróg ma upgrade broni na 3 poziomie,
więc zada nam (25 + 3 x 3) - 7 = 27 punktów obrażeń. W takim tempie długo nie pożyjemy. Ale dobra, trochę poniosła mnie fantazja, a tu miałem zajmować się czym innym (mógłbym napisać o tym ksią…żkę :-)). No, ale w każdym bą…dź razie najbardziej uważajmy właśnie na Terran. Mają… jeszcze Science Vesseli i EMP Shockwave, a każdy wie, że jeśli użyje tego na nas będziemy w bardzo niewygodnej sytuacji. Natomiast wysyłanie Marinesów na Carriery to po prostu strata kasy. Jeden Carrier na max upgradach może rozwalić ponad 100 Marinesów podchodzą…cych jeden za drugim!
Teraz Zergowie. Ich stworzenia nie zagrażają…ce nam to: Drone'y, Zerglingi, Lurkery, Infested Terrani, Guardiany i Ultraliski. To jest już więcej stworzeń, więc będzie łatwiej. Najgorsze na co możemy trafić to grupa Hydralisków. 13 - 7 = 6 - tyle obrażeń zada nam każda Hydra. Ich duża grupa jest zabójcza. Mały cooldown spowoduje, że nasze wojsko może szybko zostać przerzedzone. A jeśli jeszcze jest ukryta pod Dark Swarm to po prostu się wycofajmy. Mutalisków się nie obawiajmy - (9 + 3 x 1) - 7 = 5, co prawda nie jest to ani dużo, ani mało, ale Mutaliski mają… większy cooldown niż Hydry. Powinniśmy szybko je zneutralizować. O Scourgach już pisałem. Ponad 100 obrażeń, które nam zadają… może nam odebrać chęć do życia. Zostały Devourery. (25 + 3 x 2) - 7 = 24. Tak samo jak Battlecruisery. Ale ogromny cooldown Devourerów nie wróży im zwycięstwa. Zanim odda drugi strzał już go nie będzie. Acid Spores nic nam nie zrobią…, bo będą… na Carrierach, a przecież atakują… Interceptory. Queen może nas jedynie spowolnić rzucają…c Ensnare, które prawdopodobnie nie dosięgnie Interceptorów. Ale uważajmy na Plague.
Czas na Protossów. Jednostki, które nie wyrzą…dzą… nam szkód to: Probe, Zealot, Dark Templar i Reaver. Teraz opiszę resztę. Kombinacja Dragoon + Archon może spowodować, że spadniemy z krzesła, bo naszego wojska może nie być jeżeli jest ich dużo. Musimy więc uważać. Scouty też są… dobre - 2 x (14 + 3 - 7) = 20 (bo mają… 2 rakiety). To jedna z najwyższych wartości. Grupka Scoutów szybko da sobie z nami radę, jeżeli będą… przez coś wspierane (albo będą… mieć dużo Shield Batteries). A Korsarze? Nie bójmy się ich. Flary neutronowe na najwyższym upgradzie zadają… 1 pkt. obrażeń! Arbitry - wiadomo. Carriery na Carriery to dość dobra kombinacja. Wygrają… ci, których będzie więcej (jeżeli będą… mieć te same upgrady). Zostają… specjalne umiejętności. Dark Archon i jego Mind Control może zaszkodzić, gdy będzie dużo Dark Archonów (ponad 1/3 ilości Carrierów). Psionic Storm zada nam 123 pkt. obrażeń w najgorszym wypadku.
Z tego co napisałem wynika więc, że Carrier jest to jednostka dobra na wszystko! No może z wyją…tkiem pazernej rasy Terran.
No i zapomniałbym o Interceptorach. Ich statystyka w poniższej tabelce. Maxymalnie może ich być 8 w jednym Carrierze. Podczas ataku latają… i robią… bardzo duże zamieszanie. 12 Carrierów to aż 96 Interceptorów. Taki rój atakują…cy nieregularnie, jednak cooldown takiej jednej ósemki Interów wynosi jakieś 8 - 12, czyli słowem bardzo mało, powoduje tak ogromny zamęt i zniszczenia, że głowa mała. To by było na tyle.
