|
I have returned!
Ha hah... Well, after my unfortunate defeat, my ruined body was recovered by our brethren. I now reside within the cold, robotic shell of a Dragoon.
Nonsense! There is no shame in defeat so long as the spirit is unconquered, and I am still able to serve Aiur to a degree.
Martwi (ciałem, lecz nie umysłem) lub śmiertelnie ranni Zealoci mogą… się zgodzić na wszczepienie swego ciała do pancerza robota nazywanego Dragoon. Dzięki temu, utrzymują…c ciało w bardzo niskiej temperaturze, Protossi nie tracą… swych wojowników bezpowrotnie, jak ma to miejsce w innych rasach. Po dość krótkim czasie Zealot przyzwyczaja się do szkieletu Dragoona poruszają…c nim z taką… wprawą…, jakby było to jego własne ciało. Dragoon to potężny pają…k z czterema odnóżami, które pozwalają… mu się dostać na prawie każdy teren, strzelają…cy potwornymi fotonowymi kulami, które zadają… obrażenia i powietrznym i naziemnym wrogom.
Koszt: |
125 50 2 |
Czas teleportacji: |
40 sek. |
Teleportowany w: |
Gateway |
Potrzebne struktury: |
Cybernetics Core |
Klawisz budowy:
|
Warp in Dragoon
|
Wytrzymałość: |
100 |
Osłony: |
80 |
Rozmiar: |
duży |
Rodzaj: |
naziemny mechaniczny |
Pancerz: |
1 + 1 x 3 |
(Protoss Ground Armor) |
Broń naziemna: |
20 + 2 x 3 |
(Protoss Ground Weapons: Phase Disruptor) (e) |
Broń przeciw-powietrzna: |
20 + 2 x 3 |
(Protoss Ground Weapons: Phase Disruptor) (e) |
Zasięg: |
4 - 6 |
(Singularity Charge) |
Opóźnienie ataku: |
30 |
Energia: |
brak |
Pole widzenia: |
8 |
Szybkość: |
2,5 t/s |
Specjalne zdolności: |
brak |
Dragoon jest olbrzymim cybernetycznym pają…kiem, który spełnia wiele funkcji w armii Protossów. Jest przede wszystkim całkiem wytrzymały (jak
wszystkie jednostki Protossów), szybki i silny - jednym strzałem zabiera 20 punktów energii i jednostkom powietrznym i naziemnym. Ma też dość duży zasięg, szczególnie z upgradem. Niestety, jednostka ta ma też wiele wad. Po pierwsze - atak typu explosive. Jak wiadomo, zada on tylko połowę obrażeń małym jednostkom, a do nich zalicza się np. Zergling czy Zealot. Do tego dochodzi potwornie długi, jak na wszechstronną… jednostkę, cooldown, który uniemożliwia skutecznie atakować Dragoonom, kiedy są… w małych grupach. Ma to odzwierciedlenie w przeprowadzonym teście - gdy 3 oddziały (900 min) Zerglingów zaatakuje oddział Dragoonów (1500 min, 600 gazu), pieski spokojnie wygrają… i nawet dużo ich zostanie. Tak samo jest z Zealotami. Kolejna słaba strona opisywanej jednostki to rozmiar. Nie chodzi tu o to, że jest on Large, że będzie dostawał max obrażeń od jednostek z bronią… typu explosive. Nie, tu problem jest innej maści - otóż strasznie trudno kierować Dragoonami w wą…skich przejściach. Na dużym i otwartym terenie jak wiadomo, takiego problemu nie ma, ale mapy składają… się też z wą…skich wejść (i wyjść:)) do baz, przez które Dragoony przemieszczają… się bardzo topornie. To samo z atakowaniem wrogów w wą…skich przejściach - tylko pierwszy rzą…d Dragoonów odpowie ogniem, a reszta za nimi będzie się bezmyślnie kręciła.
Dlatego też sam Dragoon praktycznie nic nie ma do gadania w pierwszych fazach gry. Doskonale się sprawdza jednakże jako wsparcie dla Zealotów. Podczas gdy Zealoci w dużych ilościach rzucają… się na przeciwnika, Dragoony pomagają… ogniem oraz odpędzają… niewygodne latają…ce jednostki, np. Mutaliski czy Wraithy. W późniejszych fazach gry Dragoony będą… podstawową… jednostką…, jaką… będziesz budować. W dużych ilościach będą… czymś jakby "trudną… do nadgryzienia armią… lą…dową…". Służyć ci będą… zarówno do ataku, jak i obrony. Dragoony świetnie sobie radzą… właściwie ze wszystkimi latają…cymi jednostkami, łą…cznie z Carrierami, Battlecruiserami oraz Guardianami (zakładam oczywiście, że Dragoonów będzie kilkakroć więcej, niż wrogich jednostek wymienionych typów). Dragoon to doskonała obrona na wyspach - jednostki te robią… za ruchome działka, co bardzo ci się przyda podczas unicestwiania wszelkich dropów. Upgrade zasięgu jest NIEZWYKLE ważny - należy go odkryć zaraz po wybudowaniu pierwszych Dragoonów.
