Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Artanis
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Q & A 47Q & A 47
Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)

W końcu dostajemy w niecierpliwe łapska kolejny zestaw informacji. StarCraft Wire sugerował, iż prace nad tą… odsłoną… potrwają… nieco dłużej, tymczasem Karune zaskoczył wszystkich dość szybkim opublikowaniem nowego zestawu odpowiedzi. Chodzą… słuchy, że ma to zwią…zek z dość rychłym pojawieniem się wersji beta. Ile prawdy w tych pogłoskach, oceńcie sami.

W StarCraft 1, większość jednostek powietrznych mogła jednocześnie poruszać się i atakować, Vulture'y potrafiły szybko się obracać, strzelać do tyłu i ruszać naprzód w mgnieniu oka, jeśli odpowiednio dozować micro. W SC2, pojawiły się obawy (wśród graczy, którzy mieli styczność z kolejnymi wersjami), że animacje jednostek gryzą… się z micro. Czy anulowanie animacji, znane z SC1 wcią…ż będzie możliwe? - TL.net

Zarówno macro, jak i micro są… ważnym elementem StarCraft II i mikrokontrola, taka jak w przypadku Vulture'ów, nadal jest możliwa.

Np. Mutaliski potrafią… atakować podczas ruchu, a jednostki takie jak Marauder (z powolnym atakiem) i Roach (szybka regeneracja) szczególnie korzystają… z ruchu połą…czonego z atakiem, choć muszą… przystaną…ć by oddać strzał. Równie interesują…cy jest Hellion ze względu na swój atak (splash damage, dłuższe przerwy między kolejnymi strzałami) - można skracać dystans, zadają…c coraz większe obrażenia, np. strzelasz, podjeżdżasz i strzelasz znowu, obejmują…c więcej jednostek tak, że nie marnujesz kolejnych ataków, a zwiększasz swoją… skuteczność. Jest też jednostka całkowicie poruszają…ca się podczas ataku - Void Ray. Może dzięki temu zostać wykorzystana do pogoni za oddalają…cym się celem, lub przygotowania do natarcia na zupełnie nowy obiekt.

Czy planujecie wprowadzić Consume? Tak jak, w SC1 gdzie pochłonięty Zergling dawał Defilerowi 50p. energii (realne jest np. wprowadzenie tej zdolności Ultraliskom, które odzyskiwały by 50 HP). - Unbreakab1e (USEast)

W tej chwili nie ma jej w grze, lecz pojawi się, gdy uznamy iż jest niezbędna. Obecnie jednostki, takie jak Infestor, Queen czy Overlord/Overseer zwyczajnie nie wymagają… tej zdolności, Infestor porusza się zakopany, więc może odzyskiwać energię poza polem bitwy, Queen i tak jest potężna, a spuszczanie Creep'u w ogóle nie potrzebuje dodatkowych środków, w ostateczności Overseer może odlecieć w spokojniejsze miejsce by zyskać trochę energii. Consume w tym stanie, mogło by uczynić Zergów zbyt potężnymi.

Czy pojawią… się jednostki wodne, gotowe do wykorzystania? I czy można będzie tworzyć jednostki, które pływają…/unoszą… się nad powierzchnią… wody? Co ze specjalnymi jednostkami wodnymi, np. rekino-podobnym zergu lub statku badawczym Protossów? Przypominam, że chodzi tylko o kwestię tworzenia map. - Imperial_wizard (Lordaeron)

Nie ma jeszcze ostatecznej wersji co do zawartości 'custom maps' i Scumedita.

Mapy zawsze były ważnym czynnikiem balansują…cym rozgrywkę oraz zwiększają…cym frajdę z gry. Widzieliśmy już narzędzia, służą…ce mapmaker'om do balansowania map, poprzez np. wysoką… trawę, która ograniczała pole widzenia. Jakie jeszcze pomocne elementy tego typu zobaczymy? - VIB (TL.net)

Na chwilę obecną… są… to:Wieża obserwacyjna Xel'Naga, wspomniana trawa oraz dają…ce się zniszczyć skały. Będzie nam miło, jeśli uda się opracować inne czynniki balansują…ce rozgrywkę i czynią…ce ją… ekscytują…cą… zarazem.

Począ…tkowo, Thor budowany był przez SCV, lecz od jakiegoś czasu produkowany jest normalnie w Factory. Ta zmiana jest wywołana projektem jednostki czy kwestią… balansu? - InStarCraft.de

Jest to kwestia balansu. Wcześniej można było zbudować tyle Thorów, ile chciałeś (przy odpowiednich zasobach), mają…c jedynie Koszary i Zbrojownię. Uznaliśmy, że jest to zbyt poważne wzmocnienie dla Terran i Thor został przeniesiony do Factory.

Czy Zergowie mają… jednostkę zdolną… pokonywać klify? - Scumlord (USEast)

Chcemy utrzymać różnice między rasami, co oznacza, że nie wszystkie zdolności muszą… się powtarzać. Zergowie nie posiadają… takich jednostek, lecz wcią…ż zdolni są… szybko zajmować kolejne bazy i mają… takie bonusy, jak premia do szybkości na Creep. Nie można też zapomnieć o kombinacji Sieci Nydus i zdolności wyrzucania Creep'u przez Overlordy. Nawiasem mówią…c, jednostki te znów mogą… transportować inne, tak jak w SC1.