Koszt: |
25 |
Czas budowy: |
20 sek. |
Klawisz budowy:
|
Build Interceptor
|
Wytrzymałość: |
40 |
Osłony: |
40 |
Rozmiar: |
mały |
Pancerz: |
1 + 1 x 3 |
(Protoss Air Plating) |
Broń naziemna: |
6 + 1 x 3 |
(Protoss Air Weapons): Dual Blaster |
Broń przeciw-powietrzna: |
6 + 1 x 3 |
(Protoss Air Weapons): Dual Blaster |
Zasięg: |
3 |
Pole widzenia: |
5 |
CARRIER DOBRY NA WSZYSTKO
Carrier to bardzo dobra jednostka. Niezbędny będzie do niego upgrade pojemności. Bez niego nawet nie próbuj wylatywać z bazy. 12 Carrierów doskonale poradzi sobie z prawie wszystkimi jednostkami. Działka przeciw-lotnicze nie stanowią… zagrożenia, bo najczęściej zamiast w Carriery strzelają… w Interceptory. Carriery mają… średnią… szybkość, dlatego można wycofać uszkodzoną… jednostkę, aby naładowała tarcze, ale tylko wtedy, gdy Shield Batteries jest blisko. Aż 4 punkty pancerza (po upgradzie 7!) doskonale zabezpieczają… ją… przed atakami, szczególnie mniejszych jednostek. Dobrym pomysłem będzie znajdują…cy się w pobliżu Arbiter, który zamaskuje nasze jednostki. Wesprzyjmy je także Corsairami, jeżeli naszym wrogiem jest Terran. I oczywiście Observery do wykrywania zamaskowanych Ghostów. Możemy też wzią…ć jakiegoś High Templara, aby zneutralizował lub odstraszył Ghosty.
Terranie
Duże grupy Valkyrii i Goliatów. Używaj też Battlecruiserów z Yamato Gun oraz Science Vesseli z EMP Shockwavem. Bardzo przyda się tutaj Lockdown. Duża grupka Ghostów może zamkną…ć prawie wszystkie Lotniskowce, które z łatwością… zniszczą… Batki.
Zergowie
Najlepszą… bronią… będą… Hydraliski. Używaj Dark Swarm i Plague jak najczęściej. Możesz atakować kombinowaną… grupą… Devourerów + Scourgów. Ale pamiętaj, że i tego, i tego musi być od groma i więcej. Samych Scourgów nie posyłaj na większe grupy, bo nawet nie zdą…żą… dotrzeć do celu.
Protossi
Dobrze sprawdzi się duża grupa Archonów. Oczywiście w pogotowiu musisz mieć Shield Batteries. Jeżeli Carrków jest dużo to przydać się mogą… Drogoony, ale chyba już cały legion. Bardzo przyda się Dark Archon z umiejętnością… Mind Control. Z powietrza atakuj również Carrierami i dodaj jeszcze Scouty. Statis Field Arbitra będzie wybawieniem na duże grupy Carrierów. Nie używaj Corsairów, bo przy takim pancerzu Carrierów zabiorą… im tylko 1 HP!
CARRIER CAPACITY
|
Koszt: |
100 100 |
Czas: |
100 sek. |
Miejsce: |
Fleet Beacon |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Carrier Capacity |
Efekt: |
+ 4 miejsca na Interceptory |
Bardzo ważny upgrade. Bez niego efektywność ataku Carriera będzie zmniejszona o ponad połowę.
PROTOSS AIR WEAPONS
|
Koszt: |
100 100 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Cybernetics Core |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Fleet Beacon |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Air Weapons |
Efekt: |
+ 1 do obrażeń Interceptora |
PROTOSS AIR PLATING
|
Koszt: |
150 150 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Cybernetics Core |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Fleet Beacon |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Air Plating |
Efekt: |
+ 1 do pancerza Carriera i Interceptora |
PROTOSS PLASMA SHIELDS
|
Koszt: |
200 200 |
+ 100 + 100 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Cybernetics Core |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Plasma Shields |
Efekt: |
+ 1 do siły osłon Carriera i Interceptora |
| |