Oprócz Zerglingów i Zealotów także inne jednostki są… niebezpieczne dla Dragoona. Duże grupy Mutalisków lub Hydralisków mogą… naprawdę sporo namieszać, jako że te pierwsze będą… otrzymywać tylko 10 punktów obrażeń, a te drugie będą… na pewno w większej ilości, a poza tym mają… bardzo mały cooldown. Lurki nie są… groźne o ile nie są… w bardzo dużych ilościach (6 i więcej). Uważałbym na Disprution Web (czyli pospolicie mówią…c - "blokowanie") oraz na Psionic Storm, a bardzo uważałbym na Dark Templarów i Siege Tanki w trybie Siege - te ostatnie rozwalają… Dragoony straszliwie szybko a to dlatego, że zwykle usadowione są… w wą…skich przejściach, przez które Dragoony - po kolei się przeciskają… i po kolei giną…. Nie próbowałbym także łamać typowej Terrańskiej obrony (właściwie to NICZYM nie próbowałbym jej niszczyć z ziemi i bez specjalnych umiejętności).
ZEALOT + DRAGOON
JeÅ›li bÄ™dziesz ciężko rushowaÅ‚ Zealotami jakiegoÅ› Terrana, może on pójść w Firebaty. Wtedy ty wybuduj kilkanaÅ›cie Dragoonów. Dragoon nie tylko bÄ™dzie mógÅ‚ atakować z odlegÅ‚oÅ›ci budynki wroga, którymi siÄ™ od obudowaÅ‚ (jak zwykle czyniÄ…Â… to gracze TerraÅ„scy), ale także bardzo skutecznie ochroni twoje Zealoty przed Fireabtami. Jak? Otóż zatakuj Firebatów Zealotami (konieczny upgrade szybkoÅ›ci!!!) lub przynajmniej sprowokuj wroga do ataku - wtedy Terran da swym Firebatom StimPacka™ i pogna w stronÄ™ Zealotów - a za nim Medycy. Teraz twoi Zealoci muszÄ…Â… szybko przejść przez liniÄ™ Dragoonów, którzy powinni stać blisko, ale nie na tyle, by mógÅ‚ wykryć ich przeciwnik. JeÅ›li siÄ™ pospieszyÅ‚eÅ›, Stimpack jeszcze dziaÅ‚a, wiÄ™c zanim dojdÄ…Â… Medycy, to ty już powinieneÅ› zaczą…ć rozwalać Firebatów osÅ‚abionych Stimpackiem. Pozwól Dragoonom atakować Firebatów - zadajÄ…Â… on swoim miotaczem (typ Concussive) tylko 1/4 ran (ale tarczom zadadzÄ…Â… maksimum). W najgorszym przypadku stracisz kilka Dragoonów, ale na 100% wiÄ™cej polegnie Firebatów (oczywiÅ›cie Dragoonów musi być dużo). Potem wkrocz Zealotami do walki.
DRAGOON RUSH
Ech, mam jedną… radę - nigdy nie rushuj samymi Dragoonami! To jeden z najszybszych sposobów do przegrania walki. Właściwie Dragoon rush może być skuteczny tylko i wyłą…cznie przeciwko Terranom - jeśli grasz przeciwko komuś innemu to Dragoony zacznij budować dopiero po zebraniu pokaźnej armii Zealotów.