Zauważyłem w demo Protossów, że struktury stopniowo pojawiały się po ukończeniu budowy, obecnie natomiast po prostu stają… się widoczne, bez tej stopniowej animacji. To tymczasowa sprawa, czy tak już zostanie? - Ultimasx (Battle.net)

Ukończenie budowy protosskich struktur zostanie ujednolicone, ze specyficznym dla każdej z nich efektem pojawienia się i gotowości do użycia.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Site News
Historia RasHistoria Ras
Sobota, 20.12.2008, 14:07 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 14:07 :: Negro :: komentarze (0)

Na prośbę użytkowników na stronie zamieszczone zostały artykuły opisują…ce historię wszystkich trzech ras. Znaleźć je możecie w menu po lewej stronie, w dziale Kompendium => Historia.

Wszystkim, którzy jeszcze tych tekstów nie znają… a także tym, którzy chcą… je sobie odświeżyć życzymy przyjemnej lektury.

SC2 News
SC2 Battle Reports uruchomione!SC2 Battle Reports uruchomione!
Sobota, 20.12.2008, 12:12 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 12:12 :: Negro :: komentarze (0)

Battle Report

Nareszcie Blizzard uruchomił serwis, który pozwala zobaczyć co nas czeka w SC2, jeśli chodzi o bardziej "sportowe" podejście do gry. Dzięki temu da się również poznać pewne cechy BattleNet 2.0, jak np. rozbudowany system dla widzów. Całość jest grą…, z komentarzem Dustina Bowdera i wypowiedziami Roberta Simpsona odpowiedzialnego za część dotyczą…cą… e-sportu. Jednak najważniejszy punkt to wprowadzenie wyświetlanych informacji o poczynaniach graczy:

Etykieta produkcji

Production Tab

Etykieta ta pokazuje wszystko na temat produkcji każdego z graczy. Obserwator ma możliwość stałego podglą…du tego, co i w jakich ilościach się produkuje u jakiego gracza - dotyczy to zarówno jednostek jak i budynków oraz ulepszeń.

Etykieta surowców

Resources Tab

Kolejna etykieta pokazuje nam, ile surowców zgromadzili gracze. Podobnie jak w przypadku poprzedniej również ta nie ma skomplikowanej budowy. kolorowe koło odpowiada kolorowi gracza, dwa paski pokazują… stan minerałów i gazu danego gracza. Warto zauważyć, że paski są… skalowane w odniesieniu do wszystkich pozostałych graczy, przez co jeden rzut oka wystarcza, by zorientować się kto ma więcej surowców. Ciekawym dodatkiem jest też szybkość wydobycia podawana w nawiasie za całkowitą… liczbą… obecnie zgromadzonych surowców. Na końcu oczywiście podana jest również łą…czna wartość supply.

Etykieta jednostek

Units Tab

Ta etykieta pokazuje, ile łą…cznie jednostek ma każdy z graczy w danym momencie na polu bitwy - dotyczy to zarówno peonów jak i jednostek bojowych. Pozwala to w łatwy sposób ocenić, który z graczy ma w danym momencie przewagę.

Poza tym, obserwator ma możliwość śledzenia kliknięć myszy przynajmniej jednego z graczy.
Umieszczenie analizy APM nie zostało póki co załą…czone, ale bardzo prawdopodobne, że i ta opcja zostanie wpisana na stałe w opcje programu.

Na filmie można zaobserwować również animacje kilku jednostek. Poniżej przedstawiamy przygotowane przez StarCraft Legacy zestawienie. Na filmiku pojawiają… się po kolei: Colossus, Marauder, Stalker, Protoss Leader (portret budynków protosskich), Probe, Adiutant (portret budynków terrańskich), Pylon, Observer, Zealot.

Cały film można obejrzeć na stronie StarCraft2.com. Stamtą…d również można go pobrać w wysokiej rozdzielczości.

Na koniec taka mała obserwacja - w trakcie oglą…dania filmu można zauważyć, że czasami na zboczach klifów pojawiają… się "cienie" modeli jednostek (7:12).


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

SC2 News
Brak dodatkowych jednostek w edytorze, nowe screenshoty i artworki hi-resBrak dodatkowych jednostek w edytorze, nowe screenshoty i artworki hi-res
Sobota, 13.12.2008, 20:40 :: HiDie :: komentarze (1)Sobota, 13.12.2008, 20:40 :: HiDie :: komentarze (1)

Niedawno Karune wypowiedział się na temat dostępnych modeli jednostek w edytorze. Na pytanie:

Ponieważ SCUMedit w założeniach ma bić na głowę edytor znany z War3, czy planujecie dodać jednostki niezależne jako dostępne w programie? Nawet włą…czają…c jednostki z SC1 i kilka specjalnych, nie ma mowy żebyście dali do wyboru tyle jednostek, ile było w Warcraft'owej wersji, chyba że zaprojektujecie je specjalnie dla "custom maps". Czy w takim razie pojawi się więcej jednostek w klimacie sci-fi, czy też przeniesiecie niektóre z Warcrafta, by wzbogacić edytor?