- 5 Probe, wszystkie Proby do oddzielnych złóż
- 6, 7 Probe
- 7 Probem zbuduj Pylon
- Probe
- 8 Probem zbuduj Gateway
- Probe
- drugi Gateway
- Probe
- Zealot, Probe
- Pylon
- Zealot
- Probe
- Assimilator
- Probe
- Zealot (razem masz już 3)
- Probe
- 1 Probe do Assimilatora
- Cybernetic Core
- Probe
- Pylon
- 2 Proby do Assimilatora (razem już 3)
- Pylon
- 2 Dragoony (w obu Gatewayach)
- 3-ci Gateway
- Probe
- kolejne 2 Dragoony
- Pylon
- Probe
- Teraz same Dragoony, Proby i Pylony
Te 3 Zealoty co prawda opóźniają… cię, ale za to zapewniają… podstawową… obronę - radzę nimi się nigdzie nie ruszać podczas wychodzenia z bazy. Gdy będziesz to robił zacznij odkrywać upgrade zasięgu i zbuduj Forge. W połowie drogi do bazy wroga postaw ze 4 Photon Cannony - powinno cię na to stać. Podczas budowy Dragoonów zwracaj uwagę na cholernie ważną… rzecz - aby nie zabrakło ci Pylonów. Bo jeśli to się stanie, to stracisz czas na budowę Pylona, co mogłeś zrobić wcześniej. Gdy będziesz już szedł oddziałem Dragoonów warto wzią…ć jednego Probe'a ze sobą… i tuż przed atakiem postawić Pylon oraz Shield Battery i Photon Cannony - gdy tych ostatnich będziesz miał przynajmniej 3, to możesz być spokojny - żadna piechota (chyba że w NAPRAWDą˜ dużych ilościach, ale te ilości zdziesią…tkowałeś swymi Dragoonami, prawda?) się nie przeciśnie. W swojej desperacji wróg zacznie iść w Siege Tanki, a ty zaatakuj bunkry (których Zealotami nie mógłbyś zaatakować, bo otoczone były one [bunkry, nie Zealoci :)] innymi strukturami). Po ich zniszczeniu zwycięstwo masz w kieszeni - gotowy do walki powinien być już kolejny oddział Dragoonów (lub Zealotów, to już bez znaczenia) oraz w bazie wroga powinieneś mieć coś ze 6 Photonów. Dalej chyba nie będzie problemów. Jeśli coś by nie wyszło i np. wszystkie twoje Dragoony zginęły, w bazie powinieneś mieć nowe. Załóż drugą… bazę, idź w Reavery, Darki, Corsairy czy też High Templarów.
Terranie
Musisz postawić na obronÄ™. JeÅ›li chcesz atakować - to najpierw Marinesi + Stimpack™ + Medycy, a później wsparcie wymiatajÄ…Â…cych Siege Tanków - te bardzo szybko pozbywajÄ…Â… siÄ™ Dragoonow. Można używać min Vultura oraz Lockdown. Wydawać by siÄ™ mogÅ‚o, że Lockdown to zbyt dobra umiejÄ™tność na takiego zwykÅ‚ego Dragoona. To nieprawda - blokujÄ…Â…c dwa Dragoony w przejÅ›ciu ZNACZNIE spowolnisz marsz pozostaÅ‚ych - bÄ™dÄ…Â… one siÄ™ pchać za tymi zablokowanymi. Z góry nie używaÅ‚bym Wraithów, za to EMP i Batki sÄ…Â… jak najbardziej wskazane.
Zergowie
Można atakować Hydrami czy Mutaliskami, ale najlepsze są… Zerglingi - w dużych (nie, nie w dużych - w bardzo dużych) ilościach. Musisz mieć przewagę przynajmniej 3 do 1 (co i tak taniej ci wyjdzie). Można też atakować Guardianami, ale to tylko znad wody (aby Dragoony nie mogły ich dosięgną…ć). Jednak na te pają…ki moimi faworytami są… właśnie Zerglingi. A jeśli użyjesz jeszcze Dark Swarm (puszczaj je na Dragoony, nie na Zerglingi) - to wróg może powiedzieć swemu wojsku pa pa.
Protossi
Tutaj masz dwie możliwości (Psionic odpada, bo jest zbyt cenny). Pierwsza to Zealoci - 12 Zealotów rozwala 12 Dragoonów (nic nie muszę dodawać). A druga? Niezawodny Disprution Web plus jakakolwiek jednostka z atakiem na zasięg (najlepiej też Dragoony). Atak z powietrza odradzam, bo żadna jednostka nie jest na tyle skuteczna.
SINGULARITY CHARGE
|
Koszt: |
150 150 |
Czas: |
166 sek. |
Miejsce: |
Cybernetics Core |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia: |
Develop Singularity Charge |
Efekt: |
+ 2 do zasięgu Dragoona |
Bardzo ważny upgrade, dzięki niemu twój Dragoon zyska większy zasięg, co pomoże mu w bardzo wielu sytuacjach.
PROTOSS GROUND WEAPONS
|
Koszt: |
100 100 |
+ 50 + 50 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Templar Archives |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Ground Weapons |
Efekt: |
+ 2 do obrażeń Dragoona |
PROTOSS GROUND ARMOR
|
Koszt: |
100 100 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Templar Archives |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Ground Armor |
Efekt: |
+ 1 do pancerza Dragoona |
PROTOSS PLASMA SHIELDS
|
Koszt: |
200 200 |
+ 100 + 100 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Cybernetics Core |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Plasma Shields |
Efekt: |
+ 1 do siły osłon Dragoona |
| |