Pojawiła się odpowiedź następują…cej treści:

Nie będzie żadnych "nadprogramowych" jednostek, poza tymi użytymi w grze. Nie oznacza to, że nie pojawią… się specjalne, "easter egg'owe" unity. Ale jeszcze raz zaznaczam - nie będzie niczego, co nie zostanie użyte w samej grze.


Serwis StarCraft Wire zaznacza, że wypowiedź mogła dotyczyć wspomnianego przeniesienia modeli zwią…zanych z Warcraftem. Więcej szczegółów w tej kwestii ma pojawić się niebawem.


A teraz weselsza wiadomość - znane (bą…dź niekoniecznie) artworki zostały udostępnione w wysokiej rozdzielczości, więc "jakościowi" maniacy powinni to sprawdzić. ;)

Galeria znajduje siÄ™ TUTAJ , a screenshoty TUTAJ.


Źródło: StarCraft Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
O Mothershipach, Królowych i... BetaO Mothershipach, Królowych i... Beta
PiÄ…Â…tek, 12.12.2008, 11:12 :: Lukin :: komentarze (6)PiÄ…Â…tek, 12.12.2008, 11:12 :: Lukin :: komentarze (6)

Cydra wypowiedział się ostatnio na temat Mothershipów i Queen w obecnym buildzie:

Każdy gracz może posiadać tylko jeden Mothership. Możliwe natomiast jest posiadanie kilku Queenów, które są… użyteczną… jednostką… zarówno w obronie, jak i ataku. Na dzień dzisiejszy, Królowa posiada zdolność wytwarzania Creep'u i mutowania Larw. Jeszcze jedna, bardzo przydatna w defensywie i ofensywie, umiejętność może być opracowana w Lair.


Pojawiło się także uściślenie dotyczą…ce Corruptora i dostępności Hydralisków/Lurkerów:

Corruptor jest przeciwpowietrzną… jednostką… Zergów. Jego atak jest zdolnością… pasywną…, która zamienia wrogie jednostki w niszczą…ce stacjonarne wieżyczki.


W kwestii Hydralisków:

Do postawienia Hydralisk Den, z którego ewoluuje Lurker Den, potrzebny jest Hive.


Pojawiła się także informacja, która powinna ucieszyć nas wszystkich :D :

Planowana jest beta StarCraft II:)


Źródło: StarCraft Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Aktualizacje odnośnie MBS, Observer oraz HellionAktualizacje odnośnie MBS, Observer oraz Hellion
PiÄ…Â…tek, 12.12.2008, 10:57 :: Lukin :: komentarze (0)PiÄ…Â…tek, 12.12.2008, 10:57 :: Lukin :: komentarze (0)

Cydra udzielił odpowiedzi na parę pytań, głównie potwierdzają…c informacje, które zostały już wcześniej wspomniane w Q&A.

Jedną… z poruszonych kwestii było jak MBS (Multiple Building Select) będzie współgrał ze statyczną… defensywą…. Jeden z fanów zadał pytanie, czy jest możliwe zaznaczyć grupę Photon Cannon'ów by kontrolować cel, który atakują… oraz czy nie uczyni to ich zbyt potężną… bronią….

Zdaje się, że Cydra nie podziela tej opinii:

Można wykonać skupiony atak na wybranej jednostce wroga przy pomocy Photon Cannon, Bunker, Missile Turrets oraz Spine Crawler itp. Umożliwi to więcej strategicznych opcji podczas obrony bazy przed wrogimi jednostkami.

Cydra udzielił również odpowiedzi na inne pytania:

  1. Czy Observatory powróci do gry?
  2. Observatory jest wcią…ż wykluczone z gry. Możliwy jest warp Observer'ów z Robotics Facility.

  3. W których budynkach dokonuje się upgrade'u prędkości oraz zasięgu dla Warp Prism, Observer i Phoenix?
  4. Prędkość przemieszczania się dla Observer oraz Warp Prism mogą… zostać ulepszone w Null Circuit. W obecnej chwili Phoenix nie posiada możliwości upgrade'u prędkości ani zasięgu.

  5. Czy "Black Beam" Nullfier'a jest normalnym atakiem, czy może specjalną… zdolnością… tak jak "Molecular Disruption"?
  6. Nullfier Force Beam jest normalnym atakiem.

  7. Które ze statystyk Hellion'a mogą… zostać ulepszone przy pomocy Tech Lab?
  8. Udoskonaleń Hellion'a można przeprowadzić tylko w Armory.


Dla tych, którzy nie pamiętają…, Observatory zostało usunięte z gry podczas Q&A 44, aby umożliwić Protossom szybszy dostęp do detektorów.


Źródło: Starcraftwire
TÅ‚umaczenie: Rohdegar


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona